ҮШ ЖАСҚА ДЕЙІНГІ БАЛАЛАРДЫ ДАМЫТА ОҚЫТУДА
ЛОГОПЕДИЯЛЫҚ ТЕХНОЛОГИЯЛАРДЫ ҚОЛДАНУ
Калкулова Айгерим
Дилдабековна
Шымкент қаласы, № 48 «Береке»
бөбекжай-бақшасының логопеді
Бүгінгі күні әртүрлі патологиялары бар жаңа туған
нәрестелер санының өсуі байқалады. Жиі кездесетін бұзылулар - бұл
генетикалық ауытқулар (Даун синдромы), жүйке аурулары кезіндегі
қозғаушы аппараттардың бұзылуы (церебральды паралич), аутизм
спектрінің бұзылуы, сөйлеу, есту, көру органдарының даму
патологиясы. Дамуында ауытқуы бар балалармен түзету жұмысын
неғұрлым ерте бастасаңыз, соғұрлым әсер айқынырақ болады. Үш жасқа
дейінгі балаларды дамытудың маңызды бағыты - логопедиялық ерте
араласу технологияларын енгізу.
Кішкентай балаларға арналған логопедия мақсаты
мен міндеттері:
Логопедиялық көмектің негізгі мақсаты - баланың
сөйлеуін дамытуға қолайлы жағдайлар жасау, ол өзінің құрдастарымен
қарым-қатынаста сенімді бола отырып, қоғамда ойдағыдай бейімделе
алады.
Ерте логопедиялық араласудың міндеттерінің
қатарына:
•
кешенді диагностика жүргізу және даму ауытқуларын
анықтау;
•
логопедиялық түзетудің жеке жоспарын
құру;
•
Ата-аналармен консультациялық-ағарту жұмысын
ұйымдастыру
баланың (заңды өкілдері).
Ерте жаста сөйлеу дағдыларын қалыптастыру
балалардың эмоционалды-когнитивті сферасын дамытуды,
артикуляциялық, жалпы, ұсақ моториканың жаттығуларын, сөздік қорын
кеңейту және белсенді сөйлеу дағдыларын ынталандыруды қамтиды.
Негізінен ойын түрінде өткізілетін сабақтарда баланың ми қыртысының
сенсорлық және моторлы орталықтары қатысады.
Маманның құзыреттілігіне қойылатын
талаптар
Кішкентай балалармен жұмыс жасайтын логопед
сөйлеу алдындағы даму ерекшеліктерін жақсы білуі керек, сөйлеу
патологиясының себептері мен оның салдарын білуі керек, емтихан
өткізіп, сөйлеу функциясын қалыптастырудағы ауытқуларды дұрыс
диагноздай білуі керек, меншікті логопедиялық технологиялар үш
жасқа дейінгі балаларда сөйлеу тілінің бұзылуының алдын алу және
түзету.
Логопедиялық топта балаларды дайындау кейде
балабақшаның жаппай топтарына қарағанда әлдеқайда күшті болатыны
ешкімге құпия емес шығар. Логопедпен сабақтарды мүмкіндігінше
ертерек бастау керек, өйткені сөйлеу бұзылыстарын жасына қарай
түзету қиындай түседі. Логопедиялық топ балаларға сынып ұжымында өз
мүмкіндіктерін толық іске асыруға мүмкіндік береді. Психологиялық
жайлылық сезімін береді - мен артта қалған жоқпын! Мектепке
барғымыз келеді, жаңа білімді аламыз және сіңіреміз! Осылайша,
балалар біздің жұмысымыздың басты мақсаты болып табылатын табысты
оқуға дайын болады.
Тиімді жұмыс үшін біз көмекші көрнекі құралдарды
кеңінен қолданатынымызды атап өткен жөн: топта арнайы «логопедиялық
бұрыш» жабдықталған, сөйлеу тілінің бұзылуының түрлері мен
себептері, коррекциялық логопедиялық тапсырмалар және балалармен
профилактикалық жұмыс туралы ақпарат көрсетілген ата-аналарға
арналған стендтерде, мектеп жасына дейінгі балалар дыбысты дұрыс
айтады, отбасында қолдануға ұсынылатын сөйлеудің грамматикалық
құралдарын жетілдіреді.
Логопедиялық топтағы балалардың саны, әдетте,
қалғандарына қарағанда аз, бұл сәбилермен тереңірек зерттеу жүргізу
қажеттілігімен байланысты. Бұл өте маңызды, өйткені мектеп жасына
дейінгі балалардың дыбыстық айтылуының бұзылуын уақтылы жою ауызша
сөйлеудің дұрыс қалыптасуына әкеледі. Жазбаша сөйлеу кейіннен
ауызша сөйлеу негізінде қалыптасады, ал бұл процестерсіз мектептегі
толыққанды білім беру мүмкін емес.
Қосымша кәсіптік білім беру академиясында
профилактикалық (жетіспеушіліктің дамуын болдырмайтын) логопедиялық
терапияның ерекшеліктерін «Профилактикалық логопедия. Нәрестелер
мен жас балаларға логопедиялық көмекті ұйымдастыру және мазмұны».
Оқыту аяқталғаннан кейін студенттерге үш жасқа дейінгі балалардың
сөйлеу тілін дамыту саласында жұмыс істеуге құқық беретін кәсіби
қайта даярлау туралы диплом беріледі.
Қолданылған әдебиеттер:
-
О.Киреева «Программа коррекционно-развивающей
работы с детьми старшего дошкольного возраста в условиях
логопункта» М-2006 г.
-
https://analiz-logopedicheskogo-zanyatiya-v-detskom-sadu-obrazets.html
-
Крылова Н.Л. О
преемственности в речевой работе логопеда и воспитателя /
Дефектология №1.2004