Назар аударыңыз. Бұл материалды сайт қолданушысы жариялаған. Егер материал сіздің авторлық құқығыңызды бұзса, осында жазыңыз. Біз ең жылдам уақытта материалды сайттан өшіреміз
Жақын арада сайт әкімшілігі сізбен хабарласады
Бонусты жинап картаңызға (kaspi Gold, Halyk bank) шығарып аласыз
Оқытудың заманауи тәсілдері- жаңа талаптар мен жаңа мүмкіндіктер
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Материалдың толық нұсқасын
жүктеп алып көруге болады
"Оқытудың заманауи тәсілдері: жаңа талаптар мен жаңа мүмкіндіктер»
Латын тілінен аударғанда "different” "дифференциалды оқыту" ұғымы бүтіннің әртүрлі бөліктерге, формаларға, сатыларға бөлінуін білдіреді.
Оқыту мен тәрбиелеуді саралау мәселесі педагогикалық кеңестерде және біздің колледж ұжымының әдістемелік бірлестіктерінің жұмысында бірнеше рет қарастырылды және біз дифференциалды оқыту қабілеттердің әртүрлі деңгейі бар студенттердің максималды дамуына жағдай жасайды: артта қалғандарды оңалту және озық оқыту үшін.озық оқуға қабілетті адамдар. Бұл тұжырым сәнге құрмет емес, адамдар әлі де әртүрлі болып туылғанын дәлелдеген өмір.
Әсіресе күрделі құбылыстарды бейнелейтін педагогикалық ғылымның тұжырымдамалары көбінесе әртүрлі, кейде өте белгісіз мағыналарда қолданылатындығымен сипатталады. Мұндай ұғымдарға " дифференциалды оқыту" жатады.
Әдебиеттерді талдау көрсеткендей, Селевко Г.К дәлірек анықтама береді.
Дифференциалды оқыту:
1) оқытушы оқу процесі үшін қандай да бір маңызды ортақ қасиеттердің болуын ескере отырып құрастырылған оқушылар тобымен жұмыс істейтін оқу процесін ұйымдастыру нысаны;
2) білім алушылардың әртүрлі топтары үшін оқу процесінің мамандануын қамтамасыз ететін жалпы дидактикалық жүйенің бөлігі.
Дифференциалды оқытудың мақсаты: оқу процесін жеке тұлғаның жеке ерекшеліктерін ескере отырып, яғни оның мүмкіндіктері мен қабілеттері деңгейінде ұйымдастыру.
Негізгі міндет: студенттің жеке басын көру және оны сақтау, оған өз күшіне сенуге көмектесу, оның максималды дамуын қамтамасыз ету.
Жеке тұлғаны дамытудағы маңызды аспект педагогикалық процесте студенттерге жеке және дифференциалаған көзқарасты жүзеге асыру болып табылады, өйткені ол балалардың бейімділігі мен қабілеттерін ерте анықтауды, жеке тұлғаның дамуына жағдай жасауды қамтиды.
Деңгейлік дифференциалды технологиясын қолданудың негізгі мақсаты-әрқайсысын оның мүмкіндіктері мен қабілеттері деңгейінде оқыту, бұл әр студентке өз қабілеттері бойынша максималды білім алуға және өзінің жеке әлеуетін іске асыруға мүмкіндік береді. Бұл технология оқу процесін тиімдірек етуге мүмкіндік береді.
Дифференциалды оқыту оқытушыдан студенттердің жеке қабілеттері мен оқу мүмкіндіктерін зерделеуді, олардың белгілі бір пән бойынша білімі мен білік деңгейін диагностикалауды талап етеді, бұл түзету әсеріне қол жеткізу мақсатында одан әрі дараландыруды жүзеге асыруға мүмкіндік береді.
Менің экономикалық пәндерді оқыту тәжірибемде мен көбінесе студенттердің қабілеттері мен олардың пәнге бейімділігін ескере отырып, тест жұмыстары мен үй тапсырмаларындағы қиындықтар деңгейіне байланысты тапсырмаларды саралаймын.
Саралау жаңа материалды шоғырландыру кезінде, ассимиляция кезінде, сондай-ақ өткенді қайталау кезінде маңызды. Оқытуда дифференциалды түрде сабақтың кез-келген кезеңіне және түріне сәйкес келуге болады.
Егер бұл жаңа материалды зерттеу сабағы болса, онда үш кезеңді бөліп көрсету керек.
Бірінші кезең - түсіндірме және иллюстрациялық-мұғалім дайын ақпаратты әртүрлі тәсілдермен жеткізеді, ал студенттер бұл ақпаратты игереді.
Оқытудың эвристикалық әдісіне негізделген екінші кезеңде біз студенттерді проблемаларды өз бетінше шешуге дайындаймыз (мысалы, студенттер тобының олар ұсынған тапсырмалар бойынша шағын есеп дайындауы, осы тақырып бойынша қосымша ақпарат көздерімен - мультимедиа, видео эксперименттерді қарау, интернет-ресурстар мен кітаптардан ақпарат іздеу). Екінші кезеңнің мақсаты-студенттердің өз білімдерін біріктіру дағдыларын қалыптастыру.
Үшінші кезеңде-зерттеу жұмысы, білімді шығармашылық қолдану (мысалы, оқылған материалды тереңдету және білім алушылардың осы білім деңгейін белгілеуі - күрделі міндеттер мен жаттығуларды шешу, неғұрлым күрделі практикалық жұмысты орындау және т.б.). Бұл кезеңде студенттердің неғұрлым күрделі материалды игерудегі нәтижелері жиі ерекшеленеді - және қиындықтардың бірі-оқытушының студенттермен жеке жұмысына ауысуы.
