Материалдар / Қалыптастырушы бағалау
МИНИСТРЛІКПЕН КЕЛІСІЛГЕН КУРСҚА ҚАТЫСЫП, АТТЕСТАЦИЯҒА ЖАРАМДЫ СЕРТИФИКАТ АЛЫҢЫЗ!
Сертификат Аттестацияға 100% жарамды
ТОЛЫҚ АҚПАРАТ АЛУ

Қалыптастырушы бағалау

Материал туралы қысқаша түсінік
Тапсырма 1. А, В және С әріптерімен берілген суреттерге назар аударыңыз. А.В.С. (a) А суретіндегі A және D әріптерімен көрсетілген асқорыту мүшелерінің атын атаңыз және қызметін жазыңыз: А____________________________________________________________________________ А қызметі:_____________________________________________________________________ ______________________________________________________________________________ D_____________________________________________________________________________ D қызметі:_____________________________________________________________________ ______________________________________________________________________________ (в). В суретінде №5 және С суреттегі L әрпімен белгіленген асқорыту мүшелеріне атау беріңіз және қызметін сипаттаңыз. №5 ______________ Қызметі:
Авторы:
Автор материалды ақылы түрде жариялады. Сатылымнан түскен қаражат авторға автоматты түрде аударылады. Толығырақ
09 Қараша 2018
940
0 рет жүктелген
770 ₸
Бүгін алсаңыз
+39 бонус
беріледі
Бұл не?
Бүгін алсаңыз +39 бонус беріледі Бұл не?
Тегін турнир Мұғалімдер мен Тәрбиешілерге
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады
logo

Материалдың толық нұсқасын
жүктеп алып көруге болады

Page 1











ҚАЛЫПТАСТЫРУШЫ БАҒАЛАУҒА АРНАЛҒАН
ТАПСЫРМА ЖИНАҒЫ
БИОЛОГИЯ
8-сынып


Page 2

ЖОБА
Құрметті мұғалім!
Аталған Тапсырма жинағы білім беру мазмұнын жаңарту аясында мұғалімдерге көмек
құралы ретінде құрастырылды. Бұл мұғалімдердің ұжымдық жұмысының нәтижесі. Бағалау
критерийлері мен дескрипторлары бар Тапсырма қалыптастырушы бағалауды өткізуге,
сабақты жоспарлауға, ұқсас Тапсырмады құрастыруға және іріктеп алуға, Оқу мақсатына
жетуге қатысты сындарлы кері байланыс беруге көмектесетін үлгі болып табылады.
Жинақтың ұсынылған сипаты сізге білім алушының қажеттілігі мен мүмкіндігін
есепке ала отырып, Тапсырмаға толықтырулар мен өзгерістер енгізуіңізге, бейімдеуіңізге
мүмкіндік береді.
Қосымша материалдарды (нұсқаулықтар, таныстырылымдар, жоспарлар және т.б.),
форумдағы талқылауларды және бейне нұсқауларды сіз «Назарбаев Зияткерлік мектептері»
ДББҰ smk.edu.kz ресми сайтынан таба аласыз.
Жемісті жұмыс пен шығармашылық табыс тілейміз!
Жинақ негізгі мектеп мұғалімдеріне, әдіскерлерге, критериалды бағалау бойынша
өңірлік және мектеп үйлестірушілеріне, басқа да мүдделі тұлғаларға арналған.
Жинақты дайындау барысында ресурстар (суреттер, мәтіндер, бейне және аудио
материалдар, т.б.) қолжетімді ресми интернет-сайттардан алынды. Жинақ коммерциялық
емес мақсатта құрастырылған.

2


Page 3

ЖОБА
Мазмұны
1-ТОҚСАН БОЙЫНША ҚАЛЫПТАСТЫРУШЫ БАҒАЛАУ ҮШІН ТАПСЫРМА ........ 4
Бөлім «Жасушалық биология» .................................................................................................. 4
Бөлім «Молекулалық биология» ................................................................................................... 7
Бөлім «Тірі ағзалардың көп түрлілігі» ....................................................................................... 12
Бөлім «Қоректену» ....................................................................................................................... 19
2-ТОҚСАН БОЙЫНША ҚАЛЫПТАСТЫРУШЫ БАҒАЛАУ ҮШІН ТАПСЫРМА ...... 28
Бөлім «Заттардың тасымалдануы» ........................................................................................ 28
Бөлім «Тыныс алу»....................................................................................................................... 47
3-ТОҚСАН БОЙЫНША ҚАЛЫПТАСТЫРУШЫ БАҒАЛАУ ҮШІН ТАПСЫРМА ............... 53
Бөлім «Қозғалыс. Биофизика» .................................................................................................... 57
Бөлім «Координация және реттелу» ........................................................................................... 63
4-ТОҚСАН БОЙЫНША ҚАЛЫПТАСТЫРУШЫ БАҒАЛАУ ҮШІН ТАПСЫРМА .. 75
Бөлім «Көбею»............................................................................................................................. 75
Бөлім «Өсу және даму» ................................................................................................................ 81
Бөлім «Тұқым қуалаушылық пен өзгергіштік заңдылықтары» ............................................... 82
Бөлім «Адам қызметінің қоршаған ортаға әсері» ..................................................................... 93



