Сабақ:Ыбырай әңгімелерінің тәрбиелік мәні | Мектеп:№17 Ы.Алтынсарин атындағы орта мектеп |
Күні: | Мұғалімнің аты- жөні: Жанысбаева П. |
Сынып: 10 | Қатысқандар саны: | Қатыспағандар саны: |
Сабақ негізделген оқу мақсаты(мақсаттары) | Әңгімелерінің мазмұнын білу,тақырыбы мен идеясын табу, құрылысына талдау жасау, ой тұжырымын жасап, өмірмен байланыстыру; |
Оқу мақсаты | Барлық оқушылар: |
| Мазмұнын біледі.Сұрақтарға жауап береді. |
| Басым бөлігі: |
| Тақырыбы мен идеясын айта алады. |
| Кейбір оқушылар: |
| Өмірмен байланыстырады. |
Тілдік мақсат | Оқушылар: .... істей алады. |
| Әңгіме- новеллалар туралы айтады. |
| Негізгі сөздер мен тіркестер: |
|
|
| Сыныптағы диалог/жазылым үшін пайдалы тілдік бірліктер: |
|
|
| Талқылауға арналған тармақтар: |
|
|
| Сіз неліктен...... екенін айта аласыз ба? |
|
|
| Жазылым бойынша ұсыныстар: |
|
|
Алдыңғы тақырып | Новелла мен әңгіменің айырмашылығы қандай? дегеніміз не? |
Жоспар |
Жоспарланған уақыт | Жоспарланған жаттығулар(төменде жоспарланған жаттығулармен қатар, ескертпелерді жазыңыз) | Ресурстар |
Басталуы 10 мин. | Шаттық шеңберіне тұрғызып, «Тілек – тірек»демекші, жүректің қылын дір еткізетін жақсы тілекпен сабағымызды бастайық.«Дөңгелек үстел» әдісімен үй тапсырмасын мына сұрақтар негізінде сұрап шығамын.Балалар, біз сендермен Ы.Алтынсариннің өмірі мен шығармашылығы бойынша біраз мағлұматтар алдық.Сонымен Ыбырай кім?1.Ы.Алтынсариннің өмірі мен шығармашылығы туралы не білдік?2. Ы.Алтынсариннің демократтық – ағартушылық көзқарасының қалыптасуына қандай жағдайлар әсер етті?3. «Қазақ хрестоматиясын»жазудағы мақсаты қандай болды?4.Неліктен қазақ балалар әдебиетінің атасы дейміз?Балалар, қандай өлеңдерін жаттап келдіңдер?1.Оқыған мен оқымағанның айырмасы қандай екен?2.Нені дәріптейді?Тақтадағы стикерлер арқылы 2 топқа бөліп отырғызамын.«Бағдаршам» | Стикер, бор, оқулық |
Ортасы | Балалар, Ыбырай Алтынсарин туған әдебиетіміздің тарихынан көрнекті прозашы ретінде де ерекше орын алады. Себебі оған дейін қазақ жазба әдебиетінде көркем проза әлі қалыптаса қоймаған еді.Ол Еуропалық үлгідегі шағын қара сөз жанры новеллаларды қазақ оқырманына әкелді.Қаламгердің шағын әңгіме, новеллалары жастарды оқу- білімге ұмтылуға, өнерді меңгеруге, кәсіп үйренуге, еңбекті сүюге, Отанын қадірлеуге, сондай- ақ талапты, жігерлі, кішіпейіл болуға тәрбиелейді.Сонда новелла мен әңгіменің айырмасы қандай?(тақтадан түсіндіру)Олай болса, мына әңгіме- новеллаларға талдау жасай отырып, қандай тәлім- тәрбие жатқанын айтып көрелік.Топтық жұмысӘр топқа қима қағазда салынған 3 әңгімесін таратып беремін.Суреттер арқылы қай әңгімесі екенін тауып,тақтадағы үлгі бойынша талдау жасайды. 1.Шығарма аты2.Тақырыбы мен идеясы3.Кейіпкерлері4.Түйінді ой5.Мақал- мәтел«Мейірімді бала», «Атымтай жомарт» әңгімелерін 2 топқа беремін. «Тоғыз алмаз» әдісі бойынша әңгіменің негізгі ойын тауып, өмірмен байланыстырады. |
|
Аяқталуы 10 мин. | Бекіту:Осы әңгіме бойынша Үлгіге қарай отырып, «төрт сөйлемнен»тұратын эссе жазып көрелік.Балалар, «Біреуге жақсылық етсең, ол жақсылығыңды міндет етпе».Сабағымызды «Жақсылық тамшысымен»қорытындылайық.Жасаған жақсылықтарыңды стикерге жазып, тақтаға іліңдер.Әр адамның жаны жақсылыққа толы болса, жер бетінде бейбітшілік орнап,адамдар бақытты өмір сүреді. Үйге тапсырма:Шығарма «Ыбырай Алтынсарин- қазақ балалар әдебиетінің атасы»Бағалау
|
|
Қосымша ақпарат Ыбырай әңгімелерін 3 топқа бөлуге болады:оның біріншісі- новеллалар, 2-түрі- ертегі- аңыз үлгісіндегі әңгімелер, 3-сі- шағын көлемді мысал үлгісіндегі өнеге сөздер. |
Саралау- сіз қосымша көмек көрсетуді қалай жоспарлайсыз?Сіз қабілеті жоғары оқушыларға тапсырманы күрделендіруді қалай жоспарлайсыз? | Бағалау-Оқушылардың үйренгенін тексеруді қалай жоспарлайсыз? Кері байланыс «Жақсылық тамшысы» | Пәнаралық байланыс Қауіпсіздік және еңбекті қорғау ережелері АКТ-мен байланысҚұндылықтардағы байланыс |
|
|
|