Материалдар / КТЖ 7 сынып Қазақстан және Дүниежүзі тарихы

КТЖ 7 сынып Қазақстан және Дүниежүзі тарихы

Материал туралы қысқаша түсінік
КТЖ 7 сынып Қазақстан және Дүниежүзі тарихы
Авторы:
Автор материалды ақылы түрде жариялады. Сатылымнан түскен қаражат авторға автоматты түрде аударылады. Толығырақ
13 Қырқүйек 2024
75
0 рет жүктелген
405 ₸ 450 ₸
Бүгін алсаңыз 10% жеңілдік
беріледі
Тегін турнир Мұғалімдер мен Тәрбиешілерге
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады
logo

Материалдың толық нұсқасын
жүктеп алып көруге болады

.. Жалпы орта білім беретін мектебі

Shape1

«Қаралды»

Хаттама __

Бірлестік жетекшісі

________________________
« » ________ 2024ж.

Shape2

«Келісемін»

Директордың оқу жұмысы жөніндегі

орынбасары

________________________

«___» _____ 2024ж

Shape3

«Бекітемін»

Мектеп директоры

________________________

«___» _____ 2024ж









Күнтізбелік-тақырыптық жоспар


Сыныбы:

Мұғалім: .

Пәні: Қазақстан тарихы – аптасына 2 сағат, оқу жылына- 68 сағат

Дүние жүзі тарихы – аптасына 1 сағат, оқу жылына- 34 сағат






Оқулық: Қазақстан тарихы. Жалпы білім беретін мектептің 8(7)-сыныбына арналған оқулық / З. Қабылдинов, Ж.Калиев, А.Бейсембаева және т.б. – Алматы: «Атамұра» , 2018.

Дүниежүзі тарихы. Жалпы білім беретін мектептің 8-сыныбына арналған оқулық / Г. Көкебаева, Р. Мырзабекова, Е. Қартабаева және т. б. – Алматы: «Мектеп» , 2017.









Сабақ реті

Сабақ кестесі

дүйсенбі

сейсенбі

сәрсенбі

бейсенбі

жұма

1

14:45-15:30







2

15:35-16:20







3

16:35-17:20






4

17:35-18:20







5

18:25-19:10






6

19:15-20:00






7

20:05-20:50







І тоқсан - 8 апта ІІ тоқсан – 8 апта

ІІІ тоқсан- 10 апта ІV тоқсан - 8 апта


«Орта білім беру ұйымдарында 2023-2024 оқу жылының басталуын, ұзақтығын және каникул кезеңдерін айқындау туралы» ҚР ОАМ-нің 202__ жылғы __- ________________ № ____ бұйрығымен бекітілген:

«Орта білім беру ұйымдарында 2024-2025 оқу жылының басталуын, ұзақтығын және каникул кезеңдерін айқындау туралы» ҚР ОАМ-нің 202__ жылғы __- ________________ № ____ бұйрығымен бекітілген:

  • күзгі – 7 күн (2024 жылғы 28 қазан - 3 қарашаны қоса алғанда)

  • қысқы – 10 күн (2024 жылғы 30 желтоқсаннан бастап 2025 жылғы 8 қаңтарды қоса алғанда)

  • көктемгі - 11 күн (2025 жылғы 21-31 наурызды қоса алғанда)





ТҮСІНІК ХАТ


1. ЖАЛПЫ ЕРЕЖЕЛЕР

1. Күнтізбелік-тақырыптық жоспар (ары қарай – КТЖ) 5-9 сыныптың Қазақстан тарихы пәніне арналған.

2. Оқу бағдарламасы "Мектепке дейінгі тәрбие мен оқытудың, бастауыш, негізгі орта, жалпы орта, техникалық және кәсіптік, орта білімнен кейінгі білім берудің мемлекеттік жалпыға міндетті стандарттарын бекіту туралы" Қазақстан Республикасы Оқу-ағарту министрінің 2022 жылғы 3 тамыздағы № 348 бұйрығымен бекітілген (23.09.2022 ж. № 406 бұйрығымен енгізілген өзгерістерімен) Мектепке дейінгі тәрбие мен оқытудың, бастауыш, негізгі орта, жалпы орта, техникалық және кәсіптік, орта білімнен кейінгі білім берудің мемлекеттік жалпыға міндетті стандарттарына сәйкес әзірленген (Нормативтік құқықтық актілерді мемлекеттік тіркеу тізілімінде № 29031 болып тіркелген).

3. Республиканың жалпы білім беретін мектептеріндегі оқу процесі ҚР Білім және ғылым министрінің 2012 жылғы 8 қарашадағы № 500 бұйрығымен (ҚР Оқу-ағарту министрінің 26.10.2023 ж. № 323 және 08.02.2024 ж. № 27 бұйрығымен енгізілген өзгерістерімен) бекітілген Үлгілік оқу жоспарларына және «Бастауыш, негізгі орта және жалпы орта білім деңгейлерінің жалпы білім беретін пәндері мен таңдау курстары бойынша үлгілік оқу бағдарламаларын бекіту туралы» ҚР Оқу-ағарту министрінің 16.09.2022ж. №399 бұйрығына сәйкес жүзеге асырылады.

