№26 мектеп-гимназиясы
Өлкетану сабақтары
Мұғалім: Жүсіпбекова
Р.А.
Екібастұз қаласы
Түсінік хат
Бүгінгі күні біз – әлем халқы бір кісідей Жаңа
дәуір – Жаңа ғасыр – Жаңа мың жылдыққа аяқ басып отырмыз.
Жаңартылған білім мазмұнына сәйкес өз өлкелерінің табиғатымен ұлы
тұлғаларымен танысу.
Шәкәрім: «Адамның жақсы өмір сүруіне үш сапа
негіз бола алады, олар барлығынан басым болатын – адал еңбек,
мінсіз ақыл, таза жүрек. Бұл сапалар адамды дүниеге келген күнінен
бастап тәрбиелейді», - деп есептейді.
Шынында да, құнды қасиеттерге ие рухани адамды
қалыптастыру – оның туған кезінен басталса керек.
Адамның Адам болып қалыптасуында ата – аналармен
қатар, тәрбиеші мен мұғалімнің рөлі зор. Яғни, білім жүйесінің
қызметкерлеріне болашақ ұрпақты тәрбиелеуде үлкен жауапкершілік
жүктелген. Сондықтан бұл істе асығыс шешім, жалған әдіс,
қалыптағыдай қатып қалған, ескірген тәсіл қолданылмауы
тиіс.
Адамгершілікке тәрбиелеу ісі білім берумен ғана
шектелмейді, бұл баланың сезіміне әсер ету арқылы ішкі дүниесін
оятудың нәтижесінде оның дүниетанымын қалыптастырады. Адамзаттық
құндылықтар бала бойына іс әрекет барысында, түрлі ойындар,
хиякаялар, қойылымдар арқылы берілгені жөн. Өйткені өзгенің
басындағыны өз басынан өткізетіндей етіп қабылдауы баланың
болашағын аңғаруына, айналасындағылардың іс – әрекетін түсінуіне,
ой елегінен өткізіп, сезінуіне ықпал етуі тиіс.
Елбасымыздың жеткіншек тәрбиесіне деген
жанашарлығы, еліміздің болашағына деген зор сенімі, қоғамның
дамуына қарай ұрпағының қалыптасуына көңіл бөлуі педагог қауымға
ғана емес, барша жұртқа зор ықпал етері сөзсіз.
Ұсынылып отырған бағдарламаның шығармашылық
ізденіс үлгісі бола алатынына және еліміздің аса маңызды жаңа дәуір
адамын тәрбиелеу, жеке тұлғаны үйлесімді қалыптастыру міндеттерін
шешуге көмектеседі деп сенемін.
Мақсаты: туған өлкесінің тарихы, оның атақты адамдары,
әдебиетімен және өнері туралы оқушылардың білімін толықтыру,
дүниетанымын
кеңейту.
Міндеттері:
- өз өлкесінің өткені мен
қазіргі кездегі жағдайы туралы; атынан өшпес із қалдырған тұлғалар
туралы түсініктерін қалыптастыру;
- оқушыларды өздеріне қажетті
ақпараттарды іздеуге үйрету: оқу, бақылау және көрген білгендерін
жазу, жиналған материалдарды жүйелеп,
рәсімдеу.
- адамдармен араласу, сөйлесу,
топпен жұмыс істеу, талдау дағдыларын
дамыту;
-
елестету,
есте сақтау, ойлау, сөйлеу қабілеттерін
дамыту;
-
оқушылардың тарихи және экологиялық дүниетанымын
дамыту;
-
үлкен
құрмет, кішіге ізет көрсете білуге, сыпайы, инабатты, парасатты
болуға баулу; қаланың тарихи, мәдени және табиғи құндылықтарына
ұқыпты қарауға итермелеу;
-
өз
қатарластары мен жоғары сынып оқушылары арасында позитивті
тұлғааралық қатынастар орнатуға тәрбиелеу;
-
әлеуметтік белсенділігін, азаматтық саналы адамгершілік
қасиетін қалыптастыруға ықпал ету.
Жаңашылдығы:
Жаңартылған білім мазмұны негізінде қазіргі
қарқынды дамып келе жатқан өмір талаптарына сай оқушылардың жан –
жақты ғылым негіздерін өмірде іске асыруға, өз орындарын табуға
икемдеу.Нәтижеге бағыттау.
