№31 «Күншуақ» МДҰ
тәрбиешісі
Онкалбаева Салтанат
Жалгасовна
Ойыншықтарды қалай
таңдаймыз?
«Ойынсыз ақыл-ойдың қалыпты
дамуы да болмайды және болуы да мүмкін емес .Ойын дүниеге қарай
ашылған үлкен жарық терезе іспетті , ол арқылы баланың рухани
сезімі жасампаз өмірімен ұштасып , өзін қоршаған , дүние туралы
түсінік алады.Ойын дегеніміз –ұшқын ,білімге құмарлықпен еліктеудің
маздап жанар оты»
В.А.Сухомлинский
Ойыншық , баланың өз
сезімдерін көрсетуге , өзін қоршаған дүниені зерттеуге мүмкіндік
беретін ортасы болып табылады.Ойыншық баланы қарым- қатынас жасауға
және өзін –өзі тануға үйретеді. Сондықтан ойыншықтар әр түрлі т
үсінікті , жарасымды болу керек.
Баланың психикалық және
денесінің дамуының түрлі аспектілеріне ойыншықтардың көп түрлілігін
құрылымдауға болады.
-моторлы –спорттық
ойыншықтар – доп , сақина , секіргіш ,
кегли волейбол , мозаика –ірі және ұсақ қол қимылдарын ,
көзмөлшерді дамытуға мүмкіндік жасайды;
-сюжеттік
ойыншықтар -адамдар , жануарлар , көлік ,
жиһаз шығармашылық еліктеу ойынын дамытуға мүмкіндік жасайды , ал
ол арқылы бала өзінің әлеуметтік тәжірибесін анықтайды , бекітеді
және тереңдетеді;
-шығармашылық еңбек
ойыншықтары -әр түрлі модельдер
–құрастырушылық қабілет пен ойлап табушылықты
дамытады;
-техникалық
ойыншықтар- машиналардың әр түрлі
түрлері ойыншық фотоаппараттар , колейдоскоптар – бұларда
конструкторлық қабілетті дамытады , техникалық ой - өрісті
кеңейтеді , құрылыс пен техника деген қызығушылықты
тудырады;
-үстел үстілік
ойындар- тапқырлықтың , зейіннің
дамуына түрлі түсті көлемді жылдам аңғаруға , сауаттылықты ,
санауды меңгеруге мүмкіндік жасайды , ережелері бар ойын бала
ұжымын ұйымдастырады.
-көңілді
ойыншықтар- секіретін қоян , қарқылдайтын
үйрек , құйрығы айналатын құс- баланы әзіл –оспаққа
тәрбиелейді.
- музыкалық
ойыншықтар – өлең айтатын құстар ,
ойынщық музыка аспаптары , музыка әуендері бар ойыншықтар
–музыкалық қабілеттің дамуы үшін қызмет
етеді;
-Театралдық
ойыншықтар- көлеңкелі театр , ойыншықтар
, қуыршақтар театры –жеке театр ойындарына жақындатып , баланың
көркемдік қабылдауын байытады.
Баланың өмірінде жұмсақ
ойыншықтардың алатын орны ерекше , себебі бұл ойыншықтардың
жасалған материалының фактурасы ойыншыққа деген эмоционалдық
қарым-қатынасқа көп ықпал етеді .Қабылдау заңына сәйкес , балалар
бір жануарды бейнелейтін ғ бірақ түрлі фактурадағы ойыншықтарға әр
түрлі қарым-қатынаспен қарайды.
Ағаш ойыншықтар өз түстері мен
өрнектерін бірнеше рет өзгертті.Бірақ бұл өзгерістерге қарамастан ,
бұл ойыншықтардың үйретушілік функциясы өз мәнін жоғалтқан
жоқ.Олардың биіктігі , ені көлемі түсі бойынша салыстыруға
үйренеді.
Әртүрлі алмалы-салмалы
ойыншықтар құрылымының өзі балаға зін-өзі бақылауға мүмкіндік
береді:мәселен матрешканы дұрыс жинамау мүмкін емес –тек үлкеннің
ішіне ретпен сала алады.Сондықтанда мұндай ойыншықтарды көбіне
автодидактикалық деп атайды.
Барлық қуыршақтарды да өзінің
сыртқы түрі бойынша ерекшелендіретін бірнеше топтарға бөлуге болады
, бұл баланың ойыншықтармен қарым-қатынасын
анықтайды.
Егерде баланың эмоционалдық
күйін үйлестіруге ойыншықтың қандай көмек көрсететіндігін туралы
білу үшін ,онда барлық ойыншықтарды үш үлкен топқа бөлу
керек:
А)шынайы өмірден алынған
ойыншықтар.Бұл топқа қуыршақтар отбасы қуыршақтар үйі , баланың
шынайы отбасының мүшелерін бейнелейтін кейіпкерлер мен қуыршақтар
жатады. Осылайша бұл ойыншықтар бала үшін өзінің сезімдерін тікелей
көрсетуге мүмкіндік жасайды.
Б) агрессияға назар аударуға
көмектесетін ойыншықтар.Бұл топқа қару-жарақ , резинадан жасалған
пышақ , қолтырауын , оцыншық жауынгерлер жатады; яғни бұл
ойыншықтардың көмегімен балалар ашу ,өшпенділік және фрустрацияны
көрсете алады.Агрессиялық сезімдерді меңгеретін материалсазбалшық
болып табылады. : оларды илеуге ,соққылауға , лақтыруға , бар күш
–жігерімен жаюға , күшін салып , бөлшектеуге
болады.
В) шығармашылық өзін-өзі
көрсету және эмоцияларды әлсіретуге арналған ойыншықтар.
Ойыншықтардың бұл тобына құм және су , паоитра және бояу ,текшелер
жатады. Құм мен судың құрылымы жоқ және баланың қалауынша кез
келген нәрсеге айнала алады, бұл жерде мүмкіндіктер
щексіз.
Ойыншықтарды таңдаудағы жеті
маңызды белгі осыдан шығады.Ойыншық:
1.Қарапайым және қол
жетімді;
2.Баланың белсенді қызметін
ынталандыруы;
3.Баланың қызығушылығының
талаптарына сай;
4.Оның бойындағы этика ,
эстетика ,мәдениетті ұстауы;
5.Эстетикалық
үйлесімді;
6.Ұлттық салт-дәстүрмен
байланысты;
7.Берік және қауіпсіз болу
керек.
Пайдаланылған
әдебиеттер:
«Мектепке дейінгі жастағы
балалардың отбасында тәрбиеленуі»
Евдокимова С.Л Цветкова Н.А
2014