4. КТЖ әзірлеуде «2024-2025 Оқу жылында Қазақстан Республикасының жалпы білім беретін мектептерінде білім беру процесін ұйымдастырудың ерекшеліктері туралы» (Ы.Алтынсарин атындағы ҰБА, 2023 жылғы 25 сәуірдегі №3 хаттама) әдістемелік нұсқау хаты ескерілді.

5. Білім алушылардың оқу жетістіктерін бағалау «Орта білім беру ұйымдары үшін білім алушылардың үлгеріміне ағымдағы бақылау, оларға аралық және қорытынды аттестаттау жүргізудің үлгілік қағидаларын бекіту туралы» ҚР БҒМ 2008 жылғы 18 наурыздағы № 125 бұйрығына сәйкес жүзеге асырылады (ҚР Оқу-ағарту министрінің 2023 жылғы 13 сәуірдегі №96 бұйрықпен енгізілген өзгерістер мен толықтырулар)

6. КТЖ «Орта білім беру ұйымдарында 2024-2025 оқу жылының басталуын, ұзақтығын және каникул кезеңдерін айқындау туралы» ҚР ОАМ-нің 202_ жылғы __ -____________ № _____ бұйрығы негізінде оқу тоқсандарына бөлінді.

7. Тоқсандағы бөлімдер және бөлімшелер ішіндегі тақырыптар бойынша сағат сандарын бөлу дербес анықталды.

8. Сабақ кестесіне байланысты тоқсандық сағаттар санында өзгерістер болған жағдайда КТЖ-да «Ескертпе» бөлімінде түсіндірме жазба қалдырылады.

9. Қазақстан Республикасы Оқу-ағарту министрінің 2023 жылғы 3 шілдедегі № 194 бұйрығымен бекітілген «Орта білім беру ұйымдарына арналған оқулықтардың, мектепке дейінгі ұйымдарға, орта білім беру ұйымдарына арналған оқу-әдістемелік кешендердің, оның ішінде электрондық нысандағы тізбесіндегі» оқулықтармен оқытылады (ҚР Білім және ғылым министрінің 22.05 2020 ж. № 216 бұйрығы)



Негізгі орта білім беру деңгейінің 5-9-сыныптарына арналған «Қазақстан тарихы» оқу пәні бойынша үлгілік оқу бағдарламасы

1. Қазақстан Республикасы Оқу-ағарту министрінің 2022 жылғы 3 тамыздағы № 348 бұйрығымен бекітілген Негізгі орта білім берудің және Жалпы орта білім берудің мемлекеттік жалпыға міндетті стандартына сәйкес 5-11-сыныптарда «Қазақстан тарихы» міндетті оқу пәні ретінде оқытылады (23.09.2022 ж. № 406 бұйрығымен енгізілген өзгерістерімен).

2. Оқу пәні бойынша оқу жүктемесінің көлемі «Қазақстан Республикасында бастауыш, негізгі орта, жалпы орта білім берудің үлгілік оқу жоспарларын бекіту туралы» ҚР БҒМ 8.11.2012 ж. № 500 бұйрығы, ҚР Оқу-ағарту министрінің 26.10.2023 ж. № 323 және 08.02.2024 ж. № 27 бұйрығымен енгізілген өзгерістерімен бекітілген үлгілік оқу жоспарына тәуелді.

3. «Қазақстан тарихы» оқу пәні бойынша оқу процесін ұйымдастыруда Оқу-ағарту министрінің 2022 жылғы 16 қыркүйектегі № 399 бұйрығы 61-қосымшасымен бекітілген Негізгі орта білім беру деңгейінің 5-9-сыныптарына арналған «Қазақстан тарихы» оқу пәні бойынша үлгілік оқу бағдарламасы қолданылады.

5-9 сыныптарда «Қазақстан тарихы» оқу пәні бойынша оқу жүктемесінің жоғары шекті көлемі – аптасына 2- сағат, оқу жылына 68 -сағатты құрайды.

4. «Қазақстан тарихы» оқу пәнінің мазмұны әлем тарихындағы Қазақстанның алатын орны мен рөлін, оның жалпыәлемдік өркениеттің дамуына қосқан үлесін түсінуге мүмкіндік береді. «Қазақстан тарихы» пәні бойынша 5-9-сыныптарға арналған оқу бағдарламасының білім мазмұны хронологиялық реттілікпен берілген (көне дәуірден бүгінгі күнге дейін) және әлеуметтік қатынастардың дамуы, мәдениеттің дамуы, мемлекеттің дамуы, экономикалық даму бөлімдерін қамтиды.

7-сыныпта «Қазақстан тарихы» пәнінің оқулықтары (XVIII ғасыр басынан– XIX ғасырдың соңына дейін) қолданылады.

5. Негізгі орта білім беру деңгейінің 5,6,7-сыныптарында «Қазақстан тарихы» пәні мазмұнына «Өлкетану» материалдары кіріктіріліп оқытылады. Өлкетану материалдары 5, 6, 7-сыныптарда, яғни әр сыныпта 4 сағаттан 12 сағат көлемінде оқытылады. Өлкетану материалдары оқу бағдарламасының базалық білім мазмұны мен ұзақ мерзімді жоспарға енгізілді.

6. Үлгілік оқу бағдарламаларына (негізгі оқу жүктемесі бойынша) сәйкес 5-9 сыныптарда оқытылатын «Қазақстан тарихы» оқу пәнінен өткізілетін бөлім бойынша жиынтық бағалау саны:

7 сынып – бөлім бойынша Жиынтық бағалау саны:

1-тоқсан

2-тоқсан

3-тоқсан

4-тоқсан

2

2

3

1





р/с

Бөлім/ Тақырыптар

Сабақ тақырыбы

Оқу мақсаттары


Cағ.

