Материалдар / Менің сүйікті ұстазым

Менің сүйікті ұстазым

Материал туралы қысқаша түсінік
Өмірде мамандықтың түрлері көп.Әр мамандықтың өз ерекшелігі бар. Дәрігер адамдарды емдесе, мұғалім оларды оқытады, білім береді. Демек, ұстаз барлық мамандық иесін тәрбиелеп, оқытып, үйрететін абзал жандар. Мұғалім – жалпы білім беретін мектептерде жас ұрпақты оқытып, әрі оларды тәрбиелеу қызметін атқаратын маман.Жас ұрпақты білім нәрімен сусындатар шәкірт жүрегіне гүл егер, бала жанының бағбаны аяулы ұстаздар емес пе? «Ұстаз мамандығы – барлық мамандықтың анасы» ,-деп дәл тауып айтқан. Ұстаз алдынан тәрбие алмайтын жан жоқ. Ұстаз берген тәрбие әрбір жанның өміріне жол сілтер шамшырақ болары анық. Ғалым иесі де, ел қорғаған батыр да, тегеуріні темір балқытқан жұмысшы да, егін салған дихан да, мал бағып терін төккен шопан да, көк күмбезінен әрі өткен ғарышкер де, бәрі-бәрі ұстаздан білім, тәлім алған.
Авторы:
Автор материалды ақылы түрде жариялады. Сатылымнан түскен қаражат авторға автоматты түрде аударылады. Толығырақ
21 Желтоқсан 2017
634
0 рет жүктелген
770 ₸
Бүгін алсаңыз
+39 бонус
беріледі
Бұл не?
Бүгін алсаңыз +39 бонус беріледі Бұл не?
Тегін турнир Мұғалімдер мен Тәрбиешілерге
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады
logo

Материалдың толық нұсқасын
жүктеп алып көруге болады

САБАҚ ЖОСПАРЫ


Сабақтың тақырыбы: Фосфор. Фосфордың периодтық жүйедегі орны және қасиеттері


Мектеп: №39 Темірбек Қожакеев атындағы ОМГ

Күні:

Мұғалімнің аты-жөні:Шекербекова Д.Т.


СЫНЫП: 9 «Г»

Қатысқандар саны: 22

Қатыспағандар саны:0

Сабақ негізделген оқу мақсаты (мақсаттары)

Фосфордың периодты жүйедегі орнына,ашылу тарихына,физикалық және химиялық қасиеттеріне,қолданылуына сипаттама бере алады, сонымен қатар химиялық қасиеттерін сипаттайтын реакция теңдеулерін жазып,фосфордың химия өнеркәсібіндегі маңызына түсінік береді.

Сабақ мақсаттары

Барлық оқушылар:

  • Форсфордың периодтық орынына сипаттама беріп,атом құрылысын жаза алады,

Оқушылардың басым бөлігі:

  • Фосфордың аллотропиялық түр өзгерістерін ажыратып,физикалық және химиялық қасиеттерін сипаттап,реакция теңдеулерін жаза алады.

Кейбір оқушылар:

  • Фосфордың пайдасы және зияндылығы бойынша өз ойын нақтылап, дәлелді қорытындылап,фосфор және оның қосылыстары туралы есептер шығаруда, тәжірибе жасауда білімін қолдана алады.

Тілдік мақсат

Оқушылар:

  • Мәтіннің ішінен маңызды ақпараттарды анықтай алу және оны түсіндіре алу;

  • Фосфордың аллотропиялық түрөзгерістерін ажырата алу;

  • Қойылған сұраққа дұрыс және нақты жауап беру

  • Негізгі сөздер мен тіркестер: аллотропия, апатит,

Фосфор, фосфорит, тыңайтқыштар,т.б.



Сыныптағы диалог/жазылым үшін пайдалы тілдік бірліктер:




  • Discuss the chart that is created. Which is the most popular fruit choice? How do we know?

  • Has every learner’s choice been recorded? How can we check?

  • Ask learners if they can think of other questions that we might have investigated. If ideas are not forthcoming, ‘lead’ the discussion by suggesting – what else could we have put in the basket? What other things could we try, to see if people have favourites? What other questions could we have asked about our fruit basket?

  • Take ideas and ask – What do you think the result might be? What would the pictogram look like?


Жай түрінде бірнеше модификациясы бар.Олар.........

Фосфор-тотықтырғыш та, ...............қасиет көрсетеді.

