Назар аударыңыз. Бұл материалды сайт қолданушысы жариялаған. Егер материал сіздің авторлық құқығыңызды бұзса, осында жазыңыз. Біз ең жылдам уақытта материалды сайттан өшіреміз
Жақын арада сайт әкімшілігі сізбен хабарласады
Бонусты жинап картаңызға (kaspi Gold, Halyk bank) шығарып аласыз
ПЕДАГОГТІҢ ІС-ӘРЕКЕТІНДЕГІ КӘСІБИ ЭТИКА
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Материалдың толық нұсқасын
жүктеп алып көруге болады
БАЙБАҚ БИБІХАН ОҢҒАРҚЫЗЫ
«Өрлеу» БАҰО» АҚФ Түркістан облысы және Шымкент қаласы бойынша ПҚБАИ «Жаратылыстану және гуманитарлық пәндерді оқыту әдістемесі» кафедрасының аға оқытушысы
ПЕДАГОГТІҢ ІС-ӘРЕКЕТІНДЕГІ КӘСІБИ ЭТИКА
Педагогикалық этика- педагогикалық мораль принциптерінің мәнін ғана емес, сонымен қатар оның негізгі категорияларының, адамгершілік құндылықтарының мәнін қарастырады.
Адамгершілік құндылықтар дегеніміз - өмір құбылыстарының табиғатын, адамдардың адамгершілік абыройы мен іс-әрекеттерін, олардың қызметі мен қарым-қатынастарының әлеуметтік маңыздылығын бағалаудың бір түрі ретінде әрекет ететін жақсылық пен жамандық, әділеттілік, ар-намыс және басқалар туралы идеялар жүйесі. Бұл ұғымдарға ең алдымен кәсіби педагогикалық парыз, педагогикалық әділеттілік, педагогикалық абырой мен қадір-қасиет, педагогикалық бедел және тағы басқалары жатады. Оларды зерттеудің теориялық қана емес, практикалық мәні де бар. «Мұғалім тұлғасы - білімнің негізі. Тәрбие жұмысының барысында жүзеге асырылатынның барлығы: көзқарастардың, сенімдердің, идеалдардың, дүниетанымның, қызығушылықтардың, хоббилердің қалыптасуы - бәрі де басты назарда болғандай мұғалімнің жеке басына сәйкес келеді. Ол әлеуметтік, саяси, адамгершілік, эстетикалық идеяларды, шындықты, көзқарастарды өзгерте алады. Мұның бәрі, оның жеке әлемінен өткеннен кейін ғана, жоғары деңгейде қайталанатын тәрбиеден көрінеді», - деген болатын В.А.Сухомлинский.
Кәсіби міндет. Бұл тұжырымдама қоғамның мұғалімнің жеке басына, оның кәсіби міндеттерін орындауға қоятын талаптары мен адамгершілік ережелерінің жиынтығы идеясын шоғырландырады: белгілі бір еңбек функцияларын орындау, оқушылармен, олардың ата-аналарымен қарым-қатынасты дұрыс құру, жұмыс істейтін әріптестер, таңдаған мамандыққа, өзінің оқытушылар құрамына және жалпы қоғамға деген көзқарасын білу. Балаларды оқытумен және тәрбиелеумен айналыса отырып, мұғалім қоғам алдындағы жоғары моральдық міндеттерді сезінеді және жүзеге асырады.
Міндет - адамгершіліктің шоғырлануы. «Парыз сезімі - бұл адамды байланыстыратын байланыс емес, адамның шынайы бостандығы», - деп жазды В.А.Сухомлинский. «Педагогикалық парыз» ұғымының ерекшелігі - оның мазмұны мұғалімнің педагогикалық жұмыс саласындағы іс-әрекеті мен қатынастарының сипатына ғана емес, мұғалімнің жеке қасиеттеріне де моральдық талаптарды бейнелейді. Егер сіз осы талаптардың барлығын ті Әділдік- адамгершілік сананың ең жалпы ұғымдарының бірі және этиканың маңызды категорияларының бірі. Жеке адамдарға және ұжымдарға қатысты әділеттілік ұғымы нақтырақ: бұл адамдардың қадір-қасиеті мен оларды көпшілік мойындауы, істер мен жазалау, ережелер мен міндеттер арасындағы байланыс. Сәйкессіздік моральдық сана арқылы әділетсіздік деп бағаланады. Сонымен қатар, теңдік - бұл қоғамдық пайда критерийіне негізделген мінез-құлықты бағалаудың ерекше тәсілі. зімдейтін болсаңыз, сізде адамгершілік кодекстің өзіндік түрі пайда болады.