саны

Мерзім дер

Ескертпе

1- тоқсан (16 сағат)

1

Қазақ-жоңғар соғыстары

  • Жоңғар басқыншылығына қарсы Отан соғысының басталуы
    Зерттеу сұрағы: Не себепті "Елім-ай" бүкілхалықтық әнге айналды?

  • 7.1.1.1 жоңғар шапқыншылығы кезіндегі демографиялық өзгерістерді және миграциялық процестерді түсіндіру;

1



2

  • 7.2.2.1 халық ауыз әдебиеті мен музыка өнері туындыларының тарихи дереккөзі ретінде құндылығын бағалау;

1



3

  • 7.3.1.2 Қазақ хандығының ішкі саяси жағдайын талдау;

  • 7.4.1.1 жоңғар шапқыншылығының қазақ халқының шаруашылығына тигізген зардаптарын анықтау

1



4

  • Біртұтас халық жасағының ұйымдастырылуы
    Зерттеу сұрағы: Неліктен Ордабасы ел бірлігінің нышаны болды?

  • 7.3.1.2 Қазақ хандығының ішкі саяси жағдайын талдау;

1



5

  • 7.3.1.1 Қарақұм және Ордабасы құрылтайларының халықты жоңғар басқыншылығына қарсы жұмылдырудағы рөліне баға беру

1



6-7

  • Қазақ-жоңғар шайқастары
    Зерттеу сұрағы: Неліктен Аңырақай шайқасы қазақ-жоңғар соғысындағы түбегейлі бетбұрыс деп саналады?

  • БЖБ-№1

  • 7.3.2.1 Жоңғар шапқыншылығына қарсы күресте танылған хандар мен батырлардың рөлін түсіндіру

2



20 мин



8

XVIII ғасырдағы Қазақ хандығы

XVIII ғасырдың басына дейінгі қазақ-орыс қарым-қатынастарының тарихы
Зерттеу сұрағы: Неліктен Ресей Қазақстанды Азияға шығудың "кілті мен қақпасы" деп санады?

7.3.1.2 Қазақ хандығының ішкі саяси жағдайын талдау;

1



9

7.3.2.2 Қазақ хандығының сыртқы саясатының нәтижелерін анықтау

1



10

Қазақ хандығының Ресей империясына қосылуының басталауы
Зерттеу сұрағы: Әбілқайыр ханның Анна Иоанновна патшайымға жазған хатының себептері мен салдары қандай болды?

7.3.1.2 Қазақ хандығының ішкі саяси жағдайын талдау;

1



11-12

7.3.2.2 Қазақ хандығының сыртқы саясатының нәтижелерін анықтау

2



13

Абылай ханның ішкі және сыртқы саясаты
Зерттеу сұрағы: Дербес Қазақ мемлекетін сақтап қалудағы Абылай ханның рөлі қандай?

БЖБ-2

7.3.1.2 Қазақ хандығының ішкі саяси жағдайын талдау;

1




14

7.3.2.3 Абылай ханның ішкі және сыртқы саясатын бағалау

1


20 мин



15

Тоқсандық жиынтық бағалау

1 оқу тоқсаны бойынша оқу мақсаттары

1



16

Өлкетану

Туристік маршруттар

7.2.3.5 туристік маршруттарды құру жолдарын ұсыну

1



2- тоқсан (16 сағат)

17

XVIII ғасырдағы Қазақстанның мәдениеті

XVIII ғасырдағы халық ауыз әдебиеті
Зерттеу сұрағы: XVIII ғасырда ақын-жыраулар шығармаларында тарихи оқиғалар қалай көрініс тапты?

7.2.2.1 халық ауыз әдебиеті мен музыка өнері туындыларының тарихи дереккөзі ретінде құндылығын бағалау;

1



18

7.2.1.1 салт-дәстүрлер мен әдет-ғұрыптардың құндылықтары мен маңыздылығын анықтау

1



19

XVIII ғасырдағы қазақтардың материалдық мәдениеті
Зерттеу сұрағы: Қазақтың ұлттық қолданбалы өнерінің бірегейлігі неде?

БЖБ-3

7.2.2.4 қолданбалы өнердің жетістіктерін бағалау

1



20 мин



20

Отарлау және ұлт-азаттық күрес

XVIII ғасырдағы Қазақстандағы казак-әскери отаршылдығы
Зерттеу сұрағы: Қазақстанды отарлауды Ресей империясы қалай жүзеге асырды?

7.3.1.3 Ресей империясының отарлық саясатының себеп-салдарын анықтау

1



21

Сырым Датұлы бастаған ұлт-азаттық қозғалыс
Зерттеу сұрағы: Сырым Датұлы Кіші жүз қазақтарының қандай құқықтарын қорғауды көздеді?

7.3.1.5 халықтың отаршылдыққа қарсы ұлт-азаттық күресінің себеп-салдарын анықтау;

1



22

7.3.1.6 ұлт-азаттық көтеріліс басшыларының рөліне баға беру

1



23

1822-1824 жылдардағы патша реформалары
Зерттеу сұрағы: Неліктен XX ғасырдың 20-шы жылдарында Қазақстанда әкімшілік реформалар жүргізілді?

