ПСИХОЛОГИЯЛЫҚ-ПЕДАГОГИКАЛЫҚ ҚОЛДАУ - ИНКЛЮЗИВТІ БІЛІМ БЕРУДІ ҰЙЫМДАСТЫРУ

Тақырып бойынша 11 материал табылды

ПСИХОЛОГИЯЛЫҚ-ПЕДАГОГИКАЛЫҚ ҚОЛДАУ - ИНКЛЮЗИВТІ БІЛІМ БЕРУДІ ҰЙЫМДАСТЫРУ

Материал туралы қысқаша түсінік
Қазіргі таңда еліміздегі мемлекеттік саясаттың маңызды басымдықтарының бірі білім беру жүйесінің дамуы болып табылады. Сапалы білім алу бағытында 2002 жылғы «Кемтар балаларды әлеуметтік және медициналық – педагогикалық түзу арқылы қолдау туралы» заңында ерекше білімді қажет ететін балалар психолого – медицина - педагогикалық кеңестің қорытындысына сәйкес арнайы түзету мекемелерінде және мемлекеттік
Материалдың қысқаша нұсқасы

ПСИХОЛОГИЯЛЫҚ-ПЕДАГОГИКАЛЫҚ ҚОЛДАУ - ИНКЛЮЗИВТІ БІЛІМ БЕРУДІ ҰЙЫМДАСТЫРУ





«...мүмкіндігі шектеулі азаматтарымызға көбірек көңіл бөлу керек. Олар үшін Қазақстан кедергісіз аймаққа айналуға тиіс – бұл өзіміздің және қоғам алдындағы біздің парызымыз»

Н.Ә.Назарбаев



Қазіргі таңда еліміздегі мемлекеттік саясаттың маңызды басымдықтарының бірі білім беру жүйесінің дамуы болып табылады. Сапалы білім алу бағытында 2002 жылғы «Кемтар балаларды әлеуметтік және медициналық – педагогикалық түзу арқылы қолдау туралы» заңында ерекше білімді қажет ететін балалар психолого – медицина - педагогикалық кеңестің қорытындысына сәйкес арнайы түзету мекемелерінде және мемлекеттік жалпы білім беретін мектептерде тегін оқуға құқылы делінген. Ерекше білімді қажет ететін балаларды жалпы білім беретін ортаға кіріктіру мәселесі төңірегінде 2009 жылы Қазақстан Республикасында инклюзивті білім беруді дамыту тұжырымдамасының жобасы әзірленген [1].

Бұл бағдараламаның басты мақсаты – ерекше білімді қажет ететін балаларды жалпы білім беретін ортаға кіріктіру ғана емес, ол «Барлығы үшін бір мектеп» мақсатын көздейді. Инклюзивті білім беру оқыту процесінде балаға жеке көмек көрсету мен психологиялық-педагогикалық қолдауды қамтамасыз етеді.

Осы бағытта 2004 жылдың 4 қазанында Батыс Қазақстан облыс әкімінің №262-ші қаулысы негізінде Казталов аудан орталығында «Психологиялық-педагогикалық түзеу кабинеті» коммуналдық мемлекеттік мекемесі өз жұмысын жасай бастады. Қазіргі уақытта аталған мекемеде 27 ерекше білімді қажет ететін балалар білім алуда. Әр түрлі диагноздары бойынша ерекше білімді қажет ететін балалар кабинет мамандарынан түзете-дамыту сабақтарына қатысады. Психологиялық-педагогикалық түзеу кабинетінде дефектолог-мұғалімі, ерте жастан дефектолог мұғалімі, логопед, педагог-психолог, әлеуметтік педагог, тәрбиеші, саз-ырғақ мұғалімі және емдік дене шынықтыру мамандары жұмыс атқарады. мүмкіндігі шектеулі балаға психологиялық-педагогикалық қолдау көрсету. Ерекше білімді қажет ететін балаға психологиялық-педагогикалық қолдау көрсетуі мынадай бағыттарда іске асырылады:

  • баланың даму деңгейіне әсер еткен әдіс-тәсілдер мен таңдалған бағдарламаның тиімділігін анықтау

  • оқушының жеке ерекшіліктерін, танымдық қызметін, ерік-жігер саласын, отбасындағы тәрбиелік жағдайдың даму ерекшеліктерін зерттеу

  • жалпы білім беретін мектептің бағдарламасын меңгерудің деңгейін анықтау

  • баламен жұмыстың бағыттарын айқындау мен бала дамуындағы ауытқулардың алдын алу.Сонымен қатар, мекемемізде инклюзивті білім беру бағытындағы іс-құжаттарының жүргізілу барысын бір жүйеге келтіру мақсатында көптеген семинар мен дөңгелек үстелдер өткізілді.

