Назар аударыңыз. Бұл материалды сайт қолданушысы жариялаған. Егер материал сіздің авторлық құқығыңызды бұзса, осында жазыңыз. Біз ең жылдам уақытта материалды сайттан өшіреміз
Жақын арада сайт әкімшілігі сізбен хабарласады
Бонусты жинап картаңызға (kaspi Gold, Halyk bank) шығарып аласыз
Физика пәнінен бейіндік оқытудың ерекшеліктері
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Материалдың толық нұсқасын
жүктеп алып көруге болады
Физика пәнінен бейіндік оқытудың ерекшеліктері
Елбасы Н.Ә. Назарбаев: «Болашақта өркениетті дамыған елдердің қатарына ену үшін заман талабына сай білім қажет. Қазақстанды дамыған елдердің қатарына жеткізетін, терезесін тең ететін – білім, ол үшін бізге экономикалық және қоғамдық жаңару қажеттіліктеріне сай келетін осы заманғы білім беру жүйесі қажет», – деп білім беру жүйесін жетілдіру мәселесін 2012 жылғы 14 желтоқсандағы «Қазақстан - 2050» стратегиясы – қалыптасқан мемлекеттің жаңа саяси бағыты» атты Қазақстан халқына Жолдауында атап көрсетті.
Мұның өзі білім беру жүйесінің алдында үлкен міндеттер тұрғандығын білдіреді.
Қазіргі кезде 11 жылдық жалпы орта білім беретін мектептің жоғарғы сатысында 20-ға жуық пән оқытылады және олардың барлығының мәртебесі бірдей. Демек, бұлардың бәрінен де бағдарлама деңгейінде білім беріліп, білім, білік дағдылары игерілуі тиісті. Ол деген сөз оқушыға бірнеше салада білім негізі беріледі, ал оқушылар игерілген білім негіздерінің бірде- бір саласынан терең білім меңгеруге мүмкіндігі болмайды. Қазіргі кезде әлемде білім беру мәселесін даму процесінің негізгі ерекшеліктерінің бірі - ол білімнің тез өзгеруі, өмір сүру үшін қажетті мәліметтер ағыны жоғарғы қарқынымен көбеюі ақпараттың барлығын игеру адам үшін мүмкін емес, сондықтан адамға тек қажетті білім мөлшері беріліп, сол білімді іс – әрекетте қолдана білу керектігін әлемдік тәжірибе дәлелдеп отыр.
Бейінді оқыту
дегеніміз – оқушылардың
қызығушылық бағытының,
қабілетінің дамуына жағдай жасайтын және олардың келешекте игеруі
тиісті кәсібіне бейімделуді қамтамасыз ететін
оқыту.
Бейінді немесе бағдарлы оқыту тек қана мектептің жоғарғы сатысында жүзеге асады.
Қашанда озық ой, тың тәжірибе көрсету физика пәнінен білім беру заманауи сын теорияға негізделген тәсілмен жүзеге асады.
Осыған орай мен «Физика пәнінен 10-11 сыныптарда есептер шешудің тиімді жолдары» деген қосымша бағдарлама жасадым.
Бұл бағдарламаны құрастырғандағы негізгі мақсатым оқушылардың ойлау қабілетін дамыту, іскерлікке дағдыландыру, өзін-өзі бақылауға және бағалауға мүмкіндік беру, шығармашылық қабілеттерін қалыптастыру, ұлттық біріңғай тестілеуге дайындықты жеңілдету, оқушыларды физикалық құбылыстармен заңдылықтардың практикалық маңызына және өмірмен байланыстылығына көзін жеткізу.
Физиканы меңгеруде ең негізгі мәселе теориядан алған білімдерін есеп шығаруға, зертханалық жұмыста қолдана білу. Алған теориялық білімдерін практикада қолдана отырып, оқушылардың ойлау қабілеті дамып, шығармашылық қабілеттері қалыптасып, өз бетінше жұмыс істеуге дағдыланады.
Физика курсынан алған білімдерін ары қарай тереңдету. Физика есептерін шығарғанда стандарт түрдегі есептерден күрделі есептерге көшу. Физика курсында қарастырмаған зертханалық жұмыстарды орындап қана қоймай, оның техникада қолданылуын, өмірде, тұрмыста қай салада қажет екенін айқындау.
