Назар аударыңыз. Бұл материалды сайт қолданушысы жариялаған. Егер материал сіздің авторлық құқығыңызды бұзса, осында жазыңыз. Біз ең жылдам уақытта материалды сайттан өшіреміз
Жақын арада сайт әкімшілігі сізбен хабарласады
Бонусты жинап картаңызға (kaspi Gold, Halyk bank) шығарып аласыз
Мектеп жасына дейінгі балаларға арналған сауықтыру шаралары
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Материалдың толық нұсқасын
жүктеп алып көруге болады
МЕКТЕП ЖАСЫНА ДЕЙІНГІ БАЛАЛАРҒА АРНАЛҒАН САУЫҚТЫРУ ШАРАЛАРЫ
Дене тәрбиесі бойынша балабақшадағы балалармен жұмыс жасаудың бір түрі - бұл дене шынықтыру мерекелері, міндеті-балалардың көңілді, көтеріңкі көңіл күйін құру және балалардың дене шынықтыру, ойындар, моториканы қалыптастыруда қол жеткізген жетістіктерін көрсету. Балабақшадағы дене шынықтырудың типтік бағдарламасы орта топтан бастап дене шынықтыру мерекелерін ұйымдастыруды ұсынады. Олар жылына екі-үш рет орта топтан - екі рет өткізіледі. Мерекелердің ұзақтығы орта топта 60 минуттан аспайды және үлкен топта 1 сағат 30 минуттан аспайды. Дене шынықтыру мерекесі-бұл баланың өміріндегі ерекше, қуанышты оқиға. Ол салауатты өмір салтын көрсетеді, қозғалыс дағдылары мен психофизикалық қасиеттерді қалыптастырудағы жетістіктерді білдіреді. Дене шынықтыру мерекесінің қозғалыс мазмұнының динамикасы, оны таза ауада өткізу, Өткізілетін орынның мерекелік безендірілуі балада қуанышты, көтеріңкі көңіл-күй тудырады. Балалардың белсенді демалысының бір түрі ретінде дене шынықтыру мерекесінің бағдарламасына баланың алған қозғалыс дағдыларын көрсететін түрлі дене жаттығулары мен көңілді қимыл ойындары кіреді. Мерекелік бағдарламаға дене шынықтыру сабақтарында алдын-ала үйренген қозғалыстар кіреді. Олар балаға қуаныш пен рахат сыйлайды. Дене шынықтыру мерекелері мазмұны мен құрылымында әртүрлі. Мерекеде эмоционалды көтерілуді, көңілді, көтеріңкі, қуанышты көңіл-күйді тудыратын музыка маңызды рөл атқарады. 37 Мереке үш бөлімнен тұрады. - Мерекенің бірінші бөлігі, әдетте, дене шынықтыру шеруі түрінде өтеді, ол жеке командаларға бөлінген балалардың жалпы шеруімен басталады, олар өздерінің белгішелерімен, вымпелдерімен, эмблемаларымен жүреді. Қозғалыстар жоғары эмоционалды көтерілуді тудыратын музыка, өлеңдер, әндермен өткізіледі. Дене шынықтыру шеруінен кейін балалар ойындар мен жаттығуларда өз шеберліктерін көрсетеді. Үлкен топтар жүгіру, лақтыру, секіру және т.б. жарыстарға қатысады; эстафеталар, жарыс элементтері бар ойындар, спорттық ойындар. Мерекеге түрлі аттракциондарды қосуға болады. Мерекенің бұл бөлігі әр жас тобы мен барлық қатысушылар үшін уақытты ескере отырып өткізіледі. - Мерекенің екінші бөлігінде қуыршақ театры, оқушылардың, ересектердің өнер көрсетуі, сюжеттік серуендер және т. б. ұйымдастырылуы мүмкін. - Мереке соңында қонақтар, балалар, ата-аналар, тәрбиешілер және балабақша қызметкерлері импровизация және көңілді жалпы би орындайды. Қысқы дене шынықтыру мерекелері қызықты және қызықты өтеді. Олардың мазмұны жыл мезгілін көрсетеді және шана, коньки, шаңғы тебуді, сондай-ақ спорттық ойындарды (хоккей), түрлі ашық ойындарды, жаппай қарапайым билерді және тосын сәттерді қамтиды. Қысқы мерекеде бала әндер мен өлеңдер орындамайды. Тосын сәттер-балалардың қуанышының қайнар көзі. Мерекелерде түрлі-түсті атрибуттар мен әшекейлер, музыкалық сүйемелдеу қолданылады, бұл оны тартымды және қызықты етеді. Мерекені дайындауға және өткізуге барлық педагогикалық ұжым қатысады: меңгеруші, аға тәрбиеші, музыкалық жетекші, дене шынықтыру тәрбиешісі, тәрбиешілер. Мүмкіндігінше бала мерекелік безендіруді дайындауға қатысады. Мерекеге дайындық аясында