Материалдар / Қолданбалы курс "Практикалық қазақ тілі"

Қолданбалы курс "Практикалық қазақ тілі"

Материал туралы қысқаша түсінік
10-11сынып оқушыларына таңдау курсы ретінде пайдалануға болатын авторлық бағдарлама. Қоғамдық -гуманитарлық бағыт таңдаушыларға ұсынылады
Авторы:
Автор материалды ақылы түрде жариялады. Сатылымнан түскен қаражат авторға автоматты түрде аударылады. Толығырақ
12 Қырқүйек 2018
9472
252 рет жүктелген
770 ₸
Бүгін алсаңыз
+39 бонус
беріледі
Бұл не?
Бүгін алсаңыз +39 бонус беріледі Бұл не?
Тегін турнир Мұғалімдер мен Тәрбиешілерге
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады
logo

Материалдың толық нұсқасын
жүктеп алып көруге болады

Түркістан облысыШардара ауданыТ.Айбергенов атындағы мектеп-гимназиясы





















Т.Айбергенов атындағы мектеп-гимназиясының қоғамдық-гуманитарлық бағытындағы филология –тарихи бейіні бойынша «Практикалық қазақ тілі» қолданбалы курсынан 10 Ә сыныпқа арналған бағдарлама





Автор: Дуйсенова Нуржамал Конисбековна

















2018-2019 оқу жылы

Түсінік хат

Қазақстан Республикасының Мемлекеттік жалпыға міндетті жалпы орта білім беру стандартында білім алушының білім, білік, дағдыны өз қажеттілігіне пайдалану және қоғам өміріне белсене араласу мақсатында ақпаратты өздігінен іздеу, талдау, тиімді қолдану мүмкіндігін дамытуға ерекше назар аударылады. Қазақ тілі- мемлекеттік тіл. Қазақстан Республикасында қазақ тілінің мемлекеттік тіл ретінде қызмет етуінің толық негіздері бар. Біріншіден, елімізде қазақ тілін ана тілі ретінде қолданушылардың саны жеткілікті әрі басым.Екіншіден, қоғамдық өмірдегі, ғылым мен техника, бұқаралық ақпарат құралдары, өнер мен мәдениет, т.б. салаларда қызмет көрсетуі.Республиканың барлық аймақтарына таралуы,ауызша, жазбаша түрде де қолданылатын тілдің баршаға түсінікті әдеби тіл ретінде танылуы-үшінші сипаты. Сонымен бірге, ана тіліміздің лексика-фразеологиялық қоры өте бай, көркем, түрлі стильде жазып, сөйлеуге, аударма жасауға үлкен мүмкіндіктер беретіні де мемлекеттік тілге тән жан-жақты талаптарға сай. «Практикалық қазақ тілі» курсы қазақ тілінің ғылыми негізін-дыбыстық, лексикалық, грамматикалық құрылымы мен жүйесін, соларға тән басты ерекшеліктерін, даму заңдылықтарын,сол тілдің барлық нормаларын қарастырады. Лингвистика-тіл туралы ғылым. Ал кез келген тіл, негіэінен, үш түрлі құрылымнан, қалыптасқан жүйелер жиынтығынан құралады. Олар- тілдің дыбыстық жүйесі, тілдің сөз байлығы, яғни, лексикасы, тілдің грамматикалық құрылысы. Осыған орай,тіл білімі ең алдымен ірі үш тарауға бөлінеді. Олар-фонетика, лексикология, грамматика. Бұлардың өзі өз ішінен бірнеше тармақ, тармақшаларға бөлінеді.Олардың бәрі тілді жан-жақты, тілдік фактыларды (нақты мысалдарды, тілдегі барлық көріністі, сол тілдегі құбылыстардың бәрін) әр қырынан күллі сырын ашып, айқындап зерттеп, оларды ғылыми және практикалық тұрғыдан тәптіштеп түсіндіреді. «Практикалық қазақ тілі» курсының негізгі мақсаты- оқушыларды ұлттық бірыңғай тестілеуге жүйелі түрде дайындау, лингвистиканың теориялық негіздерін меңгерту.