Бұл біріккен ППТК қызметінің басты мақсаты – ерекше білімді қажет ететін балаға психологиялық-педагогикалық қолдау көрсету [2]. Инклюзивтік білім беруді ұйымдастыру жолдары:

  • мүгедектік мәселені қоғамда түсіну;

  • қатарластарымен қарым- қатынас;

  • толыққанды білім беру;

  • қоғамға кіріктіру және бейімделу;

  • ерекше білімді қажет ететін балаларды ерте тексеру және түзету- педагогикалық қолдау көрсету мекемелерінің көптеп ашылуы;

  • инклюзивті білім беруді дамыту үрдісінде қоғамдық мекемелерде ата- аналарды қатыстыру.

Инклюзивті білім беру жүйесі кездесіп отырған күрделі мәселе – бұл қоғам тарапынан туып отырған теріс көзқарас проблемасын жою. Кеңейтілген мағынада инклюзивті білім беру дегеніміз – кедергілерді жоюмен ерекше білім беруге қажеттілігі бар адамдарды оқыту процесінде енгізуге бағытталған білім беру процесі және олардың сапалы білімге тең қолжетімділігін қамтамасыз ету болып табылады. Ақпараттың аздығы, қорқыныш, бала құқын аяқасты ету осының бәрі ерекше білімді қажет ететін балаларға теріс көзқарасты дамытады. Бір жағынан, арнайы оқыту әдістемесінің жоқтығы инклюзивті білім беру үшін елеулі қиындықтар туғызады[3].

Қорыта келе, мемлекетіміздің әрбір азаматы – ұлттық құндылықтарымыз, әр баласы еліміздің ертеңі екенін ескерсек әрбір ерекше білімді қажет ететін балалардың сапалы білім алып, азамат болып қалыптасуына жағдай жасау біздің міндетіміз. Ерекше білімді қажет ететін тұлғаларға әлеуметтік-педагогикалық көмек көрсету жүйесі қазіргі заманда көп салалы инфрақұрылым болып табылады. Оның түрлі бағыттары білім саласы, деңсаулық сақтау, халықты әлеуметтік қорғау мекемелерінің тәжірибелік блогына кіреді. Азаматтың қабылдаған жалпы құқықтары мен еркіндігі жүйесіндегі ең маңыздысы білім алу десек, осы орайда ерекше білімді қажет ететін бала қоғамда сұранысқа ие болуын қамтамасыз ету - заман талабы. Сондықтан инклюзивті білім беру жүйесіне қатысты мамандардың алдында үлкен міндеттер тұр.



















Жүктеу
bolisu
Бөлісу
ЖИ арқылы жасау
Файл форматы:
docx
03.12.2021
638
Жүктеу
ЖИ арқылы жасау
Бұл материалды қолданушы жариялаған. Ustaz Tilegi ақпаратты жеткізуші ғана болып табылады. Жарияланған материалдың мазмұны мен авторлық құқық толықтай автордың жауапкершілігінде. Егер материал авторлық құқықты бұзады немесе сайттан алынуы тиіс деп есептесеңіз,
шағым қалдыра аласыз
Қазақстандағы ең үлкен материалдар базасынан іздеу
Сіз үшін 400 000 ұстаздардың еңбегі мен тәжірибесін біріктіріп, ең үлкен материалдар базасын жасадық. Төменде керек материалды іздеп, жүктеп алып сабағыңызға қолдана аласыз
Материал жариялап, аттестацияға 100% жарамды сертификатты тегін алыңыз!
Ustaz tilegi журналы министірліктің тізіміне енген. Qr коды мен тіркеу номері беріледі. Материал жариялаған соң сертификат тегін бірден беріледі.
Оқу-ағарту министірлігінің ресми жауабы
Сайтқа 5 материал жариялап, тегін АЛҒЫС ХАТ алыңыз!
Қазақстан Республикасының білім беру жүйесін дамытуға қосқан жеке үлесі үшін және де Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық материалыңызбен бөлісіп, белсенді болғаныңыз үшін алғыс білдіреміз!
Сайтқа 25 материал жариялап, тегін ҚҰРМЕТ ГРОМАТАСЫН алыңыз!
Тәуелсіз Қазақстанның білім беру жүйесін дамытуға және білім беру сапасын арттыру мақсатында Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жариялағаны үшін марапатталасыз!
Министірлікпен келісілген курстар тізімі