Сабақтың
ортасы
5
мин
15
мин
5
мин
10
мин
|
«Сұрақты ұстап ал!» әдісі .
Тапсырма-2
1 . Неге өзен
суына қарағанда ,теңіз суына жүзген жеңілірек?
2. Сүңгуір үйрек су бетінде қамыстың сабағынан ұя жасайды.Ұя су
бетінде жел қалай соқса
,солай қарай жүзеді.Құстың ұясын су бетінде қандай
күш ұстап тұрады.Ұяның пішіні мен көлемі
туралы не айтуға
болады? 3. Сүңгуір үйрек суда жақсы сүңгиді.Судың
тарапынан әсер ететін ығыстырушы күшті ол қалай
азайтады? 4.Арқаңмен жүзгенде суда өзіңді жеңіл
ұстайсың. Неге?
«Детальдарын қосу»
әдісі. Тапсырма-3
1-топ.
Тәжірибе-1:Пластилиннен жасалған көлемдері әр түрлі екі денені
динамометрге іліп, кезегімен ыдыстағы суға батырып,
динамометрдің көрсетуін жазып алып, қорытынды
жасаңыз.
№ тәжірибе
|
Пластилиннен
жасалған дене
|
Дененің
ауадағы
салмағы Р1 ; Н
|
Дененің
судағы
салмағы Р1 ; Н
|
Архимед
күші
Fы=
P1—
P2 ; H
|
1
|
Үлкен шарик
|
|
|
|
2
|
Кішкентай шарик
|
|
|
|
2-топ.
Тәжірибе-2.Көлемдері бірдей,
тығыздықтары әр түрлі денелерді алып,кезегімен ыдыстағы суға
батырып,динамометрдің көрсетуін жазып,алып қорытынды
жасаңдар.
№ тәжірибе
|
Цилиндр
|
Дененің ауадағы салмағы
Р1 ; Н
|
Дененің судағы салмағы
Р1 ; Н
|
Архимед
күшіFы= P1— P2 ; H
|
1
|
алюминий
|
|
|
|
2
|
темір
|
|
|
|
3-топ.
Тәжірибе-3.Тығыздығы бірдей заттан жасалған әр түрлі формадағы дененің
кері итеруші күшін
есептеңдер.
№ тәжірибе
|
Дене
|
Дененің ауадағы салмағы
Р1 ;Н
|
Дененің судағы салмағы
Р1 ;Н
|
Архимед күшіFы=P1-P2 ;H
|
1
|
кубик
|
|
|
|
2
|
шарик
|
|
|
|
4- топ.
Тәжірибе-4. Бір денені алдымен таза суға, сонан
соң майға салып, динамометрдің көрсетуіне назар аудару,
қорытынды жасау.
№ тәжірибе
|
Сұйық
|
Дененің ауадағы салмағы
Р1 ;Н
|
Дененің судағы салмағы
Р1 ;Н
|
Архимед күшіFы=P1-P2 ;H
|
|
1
|
су
|
|
|
|
|
2
|
Шағу
май
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
«Детальдарды
қосу»
Архимед күші
Тәуелді
емес
|
Тәуелді
|
1.дененің
формасына
|
1.дененің
көлеміне
|
2.дененің
тығыздығына
|
2.сұйықтың
тығыздығына
|
Критерий
|
Дескриптор
|
Білім алушы
|
|
-құрал-жабдықтар атауын,
қолданылу маңыздылығын
түсінеді;
|
-Архимед заңының
анықтамасын,формуласын, өлшем бірлігін
біледі;
|
-ығыстырушы күштің қандай
физикалық шамаларға тәуелді екенін
анықтайды;
|
-алынған нәтижелерге анализ
жасайды, есептер шығарады;
|
-зерттеу жүргізеді, болжайды,
қорытынды шығарады;
|
« Мюнстерберг» әдісі
. Сергіту жаттығуы.
Тапсырма-4
Араласқан сөздердің арасынан
толық сөздерді тап?
1.освосвосвпвпархимедврврарчспсммқысымоаптьтбиллдауаманометрьббчччдвовраараараоимитмттииьсиракузтмтьмьммб
2.итмтмомьададасуқұбырылиимсмсстстманометртмььбиююячячячсорғылартттиьиббббиипаскальпррпполатмьмауатть
«Эстафета» әдісі есептер
шығару.Тапсырма-5
1.Көлемі 2 дм3 дене толық суға
батырылған. Осы денеге әсер ететін кері итеруші күш 18 Н болса,
дененің тығыздығы қандай?/ 900 кг/м3 /
2.Көлемі 7,5 дм3-ге тең тастың
массасы 18,7 кг. Осы тасты суда батырмай ұстап тұра-тын күшті
анықта. ρ=1000 кг/м3./110
Н
|
1
топ.1-тәжірибе:
Құрал-жабдықтар: штатив,
динамометр, көлемдері әр түрлі пластилиннен жасалған дене,стакан,
сұйық (су мен май ).
2 топ.2-
тәжірибе.
Құрал-жабдықтар: штатив,
динамометр, көлемдері бірдей, тығыздықтары әр түрлі заттар,
стакан,сұйық (су мен май
)
3
топ.3-тәжірибе.
Құрал-жабдықтар: штатив, динамометр, көлемдері мен тығыздықтары
бірдей, формасы әр түрлі пластилиннен жасалған дене, стакан,сұйық
(су мен май ). 4 топ.4- тәжірибе.
Құрал-жабдықтар: штатив,
динамометр, цилиндр дене,стакан, тығыздығы әр түрлі сұйық
(су мен май
).
|