Мақсат-міндеті

Практикалық қазақ тілі – мектепте таңдау курсы ретінде оқытыла бастады. Бұл курстың мақсаты-балаға міндетті деңгейдегі білім көздерін меңгертумен қатар, оқушының шығармашылық қабілетін ұштау, ізденімпаздыққа, іскерлікке, зерттеушілікке бағыт-бағдар беру. Осы мақсаттан туындайтын міндеттер:
  • Тіл білімі салалары бойынша төменгі сыныпта алған теориялық білімдерін жүйелеу:
  • Теориялық білімдерін ауызша, жазбаша сөйлеу тілдерінде орынды қолдануға машықтандыру
  • Оқу материалдары арқылы ана тілін меңгерген ұлтжанды тұлға қалыптастыру.
  • Алған білімін талдау, салыстырып-сараптау, өз пікіріне орынды негіз етіп алу:
  • Қоғам өмірінің тынысын сезініп, оған белсенділікпен араласу






Күтілетін нәтиже: - Салыстыра, дәлелдей, талдай, қорытындылай білу дағдыларын меңгеру,тілдік және әдеби білімдерінің толығуы ;
  • Практикалық, танымдық шығармашылық тапсырмаларды орындау
  • Өз ойын еркін жеткізіп айту, дәлелдеу
  • Оқушылардың ана тілінің грамматикасын меңгеруге ынта-ықыласын ояту.


















































3.Оқу-әдістемелік жоспар

Практикалық қазақ тілі(Бағдарлы таңдау курсы аптасына 1 сағат)

І тоқсан

Сабақтың тақырыбыСағатсаныКүні
1.Қазақ тілі- ҚР-ның мемлекеттік тілі1

2.Тіл білімінің салалары1

3.Фонетика. Дауысты дыбыс1
4.Дауыссыз дыбыс ерекшеліктері1 .
5.Буын , оның түрлері. Тасымал.



1
.
6.Екпін, оның түрлері 1

7.Үндестік заңы . Буын үндестігі1.
8.Дыбыс үндестігі1.
9.Орфография, орфоэпия1









ІІ тоқсан

Сабақтың тақырыбыСағатсаныКүні
1.Қазіргі қазақ тілінің лексикалық құрамы. Сөздік қор мен сөздік құрам1

2.Қолданылу аясы шектеулі сөздер1

3.Тұрақты тіркестер1

4.Сөз және оның мағыналары1

5.Сөздердің мағыналық топтары1

6.Сөзжасам. Морфология. Сөз тұлғасы1

7.Сөздердің морфологиялық белгілеріне қарай бөлінуі1











ІІІ тоқсан

Сабақтың тақырыбыСағатсаныКүні
1.Сөз таптары. Зат есім, мағыналық түрлері1

2.Сын есімнің лексика-грамматикалық ерекшелігі1

3.Сан есім, лекс-грамм. ерекшелігі1

4.Есімдік, мағыналық түрлері1

5.Етістік, лекс-грамм. ерекшелігі1

6.Етістіктің райлары.1

7.Үстеу, мағыналық түрлері1

8.Шылау сөздер1

9.Одағай, лекс-грамм. ерекшелігі

1

10.Еліктеу сөздер







ІV тоқсан

Сабақтың тақырыбыСағатсаныКүні
1.Синтаксис. Сөз және сөз тіркесі1

2.Сөйлем, оның құрамы1

3.Жай сөйлем1

4.Құрмалас сөйлем1

5.Сөйлем мүшелері1

6.Стиль түрлері1

7.Пунктуация1

8. Қорытынды1



















4. Курс мазмұны Барлығы-34 сағат Апталық сағат-1 .

