Түсінік хат.
Үйірме бағат: Ұлттық ойын.
Тәрбие бағыты: Асық ойынының түрлерін үйрету арқылы эсетикалық,
патриоттық, мәдени тәрбие беру.
Мақсаты: Ұлттық асық ойынының жандандырып, жоғарғы
денгейде оқушылардың ұлттық ойынға деген қызығушылығын
қалыптастыру. Шығармашылық, іздемпаздық, ойлау қасиеттерін дамыту,
шыдамдылықтарын арттыру, ұжымдасып жұмыс істеуді қалыптастыру. Асық
ойынын жоғарғы деңгейде меңгеріп, ойлау стилімен рухани мәдениетті
қалыптасқан, спорт саласында – эстетикалық сауатты тұлға тәрбиелеп
даярлау.
Міндетті: Мектеп базасында дене тәрбиесі сабағында алған
білімдерін шыңдап, шеберліктерін қосымша білім беру арқылы әрі
қарай дамыту. Оқушының дарынын ашу. Асық ойынын жетік меңгере
алатын тұлға қалыптастыру. Жоспарда асық ойынының жүрістері, ойнау
деңгейлігі көрсетілген. Жоспардабазалық оқулықтар мен қатар
көптеген әдебиеттерден, методикалық журналдардағы қажетті
мағұлматтардан жасақталған. Қазіргі ұрпақтың санасынан алыстап бара
жатқан бабаларымыздың ұлттық ойын түрлерін әсіресе асық ойынын
жандандыру басты міндет болып табылады.
Спортқа деген қасиет – оқушының бойындағы сана
белсенділігі, таным белсенділіг, тума қабілеті. Ол қабілет мектепте
сан алуан ғылыми салалардан білім алу арқылы және тәжербиелі
ұстаздардың көмегі арқылы ашылады. Бірақ бала бойындағы қабілет,
дарындылық қасиетінің тұқым қуалаушылық та болуы мүмкін. Ата –
бабаның дарын қасиеті, ұрпақатн – ұрпаққа берілетіні өмір ақиқаты.
Дегенмен де , спортқа деген дарын қабілеті өздігінен жетілмейді,
оған белгілі бір жакторлар ықпал жасайд:
- Мектеп өмірі
- мектептегі оқыту мен тәрбие
жұмысы
- оқушалар мен мұғалімдер арасындағы қарым
қатынас
- отбас жағдайы
- физиологиялық даму үрдісі
- білімның берілу сапасы
- сайыстарға, жарыстарға қатысу
- баланы үнемі қызықтарып отыру
- жеткен жетістіктері арқылы мадақтап отыру, өз
күшіне сендіру.
Қай заманда болмасын адамзатбаласының алдында
тұратын ұлы мақсат мұраттарының ең бастысы өз халқының, өз ұлтының
тәжірибесін жалғастыратын ұрпақ тәрбиелеу. Ұлттық ойын түрлері
қашан да қамқорлықты, оған асқан жауапкершілікпен қарауды қажет
етеді. Әсіресе осы ұлттық ойын түрлерін оқыту жайы, оған жастай
баулап тәрбиелеу ісі баршамыздың алдымызға байыпты міндеттер
таратады. Осыған орай,мектептен тыс жұмыс орталығында мектеп
оқушыларының ұлттық ойын түрлерінен білімін тереңдету, толықтыру
үшін «Асық» үйірмесі енгізілді.
«Асық» үйірмесінің бағдарламасы жыл бойына 216
сағатқа,аптасына 6 сағат,орта сыныптардың оқушылары үшін
жасақталған. Бағдарлама көнеден келе жатырған асық ойынын зерттеп,
жаңа әдістерді қолдана отырып меңгерту көзделді. Сонымен
қатармектепшілік үйірме жұмысына арналған жылына 34 сағат,аптасына
1 сағаттық бағдарлама қарастырылған:
Оқушы асық ойынын ойнау
барысында:
-тарихын,жүріс,тәсілдерін
меңгерді
-ойлау қабілетін арттырды
-ойынды ойнау барысында жаңа әдістерін
қарастырды
-өз ойындарына талдау жасайды
-бір-бірінің жаңа тәсілдерін сынай отырып
талдайды.
Берілетін білім мен тәрбие және
дағды:
-халқымыздың ұлттық ойындарын бойларына
сіңірту
-ұлттық,патриоттық, эстетикалық тәрбие
беру
-жаңа әдіс-тәсілдерді жасауды
үйрету
-ойын ережесін сақтай білуге
үйрету
-ойын жүрістерін дұрыс орындауға бағыт бағдар
беру
Өзектілігі:
Қазіргі замандағы ұлттық ойындардың зияткерлік
өнері маңызын түсіну.
Пәнаралық байланыс:
Ден шынықтыру, алғашқы әскери
дайындық,математика,физика,сызу,тарих пәндері мен тығыз
байланыста.
Үйірмені ұйымдастыру
формасы:
Лекция,жарыстар,сайыстарға
қатысу.
Болжамы:
Егер үйірме меңгерілсе, онда оқушы сауатты,
көркем-эстетикалық біліктілігі дамыған,ойлау қабілеті дамыған
ұлттық ойын түрлерін білетін сауатты тұлға
қалыптасады.
Оқушы біліміне қойылатын
талаптар:
Оқушылар білуі тиіс:
-ойын ережелерін сақтауды
-асық жатыстарының атқаратын
қызметтерін
-ұлттық ойын түрлерімен жұмыстана
білуі
-ұлттық ойынның ойнау
ерекшеліктерін
-ұлтымыздың ойын түрлерін,тарихын білуі
тиіс
Оқушылар орындай алуы тиіс:
-ойынның түрлі әдіс тәсілдерін
білуі
-атқарылған ойынға талдау жасап, баға бере алуы
керек
Күтілетін нәтиже:
Оқыту барысында оқушылар болашақ маман иесі
ретінде икемдік, ойынның түрлі әдіс-тәсілдерін жетік меңгеріп
орындай алады және өз жұмыстарын қортындылап,дәлелдеп
береді.
-алдымен баланың ұлттық спортқа,асық ойынына
деген қызығушылығы пайда болады.
-ойынға деген бейімділігі мен икемділігі
қалыптасады
-ойлау қабілеті артады
-өз идеясы, өзіндік пікірі, көзқарасы
қалыптасады
-жаңа әдіс тәсілдері меңгеруде ізденіс пайда
болады
-жаңа қабілеттеріашылады
-шеберлік,іскерлік дағдылары
ашылады
-кәсіби шеберлігі өседі