3


Page 4

ЖОБА
1-ТОҚСАН БОЙЫНША ҚАЛЫПТАСТЫРУШЫ БАҒАЛАУ ҮШІН ТАПСЫРМА
Бөлім «Жасушалық биология»
Тақырып Прокариот және эукариот жасушалардың құрылысы:
ядроның болуы және орналасуы, жасуша қабырғасы,
жасуша мембранасы, пластидтер, митохондрия,
рибосомалар, Гольджи аппараты, вакуоль

Оқу мақсаты 8.4.2.2 Прокариот және эукариот жасушаларының
құрылысын cалыстыру

Бағалау критерийі Білім алушы
• Эукариоттық және прокариоттық жасушаларының
құрылысын анықтайды
• Эукариоттық және прокариоттық жасушаларының
құрылысын салыстырады

Ойлау дағдыларының
деңгейі
Қолдану


Тапсырма

1. Суретте жасуша құрылысы қай ағзаға тән екенін атаңыз:

А________________________________________________________________________
В________________________________________________________________________

(а) Суреттен екі жасушаға ортақ 2 санымен белгіленген құрылымның қызметін
жазыңыз.___________________________________________________________________
____________________________________________________________________________

(b) Суреттен №1;5және 6 сандарымен белгіленген құрылымдарды атаңыз.
1_________________________________________________________________________
5_________________________________________________________________________
6 _________________________________________________________________________

(с) Cуреттен № 1;5 және 6 cандарымен көрсетілген құрылымдардың қызметін жазыңыз.
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________

Дескриптор

Білім алушы
- А жасушасын анықтайды;
- В жасушасын анықтайды;
- А және В жасушаларындағы ортақ құрылымды атайды;
- А жасушасы құрылымдарының қызметін сипаттайды;
4


Page 5

ЖОБА
- В жасушасы құрылымдарының қызметін сипаттайды.

2. Кестені толтырыңыз.

Жасуша бөліктері Қызметі Прокариот
(жоқ/бар)

Эукариот
(жоқ/бар)
Жасуша мембранасы
Генетикалық материал
Ядро
Эндоплазмалық тор
Аппарат Гольджи
Жасушасы қабырғасы
Митохондрия
Гольджи аппараты
Вакуоль


Дескриптор Білім алушы
- кестеде келтірілген жасуша бөліктерінің қызметін сипаттайды;
- прокариот жасушасының бөліктерінің бар жоқтығын анықтайды;
- эукариот жасушасы құрылысында кездесетін бөліктерін
анықтайды.


5


Page 6

ЖОБА
Тақырып Өсімдік ұлпаларының әртүрлілігі: түзуші, жабын, негізгі,
өткізгіш, механикалық, бөліп шығарушы ұлпа

Оқу мақсаты 8.4.2.1 Өсімдіктер мен жануарлардың ұлпаларын
классификациялау

Бағалау критерийі Білім алушы
• Өсімдіктер және ж ануарлардың ұлпаларын
сипаттайды

Ойлау дағдыларының
деңгейі
Білу және түсіну
Қолдану

Тапсырма

1. Сөйлемді аяқтаңыз.
Шығу тегі мен құрылысы ұқсас және ағзадағы атқаратын қызметі бір-бірімен байланысты
жасушалар тобы ... деп аталады.
А) жасуша, В) мүше, С) мүшелер жүйесі, D) ұлпа.

Дескриптор Білім алушы
- ұлпаға анықтама береді.

2. Суретті мұқият қараңыз.

(a) Суретті пайдаланып ұлпаларды (өсімдіктер, жануарларға) жіктеңіз.

Өсімдік ұлпалары: _______________________________________________________________

Жануар ұлпалары: _______________________________________________________________

(в) Суреттегі А және В әріптерімен берілген ұлпалардың қызметін сипаттаңыз.

А ______________________________________________________________________________
В ______________________________________________________________________________

Дескриптор Білім алушы
- өсімдік және жануарлар ұлпаларын суреттер арқылы
жіктейді;
- А және В әріптерімен берілген ұлпаларының қызметін
анықтайды.