1-тақырып. Кіріспе. Қазақ тілі-ҚР-ның мемлекеттік тілі. Қазақ тілінің мемлекеттік тіл ретінде қолданылу аясының кеңеюі туралы түсініктерін қалыптастыру 2-тақырып. Тіл білімінің салалары.Фонетика, лексика, грамматика, пунктуация туралы ұғым түсініктерін кеңейту 3-тақырып. Фонетика. Дауысты дыбыстар. Дауысты дыбыстардың жасалуы, олардың жіктелуі туралы түсінік, дауысты дыбыстардың ерекшеліктері 4-тақырып. Дауыссыз дыбыстарДауыссыз дыбыстардың жасалуы, олардың түрлері, өзіндік ерекшеліктері 5-тақырып. Буын, оның түрлері. Тасымал.Буынның сипаты. Буын түрлері. Тасымалдау ережелері. Тасымалдауға болмайтын жағдайлар 6-тақырып. Екпін, оның түрлері Екпін анықтамасы. Екпін түспейтін буындар Екпін түрлері. Орыс тілімен салыстыру 7-тақырып. Үндестік заңы. Буын үндестігі Қазақтың байырғы төл сөздерінің бірыңғай жуан, не жіңішке болып келуі.Бұл ережеге бағынбайтын сөздер де бар екенін дәлелдеу. 8-тақырып. Дыбыс үндестігі.Дыбыстардың бір-біріне ықпалы, ықпалдың түрлері. Ассимиляция мен диссимиляция. 9-тақырып. Орфография мен орфоэпия Орфография мен орфоэпияның қарастыратын мәселелері, негізгі принциптері 10-тақырып. Қазіргі қазақ тілінің лексикалық құрамы. Сөздік қор мен сөздік құрам. Сөздік қор мен құрам туралы түсінік, жіктелуін түсіндіру.11-тақырып.Қолданылу аясы шектеулі сөздер Сөздік құрамға кіретін сөздердің анықтамасы, өзіндік ерекшеліктері, заңдылықтарын білу12-тақырып. Тұрақты тіркестер.Еркін сөз тіркесі, тұрақты тіркес, күрделі сөздердің өзара айырмашылығы.13-тақырып. Сөз және оның мағыналары Сөз мағыналарының өзгеруі14-тақырып. Сөздердің мағыалық топтары. Омоним, синоним, антоним сөздердің ерекшеліктері, қолданылуы 15-тақырып.Сөзжасам. Морфология. Сөз тұлғасы Сөздердің морфологиялық құрамы мен жасалу жолдары 16-тақырып. Сөздердің морфологиялық белгілеріне қарай бөлінуі Қосымшалар.Жұрнақ пен жалғау. Олардың түрлері.17-тақырып. Сөз таптары. Зат есім, мағыналық түрлеріЗаттың, ұғымның, құбылыстың атын білдіретін сөз табы туралы. Зат есім жасайтын жұрнақтар18-тақырып Сын есімнің мағыналық түрлеріСын есімнің лексика-грамматикалық ерекшелігі. Сын есімнің шырай формасы. 19-тақырып. Сан есім, мағыналық түрлері.Сан есімнің лексика-грамматикалық ерекшелігі, сан есімнің сөйлемдегі қызметі20-тақырып. Есімдіктің мағыналық түрлері.Затесім, сын есім, сан есім орнына жүретін сөз табы. Есімдіктің түрленуі21-тақырып. Етістік, мағыналық түрлері Етістіктің лексика-грамматикалық ерекшелігі Етістіктің түрлері.22-тақырып. Етістіктің райлары.Лекс-грамм. ерекшелігі, түрлері, жасалу жолын түсіндіру23-тақырып. Үстеу, мағыналық түрлеріЛексика-грамматикалық ерекшелігі, құрамы, мағынасына қарай түрлері24-тақырып Шылау сөздер.Лексика-грамматикалық ерекшелігі, құрамы, мағынасына қарай түрлері25- тақырып Одағай сөздер.Лексика-грамматикалық ерекшелігі, құрамы, мағынасына қарай түрлері26- тақырып Еліктеу сөздер.Лексика-грамматикалық ерекшелігі, құрамы, мағынасына қарай түрлері,еліктеу сөздерден сөз таптарының жасалуы 27- тақырып Синтаксис. Сөз тіркесі.Сөз тіркесі туралы ұғым, сөз тіркесінің байланысу түрлері мен тәсілдері, сөз тіркесі білдіретін синтаксистік қатынастар 28-тақырып Сөйлем, оның құрамы.29- тақырып Жай сөйлем.Сөйлем мүшелерінің қатысына қарай түрлері 30-тақырып.Құрмалас сөйлем.Салалас, сабақтас, аралас құрмалас сөйлем жасалу жолдары 31-тақырып Сөйлем мүшелері.Сөйлемге синтаксистік сатылай кешенді талдау жасау.32-тақырып Стиль түрлері Стильдің түрлері мен өзіндік ерекшеліктерін түсіну33-тақырып Пунктуация. Тыныс белгілерін дұрыс қоя білу, қойылу себептері мен жолдарын білу 34-тақырып Қорытынды. Жыл бойы өткен сабақтарды қайталау





