Сабақтың тақырыбы: Тіл және сөйлеу
Сабақтың мақсаты: Сөйлеу және оның түрлері туралы берілген ұғымды кеңейту, оқушылардың сөйлеу мәнерін жетілдіру.
Сабақтың көрнекілігі: жеке және сюжетті суреттер.
Сабақтың барысы:
І. Бағдарлау – мотивациялық кезең.
Негеш – өздерің сияқты 3 – сынып оқушысы. Ол – көңілді, мейірімді, білімқұмар бала. Негеш үнемі «Кім? Не? Қайда? Неге?» сұрақтарын көп қояды. Сол себепті оны Негеш деп атайды.
Негеш мына сұрақтардың жауабын білгісі келеді:
-
Сөйлеу не үшін қажет?
-
Сөйлеу не арқылы жүзеге асады?
Білгішбек: «Тіл мен сөйлеудің не үшін қажет екенін мына сызбадан байқауға болады».
сөйлеседі
хабар береді
Т
іл арқылы пікірлеседі
білмегенін сұрайды
кеңеседі
-
Сендер бұған не дейсіңдер?
ІІ. Операциялық – орндаушылық кезең.
1 – жаттығу. Суретпен жұмыс:
-
Қыз не істеп тұр?
-
Қыз ән шырқап тұр.
-
Бала не істеп отыр?
-
Бала айнаға қарап сөйлеп отыр.
-
Хабарландыруда не жазылған?
-
Кішкентай ақ күшіктің жоғалып кеткені туралы жазылған.
-
Суреттегілерді ауызша және жазбаша сөйлеу түрлеріне ажыратыңдар.
-
Ауызекі сөйлеу мен жазбаша сөйлеудің қайсысы бұрын пайда болды?
-
Сөйлеу түрлерін қай кезде, қалай қолданасыңдар, әңгімелеу?
«Құстар қалай дыбыстайды» ойыны
-
Бұл қай құс? Ол қалай дыбыстайды?
Бүркіт – шаңқылдайды, қаз – қаңқылдайды, шағала – шаңқылдайды, тырна – тыраулайды, торғай – шырылдайды, сауысқан – шықылықтайды.
2 – жаттығу. Өлеңді мәнерлеп оқы
-
Ақтан неге мәз болды?
-
Құстардың сөйлегеніне мәз болды.
-
Шынында, құстар сөйлей алады ма?
-
Жоқ. Құстар тек дыбыс шығарады. Олар сөйлей алмайды.
Сонымен балалар, байқадыңдар ма? Сөйлеу тек адамға тән құбылыс.
Дәптермен жұмыс. 3-жаттығу. Мәтінді түсініп оқып, соңғы екі сөйлемді көшіріп жаз.
ІІІ. Рефлексиялық - бағалау кезеңі.
«Ойлан, тап» ойыны
Аяғы жоқ – жүреді.
Аузы жоқ – сөйлей біледі.
(Хат)
Сөзі дана, үні жоқ,
Сөйлемейді – тілі жоқ.
Қолыңа алсаң – шешен,
Ақылы асқан көсем.
(Кітап)
Әрі шешен, әрі әншә, әрі күйші.
Әр үйде бар, тапқышым кәне, білші.
(Радио)
Құлағында – құлағым,
Аузында – аузым,
Күнде естіп тұрамын
Жолдасымның дауысын.
(Телефон)
-
Жұмбақтың шешуіндегі сөздер сөйлеудің қай түріне жатады?
-
Радио, Телефон ауызек сөйлеу түріне, кітап, хат жазбаша сөйлеу түріне.
