Материалдар / ҚМЖ Майқы бидің шешендік сөздері

ҚМЖ Майқы бидің шешендік сөздері

Материал туралы қысқаша түсінік
Мұнда сіз 4 тақырып бойынша ҚМЖ жүктеп ала аласыз. 1.Майқы бидің шешендік сөздері 9.1.1.1 әдеби шығармаға сюжеттік-композициялық талдау жасау 9.2.2.1 автор бейнесінің идеялық-стилистикалық тұтастырушы ретіндегі рөліне талдау жасау; 2.Мөңке бидің шешендік сөздері. 9.3.1.1 шығарманы басқа өнер түрлеріндегі осы мазмұндас туындылармен салыстырып, тарихи және көркемдік құндылығын бағалау; 3.Әнет баба "Не арсыз? Не ғайып? Не даусыз?" 9.1.2.1 әдеби шығармадағы психологизмді анықтау; 4.Төле би "Ердің бақыты –әйел" 9.1.3.1. Көркем шығарманың идеясына сай кейіпкерлер жүйесін анықтау;
Авторы:
Автор материалды ақылы түрде жариялады. Сатылымнан түскен қаражат авторға автоматты түрде аударылады. Толығырақ
12 Қырқүйек 2024
220
2 рет жүктелген
630 ₸ 700 ₸
Бүгін алсаңыз 10% жеңілдік
беріледі
Тегін турнир Мұғалімдер мен Тәрбиешілерге
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады
logo

Материалдың толық нұсқасын
жүктеп алып көруге болады

Қысқа мерзімді жоспар

Бөлім:

«Атадан қалған асыл сөз» бөлімі

Педагогтің аты-жөні

Кумисбаева Эльмира

Күні:

10.09.2021

.Сынып:

Қатысушылар саны:

Қатыспағандар саны:

Сабақтың тақырыбы

Шешендік сөздер . Майқы бидің шешендік сөздері

Оқу бағдарламасына сәйкес оқыту мақсаттары

9.1.1.1 әдеби шығармаға сюжеттік-композициялық талдау жасау

9.2.2.1 автор бейнесінің идеялық-стилистикалық тұтастырушы ретіндегі рөліне талдау жасау;

Сабақтың мақсаты

Шешендік сөздер және оның ерекшеліктері, тарихы туралы мәлімет беру;

Майқы бидің шешендік сөздерімен таныстыру.

Майқы би шешендік сөздерінің идеялық-стилистикалық сипатына талдау жасау


Сабақтың барысы

Сабақтың кезеңі/ уақыт

Педагогтің әрекеті

Оқушының әрекеті

Бағалау

Ресурстар

Сабақтың басы



Оқушымен сәлемдесу, түгелдеу

Үй тапсырмасы: Кез келген үзіндіні қара сөзге айналдырып жазу.


Сабақтың тақырыбымен, оқу мақсатымен таныстыру

Қазақ шешендік сөздерінің түрлері

Шешендік арнау

Шешендік толғау

Шешендік дау

Құрылысына қарай

Термелі сөздер

Пернелі сөздер

Ұйқаспен айты

атын сөздер

Көркем қарасөзбен айтылатын сөздер



Үй тапсырмасын оқиды





Қазақ шешендік сөздерінің түрлерімен танысада. Олардың айырмашылық-тарын болжайды.

Ерекшеліктерін ажыратады.


Мұғалімнің бағалауы


Сабақтың ортасы

Жеке жұмыс

1-тапсырма.

Майқы бидің шешендік сөздерін оқыңыздар.

1-топ. Майқы би мен Алаша хан

2-топ. Майқы би мен Шыңғыс хан

Қысқаша мазмұндап беріңіз


Топтық тапсырма.

Сыныпты 2-ге бөліп, тапсырманы бөліп беру.

2-тапсырма. Халық арасында «Майқы би айтыпты» дейтін мақалға, нақылға айналып кеткен сөздер бар. Мақал мен Майқы бидің шешендік сөздерінің идеясын талдаңыз.

