Материалдар / Friends name
МИНИСТРЛІКПЕН КЕЛІСІЛГЕН КУРСҚА ҚАТЫСЫП, АТТЕСТАЦИЯҒА ЖАРАМДЫ СЕРТИФИКАТ АЛЫҢЫЗ!
Сертификат Аттестацияға 100% жарамды
ТОЛЫҚ АҚПАРАТ АЛУ

Friends name

Материал туралы қысқаша түсінік
Ағылшын тілі ғаламтордың негізгі тілі. Тілдерді үйрену жолдары өзгеруде және бұл өзгерістер жылдамдауда.Өз кезегінде ғалам тор үнемі дамып келеді. Ол байланыс және ақпаратты басқару үшін динамикалық орта жасайды.Сонымен бірге ғаламтор шексіз әлеуметтік өзара әрекеттесудің жаңа формаларын өмірге әкеледі.MP3, iPоd, Skype сияқты технологиялар, блогтар мен подкасттар барлық жерде және әрқашан қол жетімді.
Авторы:
Автор материалды ақылы түрде жариялады. Сатылымнан түскен қаражат авторға автоматты түрде аударылады. Толығырақ
25 Қаңтар 2023
127
0 рет жүктелген
770 ₸
Бүгін алсаңыз
+39 бонус
беріледі
Бұл не?
Бүгін алсаңыз +39 бонус беріледі Бұл не?
Тегін турнир Мұғалімдер мен Тәрбиешілерге
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады
logo

Материалдың толық нұсқасын
жүктеп алып көруге болады







Құрметті әріптес!

    Қазақстан Республикасының «Авторлық құқық және сабақтас құқықтар туралы» заңына сәйкес авторлық құқық заңмен қорғаланатынын ескертеміз. Сатып алған ҚМЖ – ны тарату туралы факт анықталған жағдайда әкімшілік  айыппұл салынады.

«USTAZ tilegi» ғылыми әдістемелік орталығының әкімшілігі

 

472 бұйрығы бойынша жасалған ҚМЖ келесі бетте

Бұл ҚМЖ ust.kz сайтында жасалынған.  «USTAZ tilegi» ғылыми-әдістемелік орталығының сайтынының ҚМЖ бөлімінде кез-келген пән, кез-келген сынып бойынша ҚМЖ және презентацияны жүктеп ала аласыз. Ол үшін сілтеме арқылы өтіңіз.

https://ust.kz/qmg











































Lesson Plan 1

Unit:5

Art and Music

Teacher’s name:


Date:


Grade:3

Number present: absent:

Theme of the lesson:

Musical instruments

Learning objectives(s) that this lesson is contributing to:

3.R1 recognise, identify and sound with support a limited range of familiar words in simple sentences

3.S3 give short, basic description of people and objects; begin to describe past experiences on a limited range of general and some curricular topics

3.S5 pronounce familiar words and short phrases intelligibly when reading aloud

Lesson objectives:

All learners will be able to: know the new vocabulary

Most learners will be able to: identify types of musical instruments

Some learners will be able to:know vocabulary, identify types of instruments and cool and warm colours

Value links

Respect each other

Be friendly

Plan:

Part of the lesson/Time

Teacher’s activity

Student’s activity

Assessment

Resources

Beginning of the lesson

Pre-learning

«Brainstorming» method

5 min.


Revision of previous lessons materials with the help of the teacher.


Differentiation: «Flashcards» T asks different cards quickly and ask name what do they see on the card.


After that T introduces the aim and theme of the lesson.

Ss give their possible answers.

Revise vocabulary connected with previous module


Aim: Revise the previous lessons material.

Efficiency: Ss refresh their mind before starting new theme.

Descriptor:

-remember the words

- can name them.



Total: 2point



Whiteboard


Flashcards


Pupils Book

Middle of the lesson

Presentation part.


9 min.


«Visual aids» method.

Look at the picture. Then ask questions: Are they playing classical or modern music? How does music make you feel?

Aim: to present and activate the new language

Exercise 1: Look at the pictures and answer the questions . Ss give their possible answers.


Descriptor:

-can pronounce correctly

-give correct answers


Total: 1point


Whiteboard

Pupils Book

Poster


9 min.



«Visual aids» method.

Put up the My musical instruments poster on the board. Point to each item. one at a time and present them. Then point to each item in random order. Ask Ss to say the word.

Play the CD. The pupils listen, point to the pictures and repeat the word.

T introduces new vocabulary. Answer the question.

Look, listen and repeat” method is used to present new words.

Aim: present and consolidate vocabulary

Exercise 2

Listen point and repeat the divide musical instruments into types.

Descriptor:

- can pronounce correctly

-can name them.


Total: 2point


Whiteboard

Pupils Book

Poster



10 min.

Explain that we divide colours in 2 groups: warm (red, orange, yellow) and cool colours (gree, blue, violet). Ask pupils to complete the drawing. Cool colours have a calming effect and are linked with health, the environment and harmony. Warm colours are associated with love, anger, power, happiness and energy.

Aim: Develop their motor skills

Efficiency:

Develop their motor skills

Exercise 3. Complete the drawing


Descriptor:

-can name the object

-complete it



Total: 1 point

Whiteboard

Pupils Book

Poster


Explain the activity. Pupils choose any colour they like and colour the chair. When they finish they can show their drawings to the class.

Aim: To develop motor skills and practice cool and warm colours

Differentiation:

practice method is used to assess Ss writing

Exercise 4

Choose a cool or a warm colour and colour the chair. Present it to the class.












Descriptor:

-colour the picture and present it to the class

-pronounce the vocabulary correctly

2 point


5 min



Tell them to choose an item they want to draw. Ex: chair, bed. Each S then draws and colours the item in a different colour choosing from the cool and warm ones. When they finish, they come to the board and display all pictures of the same item in different colours to show the passing from cool to warm colours.

Aim: practice cool and warm colours

Differentiation: practice method is used to assess Ss writing

draw the picture and colour it using warm and cool colours

Descriptor:

-draw the picture

-identify types of colours

2 point

Whiteboard

Pupils Book

Poster.

End of the lesson.


Reflection



7 min.

Traffic light method is used to find out was the lesson clear or not. Use the stickers.


Ss use their stickers to show their knowledge according to the lesson

Green- I understood

Yellow-I have some questions

Red-I need a help.


Aim: To know how many Ss got the theme.

Efficiency:

Ss can use colors to show how much do they remember.

Differentiation: «Conclusion» method is used to finish the lesson.


Ss evaluate each other and encourage classmate with phrases like:

Well done! Brilliant! Good job! I like it!


Whiteboard

Pupils Book

Poster.

Additional information


Differentiation – how do you plan to give more support? How do you plan to challenge the more able learners

770 ₸ - Сатып алу

Ресми байқаулар тізімі
Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!