Сабақтың басы
|
- Оқушылармен амандасу, көңіл-күйін
сұрау.
- Оқушыларға сабаққа қажетті құралдарды
дайындауды ескерту (дәптер, қалам).
Үй тапсырмасын тексеру
- Өткен сабақтағы материалды
қайталау.
Сұрақ:
Оқушылардың жауаптарын тыңдай
отырып, негізгі ойларды қорытындылау.
Сабақтың тақырыбы мен мақсатын
таныстыру.
|
Оқушылар үй жұмысын оқиды.
Сұраққа жауап береді.
Жауабы:
Автордың шығарманы әсерлеу,
бейнелеуіне септігін тигізіп, оның шеберлігін танытатын
құралдар.
|
Дескриптор
-
сұраққа жауап
береді
-үй
тапсырмасын оқиды
|
|
Сабақтың ортасы
|
Сыныппен жұмыс
1-тапсырма
«Венн диаграммасы» арқылы Ш.Қанайұлының «Зар
заман» өлеңін «Қазтуғанның қонысымен қоштасу» өлеңімен
салыстырыңыздар.
Зар
заман
|
Ұқсастығы
|
Қазтуғанның қонысымен
қоштасу
|
|
|
|
Жұппен жұмыс
2-тапсырма. Берілген өлең жолдарынан
көркемдегіш құралдарды табыңыз
Мысалдар
|
Көркемдегіш құрал түрлері
|
Қолданылу ерекшелігі
|
Орыс-
бүркіт,
біз -
түлкі
Аламын деп талпынды.
|
|
|
Қайсыбірін
айтайын,
Қазақтың ұлы
қамалды.
Қамал
|
ай
енді неғып тұр?
|
|
Азулыға бар
заман,
Азусызға тар
зама
|
.
|
|
Билер жейді параны
Сақтап
қойған сүріңдей.
Заманның түрі бұзылды
Текеметтің түріндей.
|
|
|
Жақсы – жаннан түңілген,
Жаман – малдан түңілген
|
|
|
Ендігі жанның ақылы –
Отқа
түскен көбелек.
Көбелектен несі артық.
|
|
|
Патша жұртын қанады,
Байлар жөргем санады.
|
|
|
Топтық жұмыс
3-тапсырма.
Ақын шығармаларының көркем
тілі жайында ойларынмен бөлісіңдер.
|
Оқушылар «Венн диаграммасы» арқылы екі
өлеңді салыстырады.
Жауабы:
«Зар заман»
өлеңі
- ел ішіндегі әлеуметтік
мәселені жырға арқау етеді
- билер мен ел билеушілерінің
парақорлығы мен әділетсіздігін
әшкерелейді.
- ел ішіндегі алауыздықты
жырлайды
«Қазтуғанның қонысымен
қоштасуы»
-қонысымен қимастықпен
қоштасады.
-туып-өскен жері өз еркімен
тастап кетпегенін айтады.
- амалсыз кетіп бара жатқанын
айтады
- басқа өлкеге ауысуға мәжбүр
болып отырғанын жырлайды
Ұқсастығы:
- өз елінің мінін, мінезін
түзетпек болды.
-Баянды, бақытты
бейбіт тіршілікті
аңсады.
Оқушылар берілген өлең жолдарынан
көркемдегіш құралдарды анықтайды.
Оқушылар берілген үзіндіден басқа қосымша өздері
де көркемдегіш құралдарды табады.
Жауабы:
1.бүркіт,
түлкі- Антитеза
2.ҚҚҚ-Аллитерация
3.АА-
Ассонанс
4.
Сүріңдей ,
түріндей- Теңеу
5.
Жақсы – жаннан
түңілген,
Жаман – малдан түңілген-
Метонимия
6.
Көбелек-
Метафора
7.
Жөргем-(жөргем-мал) ауыспалы
мағына
Оқушылар тапсырманы орындап болған соң, ақын
шығармаларының көркем тілі жайында ортақ ойларымен
бөліседі.
|
Дескриптор
- екі
өлеңді салыстырады
-
екі өлеңнің ұқсастығын
анықтайды.
-әр
өлеңнің ерекшелігін анықтайды
Дескриптор
-берілген үзінділердегі
көркемдегіш құрал түрлерін
анықтайды;
-көркемдегіш құралдардың
қолданылу ерекшелігін талдайды.
Дескриптор
|
|
Сабақтың соңы
|
Рефлексия «Лайк»әдісі
Таратпа қағаздарға сабаққа қатысты кері
байланыстарын сөз тіркестері арқылы білдіреді.
Үйге: 6-тапсырма, 95-бет.
|
Оқушылар сабаққа кері байланыс
береді
Үй
тапсырмасын жазып алады.
|
Оқушылардың сабақта берген жауаптарына қарай ФБ
қойылады
|
|
Риторикалық сұрау(лепті
сұрау)-шешендік тәсілге жататын
айшықты сөз тіркесі, ойды, сезімді әсерлі ету үшін жауабы өзінен
өзі-ақ айқын нәрсені әсерлі леппен, сұрау түрінде айту. Бұл
күмәндану, шүбә келтіру мүмкін емес деген айрықша сенімділікті
білдіреді. Мысалы:
Арыстанмын, айбатыма кім шыдар?
Жолбарыспын, маған қарсы кім
тұрар?
Көкте-бұлт, жерде желмін
гулеген,
Жер
еркесі желдің жөнін кім сұрар?
Анофора – өлең тармақтарында бір
сөздің немесе сөз тіркесінің сөз басында
қайталануы.
Эпифора – өлең тармақтарында бір
сөздің немесе сөз тіркесінің жол
аяғында қайталануы.
Атадан туған мен
бір шоқ,
Садаққа байлар
сайман жоқ.
Балталыдай
көлім жоқ,
Бақалыдай
көлім жоқ,
Алдымда менің
ағам жоқ,
Артымда менің
інім жоқ.
|