Мақалда:

Қойдан қойдың несі артық?

Қой басындай еті артық.

Ерден ердің несі артық?

Ойлап айтқан сөзі артық.

Майқы би:

Қойдан қойдың несі артық?

Бас табақтық еті артық.

Ердің ерден несі артық?

Ептеп айтқан сөзі артық.


Мақалда:

Жаман ағайын бар болсаң, көре алмайды,

Жоқ болсаң,бере алмайды

Майқы биде:

Баршылық болса мал жаның,

Көп ағайын көре алмас.

Жоқ болса егер өзіңде,

Туысқаның бере алмас.



3-тапсырма.Берілген құрылымды негізге алып, Майқы бидің шешендік сөздерінің идеялық-стилистикалық сипатына талдау жасаңыз. Талдау жасау үшін берілген сұрақтарға жауап беріңіз.

Шешендік сөздер

1.Ақ білектің күшімен,

Ақ найзаның ұшымен,

Ел болуды ойлаңыздар.

2.Құлаққа жағымсыз жаман сөз айтқанша,

Жүрекке жылуы бар отты сөз айт.

Не туралы айтылды?

Қалай жеткізілді ?(көркем тілі)

Кімдерге арналды?

Не мақсатпен айтылды?



Майқы бидің шешендік сөздерін оқиды, мазмұндайды








Мақал мен Майқы бидің нақылға айналып кеткен шешендік сөздерінің идеясын талдайды.























Майқы би шешендік сөздерінің идеялық-стилистикалық сипатына сұрақтарға жауап бере отырып талдау жасайды.


Не туралы айтылды?

(батырлық,бірлік /сөз құдіреті)

Қалай жеткізілді ?(көркем тілі)

(анафора «ақ» / эпитет-жағымсыз жасан, жүрекке жылуы)

Кімдерге арналды?

(ел басқарушыларға/ адамзатқа)

Не мақсатпен айтылды?

(елді,жерді сақтасын, бірлікте болсын / сөз қадірін түсінсің, сөздің адам жанына әсерін ұғынсын)

Дескриптор

-шешендік сөздерді оқиды

-мазмұндайды

Мұғалім бағалауы






Дескриптор

-Мақал мен Майқы бидің шешендік сөздерінің идеясын талдайды

ҚБ Өзара бағалау


















Дескриптор

- шешендік сөздердің идеялық


-стилистикалық сипатына талдайды;


-берілген сұрақтарға жауап береді.


ҚБ Өзара бағалау







Сабақтың соңы



Рефлекция

Не қиын болды?

Не қызықты болды?


Үй тапсырмасы: оқу

32-бет, жинақтау


Сабаққа кері байланыс береді

Оқушылардың жауап беру деңгейі мен, дескрипторды ескере отырып ФБ

     


























Қысқа мерзімді жоспар

Бөлім:

«Атадан қалған асыл сөз» бөлімі

Педагогтің аты-жөні

Кумисбаева Эльмира

Күні:

14.09.2021

Сынып:

Қатысушылар саны:

Қатыспағандар саны:

Сабақтың тақырыбы

Мөңке бидің шешендік сөздері.

Оқу бағдарламасына сәйкес оқыту мақсаттары

9.3.1.1 шығарманы басқа өнер түрлеріндегі осы мазмұндас туындылармен салыстырып, тарихи және көркемдік құндылығын бағалау;

Сабақтың мақсаты

Мөңке бидің шешендігі туралы біледі;

Мөңке бидің шешендік сөздерін басқа өнер түрлеріндегі осы мазмұндас туындылармен салыстырып, тарихи және көркемдік құндылығын бағалайды


Сабақтың барысы

Сабақтың кезеңі/ уақыт

Педагогтің әрекеті

Оқушының әрекеті

Бағалау

Ресурстар

Сабақтың басы



Оқушымен сәлемдесу, түгелдеу

Үй тапсырмасын сұрау

Қызығушылықты ояту

«Сен білесің бе?» ойыны

1) Түгел сөздің түбірін бір жерден таратып, түп атасына теңелген кім? (Майқы би)

