Сабақтың
басы:
1
минут
Негізгі
бөлім:
8
минут
Ортасы:
15минут
Соңы: 15
минут
|
Ұйымдастыру
кезеңі:
Сынып оқушыларымен
сәлемдесу.
Қызығушылықты ояту. Құрметті оқушылар, мектебімізде
«құқықтық тәрбие – құқық бұзушылықтың алдын алу» айлығы өтіп
жатқаны бәрімізге белгілі. Соған орай
«Құқықтық мәдениет» тақырыбында өткізілетін тәрбие сағатына қош
келдіңіздер!
- Өте
ертеде, бұдан сан мыңдаған жылдар бұрын жер бетінде адам пайда
болды. Онымен қоса басты мәселелер де туды. Адамдар нені істей
алады, нені істеулеріне болмайды? Олардың не нәрсеге құқы бар, не
нәрсеге құқы жоқ? Осы сияқты мәселелерді шешетін адам құқығының
жалпыға бірдей декларациясы дүниеге келді. Енді соның негізгі
баптарымен танысайық. (қималарды таратып
беру)
«Жигсо әдісі». Топта
түсіндіріп, содан соң топ-топқа
түсіндіреді.
Адамдар қауымдастығы белгілі
бір заңдар, ережелер шеңберінде өмір сүреді. Біз ертемен сабаққа
барғаннан түнгі ұйқыға кеткенге дейін белгілі бір ережелердісақтап
жүреміз. Мысалы, көшеде жүргенде көше қозғалыс ережелерін
сақтаймыз, мектепте мектеп ережелерін ұстанамыз. Біз үйде,
ата-аналарымызбен қарым-қатынас жасағанда немесе дүкенге барып зат
сатып алғанда, қоғамдық орындардың бәрінде қалыптасқан қағидаларды
орындаудан бас тартпаймыз.
Өздерің күнделікті
өмірде қандай құқықтарды пайдаланып жүрсіңдер?
Қорытынды:
Заңға бағыну әр адамның
міндеті. Оны білу, орындау –
құқылымыз.
Заңға бағынбаған адам
жазаланады. Заң әділетті болса, адам әділ
болады.
|
Топқа бөлу, ынтымақтастық атмосферасын
қалыптастыру.
-Адам құқығына үлкен
үлестерін қосқан Ш. Монтескье, И. Кант, Т. Джефферсон сияқты
ойшылдар адам құқықтарының негізгі ережелерін алғаш рет анықтап,
белгілеген. Өзіміздің ойшылдарымыз Төле би, Әйтеке би, Қазыбек би
және Абай адам құқықтары мен бостандықтарын қорғаған.
Құқық дегеніміз не?
Оқушылар топпен тапсырманы қағаз бетіне орындау. (әр топтан бір
оқушы постерлерін қорғау)
1. 5-бап. Басқаны
қинауға, оған қатал қарауға, кемсітуге және ренжітуге ешкімнің
құқығы жоқ.
12-бап. Біреудің атына
кір келтіруге, жеке басының тіршілігіне араласуға, рұқсатсыз үйіне
кіруге, жазысқан хаттарын оқуға ешкімнің құқығы
жоқ.
19-бап. Әрбір адам өз
пікірі болуына және ойындағысын еркін айтуға
құқықты.
26-бап. Сенің мектепке
баруға, ақысыз оқуға және мамандық алуға құқығың бар. Мектеп бала
қабілетін жан-жақты дамытып көмектесуге, адамдарды, олардың құқығы
мен бостандығын сыйлауға, өзара түсіністікке, бейбітшілікке және
халықтар арасындағы достыққа баулуға
тиісті.
Адам дүниеге келгеннен
кейін оның өмірін, денсаулығын, тыныштығын біздің мемлекетіміздің
Ата Заңы қорғайды.
-
Заң деген не? Ол не үшін
керек?
- Бала құқықтары
туралы халықаралық
конвенциядан
1. Мемлекет әрбір
баланың аман-сау өсіп, жан-жақты дамуын қамтамасыз
етеді.
2. Бала өмірге келе
салысымен тіркеуге алынады және өзіне есім мен азаматтық
алуға құқылы.
3. Әрбір бала өз
отбасында, ата-анасымен бірге өмір сүруге
құқылы.
4. Бала мектепте кінәлі
болғанда да оны ешкімнің ұрып жазалауға, кемсітіп қорлауға құқығы
жоқ.
5. Бала тынығуға және
мәдени демалуға, құқылы.
6. Әрбір баланың
ой-пікір, ар-ождан және дін еркіндігіне құқығы
бар.
7. Бала өзі қалаған
спорт түрімен шұғылдануға құқылы.
8. Бала денсаулығын
сақтауға, емделуге құқылы.
9. Бала өз ойын еркін
айтуға құқылы.
Туған жер, Отан туралы
мақал-мәтелдер және өлеңдерін жатқа
айту.
-
|
Ауыз екі бағалау.
Жарайсың!
Азаматсың!
Өзін-өзі бағалау
|
|