Мұғалімнің аты-жөні: Нуракова.А.Б. | География пәні Сыныбы: 9 күні: 04.03 | «Лайбұлақ орта мектебі»КММ
|
Сабақтың тақырыбы | Шығыс Қазақстан экономикалық-географиялық табиғат жағдайы ресурстары,халқы.
|
Сілтеме | Қазақстан экономикалық географиясы 9-сынып. &40.219 бет География ж/е табиғат журналы АКТ пайдалану. |
Жалпы мақсаттар | Өндірістік аймақтың географиялық орнын және табиғи ресурстық әлеуетін түсінеді Топпен жұмыс істеу дағдыларын қалыптастырып дамыту. |
Оқыту нәтижелері | Әрекетте жұмыс істейді,ортақ шешім қабылдайды,талқылауды үйренеді. Экономикалық аудандарды аудандастырады, топпен жұмыс жасап үйренеді |
Сабақтың негізі идеясы | Өндірісті аймақтық ұйымдастыружәне экономикалық аудандастыру маңызы, зерттеушілік әңгіме, талқылау әдіс тәсілдер.
|
Сабақтың көрнекілігі | Компьютер, интерактивті тақта, слайдтар, карталар, оқулық мәтіні. |
Сабақтың өту барысы | Мұғалімнің іс-әрекеті | Оқушылардың іс-әрекеті | Уақыт |
Ұйымдас-тыру | Ынтымақтастық атмосферасын қалыптастырады. Топқа бөледі (бой арқылы), назарларын сабаққа аудараусынып ережесін құру.
| Оқушылар бойлары арқылы топқа бөлінеді.Сабаққа қажетті құрал-жабдықтарын әзірлеу | 2мин
2мин |
Сабақтың мақсаты- мен танысу
| Сабақтың тақырыбымен мақсатын айқындау, оқушыларға таныстыру | Сабақ мақсаты туралы пікірлерін айтады. | 1мин |
Бағалау критерий-лерімен танысу | Формативті бағалаудың стратегиясын қолдану (Бағдаршам).Өз-өзін бағалау,жиынтық баға, стикерлер
| Бағалау критерийлерімен танысады. | 2 мин |
Қызығушылықты ояту
| Ой тастау арқылы сұрақтар қояды:1. Қазақстанның әкімшілік-территориялық құрылысы бойынша қанша облыс бар?2. Олар қандай экономикалық аудандарға бөлінген?3. Әрбір экономикалық ауданға кіретін облыстарды атап шық.және ауыл шаруашылығының қалыптасу мүмкіншілігін анықтайды. | Оқушылар мұғалімнің сұрақтарына жауап береді:1. Қазақстан әкімшілік-территориялық құрылысы бойынша 14 облысқа бөлінген: СҚО, Қостанай обл., Ақмола обл., Павлодар обл., БҚО, Атрау обл., Ақтөбе обл., Маңғыстау обл., Қарағанды обл., ШҚО, Алматы обл., Жамбыл обл., ОҚО, Қызылорда2.Олар 5 экономикалық ауданға бөлінген: Солтүстік, Оңтүстік,Батыс, Шығыс, Орталық ЭА.3. Солтүстік ЭА: СҚО, Қостанай обл., Ақмола обл., Павлодар обл., Батыс ЭА: БҚО, Атрыау обл., Ақтөбе обл., Маңғыстау обл., Шығыс ЭА: ШҚО, Орталық ЭА: Қарағанды обл., Оңтүстік ЭА: Алматы обл., Жамбыл обл., ОҚО, Қызылорда облысы жатады. |
7 мин
|
Мағынаны ажырату кезеңі
Не ортақ?
