Материалдар / КТЖ 5 сынып Қазақстан және Дүниежүзі тарихы

КТЖ 5 сынып Қазақстан және Дүниежүзі тарихы

Материал туралы қысқаша түсінік
КТЖ 5 сынып Қазақстан және Дүниежүзі тарихы
Авторы:
Автор материалды ақылы түрде жариялады. Сатылымнан түскен қаражат авторға автоматты түрде аударылады. Толығырақ
12 Қырқүйек 2024
75
1 рет жүктелген
405 ₸ 450 ₸
Бүгін алсаңыз 10% жеңілдік
беріледі
Тегін турнир Мұғалімдер мен Тәрбиешілерге
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады
logo

Материалдың толық нұсқасын
жүктеп алып көруге болады

.......... Жалпы орта білім беретін мектебі

Shape1

«Қаралды»

Хаттама __

Бірлестік жетекшісі

________________________
« » ________ 2024ж.

Shape2

«Келісемін»

Директордың оқу жұмысы жөніндегі

орынбасары

________________________

«___» _____ 2024ж

Shape3

«Бекітемін»

Мектеп директоры

________________________

«___» _____ 2024ж









Күнтізбелік-тақырыптық жоспар

Сыныбы: 5

Мұғалім:

Пәні: Қазақстан тарихы – аптасына 2 сағат, оқу жылына- 68 сағат

Дүние жүзі тарихы – аптасына 1 сағат, оқу жылына- 34 сағат




Оқулық: Қазақстан тарихы. Жалпы білім беретін мектептің 5-сыныбына арналған оқулық / Б.Е.Көмеков, Т.С.Жұмағанбетов, К.С.Игілікова және т.б. – Алматы: «Атамұра» , 2017.

Қазақстан тарихы. Жалпы білім беретін мектептің 5-сыныбына арналған оқулық / Т. Омарбеков, Г. Хабижанова, Т. Қартаева және т.б. – Алматы: «Мектеп» , 2017.

Қазақстан тарихы. Жалпы білім беретін мектептің 5-сыныбына арналған оқулық / С. Ахметова, А. Ибраева, А. Құлымбетова және т.б. – Астана: "Назарбаев зияткерлік мектептері" ДББҰ, 2017.

Дүниежүзі тарихы. Жалпы білім беретін мектептің 5-сыныбына арналған оқулық / Л. Төлбаева, Л. Момынтаева, А. Махаева және т. б. – Алматы: «Атамұра» , 2017.

Дүниежүзі тарихы. Жалпы білім беретін мектептің 5-сыныбына арналған оқулық / Б. Букаева, Г. Зикирина, Ж. Макашева және т.б. – Астана: "Назарбаев зияткерлік мектептері" ДББҰ, 2017.







Сабақ реті

Сабақ кестесі

дүйсенбі

сейсенбі

сәрсенбі

бейсенбі

жұма

1

14:45-15:30







2

15:35-16:20







3

16:35-17:20






4

17:35-18:20







5

18:25-19:10






6

19:15-20:00






7

20:05-20:50







І тоқсан - 8 апта ІІ тоқсан – 8 апта

ІІІ тоқсан- 10 апта ІV тоқсан - 8 апта


«Орта білім беру ұйымдарында 2024-2025 оқу жылының басталуын, ұзақтығын және каникул кезеңдерін айқындау туралы» ҚР ОАМ-нің 202__ жылғы __- ________________ № ____ бұйрығымен бекітілген:

  • күзгі – 7 күн (2024 жылғы 28 қазан - 3 қарашаны қоса алғанда)

  • қысқы – 10 күн (2024 жылғы 30 желтоқсаннан бастап 2025 жылғы 8 қаңтарды қоса алғанда)

  • көктемгі - 11 күн (2025 жылғы 21-31 наурызды қоса алғанда)






ТҮСІНІК ХАТ


1. ЖАЛПЫ ЕРЕЖЕЛЕР

1. Күнтізбелік-тақырыптық жоспар (ары қарай – КТЖ) 5-9 сыныптың Қазақстан тарихы пәніне арналған.

2. Оқу бағдарламасы "Мектепке дейінгі тәрбие мен оқытудың, бастауыш, негізгі орта, жалпы орта, техникалық және кәсіптік, орта білімнен кейінгі білім берудің мемлекеттік жалпыға міндетті стандарттарын бекіту туралы" Қазақстан Республикасы Оқу-ағарту министрінің 2022 жылғы 3 тамыздағы № 348 бұйрығымен бекітілген (23.09.2022 ж. № 406 бұйрығымен енгізілген өзгерістерімен) Мектепке дейінгі тәрбие мен оқытудың, бастауыш, негізгі орта, жалпы орта, техникалық және кәсіптік, орта білімнен кейінгі білім берудің мемлекеттік жалпыға міндетті стандарттарына сәйкес әзірленген (Нормативтік құқықтық актілерді мемлекеттік тіркеу тізілімінде № 29031 болып тіркелген).

