Материалдар / Мәдениетаралық ситуация

Мәдениетаралық ситуация

Материал туралы қысқаша түсінік
ПРезентаиция
Авторы:
Автор материалды ақылы түрде жариялады. Сатылымнан түскен қаражат авторға автоматты түрде аударылады. Толығырақ
25 Мамыр 2024
94
0 рет жүктелген
405 ₸ 450 ₸
Бүгін алсаңыз 10% жеңілдік
беріледі
Тегін турнир Мұғалімдер мен Тәрбиешілерге
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады
logo

Материалдың толық нұсқасын
жүктеп алып көруге болады

Мәдениетаралық
ситуация

Жағдайдың сипаттамасы
Университет тобында әр түрлі мәдени ортадан шыққан
халықаралық студенттер бар. Бірлескен жоба кезінде мәдени
құндылықтар, әдет-ғұрыптар мен қарым-қатынас тәсілдерінің
айырмашылығына байланысты қақтығыстар туындайды. Мысалы,
бір мәдениеттің студенті тікелей сөздерді қорлау ретінде
қабылдауы мүмкін, ал басқа мәдениеттің студенті оны қарымқатынастың әдеттегі түрі ретінде көре алады. Мұғалім
студенттерге қақтығыстарды шешуге көмектесу және оларды
мәдениетаралық ортада тиімді қарым-қатынас жасауға үйрету
міндетіне тап болады.

Ситуацияның себептері:
Бұл жағдайда қақтығыстардың ситуациялық сипаты бірнеше
себептерге байланысты болады:
Мәдени
құндылықтар
мен
әдет-ғұрыптардағы
айырмашылықтар: шетелдік студенттер өздерімен бірге
университеттегі мәдениеттен айтарлықтай ерекшеленуі
мүмкін
әртүрлі
мәдени
қорларды
әкеледі.
Бұл
айырмашылықтар түсініспеушіліктер мен қақтығыстарға әкелуі
мүмкін, әсіресе студенттер бір-бірінің мәдени ерекшеліктерін
түсінбесе немесе құрметтемесе.
Тілдік кедергілер: өз ойлары мен сезімдерін бөтен тілде білдіре
алмау немесе тілдің нюанстарын түсінбеу де жанжал тудыруы
мүмкін. Бұл мәлімдемелердің мағынасын дұрыс бұрмаламауға
және сайып келгенде түсінбеушілікке әкелуі мүмкін.
Мәдениетаралық
коммуникация
саласындағы
білімнің
жеткіліксіздігі: студенттер мәдениетаралық ортада тиімді
қарым-қатынас жасау үшін жеткілікті білім мен дағдыларға ие
болмауы мүмкін. Олар өздерінің мінез-құлқы мен қарымқатынасын басқалардың мәдени үміттеріне сәйкес қалай
бейімдеу керектігін түсінбеуі мүмкін.
Мәдениетаралық
ортадағы
қақтығыстарды
шешу
осы
факторлардың барлығын ескеруді және оларды жеңудің тиісті
стратегияларын әзірлеуді талап етеді.

Ситуацияның салдары
Жұмыс атмосферасының нашарлауы: шиеленіс пен
қақтығыстардың жоғарылауы топта жағымсыз жағдай
туғызуы мүмкін, бұл студенттердің жұмысына және
олардың ынтымақтастық қабілетіне теріс әсер етеді.
Жоба нәтижелерінің нашарлауы: студенттер арасындағы
қақтығыстар мен түсініспеушіліктер жоба тапсырмаларын
тиімді орындауға кедергі келтіруі мүмкін, бұл нашар
нәтижелерге және қанағаттанарлықсыз бағалауға әкелуі
мүмкін.
Біржақтылық пен стереотиптердің күшеюі:
қақтығыстарды шеше алмау және өзара түсіністікке қол
жеткізе алмау басқа мәдениеттердің өкілдеріне қатысты
біржақтылық пен стереотиптердің күшеюіне әкелуі
мүмкін.
Мотивация мен сенімділікті жоғалту: қақтығыстар
студенттердің, әсіресе шетелдіктердің мотивациясы мен
сенімділігіне теріс әсер етуі мүмкін, бұл олардың
академиялық жетістіктері мен оқу мотивациясының
төмендеуіне әкелуі мүмкін.

