Сұлтанәлі Балғабаев «Тойдан қайтқан қазақтар» комедиялық драмасы(1-бөлім 1,2,3-көрініс)

Тақырып бойынша 11 материал табылды

Сұлтанәлі Балғабаев «Тойдан қайтқан қазақтар» комедиялық драмасы(1-бөлім 1,2,3-көрініс)

Материал туралы қысқаша түсінік
Жас ұстаздарға көмек ретінде жіберіліп отыр.Шығарманың фабуласын, сюжеттік-композициялық жоспарын жасайды. Әдебиет теориясынан ақпарат беріледі.
Материалдың қысқаша нұсқасы

Пәні

Қазақ әдебиеті

Сынып:

11 сынып

Мұғалімнің аты-жөні

Абдрахманова Б.Б.

Оқулық

Қазақ әдебиеті Р.Зайкенова, Р.Сакенова,Л.Н.Нұрланова

Сабақ тақырыбы

Сұлтанәлі Балғабаев «Тойдан қайтқан қазақтар» комедиялық драмасы(1-бөлім 1,2,3-көрініс)

Оқу мақсаты

(қысқаша)

Шығарманың фабуласын, сюжеттік-композициялық жоспарын жасайды. Әдебиет теориясынан ақпарат беріледі.


І Ұйымдастыру.

ІІ Үй жұмысы пысықталады.

Жаңа сабақтың тақырыбы мен мақсаты хабарланады. Әдебиет теориясынан ақпарат беріліп, еске түсіріледі.

Әдебиеттің тектері:

 Эпос – өмір шындығын мол қамтып, кең суреттейтін, адам мінезін терең ашып жан-жақты танытатын күрделі жанр.

 Лирика – суреттеп отырған өмір құбылысына ақынның түсінігін, күйінішін, сүйінішін көрсететін көлемі шағын өлеңдер.

 Драма – шындықты айрықша тәсілдермен, шиеленіскен тартыстар үстінде жинақтап, оқиғаға қатысатын адамдардың сөзі мен ісі арқылы көрерменнің көз алдында қолма-қол көрсететін жанр.

Әдеби жанрлар

 Эпикалық жанрға жататын шығармалар: батырлар жыры, лиро-эпостық жырлар, ертегілер, аңыздар, эпопея, роман, хикаят (повесть), әңгіме, очерк, новелла, т.б.

 Лирикалық жанрға жататын шығармалар: арнау-өлең, баллада, өлең, сонет, рубаи, т.б.

Драмалық жанрға жататын шығармалар. трагедия, комедия, интермедия, скетч, пьеса, т.б.

Комедия (гр. κωμωδία - сауық-сайран, әуезді ән) - өмір құбылыстарының, мінез-құлықтың, іс-әрекеттің күлкілі жақтарын көрсету мақсатымен сахнаға лайықталып жазылған драм.шығарма. Жанры түрліше: водевиль, фарс, сатиралық комедия, юморлық комедия, лирикалық комедия, музыкалық комедия, т.б

Сатира (лат. Satira)- өзі суреттеп отырған оқиғанықұбылысты немесе кейіпкерді өткір сынға алып, әжуаға айналдыратын көркемдік бейнелеу тәсілі.




Жазушы Сұлтанәлі Балғабаевтың «Тойдан қайтқан қазақтар» атты екі бөлімді комедиясы – қазіргі кезеңдегі осындай келеңсіздікті бейнелеген сатиралық туынды. Комедияның барлық кейіпкерлері қазіргі кезеңдегі адамдардың іс-әрекеттері, мінез-құлық дағдылары жинақталған сипаттарымен көрсетілген. 

«Тойдан қайтқан қазақтар» пьесасын оқып, мазмұнымен танысады.Сюжетімен танысқан соң, композициялық жоспарын құрады.

Жоспар.

1.Басталуы. Шағын перрон.Мэлис,Асай Мүсеевич, Қошқарбай тобы.

2.Байланысы.Көркемөнерпаздардың қошеметі.

3.Дамуы. Топтың бір-бірін қолпаштауы.

4.Шиеленісуі. «Қазақстан» пойызының тоқтауы.Билетсіз жолаушы.

5. Шарықтау шегі. Жолсерік әйелдің өктемдігі.Саудагер әйел.

6. Шешімі.Даурыққан, бөспе топтың перронға келуі.

Тапсырма.

1.«Тойдан қайтқан қазақтар» шығармасының жанрын анықтаңдар.

А) Комедия В) Мелодрама С) Трагикомедия Д) Трагедия

2. Анықтама әдебиеттің қай тегіне сәйкес екенін көрсетіңдер. Шындықты айрықша тәсілдермен, шиеленіскен тартыстар үстінде жинақтап, оқиғаға қатысатын адамдардың сөзі мен ісі арқылы көрерменнің көз алдында қолма-қол көрсететін сөз өнерінің тегі.

А) Эпос В) Повесть С) Драма Д) Комедия

3. «Тойдан қайтқан қазақтар» драмасы неше бөлімнен тұратынын анықта.

А) 1 бөлім В) 4 бөлім С) 5 бөлім Д) 2 бөлім


Анықтамаларды сәйкестендіріңдер.

1. Суреттеп отырған өмір құбылысына ақынның түсінігін, күйінішін, сүйінішін көрсететін көлемі шағын өлеңдер.

