Бала тәрбиесіндегі балабақшаның
рөлі
«Адамға ең бірінші білім емес, тәрбие
берілуі керек, тәрбиесіз берілген білім адамзаттың қас жауы,
тәрбиесіз берілген білім адамзатқа апат әкеледі» деген ғұлама
ғалым Әбу Насыр Әл-Фараби ойын әрбір ұстаз, әрбір ата-ана
өздеріне қағида ретінде ұстанса нұр үстіне нұр болар еді. Оқу мен
тәрбие — бір-бірінен бөлек алынып қаралмайтын күрделі процесс.
Жаңа заманның жаңашыл ұстазы осы екі үрдісті бірдей теңестіріп алып
жүру оның шеберлігі мен іскерлігін
көрсетеді.
«Бала естігенін айтады, көргенін істейді» - деп
қазақ халқы бекер айтпаған. Мектеп жасына дейінгі балаларды
адамгершілікке тәрбиелеудің маңызы зор. Кішкентай сәбилеріміз ата -
анасының, тәрбиешісінің, достарының мінезінен, жүріс - тұрысынан,
сөйлеген сөзінен, істеген ісінен үлгі алуға
тырысады. Балабақша – баланың жүйелі түрде білім – тәрбие
алатын ең алғашқы қоғамдық ошағы. Балабақшаның балаға беретін тәлім
– тәрбиесінің қаншалықты мықты болуы , сол балабақшада қызмет
ететін педагогикалық ұжымға, нақтырақ айтар болсақ, ұстазға
байланысты.
Елбасы Н.Ә.Назарбаевтың «Қазақстан 2030»
жолдауында «Біздің жас мемлекетіміз өсіп-жетіліп, кемелденеді,
біздің балаларымыз бен немерелеріміз осымен бірге ер жетеді. Олар
өз ұрпағының жауапты да, жігерлі, білімді, еңсесі биік денсаулығы
мықты өкілдер болады….» деген сенімі бүгінгі тәрбие мен білім
өзегін бала бойына қалыптастырар тәрбие ошағына артқан жүк екені
сөзсіз. Сондықтан да елбасымыз Н.Ә.Назарбаев болашақ ұрпақ
тәрбиесіне ерекше мән бере қарап, олардың ертеңінен үлкен үміт
артып отыр. Елбасының балабақша жайында тілге тиек етуі, мектепке
дейінгі тәрбие саласындағы күні бүгінге дейін өзекті мәселенің оң
шешімін табуға жол ашты. Балабақша саны күн санап арта түсуде. «Ел
боламын десең, бесігіңді түзе» – деп ұлы жазушы Мұхтар Әуезов
айтқандай тәрбие тал бесіктен басталуы тиіс тек отбасында ғана
емес, балабақшада тіл үйреніп, халқымыздың салт-дәстүрін бойына
сіңіріп, құнарлы бай әдебиетімізден нәр алып өскен баланың болашағы
қашанда жарқын болары
сөзсіз.
Жас ұрпақтың негізі бұрын мектепте қаланады
десек, енді оның балабақша қабырғасында қаланатынына көзіміз
әлдеқашан жетті. Балабақша «Білім туралы» Қазақстан Республикасы
заңының, Мектепке дейінгі тәрбие мен оқытудың мемлекеттік жалпыға
міндетті стандарттары бойынша өз мақсат, міндеттерін орындап
келеді.
Балабақша баланы ең алдымен
тәртіпке, жауапкершілікке үйретеді. Бала тәрбиесі бесіктен
басталады. Отбасындағы тәрбие мен балабақшадағы тәрбиені ұштастыра
отырып, әрі қарай жақсы жолға түсуіне себепкер болады. Қазіргі
заманда әр отбасында дүниеге келген сәбиді, өсіп жатқан буынды
өзінің ана тілімен сөйлету-ұлттық қасиетіміздің дамуының бірден бір
жолы. Мектепке дейінгі тәрбие саласында ұлттық тәрбиенің негізгі
міндеттерінің бірі-халқымыздың ежелден келе жатқан салт-дәстүрлерін
ана тілінде түрлендіріп, сол арқылы баланың тілін дамыту. Әрбір
бөбектің өз ана тілінде тілі шығып, осы тілде ойлау қабілетінің
дамуы-ұлттық мінез-құлықтың қалыптасу жолы. Ана тілінің
қадір-қасиетін жастайынан түсініп өскен баланың жақсылыққа жаны
құмар, таза, пәк, инабатты, биязы болып өсетініне өмір тәжірибесі
куә.
Тоқсан ауыз сөздің тобықтай түйіні «Ағаш түзу өсу үшін оған
көшет кезінде көмектесуге болады, ал үлкен ағаш болғанда оны түзете
алмайсың» деп бекер айтылмаған. Сондықтан, алдымызға келген әр бір
бүлдіршінге балабақшадан бастап тәлім-тәрбие беріп ұлтжандылыққа
тәрбиелейік. Балабақша бақыттың ең бірінші
баспалдағы, баланың болашағы.