Қақтығыстарды шешуде және мәдениетаралық ортада тиімді қарымқатынасты қамтамасыз етуде мұғалім маңызды рөл атқарады. Бұл жағдайда
мұғалімнің құзыреттілігінің бірнеше негізгі аспектілері мыналар:

Мәдениетаралық
айырмашылықтарды
білу: мұғалім өз
сыныбында ұсынылған
әртүрлі елдердің мәдени
ерекшеліктері мен
дәстүрлерін терең түсінуі
керек. Бұл оған
қақтығыстардың
ықтимал көздерін жақсы
түсінуге және
студенттерге
түсініспеушіліктерді
жеңуге көмектесуге
мүмкіндік береді.

Мәдениетаралық
қарым-қатынас
дағдылары: мұғалімде
тиімді мәдениетаралық
қарым-қатынас
дағдылары болуы керек.
Ол әр студент өзін
жайлы және құрметті
сезінетін ашық және
қолдау көрсететін
ортаны құра білуі керек.

Қақтығыстарды басқара
Қолдау және түсіну:
білу: мұғалім
мұғалімнің мәдени
қақтығыстарды тиімді
айырмашылықтар мен
басқара білуі және
қақтығыстарды жеңу
студенттерге
процесінде студенттерге
қайшылықтарды
түсіністік пен қолдау
шешудің сындарлы
көрсетуі маңызды. Ол
жолдарын табуға
студенттер өз
көмектесуі керек. Бұған
мәселелерін талқылап,
тыңдау, ашықтықты
қолдау іздей алатын
ынталандыру және
қауіпсіз ортаны құруы
поискааға келу
керек.
дағдылары кіреді.

Мәдениетаралық
құзыреттілікті оқыту:
мұғалім мәдениетаралық
қарым-қатынас
дағдыларын дамытуға
бағытталған оқыту
семинарларын,
пікірталастарды және
практикалық
жаттығуларды өткізу
арқылы мәдениетаралық
құзыреттілік
студенттерін оқытуға
белсенді қатыса алады.

Ситуацияның шешімі

Мәдениетаралық құзыреттілікті оқыту: мәдениетаралық
коммуникация және мәдени құндылықтардағы
айырмашылықтар туралы бірқатар оқыту іс-шараларын
ұйымдастыру. Бұған айырмашылықтарды түсіну мен
құрметтеуді дамытуға бағытталған дәрістер, семинарлар,
рөлдік ойындар мен пікірталастар кіреді

Диалогты жеңілдету: қақтығыстар мен
түсініспеушіліктерді ашық талқылау үшін қауіпсіз
орта құру. Мұғалім топтық кездесулер ұйымдастыра
алады, онда студенттер өз көзқарастары мен
сұрақтарын айта алады, сонымен қатар бірлескен
шешімдер іздей алады.

Жеке кеңес беру: мәдениетаралық қарымқатынаста қиындықтарға тап болған студенттерге
жеке кеңес беру. Осындай кездесулер аясында
мұғалім студенттерге өз қалауларын, кедергілерін
және қиындықтарды жеңу жолдарын білуге
көмектеседі.

Эмпатия мен ашықтықты ынталандыру:
студенттердің эмпатия мен ашықтық дағдыларын
дамытуға қолдау көрсету. Мұғалім өзара түсіністік
пен эмпатияны арттыру үшін студенттерді өз
мәдениеттерінен тәжірибе мен әңгімелер
алмасуға тарта алады.

Істі шешкен кезде қандай
сәттер есте қалады?
1

2

3

Ашықтық пен эмпатия: студенттер мұғалімнің
мәдени ерекшеліктері мен көзқарастарына
қаншалықты ашық және жанашыр болғанын
есте сақтайды. Бұл сенім мен түсіністік
атмосферасын жасайды.
Қолдау және түсіну: мұғалімнің студенттерге
жанжалдарды
шешу
процесінде
қолдау
көрсетуі маңызды, тек қателіктерді көрсетпейді.
Студенттер мұғалімнің түсінігі мен қолдауын
бағалайды.
Жанжалдарды
шешу
стратегияларының
тиімділігі: егер мұғалім жанжалдарды шешудің
тиімді
стратегияларын
қолданса
және
студенттергеиссалы
шешімдер
табуға
көмектессе,
бұл
студенттердің
жадында
пайдалы тәжірибе ретінде қалады.
Материал жариялап тегін
сертификат алыңыз!
Бұл сертификат «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жарияланғанын растайды. Журнал Қазақстан Республикасы Ақпарат және Қоғамдық даму министрлігінің №KZ09VPY00029937 куәлігін алған. Сондықтан аттестацияға жарамды
Ресми байқаулар тізімі
Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!