6


Page 7

ЖОБА
Бөлім «Молекулалық биология»

Тақырып Жасушаның құрамындағы органикалық заттар. Мономерлер
мен полимерлер арасындағы айырмашылық

Оқу мақсаты 8.4.1.1 Биологиялық мысалдарды пайдаланып, полимерлер
мен мономерлер арасындағы айырмашылықты сипаттау

Бағалау критерийі Білім алушы
• Мономер мен полимер арасындағы айырмашылықты
анықтайды

Ойлау дағдыларының
деңгейі
Білу және түсіну
Қолдану

Тапсырма

1. «Мономер», «полимер» терминдеріне анықтама беріңіз:

Мономер дегеніміз___________________________________________________________
____________________________________________________________________________
Полимер дегеніміз____________________________________________________________
____________________________________________________________________________

Дескриптор

Білім алушы



- мономер терминіне анықтама береді;
- полимер терминдеріне анықтама береді.


2. Берілген формулаларды мономер және полимерлерге жіктеңіз .

Мономер:____________________________________________________________________ Полимер:____________________________________________________________________

Дескриптор

Білім алушы
- берілген формулалар ішінен мономерді анықтайды;
- берілген формулалар ішінен полимерді анықтайды .

3. Қажетті терминдермен толықтырыңыз.

Нәруыздар
Нуклеотид
майлар
Крахмал


Дескриптор

Білім алушы
- аталған полимерлерге сәйкес мономерлерді анықтайды;
7


Page 8

ЖОБА
- мономерге сай полимерді анықтайды.
Тақырып Көмірсулар – энергия көзі. Глюкоза, сахароза, гликоген,
крахмал, жасұнық пен хитиннің маңызы және қызметтері.
Липидтердің қасиеттері мен қызметі. Липидтердің
әртүрлілігі: майлар, фосфолипидтер, балауыз

Оқу мақсаты 8.4.1.2 Көмірсулар мен липидтердің биологиялық
қызметтерін сипаттау

Бағалау критерийі Білім алушы
• Көмірсулар мен липидтің қасиеттері мен биологиялық
қызметтерін сипаттайды

Ойлау дағдыларының
деңгейі

Қолдану
Тапсырма

1. Сызбада көрсетілген гликогеннің қасиетін жазыңыз.

______________________________________________________________________
______________________________________________________________________

Дескриптор

Білім алушы
- көмірсуға тән (гликогеннің) қасиетін жазады.

2. Төмендегі берілген суретті зерттеп, аталған көмірсулардың биологиялық маңызы мен
қызметін сипаттаңыз.
8


Page 9

ЖОБА

А.___________________________________________________________________________
_____________________________________________________________________________
В.___________________________________________________________________________
_____________________________________________________________________________

Дескриптор

Білім алушы
- крахмалдың биологиялық маңызы мен қызметін сипаттайды;
- гликогеннің биологиялық маңызы мен қызметін сипаттайды.

3. Майларға анықтама беріңіз.
____________________________________________________________________________ _____________________________________________________________________________
(a) Суреттерге назар аударыңыз (аю, бал ара), липидтердің қандай түрлері айтылғандығын
түсіндіріңіз.
А. В.
А.__________________________________________________________________________
В.__________________________________________________________________________

(b) Биологиялық маңызын сипаттаңыз.
А. __________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
В.___________________________________________________________________________
_____________________________________________________________________________

Дескриптор

Білім алушы
- майларға анықтама береді;
- липидтің А түрін анықтайды;
9


Page 10

ЖОБА
- липидтің В түрін атайды;
- А және В липидтердің биологиялық маңызын сипаттайды.


10


Page 11

ЖОБА
Тақырып Нәруыздар, қасиеттері мен қызметтері

Оқу мақсаты 8.4.1.3 Нәруыздардың қасиеттері мен
биологиялық қызметтерін сипаттау

Бағалау критерийі Білім алушы
• Нәруыздардың қасиеттері мен
биологиялық қызметтерін анықтайды

Ойлау дағдыларының
деңгейі
Білу және түсіну
Қолдану

Тапсырма

1. Суретке назар аударыңыз. Нәруыздарға атау беріңіз және биологиялық қызметін
сипаттаңыз.
А. В. с. D.
А.________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
В.________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
С.________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
D.________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________

Дескриптор Білім алушы
- А, В, С және D суреттерді пайдаланып, нәруыздарға атау береді;
- А, В, С және D суреттерді пайдаланып, нәруыздардың
қызметін сипаттайды.


11


Page 12

ЖОБА
Бөлім «Тірі ағзалардың көп түрлілігі»

Тақырып Зертханалық жұмыс «Өсімдіктер бөлімдеріндегі
ерекшелік белгілерді анықтау. Балдырлар, мүктәрізділер,
қырықжапырақ тәрізділер, ашық тұқымдылар және
жабық тұқымдылар
Оқу мақсаты 8.1.1.1 Балдырлар, мүктәрізділер, қырықжапырақ
тәріздестер, ашықтұқымдылар және жабықтұқымдылар
мысалында өсімдіктердің ерекшеліктерін сипаттау
Бағалау критерийі • Балдырлар, мүктәрізділер, қырықжапырақ
тәріздестер, ашықтұқымдылар және жабықтұқымдылар мысалында өсімдіктердің
ерекшеліктерін анықтайды
Ойлау дағдыларының
деңгейі
Білу және түсіну
Қолдану
Тапсырма

1. Суретте берілген өсімдіктерге назар аударыңыз. Жіктеңіз.