| Шығыс Қазақстан экономикалық ауданы республика аумағының 10,4% алып жатыр, өнеркәсіп өнімінің 10%, ауыл шаруашылығының 13% өндіреді. Халық тұтынатын тауарлармен аудан көлемін қамтамасыз етеді. Шығыс Қазақстан жер көлемі 277 мың шаршы шықырым. Бұл өте әдемі таулы аудан. Елімізде туризмді дамытуға үлкен рөл атқарады. Шығыс Қазақстан экономикалық ауданына – Шығыс Қазақстан облысы кіреді. Табиғат жағдайының қолайлығын бағалай отырып, оны Орталық Қазақстанмен салыстырады. Шығыс Қазақстанның экономикасын Кенді Алтайдың полиметалы, қалайы-вольфрам, ванадий, алтын, көмір, сирек кездесетін металдары құрайды. Еліміздің аумағының үлкендігі, табиғат жағдайлары мен ресурстарының алуан түрлілігі географиялық еңбек бөлінісінің (ГЕБ) негізі болып табылатынын айтады.
| Ең алдымен экономикалық ауданның құрамы деген мәліметтерді көзжүгіртеді. Шығыс Қазақстан ЭГЖ мен табиғат жағдайының қолайлығын бағалайды, салыстырады. Экономикалық ауданның халқын өткен кезде халқына жоспар бойынша сипаттама береді. 1. Халық саны мен үлесі2. Тығыздығы мен тығыз қоныстанған аймақтар3. Урбандалу деңгейі4. ЭБХ мен олардың құрамы
|
10 мин
|
Негізгі идеяны ашуОй толғаныс кезеңі | Шығыс Қазақстан экономикалық ауданы Ертіс өзенінің жоғарғы ағысында, Алтай тауы мен Сарыарқаның шығыс бөлігін алып жатыр. Осы жерде тақырыпты нақты негіздеу үшін оқулықтың 221 бетіндегі картасын оқушылармен біріге отырып талдаймын.Шығыс Қазақстанда отын ресурстары аз болғанымен, су қоры Өскемен, Бұқтырма және Шүлбі СЭС-і (қуаттылығы 1350 мың кВт) және Ертіс тармақтарында орналасқан СЭС-ң тораптары жұмыс істейді. Ең ірісі – Бұқтырма су қоймасы, көлемі 550 шаршы шақырым, тереңдігі 11 м. Алтайда жер асты сулары көп. Түсті металлургия (қорғасын, мырыш, титан, магний, сирек металдар) өнеркәсіптің негізгі ортасы.
| Кейін оқушылар жаңа тақырып бойынша мұғалімнің әңгімесінтыңдап отырып, анқытамаларды жазып отырады:Ауданның табиғат жағдайларына сипаттама береді. Ресурстардың орналасу реттіліктерін айтады. |
15 мин |
Қорытындылау
| Формативті бағалау жүргізедіСабақ соңында өтілген материалды бекіту мақсатында келесі сұрақтарды қояды:1. Шығыс Қазақстанның ЭГЖ. Экономикасын дамытудағы басты қолайлы жағы неге негізделген?2. Табиғат жағдайы мен ресурсына шаруашылық тұрғысынан баға беріңдер. Шығу парағы арқылы кері байланыс жасау.Бағалау критерийлері бойынша жүзеге асады.Жиынтық бағаны қояды. | Сабақ бойынша рефлексия жасайды.Үй тапсырмасын жазады, қорытынды баға шығарады.Қоштасады. 1. Шығыс Қазақстанның ЭГЖ. Экономикасын дамытудағы басты қолайлы жағын анықтайды. 2. Табиғат жағдайы мен ресурсына шаруашылық тұрғысынан баға береді.Өз сұрақтарын, тілектерін, ұсыныстарын салады.
| 3мни |
Бағлау | Бағалау критерийлері бойынша жүзеге асады. Жиынтық бағаны қояды. | Бағалау өзара топтар, бірін- бірі және мұғалім тарапынан формативтік бағалау мен жиынтық бағалау жүзеге асады (Бағдаршам) | 2мин |
Үйге тапсырма | 1. §40 оқып, мазмұнын айту.2. Кескін картаға Шығыс Қазақстанның шекарасын, ірі қалалар мен өнеркәсіп тораптарын түсіру.3. «Риддер қаласының өткені мен бүгіні» немесе «Шығыс Қазақстанның экологиялық проблемасы» атты баяндаманы дайындау. | Оқушылар үй жұмысын жазып алады, түсінбеген сұрақтарды сұрайды.
| 1 мин |