Абсолют салыстырмалы қажеттіліктерді есептей білуге, график және кесте құруға үйрену. Бірыңғай ұлттық тестке дайындық жүргізуге қалыптасады.
Есеп шығару оқыту үрдісінің ұдайы бөлінбес құрамды бөлігі болып саналады, өйткені физика сабақтарының түгелдей барлық түрлерімен кезеңдерінде және сыныптан тыс жұмыстарда кездеседі. Физика есептерін шығару нәтижесінде оқушылар нақтылы объектілермен құбылыстар туралы білемнен хабардар болады. Ғылыми техникалық прогрестің шапшаңдаған кезеңінде әрбір жұмыс орнына – ғылымның, техниканың, күнделікті өмірдің есептерін қоя білу және шығара білу қажет. Сондықтан физикалық білімнің ең маңызды мақсаты – мектепте оқытылатын физика есептерімен жұмыс істей білуді қалыптастыру болып табылады. Физика есептерінің шарты, мағынасы, мазмұны оқыту мақсатына байланысты біренеше түрге бөлінеді. Физикалық есептер жалпы берілу тәсілдеріне қарай негізгі төрт түрге бөлінеді. Олар: мәтіндік есептер, экперименттік есептер, гафиктік және сурет бойынша берілген есептер.Ал олардың әр қайсысы өз кезегінде сандық және сапалық боп бөлінеді. Енді бір есептер оқушыларға шығармашылық мақсатта беріледі. Мұндай есептерге техникалық мазмұндағы есептерді жатқызуға болады. Оқушыларды физикаға тарту мақсатында мұғалім түрлі қызықты есептерді таңдау керек. Қазіргі уақытта физика пәніне бөлінген сағат санының азайып кетуіне байланысты оқулықтағы есептерді шығаруға уақыт жетпейді.Сондықтан бұл бағдарламаның практикалық және дүние танымдық мәні зор, оқушылардың физикалық білімдерді практикада қолдана білу икемділіктерін дамытуға көмегін тигізеді.
Бұл Блум таксономиясына сәйкес оқушылардың білімді меңгеру дәрежесін 75 пайызға дейін арттыруға мүмкіндік береді. Негізі оқушының еңбегін бағалау оқыту мен оқудың маңызды бір бөлігі болып табылады. Қалыптастырушы тарау бойынша жиынтық, ішкі, сыртқы жиынтық бағалауы оқушыға оқу мақсаттарына сай белгілі бір дағдыны жүзеге асыруға, өз білімінің қай деңгейге көтерілгенін анықтауға мүмкіндік береді. Мұғалім мен оқушы арасындағы байланыс оқушының өзіне деген сенімін нығайтады. Оқу барысында пікірімен санасатынына, мәселені шешуде пікірлері есепке алынатындығына көздерін жеткізеді. Өзіндік білім алу деңгейін анықтайды. Бірлесіп талқылауға болатын сұрақтар ауқымын кеңейту, оқушының мектеп пен оқуға деген жағымды көзқарасын қалыптастырады. Оқушылардың оқу дағдыларының дамуына ықпал ету үшін түрлі әдебиеттерден, ғаламтор көздерінен шағын мәтіндер алынады. Оны талдау арқылы оқушылардың коммуникативтік дағдыларын жетілдіріп, игерген білімдерін өмірде қолдануға үйретеміз.
Физикалық құбылыстарды ғылыми тілде баяндауға,бақылап эксперименттік тәжірибелер жасап және есептеулер жүргізуге жаттықтырамыз.
Мысал: Айталық, Жер – Күн жүйесіндегі Күннен әрі қарай санағанда үшінші ғаламшар адамзаттың тіршілік ететін бесігі. Жер эллипстік (собықшалы) орбита бойымен секундына 29,765 км жылдамдықпен 149,6 млн км орташа қашықтықта 365,24 орташа күн тәулігі ішінде Күнді бір рет айналып шығады.
Гальвани элементінен,кілттен және төменгі вольтты шамнан тізбек құрастырып ,осы тізбектен қол шамын,түнде оқуға арналған көзілдірік,бағдаршам үлгісін жасауға оларды есептеп табуға болады.
Оқушылардың білу және түсіну дағдыларын қалыптастыруға бағытталған, құбылыс, зат, дене, физикалық шамалар, өлшем бірліктері бойынша түсініктерін ажырата білуге ұсынған осындай үлгідегі тапсырмалар тестік тапсырмаларға қарағанда, игерген білімдерінің жаттанды болмай, қолданбалы сипатта болуына жақсы мүмкіндік береді.