7.3.1.4 Патша үкіметі реформалары нәтижесіндегі әкімшілік-аумақтық өзгерістерді түсіндіру;

1



24

7.1.2.1 дәстүрлі қазақ қоғамындағы өзгерістерді өткен тарихи кезеңдермен салыстыру арқылы анықтау

1






25

1836-1838 жылдардағы Бөкей Ордасындағы қазақтардың көтерілісі
Зерттеу сұрағы: Исатай Тайманұлы мен Махамбет Өтемісұлын қандай ортақ идея біріктірді?

7.3.1.5 қазақ халықының отаршылдыққа қарсы ұлт-азаттық күресінің себеп-салдарын анықтау;

1



26

7.3.1.6 ұлт-азаттық көтеріліс басшыларының рөліне баға беру

1



27

Кенесары Қасымұлы бастаған ұлт-азаттық қозғалыс
Зерттеу сұрағы: Кенесары хан бастаған ұлт-азаттық күрес неліктен жалпы ұлттық сипатқа ие болды?


БЖБ-4

7.3.1.5 халықтың отаршылдыққа қарсы ұлт-азаттық күресінің себеп-салдарын анықтау;

1



28-29


7.3.1.6 ұлт-азаттық көтеріліс басшыларының рөліне баға беру

2


20 мин



30

Тоқсандық жиынтық бағалау

2-оқу тоқсаны бойынша оқу мақсаттары

1



31

Өлкетану

Жомарт жүрек

7.4.1.3 өлкені дамытуға қолдау көрсеткен тұлғалардың қызметіне баға беру

1



32

Қайталау



1



3- тоқсан (20 сағат)

33

Отарлау және ұлт-азаттық күрес

XIX ғасырдың 40-60 жылдарындағы қазақтардың ортаазиялық хандықтармен қарым-қатынастары
Зерттеу сұрағы: Неліктен Орта Азия хандықтарының Қазақстанның оңтүстік аймақтарына экспансиясы күшейді?

7.3.1.5 халықтың отаршылдыққа қарсы ұлт-азаттық күресінің себеп-салдарын анықтау;

1



34

7.3.1.6 ұлт-азаттық көтеріліс басшыларының рөліне баға беру

1



35

Қазақстанның Ресей империясына қосылуының аяқталуы
Зерттеу сұрағы: Қазақстанның оңтүстік аймақтарының Ресей империясына қосылуының ерекшеліктері қандай?

БЖБ-5

7.3.1.2 Қазақ хандығының ішкі саяси жағдайын талдау;

1



36

7.3.2.2 Қазақ хандығының сыртқы саясатының нәтижелерін анықтау

1


20 мин



37

Қазақстан Ресей империясы ның құрамында

XIX ғасырдың екінші жартысындағы Қазақстандағы әкімшілік-аумақтық реформалар
Зерттеу сұрағы: Патша өкіметі тарапынан "бөліп ал да, билей бер" ұстанымы қалай жүзеге асты?

7.3.1.3 Ресей империясының отарлық саясатының себеп-салдарын анықтау;

1



38

7.3.1.4 Патша үкіметі реформалары нәтижесіндегі әкімшілік-аумақтық өзгерістерді түсіндіру

1



39

7.1.2.1 дәстүрлі қазақ қоғамындағы өзгерістерді өткен тарихи кезеңдермен салыстыру арқылы анықтау

1



40-41

Қазақтардың 1860-1870 жылдардағы азаттық күресі
Зерттеу сұрағы: XIX ғасырдың 60-70 жылдарындағы ұлт-азаттық көтерілістердегі халық талаптарының сабақтастығы неден көрінді?

7.3.1.5 қазақ халықының отаршылдыққа қарсы ұлт-азаттық күресінің себеп-салдарын анықтау

2



42

Қазақстандағы жаппай отаршылдық қоныс аудару саясаты
Зерттеу сұрағы: Патша өкіметінің қоныстандыру саясаты қазақ қоғамының өмірін қалай өзгертті?





БЖБ-6

7.4.1.2 отарлау саясатының қазақтардың дәстүрлі шаруашылығына тигізген әсерін талдау;

1



43

7.1.1.2 Ресей империясының қоныстандыру саясатының себептері мен салдарын талдау

1



44

7.1.2.1 дәстүрлі қазақ қоғамындағы өзгерістерді өткен тарихи кезеңдермен салыстыру арқылы анықтау

1


20 мин



45

Қазақстан Ресей империясы ның құрамында

Қазақстанда капиталистік қатынастардың дамуы
Зерттеу сұрағы: Қазақстанның өнеркәсіптік дамуы қалай басталды?

7.4.2.1 капиталистік қатынастар дамуының Қазақстанның экономикасына ықпалын анықтау

1



46-47

Жәрмеңке саудасының дамуы
Зерттеу сұрағы: Қазақстанда неліктен жәрмеңке саудасы дамыды?

7.4.2.2 сауда қатынастарына жәрмеңкелердің әкелген өзгерістерін анықтау

2



48

XIX ғасырдың екінші жартысындағы қазақ қоғамы
Зерттеу сұрағы: "Зар заман" өкілдерінің қоғамдық-саяси көзқарастары қандай факторлардың әсерінен қалыптасты?


