Материалдар / "Жазудың маңызы мен қызметі"

"Жазудың маңызы мен қызметі"

Материал туралы қысқаша түсінік
Сабақтыңтақырыбы Қазақ жазуы Оқумақсаттары Ж8.3.5.1 -оқылым және тыңдалым материалдары бойынша мәтіннің баяндау желісін сақтап, әр бөлігінен алынған ақпараттардан жинақы мәтін жазу Сабақ мақсаттары Оқушылар: • мәтіннің негізгі идеясын сақтап, жинақы мәтін құрастырады Бағалау критерийі • жинақы мәтін құрастыру Тілдік мақсат Пәннің лексикасы мен терминологиясы:Жазусыз өркениет болмасы анық , әлемиет дәуір,антикалық дәуір, ресми қағаздар Құндылықтарды дарыту Бұл сабақ оқушыларды жазутарихыныңмаңыздылығынтүсінуге бағыттайды Пәнаралық байланыс Тарих, әдебиет Бастапқы білім Көне жазба ескерткіші туралы алғашқы сабақ. Оқушылар бұған дейін қазақ әдебиеті, тарих пәндерінен Орхон –Енесей жазба ескерткіштері туралы хабардар. Бұл сабақта жалқы есімдердің емлесін Көне түркі жазба ескерткіштері туралы мәтіндерден анықтап, тілдік қолданыста пайдаланады.
Авторы:
Автор материалды ақылы түрде жариялады. Сатылымнан түскен қаражат авторға автоматты түрде аударылады. Толығырақ
27 Қараша 2018
1546
2 рет жүктелген
770 ₸
Бүгін алсаңыз
+39 бонус
беріледі
Бұл не?
Бүгін алсаңыз +39 бонус беріледі Бұл не?
Тегін турнир Мұғалімдер мен Тәрбиешілерге
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады
logo

Материалдың толық нұсқасын
жүктеп алып көруге болады

Сабақтың тақырыбыҚазақ жазуы
Оқу мақсаттары Ж8.3.5.1 -оқылым және тыңдалым материалдары бойынша мәтіннің баяндау желісін сақтап, әр бөлігінен алынған ақпараттардан жинақы мәтін жазу
Сабақ мақсаттарыОқушылар:
  • мәтіннің негізгі идеясын сақтап, жинақы мәтін құрастырады
  • Бағалау критерийі
  • жинақы мәтін құрастыру
  • Тілдік мақсатПәннің лексикасы мен терминологиясы: Жазусыз өркениет болмасы анық , әлемиет дәуір, антикалық дәуір, ресми қағаздар
    Құндылықтарды дарыту

    Бұл сабақ оқушыларды жазу тарихының маңыздылығын түсінуге бағыттайды
    Пәнаралық байланысТарих, әдебиет

    Бастапқы білімКөне жазба ескерткіші туралы алғашқы сабақ. Оқушылар бұған дейін қазақ әдебиеті, тарих пәндерінен Орхон –Енесей жазба ескерткіштері туралы хабардар. Бұл сабақта жалқы есімдердің емлесін Көне түркі жазба ескерткіштері туралы мәтіндерден анықтап, тілдік қолданыста пайдаланады.

    Сабақтың барысы
    Жоспарланған сабақ кезеңдеріЖоспар бойынша орындалуы тиіс іс-әрекеттерҚорлар
    Сабақтың басы



    Қызығушылықты ояту:Жұптық тапсырма.Оқушылар мәтінінен алынған дәйексөзді мұқият оқып, одан әрі айтылмақ ойға болжам жасайды.Содан кейін мәтіннің жалғасын толық оқып, жұбыңмен өз болжамдарымен салыстырады....Ахмет Байтұрсынұлы «Біздің заман – жазу заманы: жазумен сөйлесу ауызбен сөйлесуден артық дәрежеге жеткен заман» деген. Жазусыз өркениет болмасы анық. Тас дәуірінен атом дәуіріне дейінгі адамзат мәдениеті жетістіктерінің бәрі жазу арқасында...Қажетті дәйексөздер