3. Республиканың жалпы білім беретін мектептеріндегі оқу процесі ҚР Білім және ғылым министрінің 2012 жылғы 8 қарашадағы № 500 бұйрығымен (ҚР Оқу-ағарту министрінің 26.10.2023 ж. № 323 және 08.02.2024 ж. № 27 бұйрығымен енгізілген өзгерістерімен) бекітілген Үлгілік оқу жоспарларына және «Бастауыш, негізгі орта және жалпы орта білім деңгейлерінің жалпы білім беретін пәндері мен таңдау курстары бойынша үлгілік оқу бағдарламаларын бекіту туралы» ҚР Оқу-ағарту министрінің 16.09.2022 ж. №399 бұйрығына сәйкес жүзеге асырылады.

4. КТЖ әзірлеуде «2024-2025 Оқу жылында Қазақстан Республикасының жалпы білім беретін мектептерінде білім беру процесін ұйымдастырудың ерекшеліктері туралы» (Ы.Алтынсарин атындағы ҰБА, 2023 жылғы 25 сәуірдегі №3 хаттама) әдістемелік нұсқау хаты ескерілді.

5. Білім алушылардың оқу жетістіктерін бағалау «Орта білім беру ұйымдары үшін білім алушылардың үлгеріміне ағымдағы бақылау, оларға аралық және қорытынды аттестаттау жүргізудің үлгілік қағидаларын бекіту туралы» ҚР БҒМ 2008 жылғы 18 наурыздағы № 125 бұйрығына сәйкес жүзеге асырылады (ҚР Оқу-ағарту министрінің 2023 жылғы 13 сәуірдегі №96 бұйрықпен енгізілген өзгерістер мен толықтырулар)

6. КТЖ «Орта білім беру ұйымдарында 2024-2025 оқу жылының басталуын, ұзақтығын және каникул кезеңдерін айқындау туралы» ҚР ОАМ-нің 202_ жылғы __ -____________ № _____ бұйрығы негізінде оқу тоқсандарына бөлінді.

7. Тоқсандағы бөлімдер және бөлімшелер ішіндегі тақырыптар бойынша сағат сандарын бөлу дербес анықталды.

8. Сабақ кестесіне байланысты тоқсандық сағаттар санында өзгерістер болған жағдайда КТЖ-да «Ескертпе» бөлімінде түсіндірме жазба қалдырылады.

9. Қазақстан Республикасы Оқу-ағарту министрінің 2023 жылғы 3 шілдедегі № 194 бұйрығымен бекітілген «Орта білім беру ұйымдарына арналған оқулықтардың, мектепке дейінгі ұйымдарға, орта білім беру ұйымдарына арналған оқу-әдістемелік кешендердің, оның ішінде электрондық нысандағы тізбесіндегі» оқулықтармен оқытылады (ҚР Білім және ғылым министрінің 22.05 2020 ж. № 216 бұйрығы)


Негізгі орта білім беру деңгейінің 5-9-сыныптарына арналған «Қазақстан тарихы» оқу пәні бойынша үлгілік оқу бағдарламасы

1. Қазақстан Республикасы Оқу-ағарту министрінің 2022 жылғы 3 тамыздағы № 348 бұйрығымен бекітілген Негізгі орта білім берудің және Жалпы орта білім берудің мемлекеттік жалпыға міндетті стандартына сәйкес 5-11-сыныптарда «Қазақстан тарихы» міндетті оқу пәні ретінде оқытылады (23.09.2022 ж. № 406 бұйрығымен енгізілген өзгерістерімен).

2. Оқу пәні бойынша оқу жүктемесінің көлемі «Қазақстан Республикасында бастауыш, негізгі орта, жалпы орта білім берудің үлгілік оқу жоспарларын бекіту туралы» ҚР БҒМ 8.11.2012 ж. № 500 бұйрығы, ҚР Оқу-ағарту министрінің 26.10.2023 ж. № 323 және 08.02.2024 ж. № 27 бұйрығымен енгізілген өзгерістерімен бекітілген үлгілік оқу жоспарына тәуелді.

3. «Қазақстан тарихы» оқу пәні бойынша оқу процесін ұйымдастыруда ҚР Оқу-ағарту министрінің 2022 жылғы 16 қыркүйектегі № 399 бұйрығы 61-қосымшасымен бекітілген Негізгі орта білім беру деңгейінің 5-9-сыныптарына арналған «Қазақстан тарихы» оқу пәні бойынша үлгілік оқу бағдарламасы қолданылады.

5-9 сыныптарда «Қазақстан тарихы» оқу пәні бойынша оқу жүктемесінің жоғары шекті көлемі – аптасына 2- сағат, оқу жылына 68 -сағатты құрайды.

4. «Қазақстан тарихы» оқу пәнінің мазмұны әлем тарихындағы Қазақстанның алатын орны мен рөлін, оның жалпыәлемдік өркениеттің дамуына қосқан үлесін түсінуге мүмкіндік береді. «Қазақстан тарихы» пәні бойынша 5-9-сыныптарға арналған оқу бағдарламасының білім мазмұны хронологиялық реттілікпен берілген (көне дәуірден бүгінгі күнге дейін) және әлеуметтік қатынастардың дамуы, мәдениеттің дамуы, мемлекеттің дамуы, экономикалық даму бөлімдерін қамтиды.

5-сыныпта «Қазақстан тарихы» пәнінің оқулықтары (ежелгі заман: шамамен 1 млн жыл бұрын – V ғасыр) қолданылады.