БЖБ-7

7.2.1.2 ұлттық құндылықтарға отаршылдық саясаттың кері әсерін талдау;

1



49-50

7.1.2.2 қазақ зиялыларының қалыптасуының маңыздылығын түсіндіру

2



20 мин



51

Тоқсандық жиынтық бағалау

3-оқу тоқсаны бойынша оқу мақсаттары

1



52

Өлкетану

Туған өлкенің шежіресі

7.4.1.4 өлке дамуының маңызды кезеңдерін анықтау;
7.2.2.5 өлкенің тарихи оқиғалар хроникасын құру



1



4- тоқсан (16 сағат)

53

XIХ ғасыр -XX ғасырдың басындағы
Қазақстанның мәдениеті

XIX ғасырдағы мәдениеттің дамуы
Зерттеу сұрағы: Неге XIX ғасыр қазақ халқының дәстүрлі музыка өнерінің гүлденген дәуірі деп саналады?

7.2.1.1 салт-дәстүрлер мен әдет-ғұрыптардың құндылықтары мен маңыздылығын анықтау;

1



54

7.2.2.1 халық ауыз әдебиеті мен музыка өнері туындыларының тарихи дереккөзі ретінде құндылығын бағалау;

1



55

7.2.2.3 ұлттық музыкалық аспаптардың қолдану ерекшеліктерін сипаттау

1



56-57

XIX ғасырдағы білім беру мен ағарту ісі
Зерттеу сұрағы: XIX ғасырда Қазақстанда оқу-ағартушылық мекемелер қандай түрде дамыды?

7.2.3.2 XIX ғасырдағы білім беру мен ағарту ісінің даму ерекшеліктерін түсіндіру

2



58-59

Шоқан Уәлиханов – алғашқы қазақ ғалымы
Зерттеу сұрағы: Неге С. Мұқанов Шоқан Уәлихановқа арналған шығармасын "Аққан жұлдыз" деп атады?

7.2.3.1 Шоқан Уәлихановтың ғылыми зерттеулерінің тарихи құндылығын анықтау

2



60-61

Ы. Алтынсарин – жаңашыл –педагог
Зерттеу сұрағы: Ыбырай Алтынсариннің халық ағарту саласындағы жаңашылдығы неден байқалады?

7.2.3.3 Ыбырай Алтынсариннің ағарту саласына қосқан үлесін бағалау

2



62-63

Абай Құнанбаев – ұлы ойшыл
Зерттеу сұрағы: Неліктен Абай Құнанбайұлын "Хәкім Абай" деп атады?

7.2.2.2 Абай Құнанбаевтың ақын, ойшыл, қоғам қайраткері ретіндегі қызметіне баға беру

2



64-65

XIX ғасырдың соңы – XX ғасырдың басындағы Қазақтардың ауызша тарихи дәстүрлерінің дамуы
Зерттеу сұрағы:
Ш. Құдайбердіұлы, М. Көпейұлы, Қ. Халид еңбектерінің тарихи құндылығы неде?


БЖБ-8

7.2.3.4 Шәкәрім Құдайбердіұлы, Мәшһүр Жүсіп Көпейұлы, Қ.Халид еңбектерін тарихи дерек ретіндегі маңызын айқындау

2






20 мин



66

Тоқсандық жиынтық бағалау

4 - оқу тоқсаны бойынша оқу мақсаттары

1



67

Өлкетану

Менің мектебімнің тарихы

7.2.2.6 түрлі дереккөздер негізінде өз мектебінің тарихын анықтау

1



68

Қайталау

Өткен мақсаттарды қорытындылау

1




Негізгі орта білім беру деңгейінің 5-9-сыныптарына арналған «Дүниежүзі тарихы» оқу пәні бойынша үлгілік оқу бағдарламасы


1. Оқу бағдарламасы "Мектепке дейінгі тәрбие мен оқытудың, бастауыш, негізгі орта, жалпы орта, техникалық және кәсіптік, орта білімнен кейінгі білім берудің мемлекеттік жалпыға міндетті стандарттарын бекіту туралы" Қазақстан Республикасы Оқу-ағарту министрінің 2022 жылғы 3 тамыздағы № 348 бұйрығымен бекітілген (23.09.2022 ж. № 406 бұйрығымен енгізілген өзгерістерімен) Мектепке дейінгі тәрбие мен оқытудың, бастауыш, негізгі орта, жалпы орта, техникалық және кәсіптік, орта білімнен кейінгі білім берудің мемлекеттік жалпыға міндетті стандарттарына сәйкес әзірленген (Нормативтік құқықтық актілерді мемлекеттік тіркеу тізілімінде № 29031 болып тіркелген).

2. Оқу пәні бойынша оқу жүктемесінің көлемі «Қазақстан Республикасында бастауыш, негізгі орта, жалпы орта білім берудің үлгілік оқу жоспарларын бекіту туралы» ҚР БҒМ 8.11.2012 ж. № 500 бұйрығы, ҚР Оқу-ағарту министрінің 26.10.2023 ж. № 323 және 08.02.2024 ж. № 27 бұйрығымен енгізілген өзгерістерімен бекітілген үлгілік оқу жоспарына тәуелді.

3. «Дүниежүзі тарихы» оқу пәні бойынша оқу процесін ұйымдастыруда Қазақстан Республикасы Оқу-ағарту министрінің 2022 жылғы 16 қыркүйектегі № 399 бұйрығы 62-қосымшамен бекітілген Негізгі орта білім беру деңгейінің 5-9-сыныптарына арналған «Дүниежүзі тарихы» оқу пәні бойынша үлгілік оқу бағдарламасы қолданылады.