А. Төменгі сатылы өсімдіктер:___________________________________________________
B. Жоғары сатылы,споралы өсімдіктер: ___________________________________________
С. Тұқымды өсімдіктер:_________________________________________________________

Дескриптор

Білім алушы
- өсімдіктердің суреттері арқылы төменгі сатылы өсімдіктерді
көрсетеді;
- өсімдіктердің суреттері арқылы жоғары сатылы, споралы
өсімдіктерді көрсетеді;

-
өсімдіктердің суреті арқылы тұқымды өсімдіктерді табады.

2. Өсімдік атауларын өсімдіктердің құрылысындағы ерекшеліктерімен сәйкестендіріңіз.

Өсімдіктердің құрылысындағы ерекшеліктер Өсімдік атаулары
1.Тамыр, сабақ және жапырақ
болмайды.
2. Тамырсабақты өсімдік, жапырақтарын вайя деп атайды.
3. Гүлді өсімдіктер.
4. Тамырдың рөлін ризоидтар атқарады. 5. Денесі талломнан тұрады.
6. Бұтақтың жоғары ұшында аналық бүрлер орналасады.
А. Балдырлар
В. Мүктер
С. Қырықжапырақ тәріздестер
D. Ашықтұқымдылар
E. Жабықтұқымдылар
12


Page 13

ЖОБА
7.Түрі өзгерген өркен – гүл.
8. Генеративті мүшелері:аталық және аналықтан тұрады.
9. Жапырақтары қылқанды, мәңгі жасыл өсімдіктер.
10. Тұқымдары жабық орналасқан.

Дескриптор Білім алушы


- балдырға қатысты өсімдіктердің құрылысындағы ерекшеліктерін
табады;
- мүктер қатысты өсімдіктердің құрылысындағы ерекшеліктерін табады;
- қырықжапырақтәріздестер қатысты өсімдіктердің құрылысындағы
ерекшеліктерін табады;
- ашықтұқымды өсімдіктердің құрылысындағы ерекшеліктерін табады;
- жабықтұқымды өсімдіктердің құрылысындағы ерекшеліктерін табады.
3. Суреттерді пайдаланып, кестені толтырыңыз.
А. В . С.
D. E.
Өсімдік топтары атауы Құрылыстарындағы ерекшеліктері
А
В
С
D
Е


Дескриптор

Білім алушы
- балдырларды суреттер арқылы тауып, құрылысындағы
ерекшеліктерді анықтайды;
- мүктәрізділерді суреттерден тауып, құрылысындағы
ерекшеліктерді анықтайды;
- қырықжапырақ тәріздестерді суреттерден тауып,
құрылысындағы ерекшеліктерді анықтайды ;
- ашықтұқымды өсімдіктерді суреттерден тауып,
құрылысындағы ерекшеліктерді анықтайды ;
- жабықтұқымды өсімдіктерді суреттерден тауып,
құрылысындағы ерекшеліктерді анықтайды.

13


Page 14

ЖОБА
Тақырып Саңырауқұлақтар патшалығы. Зең саңырауқұлағы: мукор,
пеницилл. Біржасушалы саңырауқұлақтар – ашытқы.
Көпжасушалы саңырауқұлақтар. Қалпақшалы
саңырауқұлақтар. Жеуге жарамды және улы саңырауқұлақтар
Оқу мақсаты 8.1.1.2 Саңырауқұлақтардың негізгі белгілерін сипаттау
Бағалау критерийі Білім алушы
• Саңырауқұлақтардың негізгі белгілерін анықтайды
Ойлау дағдыларының
деңгейі
Білу және түсіну
Қолдану
Тапсырма
1. Суреттегі саңырауқұлақтың құрылысына назар аударыңыз.

Саңырауқұлақтың құрылысының атауларын жазыңыз:
Әр құрылымның атқаратын қызметін жазыңыз:
А –
B –
C –
D –
E –
F –

Дескриптор Білім алушы
- саңырауқұлақтардың құрылысын атайды;
- саңырауқұлақтардың құрылысына сай анықтайды.
2. Суретке назар аударыңыз. № 3 және 4 саңырауқұлақ түрлеріне сипаттама беріңіз.