5. Негізгі орта білім беру деңгейінің 5,6,7-сыныптарында «Қазақстан тарихы» пәні мазмұнына «Өлкетану» материалдары кіріктіріліп оқытылады. Өлкетану материалдары 5, 6, 7-сыныптарда, яғни әр сыныпта 4 сағаттан 12 сағат көлемінде оқытылады. Өлкетану материалдары оқу бағдарламасының базалық білім мазмұны мен ұзақ мерзімді жоспарға енгізілді.

6. Үлгілік оқу бағдарламаларына (негізгі оқу жүктемесі бойынша) сәйкес 5-9 сыныптарда оқытылатын «Қазақстан тарихы» оқу пәнінен өткізілетін бөлім бойынша жиынтық бағалау саны:

5 сынып – бөлім бойынша Жиынтық бағалау саны:

1-тоқсан

2-тоқсан

3-тоқсан

4-тоқсан

1

2

2

3





р/с

Бөлім/ Тақырыптар

Сабақ тақырыбы

Оқу мақсаттары


Cағ.

саны

Мерзім дер

Ескертпе

1- тоқсан (16 сағат)

1

Қазақстанда

ғы ежелгі адамдардың өмірі

Кіріспе сабақ.

Зерттеу сұрағы: Қазақстанның ежелгі тарихында не оқытылады?

Ежелгі Қазақстан тарихына жалпы шолу

1



2

Алғашқы адамдардың өмірі.


Зерттеу сұрағы: Алғашқы адамдар қалай өмір сүрді?

5.1.1.1 алғашқы адамдардың антропологиялық белгілерін сипаттау;

1



3

5.1.2.1 алғашқы адамдардың тұрмыс-тіршілігін шығармашылық түрде көрсету

1



4

Қазақстан аумағындағы тас дәуірінің тұрақтары.

Зерттеу сұрағы: Археологтар Қазақстан жерінен тас дәуіріне жататын қандай олжаларды тапты?

5.2.3.1 қазақстандық ғалымдардың археологиялық жаңалықтарын білу;

1



5

5.2.2.1 археологиялық ескерткіштерді сипаттау;

1



6

5.4.2.1 еңбек құралдары мен қару түрлерін сипаттау

1



7

Адамдардың шаруашылық өміріндегі өзгерістер және еңбек құралдарының жетілдірілуі.

Зерттеу сұрағы: Мезолит пен неолит дәуірлерінде алғашқы адамдардың өмірі қалай өзгерді?

5.4.1.1 ежелгі адамдардың кәсібін сипаттау;


1



8

5.4.2.1 еңбек құралдары мен қару түрлерін сипаттау

1



9

Ботай мәдениеті.

Зерттеу сұрағы: Не себепті ботайлықтарды жылқыны алғашқы қолға үйретушілер деп атайды?

5.4.1.1 ежелгі адамдардың кәсібін сипаттау

1



10

Қазақстан аумағында металлургияның пайда болуы.

Зерттеу сұрағы: Қазақстан жерінде металды өндіру ежелгі адамдардың өмірін қалай өзгертті?

5.4.2.2 металл өндірісі жетілуінің шаруашылық салаларына тигізген ықпалын түсіндіру


1



11

Андронов және Беғазы-Дәндібай мәдениеттері.

Зерттеу сұрағы: Қазақстандағы қола дәуірі ескерткіштерінің қандай ерекшеліктері бар?

5.2.2.2 археологиялық деректерге сүйене отырып, андронов және беғазы-дәндібай мәдениеттерінің белгілерін анықтау;

1



12

5.2.2.5 Ә.Марғұланның Қазақстан археологиясының дамуына қосқан үлесін айқындау

1



13


Қазақстандағы жартастарға салынған ежелгі суреттер.

Зерттеу сұрағы: Тасқа салынған суреттер ежелгі адамдардың дүниетанымын қалай бейнелейді?

БЖБ -№1

5.2.1.1 алғашқы адамдардың наным-сенімдерін сипаттау;

1



20 мин



5.2.2.1 археологиялық ескерткіштерді сипаттау


14


Ежелгі адамдардың өміріне саяхат


5.1.2.1 алғашқы адамдардың тұрмыс- тіршілігін шығармашылық түрде көрсету

1





15

ТЖБ- 1 тоқсан

1-оқу тоқсаны бойынша оқу мақсаттары

1



16

Өлкетану

Туған өлкенің аңыз-ертегілері

5.2.2.9 өлкенің аңыз-ертегілерінің мән-мағынасын түсіндіру

1



2- тоқсан (16 сағат)

17-18

Ежелгі көшпелілер өмірі

  • Қазақстан аумағында темірдің игерілуі.

  • Зерттеу сұрағы: Темір өндіру адамдар өмірін қалай өзгертті?

5.4.2.2 металл өндірісі жетілуінің шаруашылық салаларына тигізген ықпалын түсіндіру

2



19

  • Көшпелі мал шаруашылығының қалыптасуы.

  • Зерттеу сұрағы: Көшпелі мал шаруашылығы неліктен Қазақстанның ежелгі тұрғындары шаруашылығының негізгі түріне айналды?