5-9 сыныптарда «Дүниежүзі тарихы» оқу пәні бойынша оқу жүктемесінің жоғары шекті көлемі – аптасына 1 сағат, оқу жылына 34 сағатты құрайды.

4. Негізгі орта білім беру деңгейінде тарихты оқыту:

- әлем халықтарының материалдық және рухани мұрасын зерделеуге;

- білім алушылардың бойында азаматтық-құқықтық сананың қалыптастыра отырып, патриотизмге тәрбиелеу;

- білім алушылардың бойына ұлттық және жалпыадамзаттық құндылықтарды қалыптастыруға бағытталған.

5. «Дүниежүзі тарихы» пәні бойынша 5-9-сыныптарға арналған оқу бағдарламасының білім мазмұны хронологиялық реттілікпен берілген (көне дәуірден бүгінгі күнге дейін) және әлеуметтік қатынастардың дамуы, мәдениеттің дамуы, мемлекеттің дамуы, экономикалық даму бөлімдерін қамтиды.

7-сыныпта «Дүниежүзі тарихы» пәнінің оқулықтары (XVIII-XIX ғасыр соңына дейінгі аралық) қолданылады.

5. Үлгілік оқу бағдарламаларына (негізгі оқу жүктемесі бойынша) сәйкес 5-9 сыныптарда оқытылатын «Дүниежүзі тарихы» оқу пәнінен өткізілетін бөлім бойынша жиынтық бағалау саны:

7 сынып – бөлім бойынша Жиынтық бағалау саны:

1-тоқсан

2-тоқсан

3-тоқсан

4-тоқсан

2

2

2

2


  • 5-9 сыныптарда (ҚР Оқу-ағарту министрі 2023 жылғы 13 сәуір №96 бұйрығы; ҚР БҒМ 2008 жылғы 18 наурыз №125 бұйрық 1-қосымша) «Дүниежүзі тарихы» пәнінің апталық жүктемесі 1 сағатты құрайды. 11. Аптасына 1 сағат оқу жүктемесі кезінде БЖБ қажет болған жағдайда бөлімдерді біріктіре отырып тоқсанына екі реттен артық жүргізілмейді, қорытынды баға жартыжылдыққа қойылады


р/с

Бөлім/ Тақырыптар

Сабақ тақырыбы

Оқу мақсаттары


Cағ.

саны

Мерзім дер

Ескертпе

1- тоқсан (8 сағат)

1

1-бөлім.
Жаңа заманның басталуы

Курсқа кіріспе.
XVII ғасырдың ортасындағы Ағылшын бұржуазиялық революциясы қандай маңызға ие болды?

7. 4. 2. 3 дүниежүзі тарихының жаңа кезеңін сипаттау үшін "жаңа заман" ұғымын қолдану;
7. 3. 2. 1 Батыс Еуропадағы буржуазиялық революциялардың себептерін сипаттау;

1



2

7. 1. 1. 1 "капитал", "буржуазия", "жұмысшы табы" \пролетариат\ ұғымдарын қоғамның әлеуметтік құрылымын түсіндіру үшін қолдану;
7. 1. 2. 1 экономикалық және саяси жүйенің өзгеруіне буржуазияның әсерін анықтау

1



3

Өнеркәсіп төңкерісі әлемді қалай өзгертті?









БЖБ-1

7. 4. 1. 1 себеп-салдарды анықтау арқылы Еуропадағы феодалдық құрылыстан капиталистік шаруашылыққа (мануфактура, фабрика) өту процесін түсіндіру;
7. 1. 1. 2 мануфактура, фабрикалардың пайда болуы мен жалдамалы жұмысшы табының қалыптасуы арасындағы байланысты анықтау;

1



4

7. 4. 1. 2 Англияның әлемдік жетекші держава ретінде қалыптасуындағы өнеркәсіп төңкерісінің рөлін сипаттау;
7. 4. 2. 2 қоғамның индустрияға дейінгі және индустриялық даму кезеңдерінің арасындағы айырмашылығын анықтау

1




20 мин



5

2-бөлім.
XVIІI ғасырдағы Үндістан және Ұлыбритания

Ағылшындар
саудагерлерден Үндістан билеушілеріне қалай айналды?

7. 2. 2. 1 тарихи оқиғаларды интерпретациялау үшін өнер туындыларын пайдалану;
7. 1. 1. 3 Еуропалық державалардың отаршылдық экспансиясы кезеңіндегі Азия мемлекеттерінің әлеуметтік құрылымындағы ерекшеліктерді анықтау (Қытай, Үндістан, Жапония);

1



6

7. 3. 2. 6 еуропалық отаршылдық экспансияның Шығыстың дәстүрлі қоғамдарына ықпалын сипаттау;
7. 4. 1. 4 "экспорт", "импорт", "экспансия", "отарлау", "фактория" ұғымдарын қолдану арқылы, тауар-ақша қатынастарының дамуын түсіндіру

1



7

3-бөлім.
Ағартушылық идеяларының таралуы

Ағартушылық дәуірдің қандай идеялары еуропалық монархтардың қызметінде көрініс тапты?

