|
Пәні |
Қазақ әдебиеті |
|||||||||||
|
Сынып: |
11 сынып |
|||||||||||
|
Мұғалімнің аты-жөні |
Абдрахманова Б.Б. |
|||||||||||
|
Оқулық |
Қазақ әдебиеті Р.Зайкенова, Р.Сакенова,Л.Н.Нұрланова |
|||||||||||
|
Сабақ тақырыбы |
Сұлтанәлі Балғабаев «Тойдан қайтқан қазақтар» комедиялық драмасы(1-бөлім 1,2,3-көрініс) |
|||||||||||
|
Оқу мақсаты (қысқаша) |
Шығарманың фабуласын, сюжеттік-композициялық жоспарын жасайды. Әдебиет теориясынан ақпарат беріледі. |
|||||||||||
|
|
І Ұйымдастыру. ІІ Үй жұмысы пысықталады. Жаңа сабақтың тақырыбы мен мақсаты хабарланады. Әдебиет теориясынан ақпарат беріліп, еске түсіріледі. Әдебиеттің тектері: Эпос – өмір шындығын мол қамтып, кең суреттейтін, адам мінезін терең ашып жан-жақты танытатын күрделі жанр. Лирика – суреттеп отырған өмір құбылысына ақынның түсінігін, күйінішін, сүйінішін көрсететін көлемі шағын өлеңдер. Драма – шындықты айрықша тәсілдермен, шиеленіскен тартыстар үстінде жинақтап, оқиғаға қатысатын адамдардың сөзі мен ісі арқылы көрерменнің көз алдында қолма-қол көрсететін жанр. Әдеби жанрлар Эпикалық жанрға жататын шығармалар: батырлар жыры, лиро-эпостық жырлар, ертегілер, аңыздар, эпопея, роман, хикаят (повесть), әңгіме, очерк, новелла, т.б. Лирикалық жанрға жататын шығармалар: арнау-өлең, баллада, өлең, сонет, рубаи, т.б. Драмалық жанрға жататын шығармалар. трагедия, комедия, интермедия, скетч, пьеса, т.б. Комедия (гр. κωμωδία - сауық-сайран, әуезді ән) - өмір құбылыстарының, мінез-құлықтың, іс-әрекеттің күлкілі жақтарын көрсету мақсатымен сахнаға лайықталып жазылған драм.шығарма. Жанры түрліше: водевиль, фарс, сатиралық комедия, юморлық комедия, лирикалық комедия, музыкалық комедия, т.б Сатира (лат. Satira)- өзі суреттеп отырған оқиғаны, құбылысты немесе кейіпкерді өткір сынға алып, әжуаға айналдыратын көркемдік бейнелеу тәсілі. |
|
||||||||||
|
|
Жазушы Сұлтанәлі Балғабаевтың «Тойдан қайтқан қазақтар» атты екі бөлімді комедиясы – қазіргі кезеңдегі осындай келеңсіздікті бейнелеген сатиралық туынды. Комедияның барлық кейіпкерлері қазіргі кезеңдегі адамдардың іс-әрекеттері, мінез-құлық дағдылары жинақталған сипаттарымен көрсетілген. «Тойдан қайтқан қазақтар» пьесасын оқып, мазмұнымен танысады.Сюжетімен танысқан соң, композициялық жоспарын құрады. Жоспар. 1.Басталуы. Шағын перрон.Мэлис,Асай Мүсеевич, Қошқарбай тобы. 2.Байланысы.Көркемөнерпаздардың қошеметі. 3.Дамуы. Топтың бір-бірін қолпаштауы. 4.Шиеленісуі. «Қазақстан» пойызының тоқтауы.Билетсіз жолаушы. 5. Шарықтау шегі. Жолсерік әйелдің өктемдігі.Саудагер әйел. 6. Шешімі.Даурыққан, бөспе топтың перронға келуі. Тапсырма. 1.«Тойдан қайтқан қазақтар» шығармасының жанрын анықтаңдар. А) Комедия В) Мелодрама С) Трагикомедия Д) Трагедия 2. Анықтама әдебиеттің қай тегіне сәйкес екенін көрсетіңдер. Шындықты айрықша тәсілдермен, шиеленіскен тартыстар үстінде жинақтап, оқиғаға қатысатын адамдардың сөзі мен ісі арқылы көрерменнің көз алдында қолма-қол көрсететін сөз өнерінің тегі. А) Эпос В) Повесть С) Драма Д) Комедия 3. «Тойдан қайтқан қазақтар» драмасы неше бөлімнен тұратынын анықта. А) 1 бөлім В) 4 бөлім С) 5 бөлім Д) 2 бөлім Анықтамаларды сәйкестендіріңдер.
