Материалдар / Балалардың шығармашылық дағдыларын дамыту әдістері мен тәсілдері
МИНИСТРЛІКПЕН КЕЛІСІЛГЕН КУРСҚА ҚАТЫСЫП, АТТЕСТАЦИЯҒА ЖАРАМДЫ СЕРТИФИКАТ АЛЫҢЫЗ!
Сертификат Аттестацияға 100% жарамды
ТОЛЫҚ АҚПАРАТ АЛУ

Балалардың шығармашылық дағдыларын дамыту әдістері мен тәсілдері

Материал туралы қысқаша түсінік
Тәрбиешиге
Авторы:
Автор материалды ақылы түрде жариялады. Сатылымнан түскен қаражат авторға автоматты түрде аударылады. Толығырақ
10 Желтоқсан 2020
754
2 рет жүктелген
770 ₸
Бүгін алсаңыз
+39 бонус
беріледі
Бұл не?
Бүгін алсаңыз +39 бонус беріледі Бұл не?
Тегін турнир Мұғалімдер мен Тәрбиешілерге
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады
logo

Материалдың толық нұсқасын
жүктеп алып көруге болады

Page 1

Балалардыңшығармашылықдағдыларын
дамытуәдістеріментәсілдері
•Ұйымдастырылғаноқуқызметіндекез-келген
балабілім,білікжәнедағдылардыңбелгіленген
көлемінмеңгеруі және педагогтың
басшылығ ыменөзбетіншееркінәрекетті
қолдануытиіс.
•Ұйымдастырылғаноқуқызметіндетехникалық
жәнебейнелеудағдыларынмеңгеруміндеттері
шешіледі,бейнелуөнеріәлеміментанысуды
бекітуіскеасырылады.Аталғанжұмысты
дарындыбалаларменвариативтікбөлімде
бейнелеустудиясындағыүйірмеесебіненжәне
қосымшасабақтардағ ыойынбарысындада
жалғастыруғ аболады.


Page 2

Оқытудың бірлігімен балалардыңшығармашылығынқамтамасызету
келесіәдістермен тәсілдерарқылыіскеасырылады:
-оқуматериалынмазмұндау(ойын, әңгімелесу, саяхаттүрінде). Білім
беру міндеттерінорындаубалаларпедагогпенбірлесіпшешетін
шығармашылықміндеттерарқылыіскеасырылады;
-білімберу процесінденегізгіболыптабылатынбалалардың
практикалықжұмыстары. Көркембейнелердіжасаубалаларды
жалпылауға, тұтасбейнежасауғажетелейді;
-балалармен педагогтыңшығармашылықжұмыстардыталқылауыол
балағатек өзжұмысынбағалауғаемес, сондай- ақбасқалардың
көзқарасыменбағалауғамүмкіндікбереді.


Page 3

•Бейнелеуәрекетіндебелгілітақырыпты
жоспарлайотырып,бөлменіңзаттық- кеңістіктік
дамытушыортасындаескеруқажет.
•Мысалы,«Цирк»тақырыбыболғанкездеоны
шығармашылықпенбейнелеуүшінбалаларғ а
топтацирктуралыайтукерек,әңгімелесукезінде
балаларцирккесаяхатжасауарқылы өз
ойларыменбөліседі,сайқымазақтардың,
жануарлардыңсуретінсалады,алкейіннен
ұйымдастырылған оқу қызметінде
шығармашылықтанытаотырып,жұмыстарды
жасайдыяғнисуретінсалады,мүсіндейдіжәне
т.б.
•Тақырыптыңерекшелігінескереотырып
ұйымдастырылғаноқуқызметінмузыказалында
(ойынсауықтүрінде)өткізугеболады.
•Бейнелеуәрекетібойыншаұйымдастырылған
оқу қызметіндебалаларғ абілім,білік,
дағдылардыберуменшектелмейәлеуметтік-
эмоционалдықдамытуғабасаназараудару
қажет.


Page 4

Бейнелеуәрекетіндебалалардадербестікпен
шығармашылықтыңпайдаболуына
ынталандыруқажет. Осы бағыттағы
жұмыстардыңнәтижелерімыналар:
-бейнелеуәрекетіндегі
балалардың
белсенділігімен
дербестігі;
-көркембейненіжасауүшін
жаңаәдістердітабу
;
-түрлімәнерлілікқұралдары
арқылыжұмыстардаөзінің
сезімінбілдіру.