7. 2. 1. 1 қоғамда дін рөлінің шектелуіне байланысты адамдар өмірінде орын алған өзгерістерді анықтау;
7. 2. 3. 2 Ағартушылық дәуір идеяларының қоғамдық дамуға ықпалын анықтау


1



8


Ағартушылық идеялар американдықтарға қалай әсер етті?



БЖБ-2

7. 3. 2. 7 еуропалық революциялардың солтүстікамерикалық қоғамның дамуына ықпалын сипаттау;
7. 2. 3. 2 Ағартушылық дәуір идеяларының қоғамдық дамуға ықпалын анықтау;
7. 3. 1. 1 республикалық басқару құрылымның ерекшеліктерін анықтау

1





20 мин



2- тоқсан (8 сағат)

9

4-бөлім.
Француз бұржуазиялық революциясы
ның көрінісі

1789-1799 жылдар аралығында Францияда қандай өзгерістер орын алды?

7. 3. 2. 1 Батыс Еуропадағы буржуазиялық революциялардың себептерін сипаттау;
7. 1. 2. 1 экономикалық және саяси жүйенің өзгеруіне буржуазияның әсерін анықтау;
7. 1. 1. 1 "капитал", "буржуазия", "жұмысшы табы" \пролетариат\ ұғымдарын тарихи оқиғаны жан-жақты түсіндіру үшін қолдану

1



10

Неліктен Давид пен Бодридің Марат туралы көзқарастары әртүрлі болды?

7. 2. 2. 1 тарихи оқиғаларды интерпретациялау үшін өнер туындыларын пайдалану;
7. 2. 2. 2 өнердегі негізгі стильдер мен ағымдардың белгілерін (неоклассицизм, романтизм, импрессионизм, реализм) анықтау;
7. 3. 1. 1 республикалық құрылымның ерекшеліктерін анықтау

1



11

Наполеон империясы қалай құрылды және оның құлдырау себептері неде болды?


БЖБ-3

7. 2. 2. 1 тарихи оқиғаларды интерпретациялау үшін өнер туындыларын пайдалану;

1



12

7. 3. 2. 4 империалистік соғыстардың әлемдік саясаттың өзгеруіне ықпалын бағалау (Наполеон соғыстары мысалында);
7. 2. 3. 2 Ағартушылық дәуір идеяларының қоғамдық дамуға ықпалын анықтау

1



20 мин



13

5-бөлім.
XIX ғасырдағы империялар және олардың бақталастығы

Ресей мен Британия Иранға ықпал ету үшін неге бақталас болды?

7. 3. 2. 2 XVIII-XIX ғасырдың ортасындағы халықаралық қатынастардағы өзгерістерді сипаттау;
7. 4. 2. 1 түрлі мемлекеттердің өнеркәсіптік даму сатысына өту процесінің ерекшеліктерін салыстыру

1



14

Танзимат саясаты Осман империясын күшейтуге әсер етті ме?

7. 4. 2. 1 түрлі мемлекеттердің өнеркәсіптік даму сатысына өту процесінің ерекшеліктерін салыстыру;

1



15

7. 3. 2. 2 XVIII-XIX ғасырдың ортасындағы халықаралық қатынастардағы өзгерістерді сипаттау

1



16

Қырым соғысының себептері мен салдары қандай болды? БЖБ-4

7. 3. 2. 2 XVIII-XIX ғасырдың ортасындағы халықаралық қатынастардағы өзгерістерді сипаттау

1


20 мин



3- тоқсан (10 сағат)

17

6-бөлім.
XІX ғасырдағы Қытай мен Еуропа елдері

Англия және Қытай үкіметтерінің хат алысуынан империализм туралы не біле аламыз?

7. 3. 2. 2 XVIII - XIX ғасырдың ортасындағы халықаралық қатынастардағы өзгерістерді сипаттау

1



18

Неліктен Апиын соғыстары осы күнге дейін қытай халқының есінде?

7. 1. 1. 3 еуропалық державалардың отаршылдық экспансиясы кезеңіндегі Азия мемлекеттерінің (Қытай, Үндістан, Жапония) әлеуметтік құрылымындағы ерекшеліктерді анықтау;
7. 2. 1. 2 миссионерліктің міндеттерін анықтау;

1



19

7. 3. 2. 6 еуропалық отаршылдық экспансияның Шығыстың дәстүрлі қоғамдарына ықпалын сипаттау;
7. 4. 1. 4 "экспорт", "импорт", "экспансия", "отарлау", "фактория" ұғымдарын қолдану арқылы, тауар-ақша қатынастарының дамуын түсіндіру

1



20

7-бөлім.
Революциялық идеялардың XІX ғасырдағы Еуропаға әсері

1848 жылғы революциялар Еуропада қандай саяси идеяларды қалыптастырды?

7. 3. 2. 1 Батыс Еуропадағы буржуазиялық революциялар дың себептерін сипаттау;
7. 1. 2. 1 экономикалық және саяси жүйенің өзгеруіне буржуазияның әсерін анықтау;

1



21

7. 2. 3. 2 Ағартушылық дәуір идеяларының қоғамдық дамуға ықпалын анықтау;
7. 2. 3. 3 К. Маркстың көзқарастарын және марксизмнің қоғамдық өмірге ықпалын түсіндіру;
7. 3. 2. 5 тарихи оқиғаларды түсіндіру үшін "либерализм", "консерватизм", "социализм", "марксизм", "ұлтшылдық" ұғымдарын қолдану

1



22

Италия және Германияның бірігу жолдары қаншалықты бір-біріне ұқсас болмады?