5.4.1.2 көшпелі мал шаруашылығы мен егіншіліктің қалыптасуын түсіндіру

1



20

5.2.2.6 көшпелілердің әлемдік өркениетке қосқан үлесін білу

1



21

Ежелгі көшпелілердің материалдық мәдениеті.

Зерттеу сұрағы: Көшпелілер баспанасының ерекшелігі неде?

5.2.2.3 ежелгі тайпалардың қолданбалы өнер ерекшеліктерін сипаттау;

1



22

5.2.2.6 көшпелілердің әлемдік өркениетке қосқан үлесін түсіну

1



23

Ежелгі көшпелілердің дүниетанымы.

Зерттеу сұрағы: Көшпелілердің қандай салт-дәстүрлері бүгінгі күнге дейін сақталды?

БЖБ-№2

5.2.1.2 ежелгі тайпалардың дүниетанымын сипаттау

1




20 мин



24-25

Сақтар

Сақтар туралы тарихи мәліметтер.

Зерттеу сұрағы: Қандай тарихи дереккөздер сақтар туралы мәлімет береді?

5.3.1.1 картадан тайпалық одақтардың орналасуын көрсету;

2



26-27

5.3.1.2 ежелгі мемлекеттік бірлестіктердің құрылуын түсіндіру

2



28

«Алтын адам» археологиялық олжасы.

Зерттеу сұрағы: Есік обасынан табылған «Алтын адам» кім болды?


БЖБ-№3


5.2.3.1 қазақстандық ғалымдардың археологиялық жаңалықтарын білу;

1




29

5.2.2.4 Есік обасынан табылған «Алтын адам» археологиялық олжасының ерекшеліктерін анықтау;

1



30

5.2.1.2 ежелгі тайпалардың дүниетанымын сипаттау

1

20 мин



31

ТЖБ – 2 тоқсан

ІІ оқу тоқсаны бойынша оқу мақсаттары

1



32

Өлкетану

Өлкенің тарихи ескерткіштері

5.2.2.8 өлкедегі тарихи ескерткіштердің құндылығын түсіну

1



3- тоқсан (20 сағат)

33

Сақтар

Шілікті және Бесшатыр патша қорғандары.


Зерттеу сұрағы: Неліктен Шілікті мен Бесшатыр «патша қорғандары» деп аталады?

5.2.2.1 археологиялық ескерткіштерді сипаттау;

1



34

5.1.2.2 әлеуметтік топтардың ерекшелік терін түсіндіру;

1



35

5.2.1.2 ежелгі тайпалардың дүниетанымын сипаттау

1



36

Берел қорғандары.


Зерттеу сұрағы. Берел қорымынан табылған олжалар сақтардың мәдениетін қалай сипаттайды?

5.2.2.1 археологиялық ескерткіштерді сипаттау;

1



37

5.2.1.2 ежелгі тайпалардың дүниетанымын сипаттау;

5.2.2.3 ежелгі тайпалардың қолданбалы өнер ерекшеліктерін сипаттау

1



38

Тасмола археологиялық мәдениеті.

Зерттеу сұрағы: «Мұртты обалардың» ерекшелігі неде?

5.2.2.1 археологиялық ескерткіштерді сипаттау;

5.2.1.2 ежелгі тайпалардың дүниетанымын сипаттау

1




39

Сақ патшайымы Томирис.

Зерттеу сұрағы: Тарихи деректерде Томиристің бейнесі қалай сипатталған?

5.3.2.1 Қазақстан аумағындағы ерте көшпелілердің халықаралық сахнадағы орнын анықтау

1



40

Шырақтың ерлігі.

Зерттеу сұрағы: Сақтар тәуелсіздік үшін қалай күресті?

5.3.2.1 Қазақстан аумағындағы ерте көшпелілердің халықаралық сахнадағы орнын анықтау





1



41

Сақтардың Александр Македонский әскеріне қарсы күресі.

Зерттеу сұрағы: Неліктен Александр Македонскийдің сақтарға жасаған жорығы сәтсіз аяқталды?

БЖБ-№4

5.3.2.1 Қазақстан аумағындағы ерте көшпелілердің халықаралық сахнадағы орнын анықтау

1




20 мин



42

Үйсіндер мен қаңлылар

Үйсіндер туралы жазба деректер.

Зерттеу сұрағы: Қытай авторлары үйсіндердің өмірін қалай сипаттады?

5.3.1.2 ежелгі мемлекеттік бірлестіктердің құрылуын түсіндіру;

1



43

5.1.2.2 әлеуметтік топтардың ерекшеліктерін түсіндіру;

1



44

5.3.2.2 Қазақстан аумағындағы алғашқы мемлекеттік бірлестіктердің көрші елдермен қарым-қатынасын анықтау

1



45

Қаңлылардың қалалық мәдениетінің дамуы.

Зерттеу сұрағы: Қаңлыларда қала мәдениетінің дамуы немен байланысты?

5.4.2.3 Ұлы Жібек жолының пайда болуын түсіндіру;

1



46

5.3.2.2 Қазақстан аумағындағы алғашқы мемлекеттік бірлестіктердің көрші елдермен қарым-қатынасын анықтау

1



47

Қаңлылардың қоғамдық құрылысы.

Зерттеу сұрағы: Сыма Цянь қаңлы қоғамын қалай сипаттады?