Күтілетін
нәтиже:
-мектепте, отбасында, қоғамда
дұрыс қарым-қатынас жасауға үйренеді;
- жаңа материалға және жаңа
міндеттерді шешу тәсіліне танымдық қызығушылығы пайда
болады;
-
Қазақстан
азаматы ретінде өзінің Отан алдындағы борышын
сезінеді;
-
өзінің
әрекеттеріне және қоршаған ортадағы адамдардың әрекеттеріне
адамгершілікпен қарай алады;
-
негізгі
мораль нормалары мен оны орындаудың бағытын
біледі;
-
негізгі
экологиялық мәдениетін,өз өлкесінің табиғат ресустарын зерттеуге
және географиялық жағдайын жетік білуге
ұмтылады;
-
туған
өлкенің мәдениетімен танысу негізінде керемет эстетикалық сезім
пайда болады;
- оқушылардың қоршаған орта
туралы білімдері кеңейеді;
- алған білімін күнделікті
өмірде қолданады;
- Бейіндік біліктілігін
дамытады.
«Өлкетану» таңдау курсы бойынша 1-4 сынып
бағдарламасының
мазмұны мен
құрылымы
Аптасына 1
сағат
І.
Мен және менің
отбасым
Мен және менің отбасым туралы түсінік
қалыптастыру. Отбасындағы адамдардың туыстық қатынастарды,
отбасындағы қамқорлықты
бағалау.
ІІ. Туған өлке
табиғаты және бала
құқығы
Туған өлкесінің
табиғи ресурстарын білу. Балалардың заңды құқықтарын
меңгеру.
ІІІ. Ұлы
саяхатшылар мен тарихи
тұлғалар
Ұлы
саяхатшылардың өміріне деген қызығушылығын арттыру, тарихи
тұлғалардың өмір жолымен танысу.
ІV.
Тәуелсіз Қазақстан
Тәуелсіз
Қазақстанның Рухани Жаңғыру бағдарламасы аясында ұйымдастырылған
шараларға қатысу, патриоттық сезімдерін ояту, өз еліне азаматтық
борышын сезіндіру.
Өлкетану
1 сынып
Барлығы – 33
сағат
Р\с
|
Мазмұны
|
Сағат саны
|
Мерзімі
|
Әдіс-тәсіл
|
Ескерту
|
1
|
Мен және менің отбасым
|
1
|
|
Танысу
|
|
2
|
Отбасы деген не?
|
1
|
|
|
|
3
|
Отбасында кімдер тұрады?
|
1
|
|
|
|
4
|
Менің мектебім
|
1
|
|
|
|
5
|
Мен мектепке барамын
|
1
|
|
|
|
6
|
Біздің ата- бабаларымыз
|
1
|
|
Әңгімелеу
|
|
7
|
Туған жерім- Қазақстан
|
1
|
|
|
|
8
|
Астана-бас қала
|
1
|
|
|
|
9
|
Мен спортты сүйемін
|
1
|
|
Жарыс
|
|
10
|
Мен мықтымын
|
1
|
|
|
|
11
|
Менің құқықтарым
|
1
|
|
|
|
12
|
Балалар қауіпсіздігі
|
1
|
|
|
|
13
|
Елімнің табиғаты
|
1
|
|
|
|
14
|
Түнгі аспандағы жұлдыздар
|
1
|
|
Бағдарлау
|
|
15
|
Түн мен күннің ауысуы
|
1
|
|
|
|
16
|
Ауа райын бақылау
|
1
|
|
|
|
17
|
Мен және табиғат
|
1
|
|
|
|
18
|
Ұлы адамдар өмірі.
|
1
|
|
Зерттеу
|
|
19
|
Ұлы саяхатшылар
|
1
|
|
|
|
20
|
Христофер Колумб кім?
|
1
|
|
|
|
21
|
Менің өлкем – Ертіс өңірі
|
1
|
|
Саяхат
|
|
22
|
Екібастұз – менің қалам
|
1
|
|
|
|
23
|
Қазақстан қалалары
|
1
|
|
|
|
24
|
Қазақ саяхатшысы –
Шоқан Уәлиханов
|
1
|
|
|
|
25
|
Көкшетаудың әсем табиғаты
|
1
|
|
Саяхат
|
|
26
|
Табиғи қорықтар
|
1
|
|
|
|
27
|
Баянауыл табиғаты
|
1
|
|
|
|
28
|
Қызыл кітапқа саяхат
|
1
|
|
|
|
29
|
Көкжиек деген не?