3.________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
4.________________________________________________________________________________
_________________________________________________________________________________

Дескриптор Білім алушы
- №3 саңырауқұлақтың түрін сипаттайды;
- №4 саңырауқұлақтың түрін сипаттайды;
14


Page 15

ЖОБА

15


Page 16

ЖОБА
Тақырып Зертханалық жұмыс «Дара жарнақты және
қосжарнақтылар өсімдіктер кластарының белгілерін
зерттеу»

Оқу мақсаты 8.1.1.3 Даражарнақты және қосжарнақты өсімдіктерді
негізгі белгілеріне қарай ажырату

Бағалау критерийі Білім алушы
• Даражарнақты және қосжарнақты өсімдіктер
кластарының белгілерін анықтайды

Ойлау дағдыларының деңгейі Білу және түсіну
Қолдану

Тапсырма

1. Суреттегі тұқымның құрылысына назар аударыңыз. Қай класқа жататындығын
анықтаңыз.

А.__________________________________________________________________________
В.__________________________________________________________________________
(a) Екі кластың арасындағы айырмашылықты кестеде толтырыңыз.

А В
Тұқымындағы
тұқымжарнақ саны

Жапырақтарындағы
жүйкелену

Тамыр жүйесі:
А. шығу тегіне қарай
В. пішініне қарай

Гүлдер саны


Дескриптор

Білім алушы
- тұқымның суреті арқылы өсімдіктердің кластарын
ажыратады;
- А және В кластарының арасындағы айырмашылықты
анықтайды.


16


Page 17

ЖОБА
Тақырып Буынаяқтылар типі. Хордалылар типі. Сыртқы
белгілеріне қарай салыстырмалы сипаттама.
Демонстрация «Хордалы жануарлар мен
буынаяқтылардың ерекшелік белгілерін анықтау»

Оқу мақсаты 8.1.1.4 Буынаяқтылар мен хордалы жануарлар
кластарын ерекше белгілері бойынша тану

Бағалау критерийі Білім алушы
• Буынаяқтылар мен хордалы жануарлар
кластарының ерекше белгілерін
сипаттайды

Ойлау дағдыларының деңгейі Білу және түсіну
Қолдану

Тапсырма

1. Төмендегі жануарлардың суреттеріне назар аударыңыз.


А. В. С.
D. Е
Суреттен буынаяқтылар және хордалылар типіне жататын жануарлардың өкілін
көрсетіңіз.
Буынаяқтылар типі:__________________________________________________
Хордалылар типі:____________________________________________________
(а) Суретте көрсетілген буынаяқтылар мен хордалыларға тән cыртқы екі белгіні
анықтаңыз:
Буынаяқтылар типіне тән екі белгіні жазыңыз: 1.__________________________________________________________________________ 2.__________________________________________________________________________ Хордалылар типіне тән екі белгіні жазыңыз:
1.__________________________________________________________________________ 2.__________________________________________________________________________
(b). Буынаяқтылар мен хордалылар типіне тән ерекшеліктерді сәйкестендіріңіз:

17


Page 18

ЖОБА


Буынаяқтылар типіне тән ерекшеліктер: Хордалыларға тән ерекшеліктер:

 Желісі бар.
 Қанайналым жүйесі - тұйық.
 Көптеген желбезек саңылаулары бар.
 Денесі екі жақты симметриялы.
 Қан тарату жүйесі тұйықталмаған ашық жүйелі.
 Денесі хитин тәрізді затпен қапталған.

Дескриптор Білім алушы
- буынаяқтылар типіне жататын жануарларды анықтайды;
- хордалылар типін е жататын жануарларды анықтайды;
- буынаяқтылар типіне тән белгілерді атайды;
- хордалылар типіне тән белгілерді атайды;
- суреттер арқылы буынаяқтылар мен хордалылар типінің
құрылысындағы ерекшеліктерін сипаттайды;
- екі типке тән ерекшеліктерді сәйкестендіреді.


18


Page 19

ЖОБА
Бөлім «Қоректену»

Тақырып Жауын құртының, сиырдың және адамның
асқорыту жүйесінің құрылысы.
Модельдеу «Адамның, сиырдың және
жауынқұртының» асқорыту жүйесінің
құрылысын салыстыру

Оқу мақсаты 8.1.2.1 Омыртқасыз (жауынқұрт), күйіс
қайыратын (сиыр) жануарлар мен адамның
ас қорыту жүйесінің құрылысын салыстыру

Бағалау критерийі Білім алушы
• Омыртқасыз (жауынқұрт), күйіс
қайыратын (сиыр) жануарлар мен адамның ас қорыту жүйесінің
құрылысын сипаттайды

Ойлау дағдыларының деңгейі Білу және түсіну
Қолдану

Тапсырма
1. А, В және С әріптерімен берілген суреттерге назар аударыңыз.
А. В. С.