5.1.2.2 әлеуметтік топтардың ерекшеліктерін түсіндіру;

1



48

5.3.1.2 ежелгі мемлекеттік бірлестіктердің құрылуын түсіндіру

1



49

Үйсіндер мен қаңлылардың материалдық және рухани мәдениеті.

Зерттеу сұрағы: Үйсіндер мен қаңлылар мәдениетінің ерекшеліктері қандай?

БЖБ-№5

5.2.2.3 ежелгі тайпалардың қолданбалы өнер ерекшеліктерін сипаттау;

1




50

5.2.2.6 көшпелілердің әлемдік өркениетке қосқан үлесін түсіну

1

20 мин



51

ТЖБ –3 тоқсан

3-оқу тоқсаны бойынша оқу мақсаттары

1



52

Өлкетану

Өңірдің тарихи тұлғалары: билер, батырлар және ақындар

5.3.1.3 тарихи тұлғалардың туған өлке тарихындағы ролін түсіндіру

1



4- тоқсан (16 сағат)

53


Ғұндар

Ғұн тайпаларының бірігуі.

Зерттеу сұрағы: Неге Мөде шаньюй «Жер - мемлекеттің негізі» деді?

5.3.1.1 картада тайпалық одақтардың орналасуын көрсету;

5.3.1.2 ежелгі мемлекеттік бірлестіктердің құрылуын түсіндіру



1




54

Ғұндардың көрші мемлекеттермен қарым-қатынастары.

Зерттеу сұрағы: Ғұндармен Ұлы Қытай қорғанының салынуы арасында қандай байланыс бар?

5.3.2.2 Қазақстан аумағындағы алғашқы мемлекеттік бірлестіктердің көрші елдермен қарым-қатынасын анықтау

1



55

Ғұндардың Батысқа қоныс аударуы.

Зерттеу сұрағы: Ғұндардың Батысқа қоныстануы қандай өзгерістерге әкелді?

5.1.1.3 ғұндардың қоныс аудару бағыттарын тарихи картадан көрсету

1



56-57

Аттила және оның жаулаушылық жорықтары.

Зерттеу сұрағы: Ежелгі авторлар Аттилаға қандай баға береді?

БЖБ-№6

5.1.1.3 ғұндардың қоныс аудару бағыттарын тарихи картадан көрсету;

2




58

5.3.2.2 Қазақстан аумағындағы алғашқы мемлекеттік бірлестіктердің көрші елдермен қарым-қатынасын анықтау

1

20 мин



59-60

Сарматтар

Сарматтардың қоғамдық құрылысы мен шаруашылық өмірі.

Зерттеу сұрақтары: Сармат қоғамы несімен ерекшеленеді?

5.2.2.1 археологиялық ескерткіштерді сипаттау;

5.2.2.3 ежелгі тайпалардың қолданбалы өнер ерекшеліктерін сипаттау;

2



61

5.3.1.1 картада тайпалық одақтардың орналасуын көрсету;

5.1.2.2 әлеуметтік топтардың ерекшеліктерін түсіндіру

1



62

Сарматтардың саяси тарихы.

Зерттеу сұрағы: Сарматтар қандай мемлекеттермен өзара қарым-қатынаста болды?

БЖБ-№7.

5.3.2.1 Қазақстан аумағындағы ерте көшпелілердің халықаралық сахнадағы орнын анықтау

1



20 мин



63

Ежелгі Қазақстан тарихына шолу

Ежелгі Қазақстан адамдарының антропологиялық тұрпаты.

Зерттеу сұрағы: Ежелгі Қазақстан адамдарының антропологиялық тұрпаты қалай өзгерді?






5.1.1.2 Ежелгі Қазақстан адамдарының антропологиялық тұрпатын анықтау

1



64

Ежелгі Қазақстанға саяхат






БЖБ-№8

5.4.1.1 ежелгі адамдардың алғашқы кәсібін сипаттау;

5.4.1.2 көшпелі мал шаруашылығы мен егіншіліктің қалыптасуын түсіндіру;

5.4.2.1 еңбек құралдары мен қару түрлерін сипаттау;

1





65

5.4.2.3 Ұлы Жібек жолының пайда болуын түсіндіру

1

20 мин



66

ТЖБ –4 тоқсан

ІV оқу тоқсаны бойынша оқу мақсаттары

1



67

Өлкетану

Өлкетану мұражайы және тарихи жәдігерлер

5.2.2.7 тарихи мұраны жеткізудегі жәдігерлердің рөлін сипаттау

1



68

Қайталау

Өткен мақсаттарды қорытындылау

1


























Негізгі орта білім беру деңгейінің 5-9-сыныптарына арналған «Дүниежүзі тарихы» оқу пәні бойынша үлгілік оқу бағдарламасы


1. Оқу бағдарламасы "Мектепке дейінгі тәрбие мен оқытудың, бастауыш, негізгі орта, жалпы орта, техникалық және кәсіптік, орта білімнен кейінгі білім берудің мемлекеттік жалпыға міндетті стандарттарын бекіту туралы" Қазақстан Республикасы Оқу-ағарту министрінің 2022 жылғы 3 тамыздағы № 348 бұйрығымен бекітілген (23.09.2022 ж. № 406 бұйрығымен енгізілген өзгерістерімен) Мектепке дейінгі тәрбие мен оқытудың, бастауыш, негізгі орта, жалпы орта, техникалық және кәсіптік, орта білімнен кейінгі білім берудің мемлекеттік жалпыға міндетті стандарттарына сәйкес әзірленген (Нормативтік құқықтық актілерді мемлекеттік тіркеу тізілімінде № 29031 болып тіркелген).