Үйге: Шығарманың толық мазмұнымен танысу, сұрақтарға жауап беру. |
|
|
|||||||||
Білгенге маржан. Қосымша ақпарат.
Сұлтанәлі Балғабаев:
Осыдан жиырма бес жылдан астам уақыт бұрын, тәуелсіздік
алмай тұрған кезде «Қызыл кітапқа кіретін халық» деген
бірнеше бөлімнен тұратын проблемалық мақалалар
жазып, жарияладым. Ол
кезде Алматыда бір-екі ғана қазақ мектебі бар еді.
Қазақтардың өз ана тілінен, ұлттық ерекшеліктерінен
теріс айналуы, ішкілікке салынып, моральдық жағынан
бұзылуы барынша асқындап
тұрған. Соған орай, қазақ халқы осы қалпымен тұра берсе,
азып-тозып, ұлт ретінде
жойылып кетеді деген мәселе көтердім.
Бұл ойымды «Қазақша білмейтін қазақ қай ұлтқа жатады?», «Ілгері баспаған интеллигенция», «Қазақ жеңе ме, арақ жеңе ме?!», «Қазақтан шыққан басшылар қазақ халқын қадірлей ме екен?!» деген тақырыптармен жеке-жеке талдап, дәлелдеуге тырыстым. Бұл жазғандарым біреулерге ұнады, біреулерге ұнамады. Десек те, содан бері заман да, ел мен адам да өзгерді. Ең бастысы, бұрын Алматы қаласында бір-екі ғана қазақ мектебі болған, қазір таза ана тілінде білім беретін 60-тан астам оқу ордасы бар. Көшеде кездескен қаракөз бүлдіршіндер түгел дерлік (олардың арасында өзімнің немерелерім де бар) майын тамызып, әдемілеп қазақша сөйлейді. Осыларды көргенде өзімді кәдімгідей бақытты сезінемін. Бір кездегі айтқандарымның жерде қалмай, күндердің күні жүзеге асқанын көргенде бойымды ризашылық сезім билейді.
жүктеу мүмкіндігіне ие боласыз
Бұл материал сайт қолданушысы жариялаған. Материалдың ішінде жазылған барлық ақпаратқа жауапкершілікті жариялаған қолданушы жауап береді. Ұстаз тілегі тек ақпаратты таратуға қолдау көрсетеді. Егер материал сіздің авторлық құқығыңызды бұзған болса немесе басқа да себептермен сайттан өшіру керек деп ойласаңыз осында жазыңыз
Сұлтанәлі Балғабаев «Тойдан қайтқан қазақтар» комедиялық драмасы(1-бөлім 1,2,3-көрініс)
Сұлтанәлі Балғабаев «Тойдан қайтқан қазақтар» комедиялық драмасы(1-бөлім 1,2,3-көрініс)
|
Пәні |
Қазақ әдебиеті |
|||||||||||
|
Сынып: |
11 сынып |
|||||||||||
|
Мұғалімнің аты-жөні |
Абдрахманова Б.Б. |
|||||||||||
|
Оқулық |
Қазақ әдебиеті Р.Зайкенова, Р.Сакенова,Л.Н.Нұрланова |
|||||||||||
|
Сабақ тақырыбы |
Сұлтанәлі Балғабаев «Тойдан қайтқан қазақтар» комедиялық драмасы(1-бөлім 1,2,3-көрініс) |
|||||||||||
|
Оқу мақсаты (қысқаша) |
Шығарманың фабуласын, сюжеттік-композициялық жоспарын жасайды. Әдебиет теориясынан ақпарат беріледі. |
|||||||||||
|
|
І Ұйымдастыру. ІІ Үй жұмысы пысықталады. Жаңа сабақтың тақырыбы мен мақсаты хабарланады. Әдебиет теориясынан ақпарат беріліп, еске түсіріледі. Әдебиеттің тектері: Эпос – өмір шындығын мол қамтып, кең суреттейтін, адам мінезін терең ашып жан-жақты танытатын күрделі жанр. Лирика – суреттеп отырған өмір құбылысына ақынның түсінігін, күйінішін, сүйінішін көрсететін көлемі шағын өлеңдер. Драма – шындықты айрықша тәсілдермен, шиеленіскен тартыстар үстінде жинақтап, оқиғаға қатысатын адамдардың сөзі мен ісі арқылы көрерменнің көз алдында қолма-қол көрсететін жанр. Әдеби жанрлар Эпикалық жанрға жататын шығармалар: батырлар жыры, лиро-эпостық жырлар, ертегілер, аңыздар, эпопея, роман, хикаят (повесть), әңгіме, очерк, новелла, т.б. Лирикалық жанрға жататын шығармалар: арнау-өлең, баллада, өлең, сонет, рубаи, т.