Сабақтың басы
|
Оқушылармен сәлемдесу, сабаққа қатысуын
түгелдеу
Үй тапсырмасын сұрау
Психологиялық ахуал
Қазтуған жыраудың "Не
қалды?" толғауын
тыңдату
Орындаушы:
Асау Ноғай – Арсланбек
Сұлтанбеков
Әні: Әліби
Асақаев
Жайықты алды,Жемді алды,Еділді алды,Теңді
алды
Енді алмаған не қалды?
Ағалардың қолынан
Талпай турған құсты
алды,
Енді алмаған не қалды?
толғауын тыңдату.
Сабақтың тақырыбымен, оқу
мақсатымен таныстыру
|
Оқушылар орындап келген тапсырмаларын
тексертеді.
Оқушылар Асау Ноғай – Арсланбек
Сұлтанбековтың орындауындағы
«Не
қалды?» толғауын тыңдайды.Алған
әсерлерімен бөліседі.
|
Дескриптор
-үй тапсырмасын оқиды
|
https://youtu.be/JMxdYBG8dHk
|
Сабақтың ортасы
|
Жұппен жұмыс
1-тапсырма. Шығарманың эстетикалық
құндылығы неде? Шығарма үзінділерін негізге ала отырып, ақынның
қонысымен қоштасу себебін анықтаңыз. Ойыңызды жинақтап, сыни шолу
жасаңыз.
Мысалы:
Туған жерден өз еркімен
бастарту қаншалықты қиын болғанына қарамастан, Қазтуған мұсылман
баласын кеңінен жайлаған құтты қоныстары Еділ-Жайық арасы мен
Астраханды қоныс етпеуге, ол жерлерден көшуге шақырады. Еділден
кетпесе, қалмақтың басып алатыны; Жайықты тастамаса, кəпірлердің,
басып алып, қала салатыны; Астрахан қаласын да солардың тартып
алатыны тарихи шындықпен дөп келеді.
Көркемдік ерекшелігінде композиция, сюжет,
негізгі идея сақталған.
«Жайықты қоныс
етпеңіз,
Сыдыра біткен көкжиек,
Кәпірлер қала салады» – деген жолдардан
жырдың тарихи құндылығын байқаймыз, жыраудың туған жері
үшін тереңінен қайғырып, өкініштен өзегі өртенгенін
көреміз.
«Қара мауыты мұшақат
Бүтін тоғай жерді алар» – деп автор эпитет арқылы
толғаудың көркемділік
құндылығын арттырады.
Жеке жұмыс
2-тапсырма. Шығармадан көркемдегіш
құралдарды тауып, анықтамасын беріңіз.
Аллитерация
Ассонансты
Анаформа
Эпифора
Риторикалық сұрақ
Метафора
Эпитет
Жеке жұмыс
3-тапсырма.
«Қазтуғанның қонысымен
қоштасуы» жырының тарихи маңыздылығы қандай? Жырдың мазмұнына
сүйене отырып, әдеби эссе жазыңыз.
(сөз саны 120-180)
|
Оқушылар
шығарманы эстетикалық құндылық
тұрғысынан талдап, ақынның қонысымен қоштасу себебін анықтайды.
Сыни шолу жасайды.
Оқушылар шығармадан көркемдегіш құралдарды
анықтап, түрлерін ажыратады. Оларға қатысты анықтама беріп
өтеді.
Оқушылар жырдың мазмұнына сүйене отырып, әдеби
эссе жазады.
|
Дескриптор
-
эстетикалық құндылық
тұрғысынан талдайды
- ақынның қонысымен қоштасу себебін
анықтайды
-
сыни шолу жасайды
Дескриптор
-
аллитерация мен ассонансты
анықтайды
- анафора мен эпифораны
анықтайды
- риторикалық сұрақ, метафора,
эпитетті анықтайды
-
анықтама
береді
Дескриптор
-
эссе
жазады.
-құрылымын сақтайды
|
|