Өзімді
не үшін білуім керек?»
(тренинг)
Мақсаты:
Оқушылардың өзін-өзі тану себептерін туындату.
Өзін-өзі тануға және рефлексияға жетуге
дағдыландыру.
Құрал-жабдықтар: дәптер, қалам,
қарындаш, түрлі-түсті кесіндісі бар қораптар, 6 түрлі-түсті
жолақпен желімделген болуы керек.
Сабақтың
мазмұны:
1.
Сабаққа бағыттау.
«Түстер
көңіл-күйі» жаттығуы.
- Әрбір
қатысушы өзінің дәл қазіргі көңіл-күйінің түсін таңдайды және
картонды төртбұрышты сол түске келетін ұяға тастайды. Психолог
қорапты ашып хабарлайды: (түстердің түрін және оның дәл санын
айтпайды), бүгінгі сабаққа балалардың қандай көңіл-күймен
келгендерін айтады. Сосын осы айтылған қорытындының олардың
көңіл-күйімен сәйкес келген-келмегенін сұрап,
анықтайды.
«Мен
сенімен қарым-қатынас жасауға қуаныштымын»
жаттығуы.
Психолог: Қазір мынандай тапсырманы
орындайсындар, жанында тұрған адамға мына сөзді айтып қолды созасың
« Мен сенімен қарым-қатынас жасауға қуаныштымын», « Ал сіз ше?» деп
қолын созған адам әрі қарай осы сөзді айтып, келесі адамға қолын
созады. Осылай тізілу арқылы бір-бірін қолын ұстап шеңбер
құрады.
2. Үйге
берген тапсырманы талқылау.
Психолог: « Сенімен қарым-қатынас
жасау ұнамды» әдістемесі бойынша неше пайыз алғандарыңды білгілерін
келеме?
Психолог максимальды пайызды
атайды.
Психолог: Сендер қалай
ойласындар сыныптастардың ойын өзгертуге бола ма? Оны қалай жасау
керек?
Байқағандарындай, әр түрлі
адаммен сендер әр түрлі қарым-қатынас жасайсындар.
Ал кім өзін жақсы
біледі?
Өзіңдегінің бәрі өзіңе ұнай
ма?
Біздің басқалардан
айырмашылығымыз қандай?
Өзіңді білу қажет
пе?
3. Тақырыппен
жұмыс.
Өздік талдау жасау: « Мен
кіммін? мен қандаймын?»
Психолог: жазбаша үш
сөйлемді жазып, ойларыңды жалғастырыңдар:
Мен ойлаймын, себебі мен
...
Басқалар ойлайды,
себебі...
Менің болғым келеді, себебі
...
Ескерту: Әрбір сөйлемге оқушыларға плакаттағы
сұрақтарға жауап беруге көмек ретінде берілген сөздер
тізімінен алуға болады.
Сөздер
тізімі: Әдемі, босаң, сүйкімді, қолапайсыз, әділ,
мақтаншақ, еңбексүйгіш, көңілсіз, ақылды, батыл, сараң, күлкілі,
шыдамды, сенімді, ұнамсыз, ойлы, жақсы дені сау, ілтипатты, ұяң,
адал, ақымақ, жалғыздық, әсем, күрт, нәзік, күшті, пәлеқор,
өтірікші, ақылды, достықты сүйетін.
Жаттығу « Ыстық орындық »
Психолог: Қазір әрқайсың өздеріңнің сыныптастарыңның
ой-пікірі сенің өзіңнің ой-пікіріңмен сәйкес келетіндігін тексеруге
болады.
Әркім (кезекпен) ортадағы
тұрған орындықтан орын алады және сұраққа жауап береді: «Ол
қандай?» Ол үшін олар сөздер тізімінен бірнеше сөзді таңдап алады
(жоғарыда көрсетілген). Ортада отырған адам оның ой-пікірімен
сәйкес келген сөздерді (белгілейді) атайды. ( Мен ойлаймын, себебі
мен) Сәйкес келген сөздер саны саналады.
Сабақты
талдау.
Психолог: Кәнеки, өздеріңнің сабақтарыңды бағалайық.
Өздеріңнің бағаларыңды қойыңдар. «Үш» деген санды атағанда қажетті
деп санаған саусақтың санын көрсетіңдер. Не ұнайды?
Қандай қиындықты
өткердіңдер?
Кімді бағалау қиын өзіңді
ме, әлде басқаны ма?