(a) А суретіндегі A және D әріптерімен көрсетілген асқорыту мүшелерінің атын атаңыз
және қызметін жазыңыз:
А____________________________________________________________________________
А қызметі:_____________________________________________________________________
______________________________________________________________________________
D_____________________________________________________________________________
D қызметі:_____________________________________________________________________
______________________________________________________________________________

(в). В суретінде №5 және С суреттегі L әрпімен белгіленген асқорыту мүшелеріне атау
беріңіз және қызметін сипаттаңыз.
№5 __________________________________________________________________________
Қызметі:________________________________________________________________________
_____________________________________________________________________________
L____________________________________________________________________________
Қызметі:______________________________________________________________________
_____________________________________________________________________________

(с) Суретті пайдаланып, омыртқасыз (жауынқұрт), күйіс қайыратын сиыр мен адамның ас
қорыту жүйесінің құрылысының реттілігін көрсетіңіз.

19


Page 20

ЖОБА

омыртқасыз (жауынқұрт) күйіс қайыратын сиыр адам





Дескриптор Білім алушы
- жауынқұртының A және D асқорыту жүйесін анықтайды
және қызметін сипаттайды;
- күйіс қайыратын (сиыр) жануар №5 және адамның ас
қорыту жүйесінің L әрпімен белгіленген құрылысын
анықтайды және қызметін сипаттайды;
- омыртқасыз (жауынқұрт) ас қорыту жүйесінің
құрылысының реттілігін анықтайды;
- күйіс қайыратын сиырдың асқорыту жүйесінің
құрылысының реттілігін анықтайды;
- адамның асқорыту жүйесінің құрлысының реттілігін
анықтайды.



20


Page 21

ЖОБА



Тақырып Тістің құрылысы мен қызметі, сүт тістердің тұрақты
тістерге ауысуы. Тіс гигиенасы

Оқу мақсаты 8.1.2.2 Тістердің құрылысы, әртүрлі типтері мен
қызметтері арасындағы байланысты және тісті күту ережелерін сипаттау

Бағалау критерийі Білім алушы
• Тістің құрылысын және әртүрлі типтерін
сипаттайды
• Әртүрлі типтері мен қызметтері арасындағы
байланысты анықтайды және тісті күту ережелерін
түсіндіреді

Ойлау дағдыларының
деңгейі
Білу және түсіну
Қолдану

Тапсырма

1. Тістің типтері көрсетілген суретке назар аударыңыз.


(a) Тіс типтерінің атауын жазыңыз:
1.___________________________________________________________
2.___________________________________________________________
3.___________________________________________________________
4.___________________________________________________________

(b) Суретте көрсетілген тіс типтерінің қызметін сипаттаңыз:
1.___________________________________________________________
2.___________________________________________________________
3.___________________________________________________________
4.___________________________________________________________

(c) Тісті күтудің кем дегенде 2 - 3 ережелерін ұсыныңыз:
________________________________________________________________________________ ________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
Дескриптор Білім алушы
- тістің түрлерін атайды;
- тіс түрлеріне байланысты қызметін сипаттайды;
- тісті күту ережелерін сипаттайды.

21


Page 22

ЖОБА
Тақырып Адамның асқорыту жолдарының құрылысы.
Асқорыту бездері. Асқорыту мүшелерінің
қызметі

Оқу мақсаты 8.1.2.3 Адамның ас қорыту жүйесінің
құрылысы мен қызметтері арасындағы өзара
байланысты анықтау

Бағалау критерийі Білім алушы
• Адамның ас қорыту жүйесінің
құрылысы мен қызметтері арасындағы
байланысты анықтайды

Ойлау дағдыларының деңгейі Білу және түсіну
Қолдану

Тапсырма

1. А; D және E әріптерімен белгіленген асқорыту мүшелерін атаңыз.

А____________________________________________________
D_____________________________________________________ Е_____________________________________________________
(а) Адамның асқорыту жүйесінің суреттін пайланып, асқорыту мүшелерінің реттілігін
сызба арқылы жазыңыз. Мүшелер арасындағы байланысты түсіндіріңіз.


Дескриптор Білім алушы
- адамның асқорыту жүйесінің мүшелерін, қызметін
сипаттайды;
- асқорыту мүшелерін ретімен жазады және арасындағы
22


Page 23

ЖОБА
байланысты сипаттайды.