б. Драмалық жанрға жататын шығармалар. трагедия, комедия, интермедия, скетч, пьеса, т.б. Комедия (гр. κωμωδία - сауық-сайран, әуезді ән) - өмір құбылыстарының, мінез-құлықтың, іс-әрекеттің күлкілі жақтарын көрсету мақсатымен сахнаға лайықталып жазылған драм.шығарма. Жанры түрліше: водевиль, фарс, сатиралық комедия, юморлық комедия, лирикалық комедия, музыкалық комедия, т.б Сатира (лат. Satira)- өзі суреттеп отырған оқиғаны, құбылысты немесе кейіпкерді өткір сынға алып, әжуаға айналдыратын көркемдік бейнелеу тәсілі. |
|
||||||||||
|
|
Жазушы Сұлтанәлі Балғабаевтың «Тойдан қайтқан қазақтар» атты екі бөлімді комедиясы – қазіргі кезеңдегі осындай келеңсіздікті бейнелеген сатиралық туынды. Комедияның барлық кейіпкерлері қазіргі кезеңдегі адамдардың іс-әрекеттері, мінез-құлық дағдылары жинақталған сипаттарымен көрсетілген. «Тойдан қайтқан қазақтар» пьесасын оқып, мазмұнымен танысады.Сюжетімен танысқан соң, композициялық жоспарын құрады. Жоспар. 1.Басталуы. Шағын перрон.Мэлис,Асай Мүсеевич, Қошқарбай тобы. 2.Байланысы.Көркемөнерпаздардың қошеметі. 3.Дамуы. Топтың бір-бірін қолпаштауы. 4.Шиеленісуі. «Қазақстан» пойызының тоқтауы.Билетсіз жолаушы. 5. Шарықтау шегі. Жолсерік әйелдің өктемдігі.Саудагер әйел. 6. Шешімі.Даурыққан, бөспе топтың перронға келуі. Тапсырма. 1.«Тойдан қайтқан қазақтар» шығармасының жанрын анықтаңдар. А) Комедия В) Мелодрама С) Трагикомедия Д) Трагедия 2. Анықтама әдебиеттің қай тегіне сәйкес екенін көрсетіңдер. Шындықты айрықша тәсілдермен, шиеленіскен тартыстар үстінде жинақтап, оқиғаға қатысатын адамдардың сөзі мен ісі арқылы көрерменнің көз алдында қолма-қол көрсететін сөз өнерінің тегі. А) Эпос В) Повесть С) Драма Д) Комедия 3. «Тойдан қайтқан қазақтар» драмасы неше бөлімнен тұратынын анықта. А) 1 бөлім В) 4 бөлім С) 5 бөлім Д) 2 бөлім Анықтамаларды сәйкестендіріңдер.
Үйге: Шығарманың толық мазмұнымен танысу, сұрақтарға жауап беру. |
|
|
|||||||||
Білгенге маржан. Қосымша ақпарат.
Сұлтанәлі Балғабаев:
Осыдан жиырма бес жылдан астам уақыт бұрын, тәуелсіздік
алмай тұрған кезде «Қызыл кітапқа кіретін халық» деген
бірнеше бөлімнен тұратын проблемалық мақалалар
жазып, жарияладым. Ол
кезде Алматыда бір-екі ғана қазақ мектебі бар еді.
Қазақтардың өз ана тілінен, ұлттық ерекшеліктерінен
теріс айналуы, ішкілікке салынып, моральдық жағынан
бұзылуы барынша асқындап
тұрған. Соған орай, қазақ халқы осы қалпымен тұра берсе,
азып-тозып, ұлт ретінде
жойылып кетеді деген мәселе көтердім.
Бұл ойымды «Қазақша білмейтін қазақ қай ұлтқа жатады?», «Ілгері баспаған интеллигенция», «Қазақ жеңе ме, арақ жеңе ме?!», «Қазақтан шыққан басшылар қазақ халқын қадірлей ме екен?!» деген тақырыптармен жеке-жеке талдап, дәлелдеуге тырыстым. Бұл жазғандарым біреулерге ұнады, біреулерге ұнамады. Десек те, содан бері заман да, ел мен адам да өзгерді. Ең бастысы, бұрын Алматы қаласында бір-екі ғана қазақ мектебі болған, қазір таза ана тілінде білім беретін 60-тан астам оқу ордасы бар. Көшеде кездескен қаракөз бүлдіршіндер түгел дерлік (олардың арасында өзімнің немерелерім де бар) майын тамызып, әдемілеп қазақша сөйлейді. Осыларды көргенде өзімді кәдімгідей бақытты сезінемін. Бір кездегі айтқандарымның жерде қалмай, күндердің күні жүзеге асқанын көргенде бойымды ризашылық сезім билейді.
шағым қалдыра аласыз