Егер бұл білімді жүйелеу сабағы болса, онда көп деңгейлі тапсырмаларды еркін таңдау әдісі кеңінен қолданылады. Бұл сабақта студенттер белгілі бір тақырып бойынша дағдылар мен дағдыларды қалыптастырады және дамытады. Үш деңгейлі тапсырмалар ұсынылады. Студенттер бірінші деңгейден бастайды. Бірінші деңгейдегі тапсырмалар студенттер осы тапсырманы орындау кезінде немесе алдыңғы сабақта ұсынылған үлгіні қолдана отырып, оларды орындай алатындай етіп жасалады.
Егер бұл өткен материалды игеруді бақылау сабағы болса, онда саралау тереңдей түседі және даралануға көшеді. Студенттерге көп деңгейлі тапсырмалар немесе тесттері бар карталар ұсынылады. Әдетте бұл қиындық дәрежесі бойынша үш вариантты тапсырмалар – жеңіл, орташа және жоғарылатылған (студенттерге опцияны таңдау ұсынылады).
Көп деңгейлі оқытуды қолдану оқытушыға келесі мақсаттарға жетуге көмектеседі:
Бірінші деңгей - минималды. ("А" тобы) .Осы деңгейдегі тапсырмаларды орындау студенттердің жадына негізделген. Мұндай тапсырманы орындау үшін олар "3" бағасын алады.
1. Жеке қабілеттеріне сәйкес жұмыс істеуге мүмкіндік беретін негізгі деңгейдегі тапсырмаларды қолдану арқылы пәнге деген қызығушылықты ояту.
2. Білім мен дағдылардағы олқылықтарды жою.
3. Үлгі бойынша тәуелсіз қызметті жүзеге асыру қабілетін қалыптастыру.
Екінші деңгей-түсіну және шығармашылық. ("В" тобы) тапсырмалар ақыл-ой операцияларын қажет етеді. Мұндай тапсырманы орындау үшін олар "4" бағасын алады, сондықтан материалды игерудің бұл деңгейі (түсіну деңгейі) және, тиісінше, тапсырмалар деңгейі жалпы деп аталады.
1. Пәнге тұрақты қызығушылықты дамыту.
2. Қолданыстағы білім мен іс-қимыл әдістерін бекіту және қайталау.
3. Жаңа материалды сәтті зерттеу үшін қолда бар білімді жаңарту.
4. Тапсырма, жоба бойынша өз бетінше жұмыс істеу қабілетін қалыптастыру.
Үшінші деңгей - озық. ("С" тобы). Әр топта дерлік студенттер бар, олар тақырыпқа қызығушылық танытып, басқаларға қарағанда көбірек біледі. Осы деңгейдегі тапсырмаларды орындау "5" бағасымен бағаланады.
1. Пәнге тұрақты қызығушылықты дамыту.
2. Әрекеттің жаңа тәсілдерін, күрделі тапсырмаларды орындау қабілеттерін қалыптастыру.
3. Қиялды, ассоциативті ойлауды дамыту, шығармашылық мүмкіндіктерді ашу, оқушылардың тілдік дағдыларын жетілдіру.
1. Мысал ретінде "Кәсіпкерлік түрлері" тақырыбы бойынша көп деңгейлі тапсырмалармен 15-20 минутқа тексеру жұмыстарын жүргізуге болады.
1. Төмендегі кестеге өз ойларыңызды жазыңыз.
Кәсіпкер |
Кәсіпкер емес |
2. Кәсіпкерлер қандай игіліктер жасай алады? Кәсіпкерліктің қандай түрлері бар деп болжауға тырысыңыз.
Не өндіріледі |
Кәсіпкерлік түрі |
3.Әр түрлі бизнес түрлеріне 3 мысал келтіруге тырысыңыз: 1) B2C тауарлары, 2) B2C қызметтері, 3) B2B тауарлары, 4) B2B қызметтері, 5) B2G тауарлары немесе қызметтері.
Бизнес түрі |
Мысал |
В2С тауар |
|
В2С қызметі |
|
В2В тауар |
|
В2В қызметі |
|
Тауар немесе қызмет В2G |
|
Кәсіпкерлік қызмет негіздері сабақтарында дифференциалды оқыту технологиясын қолдану мүмкіндіктерін талдай отырып, дифференциалды оқыту мүмкіндіктерін кеңінен қолдану оқу процесінің сапасы мен тиімділігін арттыруға ықпал етеді деп қорытынды жасауға болады, атап айтқанда:
- түрлі деңгейлік тапсырмаларды пайдалану-үй тапсырмалары, тексеру тапсырмалары, нысаны мен мазмұны бойынша әртүрлі кестелер, графиктер және диаграммалар түріндегі ақпарат, студенттердің колледжден тыс түрлі көздерден алатын білімдерін есепке алу;
-табиғи құбылыстарды түсіндіру үшін білімді қолдануға арналған тапсырмаларды қолдану;
- репродуктивті іс-әрекеттің үлесін азайту арқылы студенттердің зияткерлік дамуына бағытталған іс-әрекеттерді оқытуда кеңінен қолдану.
Сонымен, студенттерге дифференциалды көзқарас-бұл мұғалімнің типологиялық ерекшеліктерін ескере отырып, студенттерге мақсатты көзқарасы, сабақтың әртүрлі кезеңдеріндегі тапсырмаларды саралауда, үй және сыныптан тыс жұмыстарды ұйымдастыруда көрінеді. Өйткені, барлық студенттер өте ерекшеленеді: кейбіреулері жарқын, талантты, басқалары онша емес. Бірақ әрбір студент міндетті деңгейді көтерудің бір құралы, және бұл ерекше маңызды.