Тақырып Тамақтану гигиенасы. Асқорыту мүшелерінің
жұқпалы аурулары және олардың алдын алу.
Тағамнан уланудың алдын алу. Алғашқы жәрдем
шаралары. Ішек құрт ауруларының алдын алу

Оқу мақсаты 8.1.2.4 Асқорыту жолы ауруларының себептерін
және астан улану себебін ашу

Бағалау критерийі Білім алушы
• Асқорыту мүшелерінің жұқпалы ауруларын
және олардың алдын алу шараларын
сипаттайды
• Тағамнан уланудың себептерін анықтайды
• Ішек-құрт ауруларының алдын алу
шараларын түсіндіреді

Ойлау дағдыларының деңгейі Қолдану
Жоғары деңгей дағдылары

Тапсырма

1. Кестені толтырыңыз.
Аурудың түрлері Сипаттама беріңіз
Дизентерия


Ботулизм


Іш сүзегі



(а) Неліктен тамақты шектен тыс көп ішпеу керек? «Дұрыс тамақтану – денсаулық кепілі»
деген мақалды түсіндіріңіз.
________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________


(b) А,В және С жағдайында бейнеленген суреттерді пайдаланып, асқазан – ішек жұқпалы
ауруларының алдын алу шараларын сипаттаңыз.
А. В.
С.
________________________________________________________________________________
23


Page 24

ЖОБА
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
(c) Астан улану белгілерін суретке назар аудара отырып, жазыңыз.
1 2
1___________________________________________________________________________
2___________________________________________________________________________

(d) Ішек-құртты жұқтырудың екі себебін жазыңыз.
1___________________________________________________________________________
2___________________________________________________________________________


Дескриптор Білім алушы
- аурудың түрлері:дизентерия,ботулизм және іш сүзегі
туралы сипаттайды;
- асқазан – ішек ауруларының алдын алу шараларын
сипаттайды;
- астан уланудың белгілерін анықтайды;
- ішек-құртты жұқтырудың екі себебін келтіреді.


24


Page 25

ЖОБА
Тақырып Дәрумендер және олардың маңызы
Суда еритін және майда еритін дәрумендер

Оқу мақсаты 8.1.2.5 Адам ағзасындағы дәрумендердің
маңыздылығын сипаттау

Бағалау критерийі Білім алушы
• Дәрумендердің адам ағзасындағы маңызын
түсіндіреді

Ойлау дағдыларының деңгейі Білу және түсіну
Қолдану

Тапсырма

1.Дәрумендердің маңызын көрсетіңіз.
А) Зат алмасу бұзылады
В) Ағзаның улануына әкеп соғады
С) Аурулардың пайда болуын күшейтеді
D) Жұқпалы ауруларға қарсы тұруын жоғарлатады

2.Суда еритін дәруменді белгілеңіз.
А) D В) E С) C D) A

3.Майда еритін дәруменді белгілеңіз.
А) А В) В тобындағы дәрумендер С) C D ) РР

4. Ағза үшін дәрумендердің маңызын сипаттаңыз.
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________

Дескриптор Білім алушы
- дәрумендердің маңызын анықтайды;
- дәрумендердің суда еритін түрін ажыратады;
- дәрумендердің майда еритін түрін ажыратады;
- дәрумендердің маңызын түсіндіреді.


25


Page 26

ЖОБА
Тақырып Дәрумендердің тәуліктік мөлшері. Авитаминоз,
гиповитаминоз және гипервитаминоз. А
авитаминоздағы ақшам соқыр, В1 авитаминоздағы бери
– бери ауруы, С авитаминоздағы қырқұлақ, Д
авитаминоздағы мешел аурулары

Оқу мақсаты 8.1.2.6 Құрамында дәрумендердің маңызды мөлшері
бар азық-түлік тізімін жасау

Бағалау критерийі Білім алушы
• Дәрумендердің маңызды мөлшері бар азық-
түлік тізімін анықтайды

Ойлау дағдыларының деңгейі Білу және түсіну

Тапсырма

1. Кестені толтырыңыз.
Дәрумендердің түрлері Азық түлік тізімі
С
В
А
D

2. Графикте төрт тағамның құрамында кездесетін дәрумендер немесе минералды
иондардың мөлшері көрсетілген.

A B C D A B C D A B C D A B C D

3. Қандағы оттегінің тасымалдануы үшін қажетті дәрумендер немесе минералды иондар
көзі қай тағам құрамында бай болатынын белгілеңіз.
A) асбұршақ B) жұмыртқа С) балық D) жемістер

Дескриптор Білім алушы
- дәрумендердің түрлеріне қарай азық-түлік тізімін
анықтайды;
- график арқылы 4 тағам құрамында кездесетін дәрумендер
мен минералды иондарды көрсетеді;
- Қандағы оттегінің тасымаладануына қажетті дәрумендер
мен минералды иондардың қандай тағам құрамында
болатынын көрсетеді.

26


Page 27

ЖОБА
Тақырып Зертханалық жұмыс «Тағамдық заттар
құрамынан С дәруменді анықтау»

Оқу мақсаты

8.1.2.7 Азық – түлік құрамындағы С
дәруменін анықтау

Бағалау критерийі Білім алушы
• Азық – түлік құрамындағы С
дәруменін зерттейді

Ойлау дағдыларының деңгейі Жоғары деңгей дағдылары

Тапсырма

1. Kестедегі ақпаратты басшылыққа алып, аталған көкөніс пен жеміс- жидек құрамындағы С
дәрумені мөлшерінің дұрыс, әрі нақты берілгендігін тәжірибе арқылы қалай анықтауға
болатындығын жасалынған тәжірибе арқылы түсіндіріңіз және есептеулер жүргізіңіз.

