«МЕКТЕПКЕ ДЕЙІНГІ БІЛІМ БЕРУ ҮДЕРІСІНДЕГІ
ИННОВАЦИЯЛЫҚ ПЕДАГОГИКАЛЫҚ ТЕХНОЛОГИЯЛАР»
Шымкент қаласы, № 35 «Сәуле» бөбекжай бақшасының
тәрбиешісі
Тілеукабылова Нуржамал
Шерасиловна
Бүгінгі таңда мектепке дейінгі ұйымдарда білім
беруде педагогикалық процестің барлық дерлік аспектілерін қамтитын
елеулі өзгерістер болып жатыр.
Мектепке дейінгі білім берудің негізгі
міндеттерінің бірі - оқыту мен тәрбиелеудің заманауи білім беру
технологияларын дамыту арқылы тәрбиешілер мен педагогтардың
педагогикалық шеберлігін арттыру.
Педагогикалық технология дегеніміз - оқытудың
тиімділігін арттыратын оқыту мен оқу іс-әрекетін ұйымдастырудың
әдістері, тәсілдері мен формаларының жиынтығын қолдануға
негізделген білім беру процесін жобалау, оның қолданылуы нақты
нәтижеге ие.
Қызықты сабақ келесі шарттарға байланысты жасалуы
мүмкін:
•
оқу материалының мазмұны;
•
оқытудың заманауи технологияларын
қолдануы.
Сабақ өткізу кезінде балалармен оқу процесінің
тиімділігін арттыру үшін біз қазіргі заманғы білім беру
технологияларын қолданамыз:
1. Проблемалық оқыту
технологиясы.
Оның өзектілігі балалардың танымдық
қызығушылықтарын арттыра отырып, іс-әрекетіне деген жоғары мотивтің
дамуымен анықтауды.
2. Зерттеу жұмысы
Бұл тәсіл баланың тыңдаушыдан тәрбиеленуге және
оқу процесінің белсенді қатысушысына ауыстыруға мүмкіндік береді.
Зерттеулер жүргізген кезде балалар ойлауға, қорытынды жасауға
үйренеді.
3. Денсаулық сақтау
технологиялары.
Оларға мыналар кіреді: әртүрлі баламен жұмыстар
жүргізу барысында немесе сабақта физикалық минуттар өткізу,
динамикалық үзілістер, ойын арқылы жаттығу жарыстарына балаларды
қатыстыру, «бақшада және үйде күнделікті тәртіп», «Баланың
денсаулығын қалай сақтау керек» тақырыбында ата-аналар арасында
онлайн жиналысын өткізу. «Балабақша және бала» тақырыбында, жалпы
тәжірибе дәрігерімен бірқатар кездесулер, демалыс кезінде ашық
ойындар ұйымдастыру.
4. Ынтымақтастықта оқыту (топтық
жұмыс).
Топтық жұмыс оқытудың алғашқы кезеңдерінде ғана
емес, кейінгі оқу-тәрбие жұмыстарында да оң рөл атқарады. Топтық
жұмыстың негізгі мақсаты - тағайындалған рөліңізге қарамастан,
зерттелетін мәселеге бірге қарау. Топтарда жұмыс жасау балалар үшін
өте қызықты, өйткені олар бір-бірін жақсырақ біледі, досының
қызығушылығын ескере отырып, сөйлесуге үйренеді.
5. Ойын технологиялары.
Ойын - баланың табиғи және ізгілікті оқыту түрі.
Ойындар балаларға дифференциалды көзқараспен қарауға, әр баланың
қызығушылығын, бейімділігін, дайындық деңгейін ескере отырып,
жұмысқа тартуға мүмкіндік береді.
Жоғарыда аталған барлық техникалар, тәрбие және
тәрбие беруден тыс уақытта баланың шығармашылықпен жұмыс жасауына
мүмкіндік береді.
Мектепке дейінгі білім берудегі заманауи
инновациялық технологиялар
Қазіргі кезде мектепке дейінгі ұйымдарда білім
беруде әртүрлі педагогикалық жаңалықтар қолданылуда. Бұл, ең
алдымен, мекеменің дәстүрлері мен мәртебесіне байланысты. Осыған
қарамастан, келесілерге тән инновациялық технологиялар
жатады.
1. Тұлғаға бағытталған
технологиялар
Жеке тұлғаға бағытталған технологиялар баланың
жеке басын бүкіл білім беру жүйесінің орталығына қояды, оның
дамуына, табиғи әлеуетін іске асыруға ыңғайлы, жанжалсыз және
қауіпсіз жағдайларды қамтамасыз етеді. Бұл технологиядағы баланың
жеке тұлғасы тек пән ғана емес, сонымен қатар басымдығы бар субъект
болып табылады.
2. Интеллектуалды дамуды
бақылау.
Үлгерім динамикасын тестілеу мен графикалауды
қолдана отырып, әр баланың оқуға білім алуына деген сапасын талдау
және диагностикалау.
Балабақша жұмысының белгілі бір бағыттарындағы
ілгерілеу тек инновациялық үдеріс ретінде ғана жүзеге асырылуы
мүмкін: ескірген және тиімсіз құралдарды жаңа жағдайларға ауыстыру
және жаңа идеяларды, технологияларды қолдану
Инновациялық технологияларды зерттеу оларды
қолдану саласы мен қолдану объектісіне қарай жіктеуге мүмкіндік
береді.
Педагогикалық технологияларды егжей-тегжейлі
талдай отырып, олардың көпшілігі инновациялық педагогикалық
іс-әрекеттің белгілі бір мазмұны мен құрылымынан шықпайтындығы
айқын болады. Сондықтан белгілі бір технологияның мәнін тереңірек
түсіну үшін сізге инновацияның құрылымдық компоненттері, мазмұны
және онымен байланысты ерекшеліктер туралы түсінік болу
керек.
Осылайша, қазіргі заманғы балабақшалардың
тәжірибесі педагогикалық инновацияларды оқыту процесінде қолданудың
ең кең арсеналына ие. Оларды қолданудың тиімділігі мектепке дейінгі
білім беру ұйымындағы қалыптасқан дәстүрлерге, балалар құрамының
осы жаңалықтарды қабылдау қабілетіне, оқу орнының
материалдық-техникалық базасына байланысты.