Өзін-өзі тану пәнін оқыту ерекшеліктері мен әдіс -тәсілдері
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
1 слайд
«Өзін-өзі тану» пәнін оқыту ерекшеліктері мен
әдіс-тәсілдері
Орындаған: Астанакулова
Малика
1 слайд
«Өзін-өзі тану» пәнін оқыту ерекшеліктері мен әдіс-тәсілдері Орындаған: Астанакулова Малика
2 слайд
«Өзін-өзі тану» пәні
•
Яғни, жалпы адамзаттық құндылықтар болып саналатын адамгершілік
мұраларды, рухани-адамгершілік қасиеттерді бүгінгі ұрпақтың бойына
сіңіру, жақсылыққа үйрете білу аса маңызды. «Өзін-өзі тану» баланы өзінің қадірін өзі білуге, өзін сыйлауға, өзгелердің
талқы-талдауына тәуелді болмауға, өзін-өзі жетілдіруге, өз бетінше шешім
қабылдай алуына және өз сөзі мен әрекеттері үшін жауапкершілікті сезіне
білуге тәрбиелейді .
2 слайд
«Өзін-өзі тану» пәні • Яғни, жалпы адамзаттық құндылықтар болып саналатын адамгершілік мұраларды, рухани-адамгершілік қасиеттерді бүгінгі ұрпақтың бойына сіңіру, жақсылыққа үйрете білу аса маңызды. «Өзін-өзі тану» баланы өзінің қадірін өзі білуге, өзін сыйлауға, өзгелердің талқы-талдауына тәуелді болмауға, өзін-өзі жетілдіруге, өз бетінше шешім қабылдай алуына және өз сөзі мен әрекеттері үшін жауапкершілікті сезіне білуге тәрбиелейді .
3 слайд
«Өзін-өзі тану» пәнінің мақсаты
➢
Оқу-әдістемелік кешеннің барлық компоненттері өзара байланысты және
дамыта оқытудың мақсаттарын арнайы сабақтарда және сабақтан тыс
уақытта, балабақшада, үйде іске асыру көзделген. - Әрбір баланы өз бойындағы
шығармашылық әлеуетін тану және аша
білуге үйрету;
- Әрбір балаға өзінің эмоционалдық көңіл-күйі
мен мінез-құлық ерекшеліктерін ұғына білуге
үйрету;
- Әрбір балаға өз әдет-қылығы мен
тәртібін басқара және бағалай білуге
үйренуіне мүмкіндік туғызу;
3 слайд
«Өзін-өзі тану» пәнінің мақсаты ➢ Оқу-әдістемелік кешеннің барлық компоненттері өзара байланысты және дамыта оқытудың мақсаттарын арнайы сабақтарда және сабақтан тыс уақытта, балабақшада, үйде іске асыру көзделген. - Әрбір баланы өз бойындағы шығармашылық әлеуетін тану және аша білуге үйрету; - Әрбір балаға өзінің эмоционалдық көңіл-күйі мен мінез-құлық ерекшеліктерін ұғына білуге үйрету; - Әрбір балаға өз әдет-қылығы мен тәртібін басқара және бағалай білуге үйренуіне мүмкіндік туғызу;
4 слайд
«Өзін-өзі тану» пәнінің басты ерекшелігі
«Өзін-өзі тану» пәнінің басты ерекшелігі
өскелең ұрпақтың тұлғалық потенциалының
дамуына, өзіндік қасиетінің ашылуына,
шығармашылық және танымдық белсенділігін
ынталандыруға, балаларға сүйіспеншілік,
мейірімділік, ақиқат, адалдық, шыншылдық,
сұлулық, рахымдылық, мінез-құлық дұрыстығы
арқылы үйлесімді жан-жақты дамыған адам
қалыптастыруға бағдарланған.
4 слайд
«Өзін-өзі тану» пәнінің басты ерекшелігі «Өзін-өзі тану» пәнінің басты ерекшелігі өскелең ұрпақтың тұлғалық потенциалының дамуына, өзіндік қасиетінің ашылуына, шығармашылық және танымдық белсенділігін ынталандыруға, балаларға сүйіспеншілік, мейірімділік, ақиқат, адалдық, шыншылдық, сұлулық, рахымдылық, мінез-құлық дұрыстығы арқылы үйлесімді жан-жақты дамыған адам қалыптастыруға бағдарланған.