Мюзикл

2. Өмір құбылыстарының, мінез-құлықтың, іс-әрекеттің күлкілі жақтарын көрсету мақсатымен сахнаға лайықталып жазылған драм.шығарманың бір түрі.

трагикомедия

3.Эстрадалық,хореграфиялық,драмалық, опералық т.б. сан түрлі өнердің әсерлі ерекшеліктерін біріктіріп көрсететін музыкалық-сахналық қойылым.

Комедия

4.Драмалық шығарманың бір түрі, онда трагедияға да, комедияға тән сипат өзгешеліктер кездеседі.

Лирика



Үйге: Шығарманың толық мазмұнымен танысу, сұрақтарға жауап беру.






Білгенге маржан. Қосымша ақпарат.

Сұл­та­нә­лі Бал­ға­ба­ев: Осы­дан жи­ыр­ма бес жыл­дан ас­там уа­қыт бұ­рын, тә­уелсіз­дік ал­май тұр­ған кез­де «Қы­зыл кі­тап­қа кі­ре­тін ха­лық» де­ген бір­не­ше бө­лім­нен  тұ­ра­тын проб­ле­ма­лық ма­қа­ла­лар жа­зып, жа­рия­ла­дым. Ол кез­де Ал­ма­ты­да бір-екі ға­на қа­зақ мек­те­бі бар еді. Қа­зақ­тар­дың өз ана ті­лі­нен, ұлт­тық ерек­ше­лік­те­рі­нен
те­ріс ай­на­луы, іш­кі­лік­ке са­лы­нып, мо­раль­дық жа­ғы­нан бұ­зы­луы ба­рын­ша ас­қын­дап
тұр­ған. Со­ған орай, қа­зақ хал­қы осы қал­пы­мен тұ­ра бер­се, азып-то­зып, ұлт ре­тін­де
жойы­лып ке­те­ді де­ген мә­се­ле кө­тер­дім.

Бұл ой­ым­ды «Қа­зақ­ша біл­мейт­ін қа­зақ қай ұлт­қа жа­та­ды?», «Іл­ге­рі бас­па­ған ин­тел­ли­ген­ция», «Қа­зақ же­ңе ме, арақ же­ңе  ме?!», «Қа­зақ­тан шық­қан бас­шы­лар қа­зақ хал­қын қадір­лей ме екен?!» де­ген та­қырып­тар­мен же­ке-же­ке тал­дап, дә­лел­деу­ге ты­рыс­тым. Бұл жаз­ған­да­рым бі­реу­лер­ге  ұна­ды, бі­реу­лер­ге ұна­ма­ды. Де­сек те, со­дан бе­рі за­ман да, ел мен адам да өз­гер­ді.  Ең бас­ты­сы, бұ­рын Ал­ма­ты қа­ла­сын­да бір-екі ға­на қа­зақ мек­те­бі бол­ған, қа­зір та­за  ана ті­лін­де бі­лім бе­ре­тін 60-тан ас­там оқу ор­да­сы бар. Кө­ше­де кез­дес­кен қа­ра­көз бүл­дір­шін­дер тү­гел дер­лік (олар­дың ара­сын­да өзім­нің не­ме­ре­ле­рім де бар) май­ын  та­мы­зып, әде­мі­леп қа­зақ­ша сөй­лей­ді. Осы­лар­ды көр­ген­де өзім­ді кә­дім­гі­дей ба­қыт­ты  се­зі­не­мін. Бір кез­де­гі айт­қан­да­рым­ның жер­де қал­май, күн­дер­дің кү­ні жү­зе­ге ас­қа­нын  көр­ген­де бой­ым­ды ри­за­шы­лық се­зім би­лей­ді.












Жүктеу
bolisu
Бөлісу
ЖИ арқылы жасау
Файл форматы:
docx
23.04.2022
24873
Жүктеу
ЖИ арқылы жасау
Бұл материалды қолданушы жариялаған. Ustaz Tilegi ақпаратты жеткізуші ғана болып табылады. Жарияланған материалдың мазмұны мен авторлық құқық толықтай автордың жауапкершілігінде. Егер материал авторлық құқықты бұзады немесе сайттан алынуы тиіс деп есептесеңіз,
шағым қалдыра аласыз
Қазақстандағы ең үлкен материалдар базасынан іздеу
Сіз үшін 400 000 ұстаздардың еңбегі мен тәжірибесін біріктіріп, ең үлкен материалдар базасын жасадық. Төменде керек материалды іздеп, жүктеп алып сабағыңызға қолдана аласыз
Материал жариялап, аттестацияға 100% жарамды сертификатты тегін алыңыз!
Ustaz tilegi журналы министірліктің тізіміне енген. Qr коды мен тіркеу номері беріледі. Материал жариялаған соң сертификат тегін бірден беріледі.
Оқу-ағарту министірлігінің ресми жауабы
Сайтқа 5 материал жариялап, тегін АЛҒЫС ХАТ алыңыз!
Қазақстан Республикасының білім беру жүйесін дамытуға қосқан жеке үлесі үшін және де Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық материалыңызбен бөлісіп, белсенді болғаныңыз үшін алғыс білдіреміз!
Сайтқа 25 материал жариялап, тегін ҚҰРМЕТ ГРОМАТАСЫН алыңыз!
Тәуелсіз Қазақстанның білім беру жүйесін дамытуға және білім беру сапасын арттыру мақсатында Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жариялағаны үшін марапатталасыз!
Министірлікпен келісілген курстар тізімі