Бағалау критерийі

-фосфордың қасиеттерін біледі;

- фосфордың қасиеттерін сипаттайтын реакция теңдеулерін жазады;

-эклогиялық проблемаларды шешуде өз ойларын еркін жеткізеді;

Құндылықтарға баулу

Қоғамыздағы ұлттық бірлік, бейбітшілік пен келісім

Пәнаралық байланыс

Физика, биология, математика, қазақ тілі, тарих

Жоспар

Жоспарланған уақыт

Жоспарланған жаттығулар (төменде жоспарланған жаттығулармен қатар, ескертпелерді жазыңыз)

Ресурстар

Басталуы

10 мин

Сәлемдесу;

1)Сыныпта жағымды атмосфера қалыптастыру;

«Он сұрақ» әдісі арқылы жаңа тақырыпқа байланысы бар өткен сабақтағы ұғымдар мен анықтамаларды еске түсіру;

1.Таза азот қышқылы қандай зат?

2. Аммиактың физикалық қасиеттері қандай?

3. Азот қышқылы қайда қолданылады?

4.Азот қышқылының тұздарын қалай атайды?

5. Аммоний гидроксидінің екінші атауы?

6.Аммоний тұздарының құрамы жағынан басқа тұздардан айырмашылығы неде?

7. Азот диоксиді адам қанынан нені азайтады?

8. Азоттың металдармен қосылысы не деп аталады?

9. Азоттың маңызды қосылыстарын ата?

10.«Патша сұйықтығы» құрамына кіретін қышқылдар?

Есептерді тексеру.

1) Мына қосылыстағы NO2,NH3 азоттың массалық үлесі қандай?

2) Айналымдар тізбегін жүзеге асырыңдар:

NH4Cl → NH3 → NH4NO3 → NO2

3) Массасы 176,7 г ас тұзы мен аммоний хлоридінің қоспасын қыздырғанда 50 л(қ.ж.) газ бөлінген. Қоспаның құрамын есептеңдер.

4) Көлемі 56л қ.ж азот сутектің артық мөлшерімен әрекеттесті. Түзілген аммиактың қ.ж көлемін есептеңдер

Шығармашылық тақырып бойынша сұрау

«Шаттандырғыш газ»

«Ауызша бағалау» әдісі

Сұрақтарға жауап бере отырып оқушыларда өзін-өзі бағалау жүзеге асады.

«Болжау» әдісі

Жай металдарды алтынға айналдыратын «Философиялық тас» іздеу барысында Гамбурк тұрғыны,ал химик Х.Бранд 1669 жылы алғаш рет зәрдің құрғақ қалдығынан ақ фосфор алды. Алынған зат қараңғыда сәуле шығаратын болғандықтан, ал химик іздеген «философиялық тасты» таптым деп ойлады. Бранд бұдан басқа барлық металдарды алтынға айналдырғысы келді.Бір де ол жаңа рецепті бойынша зертханада жұмыс істейді. Адам зәрін су алтып,оған көмір мен құмды араластырып ауа қатыстырмай қыздырады.Құтының ішінде жылтыраған бір нәрсенің бар екенін көрді. Алынған зат жарық шығарады, осыны пайдаланып, Бранд байларға сатып ақшаға кенеледі.Бұл зат не деп ойлайсыңдар?

Дескриптор

  • Берілген болжам арқылы тақырыпты ашады.

«Болжау» әдісі тапсырмаларына жауап беріп,өз ойларымен бөлісе отырып, жаңа сабақтың тақырыбын ашады.

Сабақтың мақсаты мен бағалау критерийлерімен таныстыру

Бүгінгі сабақтың мақсаты:

-Фосфордың периодтық жүйедегі орны,физикалық және химиялық қасиеттерін сипаттап, реакция теңдеулерін жазу,есеп шығару

- Фосфордың тіршіліктегі маңызын түсіндіріп, фосфордың әсерінен туындаған проблемаларды айқындау.

Бағалау критерийлері

Білу

Фосфордың периодтық жүйедегі орны мен атом құрылыс туралы біледі;

Түсіну

Фосфордың физикалық қасиеттерін сипаттайды, табиғатта таралуын айта алады ;

Қолдану

Фосфордың химиялық қасиеттерін сипаттайтын реакция теңдеулерін жаза алады;

Талдау

Фосфордың аллотропиялық түрөзгерістерін сипаттай алады.

Жинақтау

Фосфордың тіршіліктегі маңызы мен биологиялық ролін сипаттайды;

Бағалау

Фосфордың әсерінен туындаған проблемаларды айқындап, шешу жолдарын ұсынады;


Суреттер

Презентация

Үлестірмелі қағаздар


Ортасы

Түсіндіру



















Зерттеу













Бекіту

§20.Фосфор

1) ПЖ орны, атом құрылысы

2)Табиғатта кездесуі

3) Фосфордың ашылу тарихы

Жасырын жұмбақ

Мен туралы аңыз көп.Ақша жасайды,алтын деген түк емес дейді, талайды ақшамен жарылқады дейді,сенбесеңіздер. Мен-Ақбаймын,Қарабаймын және Қазбек деген сыңарларым бар.Үшеуіміз егіз болғанымызбен түріміз де ұқсамайды. Мәселен,менің мінезім нашар,қызбалаумын,тез тұтанып шыға келемін.Өзім улы заттар қоймасында жұмыс істеймін. Екі ағам маған қарағанда момындау. Қарабай әскери адам, түтінін бұрқыратып темекі шегеді де жүреді. Қазбек-сіріңке зауытының директоры.