5 слайд
«Өзін-өзі тану» пәнін оқытуда қолданылатын әдіс-
тәсілдердің ерекшеліктері:
•
Еліміздің егемендігі нығайып, ертеңіне
сеніммен қадам басқан шағында
заманына сай адамын тәрбиелеу басты
міндет. Осы өрелі жолда ұрпақ өнегесі,
олардың адамдық болмысы жайлы ой
толғап, рухани-адамгершілік білім беруді
басты идея етіп ұсынатын «Бөбек»
қорының президенті С.Назарбаеваның
«Өзін-өзі тану» авторлық
бағдарламасының алға қойған
мақсатының өзі ерекше.
5 слайд
«Өзін-өзі тану» пәнін оқытуда қолданылатын әдіс- тәсілдердің ерекшеліктері: • Еліміздің егемендігі нығайып, ертеңіне сеніммен қадам басқан шағында заманына сай адамын тәрбиелеу басты міндет. Осы өрелі жолда ұрпақ өнегесі, олардың адамдық болмысы жайлы ой толғап, рухани-адамгершілік білім беруді басты идея етіп ұсынатын «Бөбек» қорының президенті С.Назарбаеваның «Өзін-өзі тану» авторлық бағдарламасының алға қойған мақсатының өзі ерекше.
6 слайд
«Өзін-өзі тану» бағдарламасы сабақтары 10-15 баладан құралған шағын
топтарда ұйымдастырылады.
«Өзін-өзі тану» бағдарламасы баланың даму ортасын
ұйымдастырумен тығыз байланысты. Сабақ жүргізілетін арнайы
бөлме кең, жарық, сабаққа қажетті құрал-жабдықтармен
жабдықталған болуы керек. Балалар өзін емін-еркін,
психологиялық тұрғыдан жайлы да жағымды сезінетіндей,
көзтартарлықтай көркем безендірілуі тиіс.
6 слайд
«Өзін-өзі тану» бағдарламасы сабақтары 10-15 баладан құралған шағын топтарда ұйымдастырылады. «Өзін-өзі тану» бағдарламасы баланың даму ортасын ұйымдастырумен тығыз байланысты. Сабақ жүргізілетін арнайы бөлме кең, жарық, сабаққа қажетті құрал-жабдықтармен жабдықталған болуы керек. Балалар өзін емін-еркін, психологиялық тұрғыдан жайлы да жағымды сезінетіндей, көзтартарлықтай көркем безендірілуі тиіс.
7 слайд
•
Сондай-ақ міндетті түрде музыкалық шығармаларды тыңдау және
бейне көріністерді тамашалау үшін дыбыс бейнежазба құралдар,
дидактикалық материалдар мен фотосуреттерді іліп көрсету үшін
тақта болуы керек. Мұндай бөлмелер балалардың жақсы жұмыс
істеуіне, тамаша әсер алуына ықпал етеді. Бөлмеде сабақтың мақсат-мазмұнына, дәптермен жұмыс істеуге ыңғайлы
болатындай үстелдерді алуан түрлі етіп (шеңбер, қатар, қарама-қарсы және
т.с.с.) орналастыру қажет.
7 слайд
• Сондай-ақ міндетті түрде музыкалық шығармаларды тыңдау және бейне көріністерді тамашалау үшін дыбыс бейнежазба құралдар, дидактикалық материалдар мен фотосуреттерді іліп көрсету үшін тақта болуы керек. Мұндай бөлмелер балалардың жақсы жұмыс істеуіне, тамаша әсер алуына ықпал етеді. Бөлмеде сабақтың мақсат-мазмұнына, дәптермен жұмыс істеуге ыңғайлы болатындай үстелдерді алуан түрлі етіп (шеңбер, қатар, қарама-қарсы және т.с.с.) орналастыру қажет.
8 слайд
•
Қарым-қатынас барысында әр баланың жанарына жылы
шыраймен қарап, өзінің қимыл-қозғалысы, ым-ишарасы арқылы
оған оң көзқарасын байқата отырып, сенімге ие болу керек. Тәрбиешінің балалармен жеке тұлға ретінде қарым-қатынас
жасауындағы басты мақсаты – баланың өзі туралы айтуға, өзінің
сезімі, ойы, әдеті туралы әңгімелеуге, оны ой елегінен өткізіп,
баға бере білуге, тек өзіне ғана емес, жанындағы адамдарға да
көңіл аудартып, оларды өзіндік табиғи болмысымен қабылдау,
ізгі ниет, ықылас таныта білуге үйрету.
