Назар аударыңыз. Бұл материалды сайт қолданушысы жариялаған. Егер материал сіздің авторлық құқығыңызды бұзса, осында жазыңыз. Біз ең жылдам уақытта материалды сайттан өшіреміз
Жақын арада сайт әкімшілігі сізбен хабарласады
Бонусты жинап картаңызға (kaspi Gold, Halyk bank) шығарып аласыз
Балалардың шығармашылық дағдыларын дамыту әдістері мен тәсілдері
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Материалдың толық нұсқасын
жүктеп алып көруге болады
Балалардыңшығармашылықдағдыларын
дамытуәдістеріментәсілдері
•Ұйымдастырылғаноқуқызметіндекез-келген
балабілім,білікжәнедағдылардыңбелгіленген
көлемінмеңгеруі және педагогтың
басшылығ ыменөзбетіншееркінәрекетті
қолдануытиіс.
•Ұйымдастырылғаноқуқызметіндетехникалық
жәнебейнелеудағдыларынмеңгеруміндеттері
шешіледі,бейнелуөнеріәлеміментанысуды
бекітуіскеасырылады.Аталғанжұмысты
дарындыбалаларменвариативтікбөлімде
бейнелеустудиясындағыүйірмеесебіненжәне
қосымшасабақтардағ ыойынбарысындада
жалғастыруғ аболады.
Оқытудың бірлігімен балалардыңшығармашылығынқамтамасызету
келесіәдістермен тәсілдерарқылыіскеасырылады:
-оқуматериалынмазмұндау(ойын, әңгімелесу, саяхаттүрінде). Білім
беру міндеттерінорындаубалаларпедагогпенбірлесіпшешетін
шығармашылықміндеттерарқылыіскеасырылады;
-білімберу процесінденегізгіболыптабылатынбалалардың
практикалықжұмыстары. Көркембейнелердіжасаубалаларды
жалпылауға, тұтасбейнежасауғажетелейді;
-балалармен педагогтыңшығармашылықжұмыстардыталқылауыол
балағатек өзжұмысынбағалауғаемес, сондай- ақбасқалардың
көзқарасыменбағалауғамүмкіндікбереді.
•Бейнелеуәрекетіндебелгілітақырыпты
жоспарлайотырып,бөлменіңзаттық- кеңістіктік
дамытушыортасындаескеруқажет.
•Мысалы,«Цирк»тақырыбыболғанкездеоны
шығармашылықпенбейнелеуүшінбалаларғ а
топтацирктуралыайтукерек,әңгімелесукезінде
балаларцирккесаяхатжасауарқылы өз
ойларыменбөліседі,сайқымазақтардың,
жануарлардыңсуретінсалады,алкейіннен
ұйымдастырылған оқу қызметінде
шығармашылықтанытаотырып,жұмыстарды
жасайдыяғнисуретінсалады,мүсіндейдіжәне
т.б.
•Тақырыптыңерекшелігінескереотырып
ұйымдастырылғаноқуқызметінмузыказалында
(ойынсауықтүрінде)өткізугеболады.
•Бейнелеуәрекетібойыншаұйымдастырылған
оқу қызметіндебалаларғ абілім,білік,
дағдылардыберуменшектелмейәлеуметтік-
эмоционалдықдамытуғабасаназараудару
қажет.
Бейнелеуәрекетіндебалалардадербестікпен
шығармашылықтыңпайдаболуына
ынталандыруқажет. Осы бағыттағы
жұмыстардыңнәтижелерімыналар:
-бейнелеуәрекетіндегі
балалардың
белсенділігімен
дербестігі;
-көркембейненіжасауүшін
жаңаәдістердітабу
;
-түрлімәнерлілікқұралдары
арқылыжұмыстардаөзінің
сезімінбілдіру.
•Бейнелеуәрекетінеүйретубаланыңсубьектілі
ұстанымын, оның дербестігімен
шығармашылығыныңүнеміөсуінқамтамасыз
ететін,қызықтыратынмәселеліойындыәрекет
ретіндеқұрылуытиіс.Барлықұйымдастырылған
оқуқызметтерікіріктірусипатындаболады.
•Педагогикалықпроцескесондай-ақдарынды
балаларменжекежұмыстардакіреді. Дарынды
балаларменаптасынаекіретүйірмежұмыстарын
жүргізугеболады.Ондабалаларбейнелеуәрекеті
бойыншабарыншатерең,қосымшабілім,білік,
дағдыларды игереді, алеңбастысы
шығармашылықпенөзойынбілдірудііскеасыру
мүмкіндігінеиеболады.