Кесте
Көкөністер Аскорбин
қышқылының
мөлшері
Жеміс жидектер Аскорбин
қышқылының
мөлшері
алмұрт апельсин 50
қызанақ 5 алма
__________________________________________________________________________ __________________________________________________________________________ __________________________________________________________________________ __________________________________________________________________________ __________________________________________________________________________ __________________________________________________________________________ __________________________________________________________________________

Дескриптор Білім алушы
- көкөністер мен жеміс – жидектер құрамындағы С дәруменін
анықтайды.

27


Page 28

ЖОБА
2-ТОҚСАН БОЙЫНША ҚАЛЫПТАСТЫРУШЫ БАҒАЛАУ ҮШІН ТАПСЫРМА
Бөлім «Заттардың тасымалдануы»

Тақырып Ағзаның ішкі ортасы және оның маңызы.
Лимфа. Лимфа айналымы мен оның маңызы.
Гомеостаз. Ағзаның ішкі ортасы: қан, лимфа,
ұлпа сұйықтығы

Оқу мақсаты 8.1.3.5 Лимфа жүйесін және қан, ұлпа
сұйықтығы мен лимфа арасындағы өзара
байланысты сипаттау

Бағалау критерийі Білім алушы
• Лимфа жүйесін және қан, ұлпа
сұйықтығы мен лимфа арасындағы
өзара байланысты анықтайды

Ойлау дағдыларының деңгейі Білу және түсіну
Қолдану

Тапсырма

1. Төменде қажетті терминдерді пайдаланып, сөйлемді толықтырыңыз.
Ағзаның ішкі ортасы бірімен–бірі байланысты ... , ... және ... тұрады.
Ішкі ортаның тұрақты ... жасушалардағы заттардың қалыпты алмасуын және жасушаларға
тән қызметтердің атқарылуын қамтамасыз етеді. Ұлпаларда жасушалар аралығында
жасушаларды қоршап тұратын сияқты ... ... болады. ... қанның сұйық бөлігі плазмадан
түзіледі. ... дәнекер ұлпасына жатады және аралық ішкі орта болып табылады. Қан
ағзаның ішкі ортасының тұрақты құрамы мен қасиеттері - ... сақтауға қатысады. ... ұлпа
сұйықтығынан түзіледі және ақшыл сарғыш түсті болып табылады.

Қажетті терминдер: лимфа, ұлпа сұйықтығы, қан , құрамы, ұлпа сұйықтығы,
лимфа, қан және гомеостаз.

Дескриптор Білім алушы
- қан, ұлпа сұйықтығы және лимфаның ағзада орналасуы мен
қызметтерін сипаттайды.

28


Page 29

ЖОБА
Тақырып Қанның құрамы мен қызметі. Қан түйіршіктері:
эритроциттер, лейкоциттер, тромбоциттер.
Плазма. Қанның қызметі: транспорттық,
гомеостаздық, қорғаныштық
Оқу мақсаты 8.1.3.1 Қан құрамы мен қызметін сипаттау
Бағалау критерийі Білім алушы
• Қан құрамы мен қызметін анықтайды
Ойлау дағдыларының деңгейі Білу және түсіну
Қолдану
Тапсырма

1. Қан құрамы бейнеленген суретке назар аударыңыз.


(a) Қан құрамы бойынша мұғалім жоғарыда сызбада қателер жіберген, сол қателерді
жөндеңіз.
А атауы:_______________________________________________________________
Қызметі:_______________________________________________________________
_______________________________________________________________________
В атауы:_______________________________________________________________
Қызметі:_______________________________________________________________
_______________________________________________________________________
С атауы:________________________________________________________________
Қызметі:________________________________________________________________
_______________________________________________________________________

(b) Сандық сипаттағы ақпараттарды қанның жасушаларымен сәйкестендіріңіз.
Қан жасушалары Сандық сипаттағы ақпараттар
1.эритроциттер
2.лейкоциттер
3.тромбоциттер
A. 1 мм
3
5 млн жасуша
B. диаметр 7 мкм
C. тіршілік ету ұзақтығы 120 күн
D. 1 мм
3
4-9 мың.
E. тіршілік ету ұзақтығы 5- 8 күн
F. диаметрі 4-15мкм
G. 1 ядросы бар


Дескриптор

Білім алушы
- қан құрамына кіретін компоненттерді анықтайды;
- қызметін сипаттайды;
- қан жасушаларының құрылысы мен тіршілік ету
ұзақтығының маңызын анықтайды.
29


Page 30

ЖОБА

30


Ресми байқаулар тізімі
Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!