8 слайд
• Қарым-қатынас барысында әр баланың жанарына жылы шыраймен қарап, өзінің қимыл-қозғалысы, ым-ишарасы арқылы оған оң көзқарасын байқата отырып, сенімге ие болу керек. Тәрбиешінің балалармен жеке тұлға ретінде қарым-қатынас жасауындағы басты мақсаты – баланың өзі туралы айтуға, өзінің сезімі, ойы, әдеті туралы әңгімелеуге, оны ой елегінен өткізіп, баға бере білуге, тек өзіне ғана емес, жанындағы адамдарға да көңіл аудартып, оларды өзіндік табиғи болмысымен қабылдау, ізгі ниет, ықылас таныта білуге үйрету.
9 слайд
Әрбір сабақта төмендегідей негізі үш мәселе
ескерілуі тиіс:
•
Сабақтың тақырыбын балалардың түсінуіне және оған өзіндік
көзқарасын жағымды эмоциясымен байқатуына жеткізу;
•
Адамгершілік ережелер мен құндылықтар жөніндегі
ұғымдарды балалармен бірге нақтылай отырып бекіту;
•
Бала бойында тек жақсылық жасауға деген ниет, ынта-ықылас
туғызу, өзі өмір сүретін ортада жағымды эмоциялық ахуал
қалыптастыру..
9 слайд
Әрбір сабақта төмендегідей негізі үш мәселе ескерілуі тиіс: • Сабақтың тақырыбын балалардың түсінуіне және оған өзіндік көзқарасын жағымды эмоциясымен байқатуына жеткізу; • Адамгершілік ережелер мен құндылықтар жөніндегі ұғымдарды балалармен бірге нақтылай отырып бекіту; • Бала бойында тек жақсылық жасауға деген ниет, ынта-ықылас туғызу, өзі өмір сүретін ортада жағымды эмоциялық ахуал қалыптастыру..
10 слайд
•
Бағдарламаның мазмұны төмендегідей оқытудың дәстүрлі және
дәстүрден тыс әдіс-тәсілдері арқылы жүзеге асырылады: «Өзін-өзі тану» бағдарламасының әдіс-тәсілдері:
«Шаттық шеңбері», «Әңгімелесу», «Әңгімелеу», «Дәйексөз», «Ойын»,
«Тыныштық сәті», «Өзіммен-өзім», «Сергіту сәті», «Дәптермен жұмыс»,
«Шығармашылық жұмыс», «Ғажайып сөздер», «Қорытындылау»,
«Жүректен жүрекке».
10 слайд
• Бағдарламаның мазмұны төмендегідей оқытудың дәстүрлі және дәстүрден тыс әдіс-тәсілдері арқылы жүзеге асырылады: «Өзін-өзі тану» бағдарламасының әдіс-тәсілдері: «Шаттық шеңбері», «Әңгімелесу», «Әңгімелеу», «Дәйексөз», «Ойын», «Тыныштық сәті», «Өзіммен-өзім», «Сергіту сәті», «Дәптермен жұмыс», «Шығармашылық жұмыс», «Ғажайып сөздер», «Қорытындылау», «Жүректен жүрекке».
11 слайд
«Өзін-өзі тану» бағдарламасының әдіс-
тәсілдері:
« Шаттық шеңбері»- сабақтың бас кезінде
қолданылатын әдістемелік тәсіл.
Тәрбиеші балалармен бірге, барлығы бір-
бірімен еркін қарым-қатынас жасайтын
шеңбер жасайды, әр түрлі ән айтып, өлең
оқиды. «Шаттық шеңберінің»
педагогикалық мәні - әрбір бала өзіне
таныс үлкен достық шеңберіне
қабылданғанын сезінеді, өзіне сенімі
артып және өзгелердің де сеніміне ие
болады. « Әңгімелесу» — бұл
балалардың тақырып мазмұнын
түсінуіне мүмкіндік беретін
дидактикалық тәсілдің сұрақтар
мен жауаптар түріндегі қарым-
қатынас нысаны. Балалар
әңгімелесу әдісі арқылы
тақырыптың мазмұнын саналы
түрде меңгереді. « Дәйексөз »— балалардың танымдық белсенділігін
арттыруға, оқу материалын эмоционалды - бейнелі
қабылдауына ықпал ететін озін-өзі тану
сабақтарының міндетті элементі болып табылады.
Сабақтың дәйексөзі ретінде мақал-мәтелдер,
қанатты сөздер, афоризмдер алынады. Дәйек сөз
ретінде алынып отырған халық мақал-мәтелдері,
нақыл сөздер сабақта айтылатын негізгі ойды
білдіреді.
