Назар аударыңыз. Бұл материалды сайт қолданушысы жариялаған. Егер материал сіздің авторлық құқығыңызды бұзса, осында жазыңыз. Біз ең жылдам уақытта материалды сайттан өшіреміз
Шағым жылдам қаралу үшін барынша толық ақпарат жіберіңіз
Сіздің сұранысыңыз сәтті жіберілді!
Жақын арада сайт әкімшілігі сізбен хабарласады
1 бонус = 1 теңге
Бонусты сайттағы қызметтерге жұмсай аласыз. Мысалы келесі материалды жеңілдікпен алуға болады
Бонусты жинап картаңызға (kaspi Gold, Halyk bank) шығарып аласыз
Ағылшын тілі ғаламтордың негізгі тілі. Тілдерді үйрену жолдары өзгеруде және бұл өзгерістер жылдамдауда.Өз кезегінде ғалам тор үнемі дамып келеді. Ол байланыс және ақпаратты басқару үшін динамикалық орта жасайды.Сонымен бірге ғаламтор шексіз әлеуметтік өзара әрекеттесудің жаңа формаларын өмірге әкеледі.MP3, iPоd, Skype сияқты технологиялар, блогтар мен подкасттар барлық жерде және әрқашан қол жетімді.
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады
Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып көруге болады
Құрметті әріптес!
Қазақстан Республикасының «Авторлық құқық және
сабақтас құқықтар туралы» заңына сәйкес авторлық құқық заңмен
қорғаланатынын ескертеміз. Сатып алған ҚМЖ – ны тарату туралы факт
анықталған жағдайда әкімшілік айыппұл
салынады.
«USTAZ tilegi» ғылыми әдістемелік орталығының
әкімшілігі
№472
бұйрығы бойынша жасалған ҚМЖ келесі
бетте
Бұл ҚМЖ ust.kz сайтында жасалынған.
«USTAZ tilegi» ғылыми-әдістемелік орталығының сайтынының ҚМЖ
бөлімінде кез-келген пән, кез-келген сынып бойынша ҚМЖ және
презентацияны жүктеп ала аласыз. Ол үшін сілтеме арқылы
өтіңіз.
Learning objectives(s) that
this lesson is contributing
to:
3.R1 recognise, identify and
sound with support a limited range of familiar words in simple
sentences
3.S3 give short, basic
description of people and objects; begin to describe past
experiences on a limited range of general and some curricular
topics
3.S5 pronounce familiar words
and short phrases intelligibly when reading
aloud
Lesson objectives:
All learners will
be able to:know the new
vocabulary
Most learners
will be able to:identify types of musical
instruments
Some learners will be able
to:know vocabulary, identify
types of instruments and cool and warm
colours
Value
links
Respect each
other
Be
friendly
Plan:
Part of the
lesson/Time
Teacher’s
activity
Student’s
activity
Assessment
Resources
Beginning of the
lesson
Pre-learning
«Brainstorming»method
5
min.
Revision of previous lessons
materials with the help of the
teacher.
Differentiation:
«Flashcards»T asks different cards quickly
and ask name what do they see on the card.
After that T
introduces the aim and theme of the lesson.
Ss give their
possible answers.
Revise vocabulary
connected with previous
module
Aim:Revise the previous lessons
material.
Efficiency:Ss refresh their mind before
starting new theme.
Descriptor:
-remember the
words
-can name
them.
Total:2point
Whiteboard
Flashcards
Pupils
Book
Middle of the
lesson
Presentation
part.
9
min.
«Visual
aids»method.
Look at the picture.
Then ask questions: Are they playing classical or modern music? How
does music make you feel?
Aim:to present and activate the
new language
Exercise
1:Look at the pictures and
answer the questions .Ss give their possible
answers.
Descriptor:
-can pronounce
correctly
-give correct
answers
Total:1point
Whiteboard
Pupils
Book
Poster
9min.
«Visual
aids»method.
Put up
theMy musical
instrumentsposter on the board. Point to
each item. one at a time and present them. Then point to each item
in random order. Ask Ss to say the
word.
Play the CD. The
pupils listen, point to the pictures and repeat the
word.
T introduces new
vocabulary. Answer the
question.
“Look, listen and
repeat” method is used to present new
words.
Aim:present and consolidate
vocabulary
Exercise
2
Listen point and repeat the
divide musical instruments into
types.
Descriptor:
- can pronounce
correctly
-can name
them.
Total:2point
Whiteboard
Pupils
Book
Poster
10min.
Explain that we
divide colours in 2 groups: warm (red, orange, yellow) and cool
colours (gree, blue, violet). Ask pupils to complete the drawing.
Cool colours have a calming effect and are linked with health, the
environment and harmony. Warm colours are associated with love,
anger, power, happiness and
energy.
Aim:Develop their motor
skills
Efficiency:
Develop their motor
skills
Exercise 3. Complete
the drawing
Descriptor:
-can name the
object
-complete
it
Total:1point
Whiteboard
Pupils
Book
Poster
Explain the
activity. Pupils choose any colour they like and colour the chair.
When they finish they can show their drawings to the
class.
Aim:To develop motor skills and
practice cool and warm
colours
Differentiation:
practicemethod is used to assess Ss
writing
Exercise
4
Choose a cool or a
warm colour and colour the chair. Present it to the
class.
Descriptor:
-colour the picture
and present it to the class
-pronounce the
vocabulary correctly
2
point
5min
Tell them to choose
an item they want to draw. Ex: chair, bed. Each S then draws and
colours the item in a different colour choosing from the cool and
warm ones. When they finish, they come to the board and display all
pictures of the same item in different colours to show the passing
from cool to warm colours.
Aim:practice cool and warm
colours
Differentiation:practicemethod is used to assess Ss
writing
draw the picture and colour it
using warm and cool colours
Descriptor:
-draw the
picture
-identify types of
colours
2
point
Whiteboard
Pupils
Book
Poster.
End of the
lesson.
Reflection
7
min.
Traffic light method
is used to find out was the lesson clear or not. Use the
stickers.
Ss use their
stickers to show their knowledge according to the
lesson
Green- I
understood
Yellow-I have some
questions
Red-I need a
help.
Aim:To know how many Ss got the
theme.
Efficiency:
Ss can use colors to
show how much do they remember.
Differentiation:«Conclusion»method is used to finish the
lesson.
Ss evaluate each other and
encourage classmate with phrases
like:
Well done! Brilliant! Good
job! I like it!
Whiteboard
Pupils
Book
Poster.
Additional
information
Differentiation – how do you
plan to give more support? How do you plan to challenge the more
able learners
Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!
Материал іздеу
Сіз үшін 400 000 ұстаздардың еңбегі мен тәжірибесін біріктіріп, ең үлкен материалдар базасын жасадық. Төменде пәніңізді белгілеп, керек материалды алып сабағыңызға қолдана аласыз