•Дамытушы, байпедагогикалықортажағдайындағыәрекет
балағақоршағанортанымәжбүрлемейтануға,білуге
құмарлыққа, қызығушылыққ а танығандарын
шығармашылыпенбейнелеугетырысуғ аықпалетеді.
Өйткенібалаларұйымдастырылғаноқуқызметтерінде
өздеріоданшығудыойластыруықажетқызықты
жағдаяттарғ атапболады.Мысалы,«Бояупатшалығына
саяхат»тақырыбындағыжұмыстабалаларғажайыпәлемге
енуүшінкөптегенмәселердішешеді:патшаныңсуретін
салады(үлгілейді),кемпірқосақтардыңкөмегіменкөпір
салады,ребустардышешедіжәнет.б.
•Ұйымдастырылғаноқуқызметібарысындабалаларғ а:Ал
сенқалайойлайсын?Алсеннеістередің?Мұнысенқалай
елестетесің,бейнелепкөрсетшіжәнет.бсұрақтар
қойылады.
•Әринебалалардыүйретугеболадыәнеүйрету
қажет.Бірақересектердің көркемтехникасына
емес,олардыңжасерекшеліктерінескере
отырып,жаңажпайымдауға,жаңакеңістікті
ырғақтытүсінугеүйреткенжөн.Әрбірсурет
балалармазмұныменондабаланыңалған
әсерінің бейнесі, оныңбейнелегендеріне
өзінің қарым-қатынасыментолықтырылуы
қажет.Сондықтандабейнелеуөнерібойынша
ұйымдастырылғаноқуқызметтеріндеқиялға,
шығармашылыққа,дербестіккеназар
аударғанжөн.
•Балалардатапсырманыорындауғаниетіпайда
болуыүшінойынғаынтасынқалыптастыруға
жұмыстар жүргіу.Мысалы,ойын
кейіпкерлерінің(қоян,сайқымазақжәнет.б.)
қандайдаболсынмәселерітуралыойдан
құрастырылғаноқиғалардықысқажәне
шынайыәңгімелепберугежәнеоларға
көмектесугеықпалету.
Мұндабастысы–ойынкейіпкерлеріне
жақсықарым-қатынастытаныту,
оларғақолұшынберугебаулужәне
ынтасынояту.Соныменбіргебалалар
ертегікейіпкерінежәрдембергісі
келетінінекөзжеткізу,оғансенімді
жауаптыалғансоңғанажұмысты
жалғастыру.Мысалы, жапсыру
бойынша «Жайлауда»
тақырыбындағыұжымдықжұмыста
балаларшопанатағакиізуйдіқұруға,
малғақоражасауғ а(қию,жапсыру)
көмектеседі.Балаәлсіздердің
көмекшісіменқорғаушысының
мейірбанрөлінжаңанәрселерге
үйренуарқылығанасомдайалады.
Мұндаұйымдастырылғаноқуқызметібарлықтапсырмалардытолығымен
орындауғакөмектесетіндейтөмендегідейқұрылымбойыншажүргізіледі.
1 кезең. Ұйымдастырылғаноқуқызметінің басындаміндеттітүрдепсихологиялықкөңіл-күй
орнатужүргізіледі. Оләндінемесеәуендітыңдатутүріндегімузыкалық болуынемесеойын
түріндегібалаларүнсіздікпенсуреттердіқарайтыннемесеертегініәңгімелейтінболуымүмкін.
II кезең. Танымдық : Мұндаойынтүріндежұмыстыңтақырыбыашылады, проблемалыжағдай
құрылады. Өткентақырыптытүсіндіружәнеқайталаукезіндеүлгілермен алгоритмдер, сызбаламен
құрылымдарқолданылады, дамытушыойындармен жаттығуларұсынылады, оларбейнелеупроцесін
естесақтауғағанажәрдемдеспейдісондай-а қбалалардышығармашылық тыңшыңынажәнежаңаны
жасауғадегенниеткежетелеуқажет.
III кезең. Қорытынды. Жұмыстыңсоңындаойынөткізіледінемесеертегінібалалардың салған
суреттерімениллюстрация жасайотырып, аяқтауғаболады. Жұмыстыңбасындақұрылғанмәселені
логикалыққорытындылаупроцесіжүреді. Балалардың көніл-күйінекөзжүгіртеотырып, психологиялық
босаңсытуғажұмысжүргізугеболады. Мысалы, көңілдіәнорындату, дайынжұмыстардықараукезінде
көңілдінемесебірқалыптыәуендердітыңдату.