2. Оқу пәні бойынша оқу жүктемесінің көлемі «Қазақстан Республикасында бастауыш, негізгі орта, жалпы орта білім берудің үлгілік оқу жоспарларын бекіту туралы» ҚР БҒМ 8.11.2012 ж. № 500 бұйрығы, ҚР Оқу-ағарту министрінің 26.10.2023 ж. № 323 және 08.02.2024 ж. № 27 бұйрығымен енгізілген өзгерістерімен бекітілген үлгілік оқу жоспарына тәуелді.

3. «Дүниежүзі тарихы» оқу пәні бойынша оқу процесін ұйымдастыруда Қазақстан Республикасы Оқу-ағарту министрінің 2022 жылғы 16 қыркүйектегі № 399 бұйрығы 62-қосымшамен бекітілген Негізгі орта білім беру деңгейінің 5-9-сыныптарына арналған «Дүниежүзі тарихы» оқу пәні бойынша үлгілік оқу бағдарламасы қолданылады.

5-9 сыныптарда «Дүниежүзі тарихы» оқу пәні бойынша оқу жүктемесінің жоғары шекті көлемі – аптасына 1 сағат, оқу жылына 34 сағатты құрайды.

4. Негізгі орта білім беру деңгейінде тарихты оқыту:

- әлем халықтарының материалдық және рухани мұрасын зерделеуге;

- білім алушылардың бойында азаматтық-құқықтық сананың қалыптастыра отырып, патриотизмге тәрбиелеу;

- білім алушылардың бойына ұлттық және жалпыадамзаттық құндылықтарды қалыптастыруға бағытталған.

5. «Дүниежүзі тарихы» пәні бойынша 5-9-сыныптарға арналған оқу бағдарламасының білім мазмұны хронологиялық реттілікпен берілген (көне дәуірден бүгінгі күнге дейін) және әлеуметтік қатынастардың дамуы, мәдениеттің дамуы, мемлекеттің дамуы, экономикалық даму бөлімдерін қамтиды. 5-сыныпта «Дүниежүзі тарихы» пәнінің оқулықтары (ежелгі заман: шамамен 2,5 млн жыл бұрын – V ғасыр) қолданылады.

5. Үлгілік оқу бағдарламаларына (негізгі оқу жүктемесі бойынша) сәйкес 5-9 сыныптарда оқытылатын «Дүниежүзі тарихы» оқу пәнінен өткізілетін бөлім бойынша жиынтық бағалау саны:

5 сынып – бөлім бойынша Жиынтық бағалау саны:

1-тоқсан

2-тоқсан

3-тоқсан

4-тоқсан

2

2

2

2


  • 5-9 сыныптарда (ҚР Оқу-ағарту министрі 2023 жылғы 13 сәуір №96 бұйрығы; ҚР БҒМ 2008 жылғы 18 наурыз №125 бұйрық 1-қосымша) «Дүниежүзі тарихы» пәнінің апталық жүктемесі 1 сағатты құрайды. 11. Аптасына 1 сағат оқу жүктемесі кезінде БЖБ қажет болған жағдайда бөлімдерді біріктіре отырып тоқсанына екі реттен артық жүргізілмейді, қорытынды баға жартыжылдыққа қойылады


р/с

Бөлім/ Тақырыптар

Сабақ тақырыбы

Оқу мақсаттары


Cағ.

саны

Мерзім дер

Ескертпе

1- тоқсан (8 сағат)

1

Терімшілер-аңшылардан бастап егіншілер мен мал өсірушілерге дейін

Алғашқы адам қалай пайда болды?

5.1.1.1 түрлі теориялар негізінде адамның пайда болуын түсіндіру;

5.1.1.2 адамдар тобыры, ру, қауым, тайпа секілді алғашқы бірлестік формаларын және олардың ұқсастықтары мен айырмашылықтарын түсіндіру

1



2

Неліктен ежелгі адамдар Ласко үңгірінің қабырғаларына сурет салған?

5.2.2.1 ежелгі адамдардың тұрмыс салтын сипаттау үшін «алғашқы қауымдық өнер» ұғымын пайдалану;

5.2.1.2 тотемизм, анимизм, фетишизм, магия сияқты ежелгі діни наным-сенімдерді білу

1



3

Неліктен адамдар егіншілікпен және мал шаруашылығымен айналыса бастады?




БЖБ №1

5.4.1.1 кәсіп және шаруашылық түрлерін (терімшілік, аңшылық, балық аулау, егіншілік, мал шаруашылығы, металл өңдеу, айырбас сауда) сипаттау;

5.4.1.2 «неолиттік төңкеріс» ұғымын түсіндіру, оның мәнін ашу;

5.4.2.1 экономикалық ілгерілеуді түсіну үшін шаруашылықтың иемденуші және өндіруші түрлерін салыстыру

1






20 мин



4

Өзен алқаптары өркениеттері


Неліктен ежелгі өркениеттер өзен алқаптарында дамыды?