11 слайд
«Өзін-өзі тану» бағдарламасының әдіс- тәсілдері: « Шаттық шеңбері»- сабақтың бас кезінде қолданылатын әдістемелік тәсіл. Тәрбиеші балалармен бірге, барлығы бір- бірімен еркін қарым-қатынас жасайтын шеңбер жасайды, әр түрлі ән айтып, өлең оқиды. «Шаттық шеңберінің» педагогикалық мәні - әрбір бала өзіне таныс үлкен достық шеңберіне қабылданғанын сезінеді, өзіне сенімі артып және өзгелердің де сеніміне ие болады. « Әңгімелесу» — бұл балалардың тақырып мазмұнын түсінуіне мүмкіндік беретін дидактикалық тәсілдің сұрақтар мен жауаптар түріндегі қарым- қатынас нысаны. Балалар әңгімелесу әдісі арқылы тақырыптың мазмұнын саналы түрде меңгереді. « Дәйексөз »— балалардың танымдық белсенділігін арттыруға, оқу материалын эмоционалды - бейнелі қабылдауына ықпал ететін озін-өзі тану сабақтарының міндетті элементі болып табылады. Сабақтың дәйексөзі ретінде мақал-мәтелдер, қанатты сөздер, афоризмдер алынады. Дәйек сөз ретінде алынып отырған халық мақал-мәтелдері, нақыл сөздер сабақта айтылатын негізгі ойды білдіреді.
12 слайд
« Ойын »— балалардың танымдық қызығушылықтарын жандандыру
және меңгерген ұғымдар мен іскерліктерін бекіту үшін ұсынылатын
оқыту әдісі. Ойындар (іскерлік, сюжеттік-рөлді, қимыл-қозғалыс,
дамытушылық) баланың ойлау, есте сақтау, қабылдау, қиял сияқты
психикалық үрдістерінің дамуына көмектеседі.
• Ойын арқылы бала адамгершілік құндылықтар жөнінде тәжірибе
жинақтайды, оқылған жағдаятты жақсы меңгереді.
• Ойын сабақ мазмұнына сәйкес алынып, жеке және топтық
жұмыстар жүргізуде алға қойған мақсатқа жеткізіп, нақты қорытынды
алуға көмектеседі.
12 слайд
« Ойын »— балалардың танымдық қызығушылықтарын жандандыру және меңгерген ұғымдар мен іскерліктерін бекіту үшін ұсынылатын оқыту әдісі. Ойындар (іскерлік, сюжеттік-рөлді, қимыл-қозғалыс, дамытушылық) баланың ойлау, есте сақтау, қабылдау, қиял сияқты психикалық үрдістерінің дамуына көмектеседі. • Ойын арқылы бала адамгершілік құндылықтар жөнінде тәжірибе жинақтайды, оқылған жағдаятты жақсы меңгереді. • Ойын сабақ мазмұнына сәйкес алынып, жеке және топтық жұмыстар жүргізуде алға қойған мақсатқа жеткізіп, нақты қорытынды алуға көмектеседі.
13 слайд
« Өзіммен-өзім »-бұл тәсіл баланың өзін және өзінің
жүрегін тыңдай білуіне септігін тигізеді.Тәрбиеші
баланың көңіл-күйін көтеру негізінде төмендегі
мәселелерді ескеруі қажет:
• балалармен бірге айтылатын тақырыпқа сәйкес ойды,
сұрақтарды, мәтінді бірқалыпты үнмен, жағымды
эмоциялық көңіл-күй туындайтындай түрде айтуы керек;
• мәтін мазмұнын баяндап тұрғанда сазды музыка әуені
баяу ойнап тұрғаны тиімді;
• әуен сазы, баланың көңіл-күйіне әсер ететіндей,
ойлануға, өткенді елестетуге, қиялдауға, моральдық,
этикалық ережелердің мінез-құлықтың жағымды
жақтарына ықпал етуі қажет.Жаттығу аяқталғаннан кейін
тәрбиеші балалармен қысқаша әңгіме өткізеді.