5. Әдістемелік нұсқаулар

- Қазақ тілінен берілетін теориялық білімді прақтикалық жұмыстармен тығыз ұштастырып,тіліміздің өзіндік заңдылықтарын ауызша, жазбаша жұмыстарда сауатты қолдану

- Өтілген грамматикалық ережелер негізінде мәтінмен жұмыс істеу

- Фонетикалық ерекшеліктер, орфографиялық заңдылықтарды дұрыс білу, салыстыру, талдау жұмыстарын жүргізу

-Сатылай кешенді талдау жұмысын жүргізу -Деңгейлік тапсырмалар орындау



























































6. Мұғалімдерге ұсынылатын әдебиеттер тізімі



1. Қапасова Б:К: Ақанова Д.Қ. «Қазақ тілі» қоғамдық-гуманитарлық бағыт бойынша анықтамалық

2.Жеткізген Ж.Б. «Қазақ тілін оқытудың тиімді әдістері» Алматы кітап-2006,

3.«Қазақ тілі» Шың кітап, Алматы-2007 .4.Сейітбекова А.Б.,Махатаева Ж.И., Қалыбекова С.Ж. «Қазақ тілі» талдау үлгілері мен жұрнақ-жалғаулардың сөздігі Шымкент-2004 5.»Қазақ тілі мен әдебиеті» журналдары 2013-2014ж .6 Томанов М. «Қазақ тілінің тарихи грамматикасы» А-1988

7.Жұмабаев М. «Абай және біз» «Ғылым» баспасы, 1992

.Әуезов. «Абай жолы»

9.Қазақ әдебиеті Алматы-1999ж

10.»Қазақ тілі мен әдебиеті « журналы №1 1995ж, №2 1999ж



Оқушыларға ұсынылатын әдебиеттер тізімі

1.М.Әуезов «Абай жолы» роман-эпопея

2.Оразбаева Ф. Тілдік қатынас: теориясы мен әдістемесі

3. Ахметов Г. «Абай поэзиясының тілі» А-1989

4.А.Құнанбаев Шығ. толық жин, 1-2 томдар Алматы-1995

5«Қазақ әдебиеті» журналы 2000-2008ж №5,12,7,15.

6. Энциклопедия, Абай, Алматы, 1995













7.Оқушының оқу жетістіктерін бағалау жүйесі

Оқушының оқу жетістіктерін бағалау ғылыми-педагогикалық және әдістемелік зерттеулердің бақылау, пікірлесу, зерттеу жұмысының жоспарларын, шығармашылық жұмыстарды, практикалық жұмыстарды бақылау нәтижелерін қорытындылау сияқты кешенді әдіс-тәсілдер қолданылады.

Реферат пен баяндама бойынша бағалау
  • Реферат пен баяндаманың жоспарға сай жазылу деңгейі
  • Реферат пен баяндаманың өтілген тақырыпқа сәйкес келуі
  • Реферат пен баяндаманың көкейкестілік деңгейі
  • Реферат пен баяндама тақырыбының толық ашылу деңгейі
  • Реферат пен баяндаманың ғылыми негізде жазылу деңгейі




































































































Практикалық қазақ тілі(Бағдарлы таңдау курсы аптасына 1 сағат)

І тоқсан

Сабақтың тақырыбыСағатсаныКүні
1.Қазақ тілі- ҚР-ның мемлекеттік тілі1

2.Фонетика. Дыбыс және әріп.1

3.Дауысты дыбыс жасалу жолы1

4.Дауыссыз дыбыс ерекшеліктері1

5.Буын , оның түрлері. Тасымал.



1


6.Екпін, оның түрлері 1

7.Үндестік заңы 1

8.Дыбыс үндестігі1

9.Орфография, орфоэпия1









ІІ тоқсан

Сабақтың тақырыбыСағатсаны 770 ₸ - Сатып алу
Ресми байқаулар тізімі
Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!
Осы аптаның ең үздік материалдары
Педагогтардың біліктілігін арттыру курстары
Аттестацияда (ПББ) 100% келетін
тақырыптармен дайындаймыз
Аттестацияда (ПББ) келетін тақырыптар бойынша жасалған тесттермен дайындалып, бізбен бірге тестілеуден оңай өтесіз
Өткен жылы бізбен дайындалған ұстаздар 50/50 жинап рекорд жасады
Толығырақ