5.4.1.3 ежелгі өркениеттердің шаруашылық жүйесін сипаттау

1



5

Өзен алқаптарындағы өркениеттер туралы қалай біле аламыз?

5.4.1.3 ежелгі өркениеттердің шаруашылық жүйесін сипаттау;

5.2.2.3 ежелгі дүниенің өнеріне сипаттама беру

1



6

Ежелгі Египет

Неліктен Египет «Қара жер» деп аталған?


5.2.4.2 ғылымдардың (арифметика, геометрия, астрономия, медицина) пайда болып, дамуына шаруашылық іс-әрекет пен әлеуметтік өзгерістердің ықпалын сипаттау;

5.4.1.3 ежелгі өркениеттердің шаруашылық жүйесін сипаттау

1



7


Ежелгі Египет пирамидалары қалай салынды?

5.2.1.2 тотемизм, анимизм, фетишизм, магия сияқты ежелгі діни наным-сенімдерді білу;

5.2.2.2 Ежелгі Египет ғибадатханалары мен пирамидаларын сипаттау;

5.1.2.1 ежелгі қоғамның әлеуметтік ұйымдасуын сипаттау

1


8

Пунт жеріне перғауын Хатшепсут кемелерін не үшін жіберді?


1









20 мин



Ежелгі Египет тұрғындарының өмірі туралы Тутанхамон табытханасы қандай сыр шертеді?


БЖБ №2


2 – тоқсан (8 сағат)

9

Қос дөңгелекті арбалар және империялар

Қос дөңгелекті арбаның пайда болуы әлемді қалай өзгертті?


5.3.2.1 ежелгі заман тарихындағы мемлекетаралық қатынастарды түсіндіру үшін «империя» ұғымын білу және пайдалану;

5.3.2.2 басқыншылық соғыстар мен империялардың пайда болуы мемлекеттердің шекараларын қалай өзгергерткенін талдау

1



10

Хаммурапи патша Вавилонды қалай қуатты империяға айналдырды?


5.3.2.1 ежелгі заман тарихындағы мемлекетаралық қатынастарды түсіндіру үшін «империя» ұғымын білу және пайдалану;

5.3.2.2 басқыншылық соғыстар мен империялардың пайда болуы мемлекеттердің шекараларын қалай өзгергерткенін талдау

1



11

Таяу және Орта Шығыстағы ежелгі империялар неліктен қуатты болды?

5.3.2.2 басқыншылық соғыстар мен империялардың пайда болуы мемлекеттердің шекараларын қалай өзгергерткенін талдау;

5.1.2.1 ежелгі қоғамның әлеуметтік ұйымдасуын сипаттау;

5.4.1.3 ежелгі өркениеттердің шаруашылық жүйесін сипаттау

1



12

Ежелгі Орта Азия империялары қаншалықты қуатты болды?



БЖБ №3





5.3.2.2 басқыншылық соғыстар мен империялардың пайда болуы мемлекеттердің шекараларын қалай өзгерткенін талдау;

5.1.2.1 ежелгі қоғамның әлеуметтік ұйымдасуын сипаттау;

5.4.1.3 ежелгі өркениеттердің шаруашылық жүйесін сипаттау

1





20 мин



13

Ежелгі Үндістан: буддизмнің гүлденуі мен индуизмнің салтанат құруы

Ежелгі Мохенджо-Даро қаласы қалай жойылып кетті?

5.4.1.3 ежелгі өркениеттердің шаруашылық жүйесін сипаттау;

5.2.2.3 ежелгі дүние өнеріне сипаттама беру

1



14

Неліктен Ежелгі Үндістанда индуизм буддизмнен басым болды?


5.1.2.3 қоғамның әлеуметтік құрылымын түсіндіру үшін «касталық жүйе» ұғымын қолдану;

5.2.1.3 ежелгі қоғамның дамуына діндердің ықпалын сипаттау

1



15



Ежелгі сауда орталығы ретіндегі Үндістанның рөлі қаншалықты маңызды болды?

5.4.1.3 ежелгі өркениеттердің шаруашылық жүйесін сипаттау;

5.2.4.2 ғылымдардың (арифметика, геометрия, астрономия, медицина) пайда болып, дамуына шаруашылық іс-әрекет пен әлеуметтік өзгерістердің ықпалын сипаттау

1







16

Ежелгі Үндістанда ғылыми білімдер қаншалықты дамыды?

БЖБ №4

5.2.4.2 ғылымдардың (арифметика, геометрия, астрономия, медицина) пайда болып, дамуына шаруашылық іс-әрекет пен әлеуметтік өзгерістердің ықпалын сипаттау

1



20 мин

3 –тоқсан (10 сағат)

17

Ежелгі Қытай

Ежелгі Қытайдың ойшылдары нені үйретті?

5.2.3.1 ежелгі философтардың көзқарастарына қарапайым түсіндірме беру

1



18

Терракот әскері Ежелгі Қытай туралы қандай ақпарат береді?

5.3.1.1 ежелгі мемлекеттердің саяси құрылымының ерекшеліктерін сипаттау

1



19

Ежелгі Қытайдың қандай ғылыми жаңалықтары бүгінгі күнге дейін жетті?