2) Халқының болашағын көрегендікпен болжап кеткен қайсы би? (Мөңке би)

3) Кейбір тарихшылар атақты Бәйдібек бидің атасы санайтын биді білесің бе? (Майқы би)

4) Құрамалы, қорғанды үйің болады,
Айнымалы, төкпелі биің болады.
Халыққа бір тиын пайдасы жоқ
Ай сайын бас қосқан жиын болады,-деп толғаған қай шешен еді? (Мөңке би)

Осы мәліметтер арқылы оқушылар тақырыпты болжайды, керек мәліметті түртіп алады.


Сабақтың тақырыбымен, оқу мақсатымен таныстыру


Мөңке би туралы ақпарат беру



Сұрақтарға жауап беріп, бүгінгі тақырыпқа болжау жасайды




Дескриптор

- Сұрақтарға жауап береді

- тақырыпқа болжау жасайды


Мұғалімнің бағалауы


Сабақтың ортасы

Майқы бидің айтқаны

https://youtu.be/jvmSKJMub4Q

Майқы бидің түсі

https://youtu.be/gVemg1uNy5o?t=1


Т. 1-тапсырма. Саралау қағидасы

Сынып оқушылары саналу ретімен 2 топқа топтастырылады. Екі топтың әр мүшесіне Мөңке бидің шешендік сөздері бөлініп таратылады.

Бұл-мағынаны терең тану мен уақытты үнемдеуге мүмкіндік береді.


«Айналмалы бекет» әдісі

Көлемді мәтіннің мазмұнын жылдам түсінуге мүмкіндік жасалады.





Т. 2-тапсырма. Құндылықтар спектрі

Овал 3 Овал 4





Шығармалардың көркемдік құндылықтарын анықтау үшін кесте түрінде жұмыс жасауға болады.

Екі бидің шығармаларына салыстырмалы талдау жасайды.

Мысалы:

Көркемдің құрал

Шығармадағы көрінісі

Автордың қолдану мақсаты

эпитет

Көзі қысық, тісі қисық жаудан емес

Дұшпан мағынасындағы сөздің әсерін ерекшелеу, портреиін суреттеу мағынасында қолданған

эпитет

көзі шегір, өзі жемір жаудан зұламат келер. 

Дұшпан мағынасындағы сөздің әсерін ерекшелеу мағынасын мақсат тұтқан.






2 топқа бөлінеді


Шешендік сөздерді оқып, мағынасына үніледі

Әр топтың мүшесі өз үзіндісіндегі шешендік сөздің мағынасын түсіндіру үшін келесі топқа барады, ал келесі топтың бір оқушысы келіп, екінші топқа өз үзіндісін түсіндіреді. Осы ретпен жалғасып, барлық мәтіннің үзінділерінің мазмұнын түсіндіру қамтылады.



Әр топ өздері оқыған шығармалардың тарихи құндылықтарын айқындайды. Келесі топтың толықтыруына болады.




Оқушылар топпен ынтымақтастықта бірлесе жұмыс істейді.










Дескрипторлар

  • Сабақ тақырыбын болжайды;


  • Шешендік сөздердің мағынасын түсінеді/түсіндіреді.






Дескрипторлар

  • Шығарманы түсінеді;

  • Құндылықтар спектрі мен кестені талабына сай толтыра алады;

  • Салыстырмалы талдау жасай алады;


Мұғалім топтарды комментарий арқылы бағалайды.

https://youtu.be/jvmSKJMub4Q


https://youtu.be/gVemg1uNy5o?t=1




Сабақтың соңы



Рефлексия « + - »


Үйге тапсырма: Мөңке бидің шешендік сөздерінен үзінді жаттау

Сабақтың артықшылығы мен жетілдіруге тиіс тұсын айтады.



