Үй тапсырмасын
сұрау:
Ы.Алтынсарин «Дүние қалай
етсең табылады». Адал еңбекпен дүние табудың
үлгісі.
«Табыс кілті неде?» . Оқушылар
баюдың 5жолы туралы мәліметтер тауып
келеді.
Жеке оқушылармен
жұмыс.
« Басбармақ» әдісі арқалы
бағалайды.
Жаңа
сабақ:
Ы.Алтынсарин «Дүние
қалай етсең табылады». Кәсібінен нәсіп
тапқан
І
топ.
Тапсырма:
Балғожа бидің баласына
жазған хатының жазылу тарихымен танысыңыз. Хат құрылысының
ерекшелігіне назар аударыңыз. Хаттағы атасының немересін оқуға
бергендегі мақсатын және қосымша деректі пайдаланып, ата үмітінің
орындалған не орындалмағанын анықтаңыз. Жазушы еңбегіне өз
көзқарастарыңыз бойынша баға
беріңіз.
Үш-төрт жасында әкесі
Алтынсары қайтыс болып, атасы Балғожаның қолында өсіп,
тәрбиеленеді. Атасы Балғожа би өз аймағының атақты кісілерінің бірі
болған. Ел ішіндегі көп билікті қолында ұстаған би, Орынбор
әкімшілігінің алдында да беделді, белгілі кісі болған. Замана бет
алысын өзінше болжаған Балғожа табысқа жетудің ендігі жолы – оқу
деп біледі. Сөйтіп, немересі кішкентай Ыбырайды Орынборда ашылады
деп күтілген орыс-қазақ мектебіне күні бұрын жаздырып қояды. Бидің
ондағы мақсаты, әрине, немересінің бала оқытып, педагог болып,
ата-анасын асырауы. Балғожа бұл ойын Орынборда оқып жүрген
жасөспірім Ыбырайға жолдаған өлең-хатында былайша
білдіреді.
Балғожа бидің баласына
жазған хаты
Үміт еткен көзімнің нұры
балам,
Жаныңа жәрдем берсін құдайтағалам;
Атаң мұнда анаңмен есен - аман,
Сүйіп сәлем жазады бүгін саған.
Атаңды сағындым деп асығарсың,
Сабаққа көңіл бөлсең басыларсың;
Ата - анаң өнер білсең асырарсың,
Надан боп білмей қалсаң аһ ұрарсың.
Шырағым, мұнда жүрсең нетер едің?
Қолыңа құрық алып кетер едің.
Тентіреп екі ауылдың арасында
Жүргенмен не мұратқа жетер едің.
ІІ
топ:
Тапсырма: «Авторға хат».
Жазушы еңбегіне өз көзқарастарыңыз бойынша баға
беріңіз.
ІІІ
топ.
Бағалау: «Екі жұлдыз, бір
тілек» әдісі арқылы
Жұппен
жұмыс.
Сөйлемдердің жалғасын тап.
Мәтінмен жұмыс.
-
Сен қарауға еп- есті кісі
секілді көрінесің және жұмыс істеуге қуатың да бар
көрінеді,…………………………..
-
Мен өзім де сендей кедей
едім,.......................................
-
Бай болғың келсе,
..........................................................
-
Осындай іспен жеті жылда он
мың франк ақша тауып,.....
-
Жасым жас, ісіме нық, жинақы
және................................
-
Фабрикамды балама
бердім,.............................................
-
Себебі баламды да жасынан
.............................................
-
Осы айтқанымдай,
машақаттанудан қашпасаң,
-
Антон бұл сөздерді естіген
соң.............................
-
Тіленші деген сөз қандай
мағына білдіреді?
-
Машақаттану сөзінің мән-
мағынасы.
-
Реуішті сөзі қандай мағынада
қолданған?
«Смайликтер арқылы»
бағалау.
Жеке
жұмыс
«Сағат тілі» әдісімен
сұралады.
«Еңбек» тобы: Еңбек бәрін
жеңбек. Еңбек етсең ерінбей, тояяды қарның
тіленбей.
«Адалдық» тобы: Адалдық- адал
қасиет. Адал тапқан дәм сіңімді болдаы.
«Ынта» тобы: Ынтаң болса,
мақсатыңа жетесің.Ынталы бала еңбекқор
болады.
Бағалау
критерийлері:
-
Сөздің мағынасын
түсінеді.
-
Сөзді орынды
қолданады.
-
Сөйлемдер тізбегін
жасайды.
«Бүгінгі заман ерлері».
Кәсібінен нәсіп тапқандар туралы ізденіп
келу.
Кері
байланыс
Бүгінгі сабақта не қызық ,не
қиын, не жеңіл болды?
«Даналық ағашына» оқушылар
жауаптарын іледі.
Ы.Алтынсариннің өзі жазған
хаттарымен таныстыру.
Еңбегімен бақытқа қол
жеткізген мүмкіндігі шектеулі жандар туралы бейнероликтер
көрсету.
|