Педагогикалық этикада әділеттілік ұғымы өзіндік ерекшеліктерге ие. Педагогикалық адамгершіліктегі әділеттілік - бұл мұғалімнің объективтілігінің, оның адамгершілік тәрбиесінің деңгейінің өлшемі (мейірімділік, принциптерді ұстану, адамгершілік), ол оқушылардың іс-әрекетін, олардың оқуға қатынасын, қоғамдық пайдалы іс-әрекетті және т.б.
Әділеттілік жақсылық ұғымымен тығыз байланысты. Әділеттілік болмаса жақсылық болмайды. Өз кезегінде жақсылық жақсылыққа жетудің шарты ретінде әділеттілік болып табылады. Бірақ жақсылық әділеттілікке қарағанда кеңірек.
Ұстаздың мейірімділігі - бұл ең алдымен баланың бүгіні мен болашағы үшін үлкен жауапкершілікті сезіну. Мейірімділік құқығы, жетекші болу құқығы сезімтал жүрегімен тәрбиеленушісінің жан дүниесінің нәзік қимылдарын ұстаушыға тиесілі. «Мейірімділіктің ең маңызды, анықтайтын реңктерінің бірі - тәрбиешінің ерік-жігерінің беріктігі, рухани босшылықтың, жалғандықтың белгісімен ымырасыздық», - деп жазды В.А.Сухомлинский. - Әділдік - баланың тәрбиешісіне деген сенімінің негізі. Бірақ абстрактылы әділеттілік жоқ. Ол даралықтан тыс, жеке қызығушылықтардан, құмарлықтар мен импульстардан тыс. Әділеттілік үшін әр баланың рухани әлемін нәзіктікке дейін білу керек».
Кәсіби абырой мен қадір-қасиет. Педагогикалық әдептегі абырой мен қадір-қасиет - бұл мұғалімнің тек оның маңыздылығын сезінуін ғана емес, сонымен қатар қоғамның мойындауын, оның адамгершілік қасиеттері мен қасиеттеріне деген құрметін білдіретін ұғымдар. Мұғалім кәсібінде субъективті фактор ерекше айқын көрінеді: жеке тұлғаның ар-намысы мен қадір-қасиеті туралы жоғары дамыған сана.
Қоғамдағы мұғалімнің ар-намысы мен абыройын тек өзі ғана емес, сонымен бірге барлық жазылған және жазылмаған заңдар, бүкіл мектеп өмірі, әдет-ғұрып, дәстүрлер, педагогикалық ұжымдағы адамгершілік қатынастар жүйесі қорғайды.
Тәрбиелік ар-ождан. Педагогикалық әдепте педагогикалық ар-ожданның нақты мазмұны қарастырылады. Ар-ұят дегеніміз, бейнелеп айтқанда, мұғалімнің санасындағы әлеуметтік өкіл, ол өзінің кәсіби педагогикалық борышынан туындайтын адамгершілік ережелерін сақтауды қатаң бақылайды.
Ар-ұждан - адам мінез-құлқының ішкі реттеушісі. Ол терең саналы қоғамдық парыздың ұйғарымына негізделген.
Педагогикалық ар-ождан мұғалімді адамдарды өзінің білімін, тәжірибесі мен қабілеттерін пайдалана отырып оқытуға, тәрбиелеуге және тәрбиелеуге шақырады. Мұғалім білім мен тәрбиенің нәтижесі мүмкіндігінше жоғары болу үшін педагогикалық нұсқауларда көрсетілген және белгіленбеген барлық мүмкіндікті жасайды. Ар-ұждан - мұғалімнің педагогикалық бағытын өзін-өзі реттеуші. Оған сәйкес мұғалімнің іс-әрекетінің педагогикалық идеалға сәйкестігі тексеріледі.
Педагогикалық бедел. Оқытушылар, оның әріптестері мен ата-аналары арасында лайықты беделге ие болса, мұғалімнің педагогикалық қызметі сәтті бола алады.
Мұғалімнің беделі - оның студенттер мен әріптестер ұжымындағы адамгершілік мәртебесі, бұл тәртіптің бір түрі, оның көмегімен беделді және құрметті мұғалім оқушыларының мінез-құлқын реттеп, олардың сенімдеріне әсер етеді. Бұл мұғалімнің жеке және кәсіби қасиеттерінің бүкіл кешеніне және оның әлеуметтік құндылықтарға қатынасына байланысты.
Педагогикалық бедел - бұл мектептегі оқу-тәрбие жұмысы жетістігінің құрамдас бөліктерінің бірі.
Сенім атмосферасын құруды, өзіне деген жанашырлықты оятуды, өзімен жақын ақпарат алмасу қажеттілігін оятуды білетін мұғалім балалармен шынайы тәрбиелік қатынасқа түседі. Тәрбиелік әсердің тиімділігіне әлеуметтік-психологиялық теңдік, жолдастық, ынтымақтастық атмосферасын құру ықпал етеді.