Мұғалім оқушыларды дескрипторлар арқылы бағалайды

     



























Қысқа мерзімді жоспар

Бөлім:

«Атадан қалған асыл сөз» бөлімі

Педагогтің аты-жөні

Кумисбаева Э.Е.

Күні:

16.09.2021

Сынып: 9

Қатысушылар саны:

Қатыспағандар саны:

Сабақтың тақырыбы

Әнет баба "Не арсыз? Не ғайып? Не даусыз?"

Оқу бағдарламасына сәйкес оқыту мақсаттары

9.1.2.1 әдеби шығармадағы психологизмді анықтау;

Сабақтың мақсаты

Шығарманы түсініп, тілін талдау арқылы психологизмді табу


Сабақтың барысы

Сабақтың кезеңі/ уақыт

Педагогтің әрекеті

Оқушының әрекеті

Бағалау

Ресурстар

Сабақтың басы



«Жақсы сөз -жарым ырыс» бір –біріне жақсы тілек айтқызамын


Үй тапсырмасын сұрау


ОМ, сабақ мақсаты, бағалау критерийлері таныстырылады.

Шеңбер құрып тұрады


Жақсы тілек айтады

Дескриптор

-үй тапсырмасын айтады


Сабақтың ортасы

Әнет баба туралы бейнеролик

https://www.youtube.com/watch?v=-MEskLg2i98

Әнет баба туралы не білеміз?

Мәлімет беру

1-тапсырма
Мағынаны тану үшін Әнет бабаның «Не арсыз? Не ғайып? Не даусыз? Шешендік сөзін оқып шығып, кестені толтырыңыз

Үш арсыз




Үш ғайып




Үш даусыз





2-тапсырма

Төмендегі кестені толтырыңыз

Әнет бабаны

арсыз,ғайып, даусыз деп көрсеткен қасиеттермен келісесіз бе?

Қазіргі замандағы өзектілігі








3-тапсырма

«Фишбоун» әдісі арқылы мәтіннің ішінен жазушы қолданған көркемдегіш құралдарды тауып, мағынасын анықтайды.

Орындалу барысы:

Басы – психологизм көрінісі

Үстіңгі сүйектері- мәтіннің ішіндегі көркемдегіш құралдардың түрлерін жазу.

Астыңғы сүйектері – көркемдеуіш сөздерді үзінді арқылы дәлелдеу.

Құйрығы- шығарма жайлы оқушының ойы. Қаңқадағы жазулар қысқа болу керек.



Бейнероликті көреді





Сұраққа жуап береді




Кестені толтырады, өз ойларымен бөліседі









Кестені толтырып, тапсырманы орындайды









Оқушылар өз жұмыстарын оқиды, ой бөліседі, бірін-бірі толықтырады.


















Дескриптор

  • Шешендің сөз мағынасын түсінеді;

  • Шешендік сөздің мазмұнын детальді талдайды.




Дескриптор

-Шығармаға сыни талдау жасай алады

-Шығарманың философиялық тұжырымының өзектілігін анықтай алады.



Дескриптор

-Шығармадағы психологизм көрінісін табады

-Көркемдегіш құралдардың түрлерін анықтайды.

-Шығармадан дәлел келтіреді

-Шығарма жайлы ойын нақты жеткізеді



https://www.youtube.com/watch?v=-MEskLg2i98





Сабақтың соңы


Рефлексия (кері байланыс)

«Аяқталмаған 4 сөйлем» әдісі

Бүгін мен...................... білдім

*................. қызықты болды.

*.......................... қиын болды.
*......................... екенін түсіндім

Үйге тапсырма

Аяқталмаған 4 сөйлем әдісімен сабақты қорытындалау.



Мұғалім оқушыларды дескрипторлар арқылы бағалайды

     















Қысқа мерзімді жоспар

Бөлім:

«Атадан қалған асыл сөз» бөлімі

Педагогтің аты-жөні

Кумисбаева Э.Е.