БЖБ-5

7. 3. 1. 4 әртүрлі елдердің бір уақыт кезеңіндегі тарихи оқиғаларын салыстыру арқылы ұлттық мемлекеттердің (Италия, Германия) қалыптасу маңызын анықтау;
7. 3. 2. 5 тарихи оқиғаларды түсіндіру үшін "либерализм", "консерватизм", "социализм", "марксизм", "ұлтшылдық" ұғымдарын қолдану

1





20 мин



23

8-бөлім.
XІX ғасырдағы Ресейдегі қоғамдық-саяси ойдың дамуы

Неліктен ІІ Александр патша "Халық еркі" ұйымының құрбаны болды?

7. 2. 3. 1 Ресейде жаңа қоғамдық-саяси ағымдардың (халықшылдық, либерализм) пайда болу себептерін анықтау;
7. 3. 1. 3 тарихи оқиғаны түсіндіру үшін "басыбайлы құқық", "декабристер", "халықшылдар", "жеке террор", "пролетариат диктатурасы" ұғымдарын қолдану


1



24

9-бөлім.
XІX ғасырдағы еуропалық отаршыл үстемдік

1857-1859 жылдардағы. Үндістандағы оқиғаларды XIX ғасырдағы британдықтар мен қазіргі кездегі үндістер қалай баяндайды?

7. 1. 1. 3 Еуропалық державалардың отаршылдық экспансиясы кезеңіндегі Азия мемлекеттерінің (Қытай, Үндістан, Жапония) әлеуметтік құрылымындағы ерекшеліктерді анықтау;
7. 3. 2. 6 еуропалық отаршылдық экспансияның Шығыстың дәстүрлі қоғамдарына ықпалын сипаттау

1



25-26

Әлемдік отарлау жүйесі қалай қалыптасты?


БЖБ-6

7. 3. 2. 6 еуропалық отаршылдық экспансияның Шығыстың дәстүрлі қоғамдарына ықпалын сипаттау;
7. 3. 2. 3 отаршылдық экспансияның салдарын талдау арқылы XIX ғасырдағы әлемнің саяси картасындағы негізгі өзгерістерді анықтау

2



20 мин



4- тоқсан (8 сағат)

27

10-бөлім.
Америка Құрама Штаттарының күшеюі

АҚШ-тың батыс бағыттағы аумағы қалай кеңейді?

7. 3. 1. 2 XIX ғасырдағы Америка Құрама Штаттары территориясының кеңею үдерісін сипаттау

1



28

АҚШ-тағы құлдық қалай жойылды?

7. 1. 2. 2 трансатлантикалық құлдықтың ерекшеліктерін анықтау;
7. 4. 2. 1 түрлі мемлекеттердің өнеркәсіптік даму сатысына өту процесінің ерекшеліктерін анықтау

1



29

Неліктен АҚШ өз әскери кемелерін Жапонияға жіберді?




БЖБ-7


7. 4. 1. 3 АҚШ-ғы капиталистік монополиялардың даму ерекшеліктерін анықтау;
7. 3. 2. 6 еуропалық отаршылдық экспансияның Шығыстың дәстүрлі қоғамдарына ықпалын сипаттау;

1



30

7. 4. 2. 2 қоғамның индустрияға дейінгі және индустриялық даму кезеңдерінің арасындағы айырмашылығын анықтау;
7. 2. 1. 2 миссионерліктің міндеттерін анықтау

1


20 мин



31

11-бөлім.
Суретшілер мен жазушылар
дың көзқарасы
мен
XІX ғасырдағы өзгерістерге шолу

XІX ғасырдағы өнер мен әдебиет әлеуметтік әділетсіздікті қалай суреттейді?

7. 2. 2. 2 өнердегі негізгі стильдер мен ағымдарды (неоклассицизм, романтизм, импрессионизм, реализм) анықтау;
7. 2. 2. 1 тарихи оқиғаларды интерпретациялау үшін өнер туындыларын пайдалану

1



32

Эмиль Золяның "Мен айыптаймын!" атты мақаласы сөз құдіретін қалай көрсетеді?

7. 2. 2. 1 тарихи оқиғаларды интерпретациялау үшін өнер туындыларын пайдалану;
7. 3. 2. 5 тарихи оқиғаларды түсіндіру үшін "либерализм", "консерватизм", "социализм", "марксизм", "ұлтшылдық" ұғымдарын қолдану




1



33-34


12-бөлім.
Ғылыми ойдың дамуы

XIX ғасырдағы қай ғылыми жаңалықтың адамдар өміріне ықпалы зор болды?


БЖБ-8

7. 2. 4. 1 өзгерістер мен сабақтастықты көрсету арқылы адам мен қоғам өміріндегі ғылыми жаңалықтардың маңызын талдау;

7. 2. 1. 1 қоғамда дін рөлінің шектелуіне байланысты адамдар өмірінде орын алған өзгерістерді анықтау

2



20 мин

































































Материал жариялап тегін
сертификат алыңыз!
Бұл сертификат «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жарияланғанын растайды. Журнал Қазақстан Республикасы Ақпарат және Қоғамдық даму министрлігінің №KZ09VPY00029937 куәлігін алған. Сондықтан аттестацияға жарамды
Ресми байқаулар тізімі
Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!