Тақырып
:Оқушыларды бір ұжымға
біріктіру жұмыстары, қарым-қатынасты
дамыту.
Мақсат : Актерлік шеберлік
элементтері арқылы көркем түрден жаңа түрге түсіруді үйрену
.
Міндеттер
:
Шығармашлық мобилизациялық
дағдыны құрастыру
Актерлік шеберліктің
элементтермен танысу.
Жеке қабілеттіліктерін
дамыту.
Техникалық құралдар
:
1.Музыкалық
орталық.
2. Аудиокассеталар,
дисктер.
Сабақжоспары
1.Актерлік
дәретхана.
2.
Тақырыпқаенгізу.
3.Актерлік
шеберлікэлементтеріарқылысахналықтүржасау
4. Жеке
этюд.
5.
Қорытындылау
6.
Үйтапсырмасы
Сабақбарысы.
1.Актерлықдәріханасы
(15
мин):
Театрлықтәжім.
Пластикалық бой жазу.
Сөйлеугимнастикасы.
2.Кіріспе
Шәкірттергесұрақтар :
Сахналықкейіпкержасауменсахналықұжымдакімшұғылданады?
Қандайқұралдардыңкөмегіменқызықтыжәнеайқынрөлжасауғаболады?
3.
Сахналықкейіпжасауүшінактерлікшеберлікэлементтері.
1). Анықтамаларментанысу
МИМИКА - беттербұлшықеттерініңайқынқозғалыстары-
— қуаныш, қайғы, көніліқайту,
қанағаттандыружәнет.б.
Мимикалартүрлері:
Айтылмаған (рефлекторлық) тұрмыстық
мимика;
беттердіңбұлшықеттерініңайқынқозғалыстармен актер
кейіпкердіңкөңіл-күйінкелтіріпберетінкез-келген (саналы) мимика.
Олкейіпкердіңпсихологиялықмінездемесінанықтауда,
сахналықкейіпжасаудаактергекөмектеседі.
Мимиканысөзсияқтыжалғанмәлімет беру
эмоцияларынкөрсетуүшін, қолданаалады .
ЫМДАР және ПЛАСТИКА –
денелердіңәртүрлібөліктерінің,
қалыптардыңжәнеқозғалыстағыденелердіңтілі.
Бет
қимылыымдарысияқтыбастың,
қолдыңжәнеаяқтардыңымдары
Жүріс
Денелеркорпустарыныңәртүрлібұрылысы.
2)
Жаттығужұмыстары.
1
Тапсырма.
Мимика :Солқылдатып бара жатқан, үздіксіз ауру.(
Кәріадамның бет – әжімдері, катпарланғанкөз,
бұрмалағанауызғатәнсызықтар ).
Ымдар :Кәріадамдардыңқолдары – бұжыржәнекөріксіз.
Саусақтарыдірілдептұрақтытірекіздейді
Пластикалары : Бас дірілдейді,
тізелерібүгілгенаяқтар, алғаеңкейіңкікүдісарқа,
екіқолекіжақта.
ҚОРЫТЫНДЫ:
Бұлэлементтердіңбәрікәріадамғатән.
3) Тапсырма.
Мимика : « Шошытатынқорқыныш » (
көзжәнеауызкеңашылғанмасканыкөрсетукерек ).
Ым
:Қолдар" қауіп-қатер" позициясында – (қолкернеулі, бірақсолқылдақ,
шабуылғадайын ).
Пластикалар : Корпус "күту" позициясында »
(мойыналғасозылған, иықтаркөтерілгенжәнеаяқтаралшақкең,
секіругедайын).
Шәкірттерүшінсұрақтар :
Пастикалықэтюдтіңсалғансуреттенқандайайырмашылығы
бар? Сахналықкейіп
жасауарқылы, актер сахнағашықпасбұрын не
істеукерек?
Кейіпкержасауүшінқандайкөркемқұралдарқолдануғаболады?
4) Видео бөліктерінкөрсетуі –
шәкірттердіңжекежұмыстары.
5) Жаттығутапсырма
– Әрбіршәкіртжеке-жеке 3
негізгіоқиғаларбойыншажағдаятойластырып,
көругетиісті.
6) Жеке пластикалық этюд
көрсетуі.
Шәкірттергесұрақтар :
-Бүгінгісабақсізгекейбірактерлікайлалардымеңгеругекөмектестіме?
-
Этюд ойластырудажәнерөлдісомдауүстіндегіжұмыстасізге не
түсініксіз?
-
Қандай этюд бүгінжасайалмадың, жәненеліктен ?
-Қандай этюд жақсышықтыжәненеліктен
?
7) Бүгінгісабаққабаға
беру
Қанағаттанарлық (Қолдыбелгеқою)
Жақсы (қолдыбасқадейінкөтеру)
Өтежақсы (қолбастанжоғары)
"Егер де" "Ұсынылған тосын
жағдай"
"Егер де" элементі сахна
заңдылықтарының ірге тасын қалайтын жетекші элементтердің бірі
болып саналады. "Егер де" – творчествоны бастап беруші болса,
"ұсынылғантосынжағдай" – дамытушы элемент. Оның болашақ актерлерді
сахнаға дайындаудағы орны ерекше.
Елестету - өмірде бар және
болатын, өзіміз білетін жағдайларды тудырса, қиял- өмірде жоқ әрі
болмайтын, біз білмейтін, болып көрмеген нәрселерді тудырады. Қиял
мен елестету актер үшін аса қажет, сабақтас элементтер. Елестету
процесінің негізгі қоздырушы күші: кім?, қашан?, қайда?, неге?, не
үшін? және қалай? сұрақтары.
Артистік батылдықтың тікелей
дамуы мен қалыптасуы.(Үйжануарларының, жабайы аңдардың,
жәндіктердің, өсімдіктердің, құстардың тіршілігін сондай-ақ 3-6 жас
аралығындағы балалардың мінез-құлқын
зерттеу).
Оқушыларға белгі бойынша
қорқыныштан, қуаныштан айғайлап жіберу немесе қарқылдап күлу,
еңіреп жылап жіберу, аттандап айқайлау, ит болып үру, әтеш болып
шақыру тапсырылады. Мұндай тапсырмалар түрі бірден орындауды талап
етеді. Ұзақ дайындықты, ойланып тұруды қажет етпейді. Оқушы көп
ойланып, ұзақ дайындалған сайын, берілген тапсырманы орындау, ақтау
қиындай түседі. Ұсынылған жаттығулар түрін К.С.Станиславский
актердің ішкі акробатикасы деп атаған. Осы принцеп бойынша,
жан-жануарларды, аңдарды, жәндіктерді, өсімдіктерді, құстарды
бейнелесе немесе 3-6 жас аралығындағы балалардың іс-әрекетін,
мінез-құлқын жасаса оқушылардың қиял көзі кеңіген болар
еді.
Оқушыларға тапсырма «Егер
де» мен «ұсынылған тосын жағдай»
1)Дискотека. Қарны ашқан
мысық. Күшіктің дауысы, Жараланған күшік, ашуланған күшік, тауықтың
дауысы, жүрісі.
2) Дискотека. Адасқан лақ.
Сиырдың дауысы, анасын іздеген бұзау. маймылдың жүрісі, дауысы,
тамақ жегені.
3)
Этюд «ашыққан
күшіктер»
8) Үй
тапсырма – жеке пластикалыққ этюдті
аяқтап істеу.