БЖБ №5

5.2.4.2 ғылымдардың (арифметика, геометрия, астрономия, медицина) пайда болып, дамуына шаруашылық іс-әрекет пен әлеуметтік өзгерістердің ықпалын сипаттау

1



20 мин



20

Ежелгі Грекия

Ежелгі Грекия өркениеті бастауын қайдан алады?

5.2.2.3 ежелгі дүние өнеріне сипаттама беру

1



21

Неліктен Ежелгі Грекияны демократияның отаны деп атайды?



5.3.1.1 ежелгі мемлекеттердің саяси құрылымының ерекшеліктерін сипаттау;

5.3.1.2 Афина мемлекетінде демократияның пайда болуын түсіндіру;

5.1.2.1 ежелгі қоғамның әлеуметтік ұйымдасуын сипаттау

1



22

Ежелгі Спарта Афиныдан несімен ерекшеленді?

5.3.1.1 ежелгі мемлекеттердің саяси құрылымының ерекшеліктерінсипаттау; 5.1.2.1 ежелгі қоғамның әлеуметтік ұйымдасуын сипаттау


1

23

Неліктен Александр Македонский скифтерді бағындыра алмады?

5.3.2.1 ежелгі заман тарихындағы мемлекетаралық қатынастарды түсіндіру үшін «империя» ұғымын білу және пайдалану;

5.3.2.2 басқыншылық соғыстар мен империялардың пайда болуы мемлекеттердің шекараларын қалай өзгергерткенін талдау

1



24

Ежелгі Грекия мәдениеті


Ежелгі Грек философтары мінсіз қоғамды қалай елестетті?

5.2.3.1 ежелгі философтардың көзқарастарына қарапайым түсіндірме беру

1



25

Ежелгі Грекия өнері қандай болды?

5.2.2.3 ежелгі дүние өнеріне сипаттама беру

1






26

Ежелгі Грекияның гимназия, лицей, академиялары нені үйретті?


БЖБ №6

5.2.4.2 ғылымдардың (арифметика, геометрия, астрономия, медицина) пайда болып, дамуына шаруашылық іс-әрекет пен әлеуметтік өзгерістердің ықпалын сипаттау;

5.2.4.1 ежелгі қоғамның дамуындағы жазудың рөлін сипаттау

1





20 мин



4 – тоқсан (8 сағат)

27-28

Рим империясы

ның гүлденуі


Рим ежелгі дүниенің ең қуатты империясына қалай айналды?


5.3.2.1 ежелгі заман тарихындағы мемлекетаралық қатынастарды түсіндіру үшін «империя» ұғымын білу және пайдалану;

5.3.1.1 ежелгі мемлекеттердің саяси құрылымының ерекшеліктерін анықтау;

5.3.2.2 басқыншылық соғыстар мен империялардың пайда болуы мемлекеттердің шекараларын қалай өзгергерткенін талдау

2



29

Ежелгі римдік қоғамның дамуы мәдениет арқылы қалай айқындалады?

5.1.2.1 ежелгі қоғамның әлеуметтік ұйымдасуын сипаттау;

5.2.2.3 ежелгі дүние өнеріне сипаттама беру

1



30

Спартактың көтерілісі ежелгі Римдегі құлдықты қалай сипаттайды?

БЖБ №7

5.1.2.2 ежелгі дүниедегі құлдықтың ерекшеліктерін анықтау;

5.3.2.3 Ежелгі Римдегі Спартак көтерілісін сипаттау, себептерін анықтау

1



20 мин



31-32

Дәуірлер кезеңіндегі Рим



І-ІІІ ғасырларда Рим империясы қалай дамыды?


5.3.2.2 басқыншылық соғыстар мен империялардың пайда болуы мемлекеттердің шекараларын қалай өзгергерткенін түсіндіру;

5.2.1.3 ежелгі қоғамның дамуына діндердің ықпалын сипаттау;

5.2.1.1 негізгі діни ұғымдарды (Құдай, ғибадатхана, абыз, қасиетті жазбалар, пұт) түсіндіру

2



33

IV-V ғасырларда Рим империясы қалай өзгерді?


БЖБ №8

5.3.2.2 басқыншылық соғыстар мен империялардың пайда болуы мемлекеттердің шекараларын қалай өзгергерткенін түсіндіру;

5.2.1.3 ежелгі қоғамның дамуына діндердің ықпалын сипаттау

1



20 мин



34

Ежелгі дүниенің мәдени мұрасы қандай?





5.2.4.1 ежелгі қоғамның дамуындағы жазудың рөлін сипаттау; 5.2.2.3 ежелгі дүние өнеріне сипаттама беру; 5.2.4.2 ғылымдардың (арифметика, геометрия, астрономия, медицина) пайда болып, дамуына шаруашылық іс-әрекет пен әлеуметтік өзгерістердің ықпалын сипаттау

1
























































































































































Материал жариялап тегін
сертификат алыңыз!
Бұл сертификат «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жарияланғанын растайды. Журнал Қазақстан Республикасы Ақпарат және Қоғамдық даму министрлігінің №KZ09VPY00029937 куәлігін алған. Сондықтан аттестацияға жарамды
Ресми байқаулар тізімі
Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!