Күні:

21.09.2021

Сынып: 9

Қатысушылар саны:

Қатыспағандар саны:

Сабақтың тақырыбы

Төле би "Ердің бақыты –әйел"

Оқу бағдарламасына сәйкес оқыту мақсаттары

9.1.3.1. Көркем шығарманың идеясына сай кейіпкерлер жүйесін анықтау;

Сабақтың мақсаты

Төле бидің шешендік сөздерінің идеясына сай кейіпкерлер жүйесін анықтайды


Сабақтың барысы

Сабақтың кезеңі/ уақыт

Педагогтің әрекеті

Оқушының әрекеті

Бағалау

Ресурстар

Сабақтың басы



Ұйымдастыру кезеңі:

Сәлемдесу. Үй тапсырмасы мен өткен сабақты қорытындылайды.

«Ердің бақыты- әйел» дегенге қаншалықты келісесіздер?

Оқу мақсаттары мен бағалау критерийлерімен таныстырады.

Үй тапсырмасын айтады

Сұраққа жауап береді



Сабақтың ортасы

1-тапсырма.Т/Ж

«Ердің бақыты-әйел» тақырыбындағы Толе бидің шығармасын оқу.

«Төрт сөйлем» тәсілі.

1. Пікір. Оқыған мәтін бойынша өзіндік пікірін бір сөйлеммен жазады.

2. Дәлел. Өз пікірін бір сөйлеммен дәлелдейді.

3. Мысал. Пікірін өмірмен байланыстырып, мысал келтіреді.

4. Қорытынды. Тақырып бойынша қорытынды шығарады.



2-тапсырма.

Кейіпкерлер жүйесін анықтау


Шығармадан үзінді

Кейіпкер

Кейіпкер қасиеті

Кейіпкерді бағалау

Мақал-мәтелмен образын ашу








3-тапсырма.

Шығарманың негізгі идеясы арқылы кейіпкерлер әрекетін салт-дәстүрмен, өмірмен қалай байланыстырар едіңіз?

Ойыңызды 2-3 сөйлеммен ғана білдіріңіз.


Оқушылар «Ердің бақыты-әйел» тақырыбындағы Толе бидің шығармасын оқып, мәтін бойынша өзіндік пікірін бір сөйлеммен жазады. Өз пікірін бір сөйлеммен дәлелдейді. Сол пікірін өмірмен байланыстырып, мысал келтіреді. Тақырып бойынша қорытынды шығарады.






Оқушылар шығармадан үзінді ала отырып, кейіпкердің қасиеті анықтап, баға береді.


Мақалмен тұжырым жасай отырып, ойын қорытындылайды.





Сұраққа жауап беру барысында шығарманың негізгі идеясы арқылы кейіпкерлер әрекетін салт-дәстүрмен, өмірмен байланыстырады. Ойларын 2-3 сөйлеммен ғана білдіреді.

Дескриптор:

  • Өзіндік пікірін ділелдейді;

  • Өмірмен байланыстырып талдайды;

  • Қорытынды ой шығарады.

Дескрипторлар арқылы өзін-өзі бағалайды







Дескриптор:

-Кейіпкерлерге талдау жасай алады;

-Кейіпкер қасиеті арқылы бағалайды;

-Мақалмен тұжырым жасайды.





Дескриптор

- шығарманың негізгі идеясын анықтайды

- кейіпкерлер әрекетін салт-дәстүрмен, өмірмен байланыстырады.




Сабақтың соңы



Рефлексия

  • Не туралы сөйлестік?

  • Не туралы жаздық?

  • Қандай шешімге келдік?

Үйге тапсырма:


Сабаққа кері байланыс береді

Оқушылар «Екі жұлдыз, бір тілек» арқылы бірін-бірі бағалайды.

     




Материал жариялап тегін
сертификат алыңыз!
Бұл сертификат «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жарияланғанын растайды. Журнал Қазақстан Республикасы Ақпарат және Қоғамдық даму министрлігінің №KZ09VPY00029937 куәлігін алған. Сондықтан аттестацияға жарамды
Ресми байқаулар тізімі
Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!