Балабақшадағы интерактивті
ойындар
Балабақшадағы жаңа ойындар
(интерактивті ойындар).
Мектепке
дейінгі білім беру мекемесіндегі тәрбие процесінде
ақпараттық-коммуникациялық технологиялардың (акт) қатысуы — отандық
мектепке дейінгі педагогикадағы жаңа және өзекті бағыттардың
бірі.
Қоғамның
қазіргі дамуы ақпараттық кеңістіктің кеңеюімен, ақпараттық
ресурстардың маңыздылығын арттырумен тығыз байланысты. Компьютермен
және интерактивті тақтамен жұмыс істеу қабілеті біртіндеп бастауыш
мектепте ғана емес, мектепке дейінгі мекемеде де сұранысқа
айналады.
Ақпараттық-коммуникациялық технологиялар балаларда
ақпараттық ағында жүру қабілетін дамытады, ақпаратпен жұмыс істеуге
үйретеді, заманауи техникалық құрылғылармен таныстырады. Бала
оқытудың пассивті объектісі болуды тоқтатады және білімді саналы
түрде игеруге ықпал ететін педагогикалық процестің белсенді
қатысушысы болады.
Жаңа
ақпараттық технологиялар визуалды (графика, анимация, мәтін, есту
(дыбыс, бейне, тактильді (пернетақта, интерактивті тақта) қабылдау
арқылы оқу процесін жоғары деңгейде құруға мүмкіндік
береді.
Мектеп
жасына дейінгі балаларды оқытудың дәстүрлі түрлерімен салыстырғанда
ақпараттық-коммуникациялық технологиялардың бірқатар артықшылықтары
бар:
1.
Бейнелі ақпарат Мектеп жасына дейінгі балаларға
түсінікті
2.
Жарқын сурет, қозғалыс, дыбыс балалардың назарын
аударады
3.
Компьютерде, интерактивті тақтаның жанында өз іс-әрекеті барысында
бала өзіне деген сенімділікке ие болады, ол көп нәрсені жасай
алады.
Интерактивті тақтамен жұмыс істеу кезінде шешілетін
міндеттер:
1.
Баланың танымдық және шығармашылық белсенділігін, қиялын, бейнелі
ойлауын дамыту
2.
Баланың мектепке дайындығын
қалыптастыру
3.
Балаларды компьютерлік технологияның мүмкіндіктерімен таныстыру,
интерактивті тақтамен жұмыс істеу дағдыларын
қалыптастыру
Оқу
барысында балалар интерактивті оқытудың толық қатысушылары болады:
олар үлкен жарқын суреттерді қолданады, әріптер мен сандарды
жылжытады, сөздер мен сөйлемдер құрайды, геометриялық фигуралар мен
әртүрлі заттарды саусақтармен жылжытады. Мектеп жасына дейінгі
балалар ақпаратты көзбен және кинестетикалық түрде қабылдайды,
осылайша ұсынылған материалды түсіну және игеру суреттерді көрнекі
қабылдау мен танымал қайталау әдісіне қарағанда әлдеқайда
тиімді.
Интерактивті тақтада жұмыс істеу үшін тәрбиешілер
компьютерлік сауаттылық элементтеріне ие болуы керек: компьютер
құрылғысын білу,Word, PowerPoint, SMART Noteboоk бағдарламаларында
жұмыс істей білу, интернетте жұмыс істеу тәжірибесі (суреттер мен
оқу бағдарламаларын іздеу үшін).
Интерактивті тақтаны қолдана отырып ойындар
құру.
Интерактивті тақтамен жұмыс істеуге арналған материалды
мұғалімдер балалардың жасына сәйкес мұқият таңдайды және
перспективалық тақырыптық жоспарға сәйкес құрылады. Интернетте
еркін пайдалануға болатын дайын интерактивті ойындар мен жаттығулар
бар, бірақ қажет болған жағдайда жеке өнімді жасау немесе бар
материалды өңдеу қиын болмайды
Интерактивті тақтаны қолдана отырып сабаққа дайындалу үшін
мұғалімнің жұмысын жеңілдететін белгілі бір алгоритм
бар.