|
1
|
|
Топтық жұмыс
|
|
30
|
Тәуелсіз Қазақстан
|
1
|
|
|
|
31
|
Менің ана тілім
|
1
|
|
|
|
32
|
Мен кішкентай патриотпын
|
1
|
|
|
|
33
|
Қорытынды сабақ
|
1
|
|
|
|
Өлкетану
2 сынып
Барлығы – 34
сағат
Р\с
|
Мазмұны
|
Сағат саны
|
Мерзімі
|
Әдіс-тәсіл
|
Ескерту
|
1
|
Отбасы мүшелері
|
1
|
|
Дөңгелек үстел
|
|
2
|
Менің туыстарым
|
1
|
|
|
|
3
|
Отбасындағы әдет-ғұрыптар
|
1
|
|
|
|
4
|
Мен және спорт
|
1
|
|
|
|
5
|
Жеке бас гигиенасы
|
1
|
|
|
|
6
|
Үйдегі қауіпсіздік
|
1
|
|
Әңгімелеу
|
|
7
|
Қазақ – менің ата – тегім.
|
1
|
|
|
|
8
|
Тектілік деген не?
|
1
|
|
|
|
9
|
Абылай, Уәлихан, Шыңғыс, Шоқан.
|
1
|
|
Жарыс
|
|
10
|
Жануарлар әлемі.
|
1
|
|
|
|
11
|
Қызыл кітапқа нелер кіреді?
|
1
|
|
|
|
12
|
Жыл мезгілдері неге байланысты ауысады?
|
1
|
|
|
|
13
|
Жыл мезгілдері барлық жерде бірдей ме?
|
1
|
|
|
|
14
|
Менің заманым.
|
1
|
|
Бағдарлау
|
|
15
|
Ғарыштан қарағанда Жер қандай?
|
1
|
|
|
|
16
|
Ғарышкерлер.
|
1
|
|
|
|
17
|
Қазақ хандары
|
1
|
|
|
|
18
|
Еліміздің Конституциясы
|
1
|
|
Зерттеу
|
|
19
|
Рәміздер - менің мақтанышым
|
1
|
|
|
|
20
|
Менің өлкемнің байлығы
|
1
|
|
|
|
21
|
Мәшһүр ата тағылымдары
|
1
|
|
Саяхат
|
|
22
|
Тарихи ескерткіштер
|
1
|
|
|
|
23
|
Екібастұз - көмірлі қала
|
1
|
|
|
|
24
|
Қазақстандағы мерекелік күндер
|
1
|
|
|
|
25
|
Ұлттық мейрамдар
|
1
|
|
Саяхат
|
|
26
|
Ауа райындағы өзгерістер
|
1
|
|
|
|
27
|
Су тасқынынан сақтану
|
1
|
|
|
|
28
|
Өз өлкемде өмір сүретін жануарлар
|
1
|
|
|
|
29
|
Өсімдіктер әлемі
|
1
|
|
Топтық жұмыс
|
|
30
|
Теңіздер мен көлдер
|
1
|
|
|
|
31
|
Менің даңғыл жолым
|
1
|
|
|
|
32
|
Табысқа жету баспалдақтары
|
1
|
|
|
|
33
|
Менің жетістіктерім
|
1
|
|
|
|
34
|
Тіл ұстарту
|
1
|
|
|
|
Өлкетану
3 сынып
Барлығы – 34
сағат
Р\с
|
Мазмұны
|
Сағат саны
|
Мерзімі
|
Әдіс-тәсіл
|
Ескерту
|
1
|
Отбасы құндылықтары
|
1
|
|
Дөңгелек
үстел
|
|
2
|
Адами қарым – қатынас.
Отбасындағы табыс
|
1
|
|
|
|
3
|
Отбасындағы қамқорлық
|
1
|
|
|
|
4
|
Спорт- денсаулық кепілі
|
1
|
|
|
|
5
|
Мұсылман елдеріне саяхат.
|
1
|
|
|
|
6
|
Алғашқы адамдар қалай өмір сүрген? Үңгірдегі
адамдар.
|
1
|
|
Әңгімелеу
|
|
7
|
Бөгенбай
,Қабанбай, Наурызбай батырдың ерліктері.
|
1
|
|
|
|
8
|
Абылай хан мен Кенесары батырлардың ерліктері
|
1
|
|
|
|
9
|
Абай ата өсиеттері.
|
1
|
|
Диспут
|
|
10
|
Абай туған өлке.
|
1
|
|
|
|
11
|
Орта ғасырлардағы қалалар.
|
1
|
|
|
|
12
|
Көне Отырар. Әл-Фараби өсиеті.
|
1
|
|
|
|
13
|
Туған қалам – Екібастұз.
|
1
|
|
|
|
14
|
Өз өлкемдегі тарихи жерлер
|
1
|
|
Бағдарлау
|
|
15
|
Заң және әдеп.