Үй тапсырмасы:
5 - жаттығу
жүктеу мүмкіндігіне ие боласыз
Бұл материал сайт қолданушысы жариялаған. Материалдың ішінде жазылған барлық ақпаратқа жауапкершілікті жариялаған қолданушы жауап береді. Ұстаз тілегі тек ақпаратты таратуға қолдау көрсетеді. Егер материал сіздің авторлық құқығыңызды бұзған болса немесе басқа да себептермен сайттан өшіру керек деп ойласаңыз осында жазыңыз
Тіл және сөйлеу
Тіл және сөйлеу
Сабақтың тақырыбы: Тіл және сөйлеу
Сабақтың мақсаты: Сөйлеу және оның түрлері туралы берілген ұғымды кеңейту, оқушылардың сөйлеу мәнерін жетілдіру.
Сабақтың көрнекілігі: жеке және сюжетті суреттер.
Сабақтың барысы:
І. Бағдарлау – мотивациялық кезең.
Негеш – өздерің сияқты 3 – сынып оқушысы. Ол – көңілді, мейірімді, білімқұмар бала. Негеш үнемі «Кім? Не? Қайда? Неге?» сұрақтарын көп қояды. Сол себепті оны Негеш деп атайды.
Негеш мына сұрақтардың жауабын білгісі келеді:
-
Сөйлеу не үшін қажет?
-
Сөйлеу не арқылы жүзеге асады?
Білгішбек: «Тіл мен сөйлеудің не үшін қажет екенін мына сызбадан байқауға болады».
сөйлеседі
хабар береді
Т
іл арқылы пікірлеседі
білмегенін сұрайды
кеңеседі
-
Сендер бұған не дейсіңдер?
ІІ. Операциялық – орндаушылық кезең.
1 – жаттығу. Суретпен жұмыс:
-
Қыз не істеп тұр?
-
Қыз ән шырқап тұр.
-
Бала не істеп отыр?
-
Бала айнаға қарап сөйлеп отыр.
-
Хабарландыруда не жазылған?
-
Кішкентай ақ күшіктің жоғалып кеткені туралы жазылған.
-
Суреттегілерді ауызша және жазбаша сөйлеу түрлеріне ажыратыңдар.
-
Ауызекі сөйлеу мен жазбаша сөйлеудің қайсысы бұрын пайда болды?
-
Сөйлеу түрлерін қай кезде, қалай қолданасыңдар, әңгімелеу?
«Құстар қалай дыбыстайды» ойыны
-
Бұл қай құс? Ол қалай дыбыстайды?
Бүркіт – шаңқылдайды, қаз – қаңқылдайды, шағала – шаңқылдайды, тырна – тыраулайды, торғай – шырылдайды, сауысқан – шықылықтайды.
2 – жаттығу. Өлеңді мәнерлеп оқы
-
Ақтан неге мәз болды?
-
Құстардың сөйлегеніне мәз болды.
-
Шынында, құстар сөйлей алады ма?
-
Жоқ. Құстар тек дыбыс шығарады. Олар сөйлей алмайды.
Сонымен балалар, байқадыңдар ма? Сөйлеу тек адамға тән құбылыс.
Дәптермен жұмыс. 3-жаттығу. Мәтінді түсініп оқып, соңғы екі сөйлемді көшіріп жаз.
ІІІ. Рефлексиялық - бағалау кезеңі.
«Ойлан, тап» ойыны
Аяғы жоқ – жүреді.
Аузы жоқ – сөйлей біледі.
(Хат)
Сөзі дана, үні жоқ,
Сөйлемейді – тілі жоқ.
Қолыңа алсаң – шешен,
Ақылы асқан көсем.
(Кітап)
Әрі шешен, әрі әншә, әрі күйші.
Әр үйде бар, тапқышым кәне, білші.
(Радио)
Құлағында – құлағым,
Аузында – аузым,
Күнде естіп тұрамын
Жолдасымның дауысын.
(Телефон)
-
Жұмбақтың шешуіндегі сөздер сөйлеудің қай түріне жатады?
-
Радио, Телефон ауызек сөйлеу түріне, кітап, хат жазбаша сөйлеу түріне.
Үй тапсырмасы:
5 - жаттығу
шағым қалдыра аласыз