онымен стадионға экскурсиялар, әңгімелер өткізіледі, иллюстрациялар қаралады, өлеңдер оқылады. Мереке күні ересектер күн тәртібін бұзбауға, шамадан тыс жүйке болмауға тырысады. Мереке жағдайы Балаға қуаныш әкелуі керек. Мерекенің ұзақтығы 45 минуттан аспайды-1 сағат. Балалардың белсенді демалысының тағы бір түрі-дене шынықтыру. Дене шынықтыру демалысы баланың өмірін эмоционалды, Көңілді моторикамен толтырады. Бос уақыттың мазмұны балаға таныс ашық ойындар мен физикалық жаттығулардан тұрады, олар әр түрлі болады, бұл оны орындау кезінде қызығушылық пен жағымды эмоциялар тудырады. Кіші және орта топтардағы спорттық демалыс бағдарламасы қарапайым ойындарға негізделген: "ойыншықтарды кім тез әкеледі, көңілді ойын әрекеттерін орындайды" және т.б. үлкен топтарда бала жеке және ұжымдық түрде (командалар) шағын спартакиадаға ұқсас жарыс элементтері бар көңілді ойындарға қатысады. Бос уақытты өткізуге қызықты аттракциондар, балаға таныс билер мен қозғалыстар кіреді. Педагогтің дене шынықтыру демалысын өткізудегі басты міндеті: көңілді, қуанышты көңіл-күй қалыптастыру, әр баланың жеке мүмкіндіктерін ескере отырып, белсенділігін ынталандыру, оның іс-әрекетінің нәтижелерін бағалауға сараланған көзқарас, ол және басқа балалар жасаған қозғалыстардан жағымды ләззат сезімін сезінуге мүмкіндік беру, сондай-ақ жолдастың жетістіктерінен қуаныш. Бұл бос уақытты өткізу кезінде бала әртүрлі мотор тапсырмаларын орындайды. Ол дене шынықтыру сабақтарына қарағанда өзін тікелей ұстайды. Моториканы және дағдыларды қолданудың жеңілдігі мен табиғилығы оның қимылдарының экспрессивтілігін, көркемдігін, эстетикасын қамтамасыз етеді. Жаттығу-бұл қозғалыс еркіндігі мен сұлулығын қалыптастырудың ең жақсы тәсілі. Орташа бұлшықет жүктемесі әл-ауқатты жақсартады және көңіл-күйді көтереді. Дене шынықтыру демалысы арнайы дайындықты қажет етпейді. Ол таныс материалға негізделген. Ойын-сауық бір топпен де, жасына жақын балалармен де өткізіледі. Мұғалім бос уақытында белсенді қатысады: ол ойынның немесе моторлық тапсырманың басталуы мен аяқталуына командалар береді, қорытынды жасайды, жарыстың бас төрешісі болып табылады және болып жатқан жағдайға қызығушылық танытады, эмоционалды атмосфера жасайды. Мазмұны мен құрамы бойынша дене шынықтыру демалысы әртүрлі болуы мүмкін: ол таныс ойындар мен ойын жаттығуларына, спорт ойындарының элементтеріне (баскетбол, 38 ринго, хоккей, футбол, теннис және т.б.), негізгі қозғалыстардағы жаттығуларға (жүгіру, секіру, велосипед, Скутер, роликті конькилер, қысқа арқанмен секіру) негізделген. Бос уақыттың бұл нұсқасы бала үшін қозғалыстардың аталған түрлерін игеру және дұрыс қозғалыс техникасын игеру үшін өзіндік сынақ болып табылады. Дене шынықтыру демалысы негізінен "Көңілді старт"сияқты эстафеттік ойындарға негізделуі мүмкін. Бұл бос уақыт дене шынықтыру сабақтарында үйренген қозғалыстарды қамтиды. Музыкалық демалыс қызықты өтеді. Бала қозғалыстарды заттармен (доптар, ленталар, ілмектер және т.б.), ырғақты жаттығулармен орындайды. Мұндай бос уақыт шығармашылықты, бастаманы, сұлулықты, әсемдікті және қозғалыстардың экспрессивтілігін дамытады.
Пайдаланған әдебиеттер: 1. Хухлаева Д.В. Методика физического воспитания детей дошкольного возраста. - М.: Просвещение, 1984 - С.137-138,140-143. 2. Рунова М.А. Двигательная активность ребенка в детском саду. - М.: Мозаика-Синтез, 2000. 3. Степаненкова Э.Я. Теория и методика физического воспитания и развития ребенка. - М.: "Академия", 2001. 4. Теория и методика физического воспитания/Б.А. Ашмарин, М.Я. Виленский, К.Х. Грантынь и др.; Под ред. Б.А. Ашмарина. - М.: Просвещение, 1979. - С.172-180. ПРОГУЛКА В