•Әрбіржұмыстыбағалауоңжәнежағымдыболуы,түзететінескертулержұмысбарысында
жасаладыкейдетіптіойынкейіпкеріменжасалады.
•Жұмыссоңындағымаңыздысәтбұлбаланыңкөніл-күйі,оныңэмоционалдықжағдайыболып
табылады. Олүшінбалағажұмысұнадыма,олөзініңшығармашылығынанемесежұмысынакөңілі
толамақанғаттанадымаосыныбілудеөтемаңызды.Олүшінбалаларғ а«көңіл-күй
қалташығына»әртүрлікөңілкүйдібілдіретінсмайликтердісалудыұсынуғаболады.Осылайша
педагогбалалардыңэмоционалдықжағдайынталдайдыжәнеқорытындыжасайды.
Ұйымдастырылғаноқуқызметініңқұрылымындағы
маңыздыжұмыстардыңбірісаусақгимнастикасын,бұлшық
еттердібосаңсытуғажаттығуларжасау,сергітусәттерін
ұйымдастыру.
Қолдыңұсақматорикасындамытуойындарыменелестету
қимылжаттығуларыныңұйымдастырылғаноқуқызметінің
тақырыбыменүйлесуіматериалдыкеңкөлемдемеңгеруге
жәнешығармашылықтыдамытуғаықпалетеді.
Соныменбалалардыңшығармашылыққабілеттерін
дамытуғақажеттіжағдайларұйымдастырылғаноқу
қызметінұйымдастыруғашығармашылықтәсілжәнеосы
бағыттағыжұмыстарғатүрліәдістерментәсілдердіқолдану
болыптабылады.
Мектеп жасына дейінгі балалардыңшығармашылыққабілеттерін
қалыптастыру келесі қағидалар арқ ылы іске асырылады:
1.Мақсатқа
бағытталғанқағида–
музыкалық –
шығармашылық
қабілеттердідамытуға
барлыққажетті
жағдайларжасалғанда
ғана, мақсатпен
міндеттергеқол
жеткізугеболатындығ ы
ескеріледі.
2.Жүйелілік жәнебірізділік
қағидасы–баланың
шығармашығ ынжәнежеке
тұлғасынжан-жақтыдамыту
жұмысымузыкалық –ойын
шығармашылығ ынегізінде
белгілібіржүйемен,
бірізділікпен, кезеңмен
жүргізіледі:
1 -кезең-алғанәсерлерін
жинақтау;
2 -кезең-шығармашылық
бастаманың кенеттенкөрінуі;
3 -шығармашылық
шешімдердііздестіру;
4 -кезең-балалардың дербес
іс-әрекеті;
5 -кезең-жекежәне
ұжымдық шығармашылық .
3.Түсініктілік қағидасы
–балалардыңжас
ерекшеліктерін,
қажеттіліктерін,
қызығушылық тарын,
даярлықдеңгейлерін
ескеру.
4.Оқытудың көрнекілікқағидасы–көрнекіліктіпайдаланудың, оны көрсетуәдістемесінің
дидактикалық мақсаттарын, көрнекіліктің санынжәнекөрсетудіңжүйесінойластыру,
көрнекіліктің белгілібіртүрлерініңүйлесімділігі.
5.Кіріктіру тәсілінің қағидасы–балаларменжұмысжүргізудеәртүрліформалармен әдістерді
қолдану, кіріктірілгенсабақтарөткізу.
6.Тәрбиелеу жәнедамытаоқытуқағидасы–білімберудіңбастыміндеттерін: оқыту, тәрбиелік,
дамытушылық дұрысанықтау; мектепжасынадейінгібалалардамузыкалық мәдениетнегіздерін
қалыптастыру, түрлімузыкалық -шығармашылыққызметкесүйіспеншілікпен қызығушылық ты
тәрбиелеу, шығармашылыққабілетіндамыту.
7.Бейімделу қағидасы–балалардымузыкалық дамытудың әдістерінәрбаланыңжекежәне
психо-физиологиялықерекшеліктерінебайланыстықолдану.
8.Беріктілік қағидасы–қағидаларғ ақойылатынталаптардытиімдітүрдеіскеасыруғаұмтылу,
алғанбілімдердіқайталаужәнебекіту, біліктермен дағдылардықалыптастыру, оларды
тәжірибедеқолдану.
Мектеп жасына дейінгі балалардың шығармашылық қабілеттерін
қалыптастыру бойынша әдістемелік ұсынымдар Астана 2016