    Сабақ ортасы

























    Мәтінмен жұмыс кезеңі.1-тапсырма. Алдымен, оқушылар «Жазудың маңызы мен қызметі» тақырыбындағы мәтінді мұқият оқып, негізгі ақпаратты табады.Мысалы,Жазу – адамдардың қашықтықта тұрып, қарым – қатынас жасауын қамтамасыз ету. Өйткені жазу қоғамдық қажеттіліктен туындады. Адамдар арасындағы күрделі қоғамдық қатынастың дамып жетілуін ауызша сөйлеу тілі қанағаттандыра алмады. Сондықтан жазудың шығуы ең алдымен, қарым – қатынастың маңызды бір құралына деген қоғамдық мұқтаждыққа қарыздар...2-тапсырма.Оқушылар мәтін мазмұнымен толық танысып, негізгі ақпараттарды тапқаннан кейін, төмендегі ақпараттардың дұрыс не бұрыстығын ажыратып, дәйектемемен дәлелдейді.
  • Адамдардың қашықтықта тұрып, қарым – қатынас жасауын қамтамасыз етуде жазудың рөлі маңызды емес.
  • Қазіргі заманда жазумен сөйлесу ауызбен сөйлесуден кеміп барады.
  • Шумер елінде жазудың болуы ең алдымен мемлекеттік құрылыстың дамуы мен жетілуіне байланысты
  • Бүгінгі күні жазудың маңызы әлем үнқосуларын бекітетін, растайтын деңгейге жетіп отыр.
  • 3-тапсырма. Жаңа білімді игеруБұл тапсырманы орындауда мұғалім әрекеті басым болады, себебі оқушыларға жинақы мәтін туралы жан-жақты түсіндірілуі қажет.Мысалы, Жинақы мәтін құрастыру жолдары:
  • мәтінді мұқият оқу және негізгі, қосымша ақпараттарды анықтау; қосымша ақпараттарды сызып тастау;
  • негізгі ойды білдіретін тірек сөздерді, сөйлемдерді белгілеу;
  • автор ойын, баяндау желісін сақтай отырып, мәтіндегі негізгі ойды ықшамдау;
  • мәтін түпнұсқасының сілтемесін көрсету. Мысалы: А.Байтұрсынов айтқандай..., «Қазақ» газетінде ..., Мақалада «.....» берілген, т.б;
  • алынған ақпаратты барынша қысқа беру үшін лексикалық, грамматикалық бірліктерді дұрыс таңдау білу. Мысалы:
  • қайталауларды жалпылауыш сөздермен алмастыру;сөздерді синонимдермен алмастыру;бірнеше жай сөйлемді бір құрмалас сөйлемге немесе құрмалас сөйлемдерді жай сөйлемдерге айналдыру.

    4-тапсырма.

    Оқушылар 1-тапсырмадағы «Жазудың маңызы мен қызметі» мәтінінен алынған негізгі ақпаратты басшылыққа алып, мәтін көлемін барынша қысқартып жинақы мәтін құрастырады және өзара бағалайды.

    Үлгі:



    Жұптық бағалау: жинақы мәтінді төмендегі критериймен бағаланады.



  • Дифференциация
  • Жазудың ең алғашқы түрі, яғни пиктографиялық жазу туралы ақпараттармен танысып, зерттеу













    Сабақтың соңы

    Неге?Неге?Неге? әдісі.

    Оқушылар шеңберді айналдыра тұрып, бүгінгі сабақтың түйінді идеяларын еске түсіреді. Осы сабақта не үйренгендерін айтып, сөйлемдерін «неге?» деген сұрақпен аяқтайды. Келесі оқушы сол сұраққа жауап беріп, жауабын «неге?» деген сұрақпен аяқтауы тиіс.

    Үлгі:1-оқушы: Адамдардың қарым – қатынас жасауын қамтамасыз етуде жазудың маңызы мен қызметі зор. Неге?2-оқушы: -------- --------- ---------- Неге?3-оқушы: -------- --------- ---------- Неге?4-оқушы: -------- --------- ---------- Неге?







    Ресми байқаулар тізімі
    Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!
    Осы аптаның ең үздік материалдары
    Педагогтардың біліктілігін арттыру курстары
    Аттестацияда (ПББ) 100% келетін
    тақырыптармен дайындаймыз
    Аттестацияда (ПББ) келетін тақырыптар бойынша жасалған тесттермен дайындалып, бізбен бірге тестілеуден оңай өтесіз
    Өткен жылы бізбен дайындалған ұстаздар 50/50 жинап рекорд жасады
    Толығырақ