Қазақстандағы ішкі туризм саласының даму
мүмкіндіктері
Мемлекет басшысы Қ. Тоқаев
«Сындарлы қоғамдық диалог –
Қазақстанның тұрақтылығы мен
өркендеуінің негізі»
Жолдауында туризмнің, әсіресе,
эко және этнотуризмнің
дамуына экономиканың маңызды
саласы ретінде ерекше
көңіл бөлуді
тапсырды.
«Туризм» түсінігіне жай ғана бір сөзбен жауап
беру мүмкін емес. Біреулердің түсінігінше, туризм қолдарына қол
шатыр алып, түнгі шоқ ошақ басында ән айтып, адам аяғы баспаған
жерлермен жүрілген киллометрлер болса, ал енді біреулер үшін тарихи
жерлерде саяхаттану, олардың болмысы мен тарихын зерттеу, үшінші
біреулер үшін шет елдерге саяхаттанумен түсіндіріледі. Әрине,
олардың әрқайсысы да дұрыс пікірде, өйткені, туризм саласы
сан-қилы, жан-жақты құбылыс.
Бір көзге қарағанда
«туризм» түсінігі кез келген адамға түсінікті термин, өйткені біз
бәрімізде бөтен жерлерге сапар кештік, туризм туралы бұқаралық
ақпарат құралдарынан көріп, мақалалар оқыдық, саяхаттар туралы
әртүрлі телебағдарламаларды тамашаладық, өз еңбек демалысымызды
жоспарлай отырып, туристік агенттіктердің кеңестері мен қызметтерін
пайдаландық. Алайда, ғылым және білім саласында халықшаруашылығының
ажырамас бір бөлігі ретінде туризмнің құрамдық элементтерінің
қатынасын айқындап алғанның маңызы
зор.
Туризм – мемлекет жарнамасы.
Қазіргі таңда дүниежүзілік мәнге ие болып отырған бұл сала тек
көркем табиғатымен ғана шектелмей, тарих пен археологиялық
қазбалардың, мәдениет пен өркениеттің, ел мен жердің, сәулет пен
ескерткіштердің тартымдылығы мен ерекшеленіп отыр. Осы тұста
еліміздің туристік шаңыраққа айналуына әбден мүмкін деген болжаумен
келісуге болады. Себебі, әр аймақтың өзіне тән тарихы,
археологиялық қазбалары, табиғаты, елі және салт-дәстүрі бар. Дәл
осы тәрізді біздің көркем де, әсем жеріміздің түкпір-түкпірінде
өзіне ғана тән гаухарларын табуға болады. Мәселен,Жамбылдың
Мыңбұлағы, Көкшетаудың Оқжетпесі, Алматының шөлейт аймақтарында
орналасқан Тамғалысы және басқа да аты аңызға айналған жерлерді
айтуымызға болады. Қызығушылық тудыратындай айтылмаса, жазылмаса,
көрсетілмесе шетелдік емес,жергілікті азаматтардың да жеріміздің
әсем жерлеріне баруы қиын-ақ. Сол себепті де Қазақстанда қазіргі
таңда көтеріліп жатқан өзекті мәселелердің бірі – туризм
болғандықтан, дәл осы Қазақстанның ішкі туризмі туралы сөз
қозғадым.
Қазақстан – бұл Еуразия жүрегінде орналасқан
алып жерді қамтитын, онда бұрынғы заман мен бүгінгі күн көршілес
тұратын, шығыс дәстүрлері, батыстың модернімен ұштаса отыратын
мемлекет!
“Қазақстан-2030”
стратегиялық
бағдарламасында
еліміздің
келешектігі
дамуына
айқынды
бағдар
берілгені
мәлім. Осы орайда ел экономикасында өсіп-өркендеуіне
айтарлықтай үлес қосатын бір сала туризм екеніне бүгінде көз
жеткендей. Жиһангерлік және саяхатшылық адамның танымдық көкжиегін
кеңейтетін, қазіргі замандағы ғаламат мүмкіншілігі бар, пайдасы шаш
етектен келетін, біз әлі
толық игере
алмаған
саланың
бірі
екендігі
баршамызға
белгілі. Бүгінгі туризм, яғни жиһангерлік және
саяхатшылық–бұл мемлекет пен қоғамның экономикалық әлеуметтік
дамуының, тұлғаның жан-жақты қалыптасуының маңызды
факторы.
Туризм әлемдік экономикада басты рөлдің бiрiн
атқарады. Дүниежүзiлiк Туристiк Ұйымның (ДТҰ) деректер бойынша ол
әлемдегі жалпы ұлттық өнiмнiң оннан бiр бөлiгiн, халықаралық
инвестицияның 11 пайыздан астамын, әлемдiк өндiрiстiң әрбiр 9-шы
жұмыс орнын қамтамасыз
етедi.
Туризмнiң қазiргi индустриясы табысы жоғары
және серпiндi дамып келе жатқан қызмет көрсетулердің халықаралық
сауда сегменттерінің бiрi болып
табылады. Туризмнен түскен табыс мұнай, мұнай өнiмдерi және
автомобиль экспортының табысынан кейiн тұрақты үшiншi орында
келедi. Мұндай оң үрдiс жаңа мыңжылдықтың бас кезінде де сақталады
деп күтiлуде. Әлемдiк туристiк рыноктың дәстүрлi аудандары өзiнiң
рекреациялық сыйымдылығының шегiне iс жүзiнде жеткендiктен,
туризмнiң өсуi туристер баратын жаңа аумақтар есебiнен басым
дамитын болады. Осыған байланысты, Қазақстанның әлемдiк туристiк
рынокта өзiнiң лайықты орнын табуға бiрегей мүмкiндiгi
бар.
Қазақстандағы басымдықты
кластерлердің бірі – туризм кластерінің дамуына баса көңіл аудару
маңыздылығы сөзсіз.
Қазақстандағы туристік
ресурстарға – туристік қызмет көрсету
нысандарын қамтитын табиғи-климаттық, тарихи, әлеуметтік-мәдени,
сауықтыру нысандары, сондай-ақ туристердің рухани қажеттерін
қанағаттандыра алатын, олардың күш-жігерін қалпына келтіріп
сергітуге жәрдемдесетін өзге де нысандар
жатады. Олар мәденитанымдық, экологиялық, спорттық, әлеуметтік,
діни, т.б. туризм түрлеріне
бөлінеді.
Тартымды табиғаты,
ескерткіштердің жоғары сапада сақталуы, геосаяси жағдайларының
үлкен өнеркәсіпті әлеуетімен сәйкестігі, келесі туристік өнімдерді
ерекшелеуге мүмкіндік
береді:
-
экологиялық туризм,
-
жағажайлық туризм,
-
тау
шаңғысы туризм;
-
емдік шипалы туризм;
-
мәдениет-танырлық туризм
Біздің өлкеміздің керемет табиғи ландшафты,
көптеген көлдері, өзендері, балық аулау,
аң
аулау және емдеу, шипажай-курорттық демалысын
ұйымдастыруға мүмкіндік
береді. Мәдениет-танырлық турлар ескіліктерін,
тарихын, халық мәдениетін жақсы көретіндерді
қызықтырады. Олардың қызметіне: қонақ үйлер. Бұл үйлерде халықтың
тұрмыспен, салт-дастүрлерімен, ұлттық тағамдарымен,
танысу.
Болашақта туризм саласы
Қазақстанның дамуына орасан зор үлесін қосатыны
анық.
Жаңақала аудандық «Жас
туристер станциясы».
Қосымша білім беру педагогы:
Жалмуханов Самат Түсіпқалиұлы