Менің басқа ағайындарым ауыл шаруашылығында маңызды жұмыстар атқарады.Мен және менің туыстарым

(Ақ,қызыл,қара фосфордың физикалық қасиеттерін түсіндіру)

Дескриптор

  • Берілген фосфордың аллотропиялық түрлерін ажыраты;

  • Ақ,қара және қызыл фосфордың физикалық,химиялық қасиеттерінің ұқсастығын немесе айырмашылығын ажыратып, салыстырады

Тәжірибе (Фосфордың суда еруі)

Химиялық қасиеттерін сипаттау үшін электрондық оқулықтан көрсетілім бойынша реакция теңдеулерін жазғызу.

1)фосфордың жануы

2) Фосфордың сутекпен әрекеттесуі

Түнгі мезгілде зираттар мен батпақты жерлерде «Ғажайып от» батпақты жерлерде, зираттарда пайда болатыны рас.Бірақ мұның ешқандай құпиясы мен «ғажайыбы» жоқ. Құрамында фосфоры бар органикалық заттар шірігенде фосфордың сутекті қосылыстары түзіледі. Бұл қосылыстар ауада оңай тұтанады.Зираттар мен батпақтарда көшпелі оттың пайда болуы неге байланысты? (РН3 жәнеР2 Н4)

3) сіріңкені жағу(5КСІО3 + 6Р → 5КСІ+ 3Р2 О5)

Дескриптор

  • Фосфордың химиялық қасиеттерін сипаттап, реакция теңдеулерін жазады;

  • Тәжірибе жасайды;

АКТ бойынша интерактивті тақтада не ноутбукта http://LearningApps.org

Сабақты бекіту мақсатында дарынды бала мен үлгерімі төмен оқушымен жұмыс жүргізу үшін табандылықты дамытуға арналған кеңейтілген тапсырмалар ұсынылады.

«Алақан,жұдырық» әдісі арқылы бағалау.




































http://LearningApps.org


Аяқталуы





















Үйге тапсырма



Бағалау







«Мұғалімге хат» әдісі арқылы кері байланыс

Шығармашылық тақырып

1 топқа: «Зерттеуші » әдісі (Фосфордың пайдасы мен зияндылығы туралы интернеттен мәлімет алу,слайд дайындау)

2 топқа: «Фотоколлаж» әдісі (интернеттен алынған түрлі-түсті суреттерді қиып жапсыру, сөз жазбай сызба арқылы фосфордың биологиялық маңызын түсіндіру)

3 топқа:

«Фишбоун».Фосфордың қолданылуы (интернет желісінен)

Қазфосфат зауыты немесе сіріңке өндірісі туралы мәлімет

беру

Дескриптор

  • Фосфордың пайдасы мен зиянын ажырады;

  • Биологиялық маңызын түсіндіреді;

  • Қазфосфат және сіріңке өндірісі туралы мәлімет береді;

  • ҚР фосфор өндірісінің экономикалық пайдасы туралы талдайды

  • Өз ойларын тұжырымдай алады;

Бағалау «Мен үшін құнды» ауызша бағалау

Үйге тапсырма «Қабырғадағы сұрақтар»

Әр оқушы өз деңгейіне байланысты тапсырмаларды алады және кітап бойынша.

Сабақтың соңында кері байланыс «Бағалау сатысы» бойынша жүзеге асады.

Бүгін не білдім..

Қызықты болды..

Қиын болды..

Мен тапсырманы орындадым..

Өмірде қолдануға үйретті.

"Мұғалімге хат"әдісі оқушылар өтілген тақырып бойынша сұрақ қояды немесе түсінбеген, түсініксіз сұрақтар бойынша ұсыныс жазады.


Қосымша ақпарат

Саралау –Сіз қосымша көмек көрсетуді қалай жоспарлайсыз? Сіз қабілеті жоғары оқушыларға тапсырманы күрделендіруді қалай жоспарлайсыз?

Бағалау - Оқушылардың үйренгенін тексеруді қалай жоспарлайсыз?