Page 5

•Бейнелеуәрекетінеүйретубаланыңсубьектілі
ұстанымын, оның дербестігімен
шығармашылығыныңүнеміөсуінқамтамасыз
ететін,қызықтыратынмәселеліойындыәрекет
ретіндеқұрылуытиіс.Барлықұйымдастырылған
оқуқызметтерікіріктірусипатындаболады.
•Педагогикалықпроцескесондай-ақдарынды
балаларменжекежұмыстардакіреді. Дарынды
балаларменаптасынаекіретүйірмежұмыстарын
жүргізугеболады.Ондабалаларбейнелеуәрекеті
бойыншабарыншатерең,қосымшабілім,білік,
дағдыларды игереді, алеңбастысы
шығармашылықпенөзойынбілдірудііскеасыру
мүмкіндігінеиеболады.


Page 6

•Дамытушы, байпедагогикалықортажағдайындағыәрекет
балағақоршағанортанымәжбүрлемейтануға,білуге
құмарлыққа, қызығушылыққ а танығандарын
шығармашылыпенбейнелеугетырысуғ аықпалетеді.
Өйткенібалаларұйымдастырылғаноқуқызметтерінде
өздеріоданшығудыойластыруықажетқызықты
жағдаяттарғ атапболады.Мысалы,«Бояупатшалығына
саяхат»тақырыбындағыжұмыстабалаларғажайыпәлемге
енуүшінкөптегенмәселердішешеді:патшаныңсуретін
салады(үлгілейді),кемпірқосақтардыңкөмегіменкөпір
салады,ребустардышешедіжәнет.б.
•Ұйымдастырылғаноқуқызметібарысындабалаларғ а:Ал
сенқалайойлайсын?Алсеннеістередің?Мұнысенқалай
елестетесің,бейнелепкөрсетшіжәнет.бсұрақтар
қойылады.


Page 7

•Әринебалалардыүйретугеболадыәнеүйрету
қажет.Бірақересектердің көркемтехникасына
емес,олардыңжасерекшеліктерінескере
отырып,жаңажпайымдауға,жаңакеңістікті
ырғақтытүсінугеүйреткенжөн.Әрбірсурет
балалармазмұныменондабаланыңалған
әсерінің бейнесі, оныңбейнелегендеріне
өзінің қарым-қатынасыментолықтырылуы
қажет.Сондықтандабейнелеуөнерібойынша
ұйымдастырылғаноқуқызметтеріндеқиялға,
шығармашылыққа,дербестіккеназар
аударғанжөн.
•Балалардатапсырманыорындауғаниетіпайда
болуыүшінойынғаынтасынқалыптастыруға
жұмыстар жүргіу.Мысалы,ойын
кейіпкерлерінің(қоян,сайқымазақжәнет.б.)
қандайдаболсынмәселерітуралыойдан
құрастырылғаноқиғалардықысқажәне
шынайыәңгімелепберугежәнеоларға
көмектесугеықпалету.


Page 8

Мұндабастысы–ойынкейіпкерлеріне
жақсықарым-қатынастытаныту,
оларғақолұшынберугебаулужәне
ынтасынояту.Соныменбіргебалалар
ертегікейіпкерінежәрдембергісі
келетінінекөзжеткізу,оғансенімді
жауаптыалғансоңғанажұмысты
жалғастыру.Мысалы, жапсыру
бойынша «Жайлауда»
тақырыбындағыұжымдықжұмыста
балаларшопанатағакиізуйдіқұруға,
малғақоражасауғ а(қию,жапсыру)
көмектеседі.Балаәлсіздердің
көмекшісіменқорғаушысының
мейірбанрөлінжаңанәрселерге
үйренуарқылығанасомдайалады.


Page 9

Мұндаұйымдастырылғаноқуқызметібарлықтапсырмалардытолығымен
орындауғакөмектесетіндейтөмендегідейқұрылымбойыншажүргізіледі.
1 кезең. Ұйымдастырылғаноқуқызметінің басындаміндеттітүрдепсихологиялықкөңіл-күй
орнатужүргізіледі. Оләндінемесеәуендітыңдатутүріндегімузыкалық болуынемесеойын
түріндегібалаларүнсіздікпенсуреттердіқарайтыннемесеертегініәңгімелейтінболуымүмкін.
II кезең. Танымдық : Мұндаойынтүріндежұмыстыңтақырыбыашылады, проблемалыжағдай
құрылады. Өткентақырыптытүсіндіружәнеқайталаукезіндеүлгілермен алгоритмдер, сызбаламен
құрылымдарқолданылады, дамытушыойындармен жаттығуларұсынылады, оларбейнелеупроцесін
естесақтауғағанажәрдемдеспейдісондай-а қбалалардышығармашылық тыңшыңынажәнежаңаны
жасауғадегенниеткежетелеуқажет.
III кезең. Қорытынды. Жұмыстыңсоңындаойынөткізіледінемесеертегінібалалардың салған
суреттерімениллюстрация жасайотырып, аяқтауғаболады. Жұмыстыңбасындақұрылғанмәселені
логикалыққорытындылаупроцесіжүреді. Балалардың көніл-күйінекөзжүгіртеотырып, психологиялық
босаңсытуғажұмысжүргізугеболады. Мысалы, көңілдіәнорындату, дайынжұмыстардықараукезінде
көңілдінемесебірқалыптыәуендердітыңдату.