Интерактивті ойындарды құру
алгоритмі:
1.
Сабақтың тақырыбын, түрін және мақсатын
анықтаңыз.
2.
Сабақтың құрылымын құрыңыз, негізгі мақсатқа сәйкес оларға қол
жеткізу үшін міндеттер мен қажетті кезеңдерді
белгілеңіз.
3.
Интерактивті тақтаны пайдалану қажет кезеңдер туралы ойланыңыз.
Компьютерлік иллюстрацияланған немесе бағдарламалық материал
жетіспеген жағдайда кітапханада немесе Интернетте іздеу жүргізіледі
немесе авторлық бағдарлама
жасалады.
4.
Сабақты апробациялау. Дәстүрлі құралдармен салыстырғанда
компьютерлік қолдауды қолданудың орындылығын
қарастырыңыз.
5.Таңдалған материалдарды уақыт бойынша бағалаңыз: олардың
ұзақтығы санитарлық нормалардан аспауы керек. Интерактивті сипатты
ескере отырып, барлық материалдарды қарап шығу және прохронометрлеу
ұсынылады
6.
Минуттық жоспар құрыңыз
7. Соңғы
сценарийді құрастырыңыз
8.
Балаларды алдын-ала дайындаңыз.
9. Сабақ
өткізу.
Интерактивті тақтамен жұмыс оқу іс-әрекетінде дидактикалық
ойындар мен жаттығуларды, коммуникативті ойындарды, шығармашылық
тапсырмаларды жаңаша пайдалануға мүмкіндік береді. Балабақшада
интерактивті тақтаны қолдану балалардың айналасындағы әлемнің
ақпараттық ағымдарын шарлау, ақпаратпен жұмыс істеудің практикалық
дағдыларын игеруге, жан-жақты дағдыларды дамытуға, мектеп жасына
дейінгі балалардың білімді саналы түрде игеруіне ықпал етеді және
баланың мектепке дайындық деңгейін
арттырады.
Бүгінгі
таңда көптеген негізгі әдістемелік инновациялар оқытудың
интерактивті әдістерін қолданумен
байланысты.
Менің
педагогикалық тәжірибем интерактивті ойындарды қолдану процесінде
жас балалардың танымдық қажеттіліктерін қалыптастыруға бағытталған.
Мен сіздермен өз табыстарымды қуана
бөлісемін.
"Интерактивті" ұғымы бізге ағылшын тілінен келді. Бұл өзара
әрекеттесу, сөйлесу, біреумен сөйлесу мүмкіндігін
білдіреді.
Интерактивті ойындар тек компьютерлік қана емес, сонымен
қатар дидактикалық болып табылады, оны орындау кезінде қарапайым
иллюстрацияны да қолдануға болады, өйткені интерактивті ойын тек
балалардың бір - бірімен және мұғаліммен өзара әрекеттесуі ғана
емес, сонымен бірге ақпарат алу, қоршаған ортаны білудегі
қажеттілігіне бағытталған бірлескен ұйымдастырылған танымдық
іс-әрекет.
Интерактивті ойындар: оқыту ойындары, бақылау,
жалпылау.
- Егер
мектеп жасына дейінгі балалар оған қатыса отырып, жаңа білім,
дағдылар алса оқыту ойыны болады. Сонымен қатар, білімді
игерудің нәтижесі жақсырақ болады, танымдық іс-әрекеттің мотиві тек
ойында ғана емес, сонымен қатар материалдың мазмұнында да айқын
болады.
-
Дидактикалық мақсаты бұрын алынған білімді қайталау, бекіту,
тексеру болып табылатын ойын бақылаушы
болады.
Оған қатысу үшін әр балаға белгілі бір
дайындық қажет.
- Жалпылама ойындар білімді біріктіруді талап етеді. Олар әртүрлі жағдайларда
әрекет ету қабілетін игеруге бағытталған пәнаралық байланыстарды
орнатуға ықпал етеді.