|
1
|
|
|
|
16
|
Құқық және міндеттер
|
1
|
|
|
|
17
|
Балалар құқығы
|
1
|
|
|
|
18
|
Әлем балаларының қауымдастығы
|
1
|
|
Зерттеу
|
|
19
|
Көне жазулар сыры
|
1
|
|
|
|
20
|
Еліміздің астаналары
|
1
|
|
|
|
21
|
Өз өлкемнің таулары мен көлдері
|
1
|
|
Саяхат
|
|
22
|
Павлодар облысының географиясы
|
1
|
|
|
|
23
|
Қазақстан қорықтары мен саябақтары.
|
1
|
|
|
|
24
|
Баянауыл саябағы.
|
1
|
|
|
|
25
|
Менің өлкемдегі туризм
|
1
|
|
Саяхат
|
|
26
|
Менің өлкемдегі мәдениет қайраткерлері
|
1
|
|
|
|
27
|
Жаяу Мұса, Естай туралы естеліктер
|
1
|
|
|
|
28
|
Қазақ жеріндегі өзге ұлттар
|
1
|
|
|
|
29
|
Достық қарым-қатынастар
|
1
|
|
Топтық жұмыс
|
|
30
|
Менің алыстағы достарым
|
1
|
|
|
|
31
|
Мен елімнің патриотымын
|
1
|
|
|
|
32
|
Туған өлкем-тұнған шежіре
|
1
|
|
|
|
33
|
Шежірелі өлкем
|
1
|
|
|
|
34
|
Қорытынды сабақ.
|
1
|
|
|
|
Өлкетану
4 сынып
Барлығы – 34
сағат
Р\с
|
Мазмұны
|
Сағат саны
|
Мерзімі
|
Әдіс-тәсіл
|
Ескерту
|
1
|
Мен мәдениетті тұлғамын.
|
1
|
|
Шаттық шеңбері
|
|
2
|
Бақыт, абырой, міндет деген не?
|
1
|
|
|
|
3
|
Халықтық тәрбие
|
1
|
|
|
|
4
|
Туған елімнің табиғаты
|
1
|
|
|
|
5
|
Еңбек адамдары. Еңбек ер атандырады
|
1
|
|
|
|
6
|
Имандылық иірімдері
|
1
|
|
Әңгімелеу
|
|
7
|
Жан және тән сұлулуғы
|
1
|
|
|
|
8
|
Табиғатты аялау
|
1
|
|
|
|
9
|
Табиғатқа саяхат. Мен табиғатты сүйемін
|
1
|
|
Жарыс
|
|
10
|
Қазақстан өзендері мен көлдері
|
1
|
|
|
|
11
|
Қарлы өлкеге саяхат
|
1
|
|
|
|
12
|
Адамдар қиялы қалай шарықтады?
|
1
|
|
|
|
13
|
Жүрегімде жұмыр жер
|
1
|
|
|
|
14
|
Ұлы саяхатшылар
|
1
|
|
Бағдарлау
|
|
15
|
Жер, ғарыш, адам
|
1
|
|
|
|
16
|
Американы кім ашты?
|
1
|
|
|
|
17
|
Европа. Жер бедері
|
1
|
|
|
|
18
|
Шығыстың табиғат әлемі
|
1
|
|
Зерттеу
|
|
19
|
Экватор
|
1
|
|
|
|
20
|
Жануарлар әлемі
|
1
|
|
|
|
21
|
О, Африка! «Чунга-чанга ғажайып
аралы»
|
1
|
|
Саяхат
|
|
22
|
Таңғажайып Автралия
|
1
|
|
|
|
23
|
Мұз құрсанған материк
|
1
|
|
|
|
24
|
Мұхиттар терең бе?
|
1
|
|
|
|
25
|
Теңіздегі інжу-маржандар
|
1
|
|
Саяхат
|
|
26
|
Өсімдік әлемі
|
1
|
|
|
|
27
|
Әлемдегі 7 және 37 керемет
|
1
|
|
|
|
28
|
Айдың адамға әсері
|
1
|
|
|
|
29
|
Ғарышпен соңғы байланыстар
|
1
|
|
Топтық жұмыс
|
|
30
|
Қазақстан – менің өлкем
|
1
|
|
|
|
31
|
Сарыарқадағы ғажайып қала
|
1
|
|
|
|
32
|
Қазақ зерттеушілері және саяхатшылары
|
1
|
|
|
|
33
|
Саяхатшы болғым келеді
|
1
|
|
|
|
34
|
Қорытынды сабақ
|
1
|
|
|
|