Басталуы 5
минут
|
Ұйымдастыру
кезеңі 2 минут
Топтарға бөлу.
«Тәтті тоқаштар»
Оқушыларды тәтті
тоқаштар арқылы ІІІ топқа
бөлу.
Психологиялық
ахуал қалыптастыру: 3
минут
«Өзі туралы
кластер» тренинг
Оқушылар танысу үшін өздері
туралы кластерлер құрастыруы керек. Олар парақтың ортасындағы
шеңберге өз есімдерін жазып, одан таралатын шеңберлерге өздерінің
өмірінде маңызы бар бес негізгі рөлін жазады. Мысалы: Жанұяның
еркесі, адал дос т.б
|
1-топ «Сары
тоқаш».2-топ «Көк тоқаш».
3-топ «Қызыл
тоқаш»
«Өзі туралы кластер» тренинг,
қағаздар, қалам.
|
Ортасы 20
минут
|
Білу және
түсіну 10 минут
Топтарға
тапсырма:
(Мәтін бөліктерін
тарату)
Оқулықтағы
тапсырмаларды топтарға бөлу
Атымтай Жомарт өзi есепсiз бай
бола тұрып, күн сайын бiр мезгiл үстiне ескi-құсқы киiм киiп, отын
кесiп, шөп тасып жұмыс қылады екен. Бiр күнi өзiнiң жақын,
таныстары сұрады дейдi: – Жомарт, құдай берген дәулетiңiз бар, ашқа
– тамақ, жалаңашқа – киiм, үйсiздерге – үй болдыңыз, сөйтiп тұрып
өз басыңызды кемшiлiкке салып, жете алмаған жарлыша отын кесiп, шөп
тасығаныңыздың мағынасы не? – деп. Жомарт айтты дейдi: – Төрт түрлi
себеп бар. Әуелгiсi: әдемi ат, асыл киiм, асқан дәулеттi өне бойы
әдет етсең, көңiлге жел кiргiзедi; сол желiккен көңiлмен өзiмнен
терезесi төмен бейшаралардан жиренiп, көз салмай, кем-кетiкке
жәрдем берудi ұмытармын деп қорқамын. Екiншiсi: бар бола тұрып мен
жұмыс қылсам, мұның кемшiлiк емес екенiн бiлiп, кейiнгiлер әбiрет
алсын деймiн. Үшiншiсi: күн сайын өз бейнетiммен тапқан бiр-екi
пұлға нан сатып алып жесем де бойыма сол тамақ болып тарайды,
еңбекпен табылған дәмнiң тәттiлiгi, сiңiмдiлiгi болады екен.
Төртiншiсi: құдайтағаламның берген дәулетiн өзiмсiнiп, тиiстi
орындарына жаратпай, көбiсiн өзiм iшiп-жеп, өзiм тұтынсам, мал
берген иесiне күнәлi болармын деп қорқамын, – дедi. Әңгіменің
тақырыбына қарап «Жомарт» - адамға тән қасиет, «Атымтай» - адамның
есімі деп ойлауымыз мүмкін. Алайда Атымтай Жомарт – түрлі халық
фольклорында кездесетін, әрдайым жағымды образ ретінде сипатталатын
кейіпкер. Оның нақты қай жылдары өмір сүргені белгісіз, алайда
ғалымдар арасында VI ғасырда өмір сүрген деген болжам бар. Аталған
кейіпкер Шығыс халықтары фольклорында хикаяттық, қиял-ғажайып
ертегі, тұрмыс-салт ертегі сынды үш түрлі сипатталады. Жоғарыда
жазылған Ыбырай Алтынсарин әңгімесі оның өмірі мен жомарт болу
себебін нақты баяндайтындықтан, осының алғашқысына жатады. Бұл
әңгіме жас өрендерді еңбекке баулып, маңдай термен табылған нанның
тәтті болатындығын баяндайды. Жомарт сөзі парсы тілінен алынған,
"жуван" - жас, жігіт, "мард" - адам деген мағынаны
білдіреді.
Қолдану 8
минут «Интервью»
әдісі
Жалпыға арналған
тапсырма:
Оқушылар тақырып
аясында сұрақтар құрастырады. Сұрақтар тақтаға ілінеді. Оқушылар
бір-бірінің сұрақтарына жауап
береді.
|
«Әлемді
шарлау» әдісі арқылы
түсіндіріледі.
«Интервью»
әдісі
Оқушылар өз ойларын
стикерлерге жазып
жабыстырады.
|