Миға шабуыл.
Саралау: тапсырма
арқылы
М: Біздің айналамызды қоршаған
заттар өте көп.
Төменде берілген
заттардан нені байқай
аласыздар?
Оқушылар өз
жауаптарын ұсынады.
М: Ендеше, бүгінгі сабағымызда не
өтеміз деп ойлайсыңдар?
О: Оқушылар өз жауаптарын
ұсынады. (таза зат, қоспа, қосылыс,
элемент.
М: Ендеше, бүгін біздің өтетін
тақырыбымыз «Элемент, қоспа, қосылыс»
деп аталады.
Сабақтың мақсаты мен
жетістік критерийлерімен
таныстырылады.
Электрондық оқулықпен
жұмыс
Саралау: дереккөз
Оқушылар
«Элемент, қоспа,
қосылыс» тақырыбы туралы тыңдап,
түсінік алады.
Зат
ТЖ: «Карталарды сұрыптау»
тәсіл
І топқа:
1-тапсырма:
Төменде берілген
суретте А, В, С, Д әртүрлі заттар
берілген.
А
В
-
Қандай суретте тек
элемент берілген берілгенін
анықтаңыз.
-
Әлементті қалай
сипаттайсыз.
-
Таңдауыңызды
түсіндіріңіз.
ҚБ: Бас бармақ
арқылы
«Карталарды сұрыптау»
тәсіл
Т:
2-тапсырма
Су Алтын
Газдалған сусын
Қант Қола
Түтін
ҚБ: Смайликтер
арқылы
З. Ж.
№1 зертханалық
жұмыс
Тақырыбы: «Заттарды, олардың қоспалары
мен олардың қосылыстарын
салыстыру»
Саралау: қарқынды,
қорытынды
Керекті құрал
жабдықтар мен реактивтер: 5г темір ұнтағы, 5г күкірт,
темір сульфиді, су, сынауық,
магнит
Эксперимент-1: А
деңгейі
Таза зат темір,
күкірттің салыстырмалы
сипаттамалары
Мақсаты:
1. Таза заттар
атомдардың немесе молекулалардың бір түрінен түзілетінін
білу
2. Таза заттар тұрақты өз
қасиеттерінің болатындығына көз
жеткізу
Бағалау критерийі
Білім алушы
Ойлау
дағдыларының деңгейі: Білу,
түсіну
Барысы:
Темір ұнтағы мен
күкірттің түсі, иісі,илгіштігі, суда ерігіштігі, магниттік қасиеті,
тығыздығын, жылу өткізгіштігін анықтай
отырып,берілген кестені
толтырыңыздар:
Жұмысқа
қорытынды:
Заттың
қасиеті
|
Темір
|
Күкірт
|
Түсі
|
|
|
Исі
|
|
|
Иілгіштігі
|
|
|
Суда
ерігіштігі
|
|
|
Тығыздығы
|
|
|
Магниттік
қасиеті
|
|
|
Жылу
өткізгіштігі
|
|
|
Дескриптор:
-
Темір ұнтағының
қасиеттерін анықтайды.
-
Күкірт ұнтағының
қасиеттерін анықтайды.
-
Таза заттардың
қасиеттері тұрақты және бірдей атомнан құралатынын
біледі.
Эксперимент-2: В
деңгейі
Тақырыбы: Темір және күкірт қоспасын
дайындау, бақылау Керекті құрал жабдықтар мен
реактивтер: 5г темір ұнтағы, 5г күкірт,
темір сульфиді, су, сынауық, магнит, сүзгі
қағазы
Мақсаты: Экспериментте заттарды
араластырғанда қоспадағы заттардың қасиеттері өзгереме екенін
анықтайды және олардың қасиетіне сәйкес бөлуді
ұсынады.
Бағалау
критерийі:
-
Таза зат пен қоспаны
ажырату.
-
Заттың қасиеті жайлы
білімді қолдана отырып, қоспаны құрамындағы заттарды
бөлу.
Ойлау
дағдыларының деңгейі: Қолдану
Барысы:
1. Шпательдің
көмегімен әр заттың аз мөлшерін алып, қағазға
саламыз.
2. Темір ұнтағы мен
күкіртті араластырып, темір мен күкірттің нақты пропорцияға ие емес
екендігіне көз жеткізу.
3. Күкірт пен темір ұнтағының
қоспасына магнитпен әсер
беру.
Жұмысқа
қорытынды:
1.Заттарды (темір және күкірт)
араластырғанда құрамы өзгерді
ме?__________________________
2.Темір мен күкіртті бөліп
алуға бола
ма?____________
Дескриптор:
-
Қоспаны
біледі.
-
Қоспадағы затты бөле
алады.
Эксперимент-3: С
деңгейі
Тақырыбы:
Темір және күкірттен тұратын қосылыс дайындау,
бақылау
Керекті құрал
жабдықтар мен реактивтер: 5г темір ұнтағы, 5г күкірт,
темір сульфиді, су, сынауық, магнит, сүзгі қағазы,
спиртшам,
Мақсаты: Химиялық реакцияда заттардың
қасиеттері өзгереме екенін экспериментальды
анықтауы
Бағалау
критерийі:
-
Қосылысты
ажыратады.
-
Химиялық реакциядан кейін пайда болған қосылыстағы
заттарды ажыратуға болмайтынын
біледі.
Ойлау дағдылар::
талдау
Жұмыстың
барысы:
1. Шпательдің
көмегімен сынауыққа 7 г темір және 4 г күкіртті
салу.
2. Сынауықты
қыздыру. Темір мен күкіртте қандай өзгеріс болғанын
бақылау.
Жұмысқа қорытынды
шығару.
Келесі сұрақтарға
жауап беріңіз:
1. Қыздырғаннан
кейін заттардың (темір, күкірт) қасиеттері өзгерді
ме?
2. Химиялық реакция
жүрді ме? Дәлелдеңіз?
3. Темір, күкірт,
және оның қоспасының, темір сульфидінің айырмашылығы төмендегі
кестеге толтырыңыз.
Салыстырмалы
сипаттамалары
|
Таза зат
Ғе
|
Күкірт
таза заты
S
|
Қоспа
|
(FeS) қосылысы
|
Заттың құрамы
|
|
|
|
|
Физикалық қасиеті
|
|
|
|
|
-
магнитпен бөлінуі
|
|
|
|
|
-
сумен бөлу
|
|
|
|
|
-қыздырғанда
өзгеруі
|
|
|
|
|
Дескриптор:
-
Таза зат, қоспа,
қосылысты ажыратады.
-
Қосылыстың жеке
қасиеттері болатынын біледі.
«Идея туралы
ойлар» тәсілі
Сұраққа жауап берген
кезде, бұл идея туралы өзгелердің ойларын сұрау жолымен ойлау
логикасын ашыңыз. Мысалы: «............идея туралы қалғандары не
ойлайды»
Саралау:
тапсырма
5-тапсырма:
Төменде берілген
сұраққа дәлелді жауап беріңіз.
Гранит таза зат па,
әлде қоспа ма?
ҚБ : от
шашу
|