Пәнаралық байланыс
Қауіпсіздік және еңбекті қорғау ережелері
АКТ-мен байланыс
Құндылықтардағы байланыс

  • Табандылықты дамытуға арналған күрделендірілген тапсырмалар ұсынамын» .

Сабақтың соңында оқушыларды «бағалау сатысы» бойынша өзін-өзі бағалау және бағалау критерийлеріне сәйкес жүргізіледі.


Жеке тапсырмалар

«Конверттегі сұрақтар»

1тапсырма “Химиялық диктант”

  1. Фосфор қосылыстарда _______________тотығу дәрежесін көрсетеді.

  2. Фосфордың сутекпен қосылысы _______________деп аталады.

  3. Фосфор элементі жай зат ретінде бірнеше аллотропия түзеді: ____________

және ____________.

4. ___________________химиялық белсенді болып келеді.




2 тапсырма «Салыстыру картасы»

(Азот пен фосфорды «Т» әдісімен салыстыру)


3 тапсырма


4 тапсырма

Оны жақсақ будақтап

Ақ түтінін түзеді

Ол түтінді су сорып

Қышқылдық қосылыс түзеді.

Бұл өлең жолдарында қандай аллотропиялық түрөзгеріс және қосылыстары туралы сөз болып отыр?

5 тапсырма «Жалғасын тап»

P + ….= PI3

P+ S = ….

P + K = …

Р + СІ2(артық) = ...










6 тапсырма . Есеп шығару

1.Фосфордың пайыздық мөлшері қай қосылысында жоғары екенін есептеп табыңдар?

P2O5, PH3, H3PO4, P2O3


2.3,1г кальций фосфатынан қанша фосфор алуға болады? 0,62г


7 тапсырма «Сәйкестендіру тесті»

1.РН3 а)Фосфор қышқылы

2.Н3РО4 ә)фосфин

3.НРО3 б)метафосфор қышқылы

4.К3РО4 в)калий гидрофосфаты

5.К2НРО4 г)калий фосфаты

8 тапсырма

Жоғалған формулалар (химиялық қасиеттерін еске түсіру)

  1. P + ? = 2PH3

  2. P + S = ?

  3. Р + Ca = ?

  4. P + ? = 2PCI3

  5. Ca3P2 + H2O = Ca(OH)2 + ?

  6. P2O5 + H2O = ?

  7. 6P + KCIO3 = KCI + ?

  8. Р + ? = 2P2O5

  9. P2O5 + NaOH = ? + H2O


9 тапсырма. «Сәйкесін тап»


Р

Р2О3

Na3PO4

H3PO4

P2O5

NaH2PO4

Тұзы






Қышқылы






Оксиді








10 тапсырма «Жұмбақ затты» табыңыз (интернет желісінен табу)

Оның ашылуымен шабыттанған Х. Бранд фосфорды жеткілікті мөлшерде шығара бастады. Бірақ айбынды алхимик жарық заттарын жасырын түрде жасыруға тырысты. Ол өз зертханасына ешкімді кіргізуді жол бермеді, бірақ өнімді адамдар толы орындарда ақшаға көрсетті. Сонымен қатар, кез-келген адам ___________ мөлшерінің бір бөлігін алтынның бағасымен сатып алуға мүмкіндігі болды.

А) Суық өртті B) Суық токты

C) Жылтырайтын өртті D) Жылыту токін

11 тапсырма. Айналымдар тізбегін жүзеге асырыңдар

Р→ P2O5→H3PO4→Ca3(PO4)2→CaCl2





12 тапсырма

1.Массасы 5 г фосформен әрекеттесу үшін оттектің қандай көлемі (қ.ж.) қажет болатынын есептеңіздер.

2. Табиғатта фосфордың тұрақты бір изотопы 31 Р кездеседі.Осы изотоп атомының ядросында қанша протон және қанша нейтрон болатынын анықтаңыз.

13 тапсырма

Фосфордың : а) кальциймен б) сутекпен в) оттекпен әрекеттесу реакция теңдеулерін жазыңдар.Қай жағдайда фосфор тотықтырғыш, қай жағдайда тотықсыздандырғыш болып тұрағанын табыңыз.

14 тапсырма

15,5 г фосфоритпен әрекеттесетін құм мен көмірдің массасын есептеңіздер.

«Лакки» әдісі

Р – фосфор – Рhosphorus

H3PO4-

P203

P205 -

PH3-

Р4-

Қызыл фосфор

Қара фосфор

Na3PO4


ПЖО орналасуы

Элемент

Фосфор

Таңбасы


Оқылуы


Салыстырмалы атомдық массасы


Реттік №


Топ


Топша


Период


Валенттілігі


Тотығу дәрежелері


Атом құрылысы

e-

p

n


Электрондық формула


Графикалық формула



Ресми байқаулар тізімі
Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!