Page 10

•Әрбіржұмыстыбағалауоңжәнежағымдыболуы,түзететінескертулержұмысбарысында
жасаладыкейдетіптіойынкейіпкеріменжасалады.
•Жұмыссоңындағымаңыздысәтбұлбаланыңкөніл-күйі,оныңэмоционалдықжағдайыболып
табылады. Олүшінбалағажұмысұнадыма,олөзініңшығармашылығынанемесежұмысынакөңілі
толамақанғаттанадымаосыныбілудеөтемаңызды.Олүшінбалаларғ а«көңіл-күй
қалташығына»әртүрлікөңілкүйдібілдіретінсмайликтердісалудыұсынуғаболады.Осылайша
педагогбалалардыңэмоционалдықжағдайынталдайдыжәнеқорытындыжасайды.


Page 11

Ұйымдастырылғаноқуқызметініңқұрылымындағы
маңыздыжұмыстардыңбірісаусақгимнастикасын,бұлшық
еттердібосаңсытуғажаттығуларжасау,сергітусәттерін
ұйымдастыру.
Қолдыңұсақматорикасындамытуойындарыменелестету
қимылжаттығуларыныңұйымдастырылғаноқуқызметінің
тақырыбыменүйлесуіматериалдыкеңкөлемдемеңгеруге
жәнешығармашылықтыдамытуғаықпалетеді.
Соныменбалалардыңшығармашылыққабілеттерін
дамытуғақажеттіжағдайларұйымдастырылғаноқу
қызметінұйымдастыруғашығармашылықтәсілжәнеосы
бағыттағыжұмыстарғатүрліәдістерментәсілдердіқолдану
болыптабылады.


Page 12

Мектеп жасына дейінгі балалардыңшығармашылыққабілеттерін
қалыптастыру келесі қағидалар арқ ылы іске асырылады:
1.Мақсатқа
бағытталғанқағида–
музыкалық –
шығармашылық
қабілеттердідамытуға
барлыққажетті
жағдайларжасалғанда
ғана, мақсатпен
міндеттергеқол
жеткізугеболатындығ ы
ескеріледі.
2.Жүйелілік жәнебірізділік
қағидасы–баланың
шығармашығ ынжәнежеке
тұлғасынжан-жақтыдамыту
жұмысымузыкалық –ойын
шығармашылығ ынегізінде
белгілібіржүйемен,
бірізділікпен, кезеңмен
жүргізіледі:
1 -кезең-алғанәсерлерін
жинақтау;
2 -кезең-шығармашылық
бастаманың кенеттенкөрінуі;
3 -шығармашылық
шешімдердііздестіру;
4 -кезең-балалардың дербес
іс-әрекеті;
5 -кезең-жекежәне
ұжымдық шығармашылық .
3.Түсініктілік қағидасы
–балалардыңжас
ерекшеліктерін,
қажеттіліктерін,
қызығушылық тарын,
даярлықдеңгейлерін
ескеру.


Page 13

4.Оқытудың көрнекілікқағидасы–көрнекіліктіпайдаланудың, оны көрсетуәдістемесінің
дидактикалық мақсаттарын, көрнекіліктің санынжәнекөрсетудіңжүйесінойластыру,
көрнекіліктің белгілібіртүрлерініңүйлесімділігі.
5.Кіріктіру тәсілінің қағидасы–балаларменжұмысжүргізудеәртүрліформалармен әдістерді
қолдану, кіріктірілгенсабақтарөткізу.
6.Тәрбиелеу жәнедамытаоқытуқағидасы–білімберудіңбастыміндеттерін: оқыту, тәрбиелік,
дамытушылық дұрысанықтау; мектепжасынадейінгібалалардамузыкалық мәдениетнегіздерін
қалыптастыру, түрлімузыкалық -шығармашылыққызметкесүйіспеншілікпен қызығушылық ты
тәрбиелеу, шығармашылыққабілетіндамыту.
7.Бейімделу қағидасы–балалардымузыкалық дамытудың әдістерінәрбаланыңжекежәне
психо-физиологиялықерекшеліктерінебайланыстықолдану.
8.Беріктілік қағидасы–қағидаларғ ақойылатынталаптардытиімдітүрдеіскеасыруғаұмтылу,
алғанбілімдердіқайталаужәнебекіту, біліктермен дағдылардықалыптастыру, оларды
тәжірибедеқолдану.
Мектеп жасына дейінгі балалардың шығармашылық қабілеттерін
қалыптастыру бойынша әдістемелік ұсынымдар Астана 2016


Ресми байқаулар тізімі
Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!