Қазіргі заман мектептерінің түлектеріне жоғары дәрежедегі құзыреттілікке ие болу, өз бетімен өмір сүру және кәсіби шығармашылық тұрғыдан дайын болу талабы қатаң қойылады. Сондықтан түлектерге мектеп қабырғасында алған дағдылары кез келген жағдайда табысты болуға көмектесуге қызмет етуі тиіс. Мектеп түлектерінің адами құндылықтары жоғары болып, өздерін елінің патриоты ретінде таныта білулері қажет. Олар – үйлесімді дамыған, дені сау, өзін өзі дамытуға және шығармашылыққа ұмтылған, сын тұрғысында ойлайтын және проблемаларды шеше алатын азаматтар.
ХХІ ғасырдың жаһандану
жағдайында оқушылардың проблемаларды шешуде, талдамалық,
танымдық дағдыларын дамыту, сыни тұрғыда және шығармашылық
ойлауын, білімдерін өз бетінше үйлестіре білуін және ақпараттық
кеңістікте бағдарлануын дамыту маңызды болып табылады. Жоғары
сыныпта физика пәнін ағылшын тілінде шетелдік әріптестерімізбен
командалық оқыту арқылы іске асырамыз. Бұл бізге үш тұғырлы тіл
саясатын жүргізуге, оқушылардың пәнді оқытудағы академиялық
тілді қолдану дағдыларына, лексика-терминологиялық тіркестерді
қолданудағы кедергілерді жеңуіне, оқушылардың өзіндік
қабілеттілігінің жоғары деңгейіне қол жеткізуіне жағдай жасауға
мүмкіндік береді. Бүгінгі таңда жоғары интеллект өте құнды.
Себебі, жаһандану жағдайында мемлекетіміздегі индустрияның,
экономиканың алға жылжуы зияткер, шығармашыл адамдардың санына
байланысты болмақ. Тәуелсіздігіміздің тұғыры биік болып,
мемлекетіміздің өркендеуі біздің қазіргі шәкірттеріміздің білім
дәрежесіне байланысты болатыны тағы анық. Сондықтан ұстаздар
қауымы оқушылардың сапалы білім алуына, ғылым жетістіктерін
меңгерулеріне өз үлесімізді қоса
бермекпіз.
Пайдаланғанәдебиеттер:
1. Броневщук С.Г. Профильное обучение в школе. Вопросы организации и содержания. В помощь учителям школ. – М.: «Витязь - М», 2004.
2. ҚазақстанРеспубликасындағы 12 жылдықжалпы орта білім беру тұжырымдамасы. Астана, 2009.
3. Назаралиева З.С. Педагогика профильного образования: Учебное пособие. – Алматы: Триумф «Т», 2008.
4. В.К.Омарова А,Қ.Нұрғалиева.,Жалпыбілімберетінмектептің 12 жылдық оқытуға ауысуының мәселелері. –Алматы: «Отан», 2014.
5. Рябоволов Г.И, Дадашева Н.Р Сборник дидиктических заданий по физике
«ХХІ ғасырдағы білім беру:әлемдік тәжірибе мен даму келешегі» конференциясына қатысуға арналған мәлімдеме
Жұмыстың атауы |
Физика пәнінен бейіндік оқытудың ерекшеліктері
|
Секциясы |
Қосымша білім |
Қатысушы туралы деректер
Тегі |
Ошанова |
Аты |
Багдагул |
Әкесінің аты |
Абуовна |
Оқу орнының атауы |
Рудный қаласы «№15 орта мектеп»КММ |
Лауазымы |
Физика пән мұғалімі |
Байланыс деректері
Байланыс телефоны |
87026530684 |
Е-mail |
Oshanova.bagdagul@mail.ru |
Пошталық мекен-жайы (оқу орнының мекен-жайын көрсету қажет)
Оқу орнының атауы |
№15 орта мектеп |
Көшесі, үйі |
Ленина99 |
Қала/ауыл/село |
Рудный |
Аудан |
- |
Облыс |
Қостанай |
Мемлекет |
Қазақстан |
Ескі индексі(алты сан) |
111500 |
Жана индексі(міндетті емес) |
- |