13 слайд
« Өзіммен-өзім »-бұл тәсіл баланың өзін және өзінің жүрегін тыңдай білуіне септігін тигізеді.Тәрбиеші баланың көңіл-күйін көтеру негізінде төмендегі мәселелерді ескеруі қажет: • балалармен бірге айтылатын тақырыпқа сәйкес ойды, сұрақтарды, мәтінді бірқалыпты үнмен, жағымды эмоциялық көңіл-күй туындайтындай түрде айтуы керек; • мәтін мазмұнын баяндап тұрғанда сазды музыка әуені баяу ойнап тұрғаны тиімді; • әуен сазы, баланың көңіл-күйіне әсер ететіндей, ойлануға, өткенді елестетуге, қиялдауға, моральдық, этикалық ережелердің мінез-құлықтың жағымды жақтарына ықпал етуі қажет.Жаттығу аяқталғаннан кейін тәрбиеші балалармен қысқаша әңгіме өткізеді.
14 слайд
«Тыныштың сәті»- балаларға күн сайын бірнеше минут «тыныштыққа бой алдыра» білу өте маңызды. Бұл
әрекетті кез-келген жерде және кез- келген уақытта жасап көруге болады. Балалардың ыңғайлы жағдайда
отыруын ескертіп, қадағалап отыру керек. Арқаны тік ұстап еркін отырады. Бүкіл денені босаңсытып, қолды
тізеге қояды. Ойды ізгілік күйге бейімдеу дегеніміз өзіне және жақындарына іштей игі тілек білдіру болып
табылады.Толық тыныштықта баланың жүрек соғу ырғағы мен тыныс алуы реттеледі, денесі жеңілденеді.Ол өз
ойын жинақтай алу мүмкіндігіне ие болады, өзінің сезімі мен көңіл-күйін жақсы сезінеді.
«Сергіту сәті» — шаршағанды ұмыттыруға, жалығуды болдырмауға, денеге түскен күшті төмендетуге қажетті
өзін-өзі тану сабақтарының компоненті.Бұл жұмыс олардың белсенділігін арттыру үшін қолданылады.Сергіту
жаттығулары бір әрекеттен басқа әрекетке ауысуға бағытталған қысқа ойындар түрінде жүргізіледі. Осы тәсілді
қолдану топта жақсы көңіл-күй тудырады, ұқыптылықты, ұжымға топтасуға ықпал етеді
«Дәптермен жумыс». Дәптердегі тапсырмаларды орындаудағы негізгі мақсат -
балалардың жағдаяттарға сәйкес ойлау қабілеттерін қалыптастыру, өз іс-әрекетінің нәтижесін білуге баулу.
Сонымен қатар төмендегідей бірнеше міндеттерді шешуді көздейді:
• өзіндік талдау жасай білудің алғашқы дағдыларын қалыптастыру;
• дәл осы мерзімге сәйкес өзінің іс-әрекетін тексере білу;
Тәрбиешілер дәптердегі шығармашылық тапсырмаларды орындау үшін ата-аналарға арнайы кеңес беруі керек:
• ата-ананы сол күні өткізілген сабақ мазмұнымен таныстыру;
• дәптердегі тапсырмаларды орындаудың ретін түсіндіру және орындалу барысына бағыт беру, оны балаға
қарапайым түрде түсіндіру.
.
14 слайд
«Тыныштың сәті»- балаларға күн сайын бірнеше минут «тыныштыққа бой алдыра» білу өте маңызды. Бұл әрекетті кез-келген жерде және кез- келген уақытта жасап көруге болады. Балалардың ыңғайлы жағдайда отыруын ескертіп, қадағалап отыру керек. Арқаны тік ұстап еркін отырады. Бүкіл денені босаңсытып, қолды тізеге қояды. Ойды ізгілік күйге бейімдеу дегеніміз өзіне және жақындарына іштей игі тілек білдіру болып табылады.Толық тыныштықта баланың жүрек соғу ырғағы мен тыныс алуы реттеледі, денесі жеңілденеді.Ол өз ойын жинақтай алу мүмкіндігіне ие болады, өзінің сезімі мен көңіл-күйін жақсы сезінеді. «Сергіту сәті» — шаршағанды ұмыттыруға, жалығуды болдырмауға, денеге түскен күшті төмендетуге қажетті өзін-өзі тану сабақтарының компоненті.Бұл жұмыс олардың белсенділігін арттыру үшін қолданылады.Сергіту жаттығулары бір әрекеттен басқа әрекетке ауысуға бағытталған қысқа ойындар түрінде жүргізіледі. Осы тәсілді қолдану топта жақсы көңіл-күй тудырады, ұқыптылықты, ұжымға топтасуға ықпал етеді «Дәптермен жумыс». Дәптердегі тапсырмаларды орындаудағы негізгі мақсат - балалардың жағдаяттарға сәйкес ойлау қабілеттерін қалыптастыру, өз іс-әрекетінің нәтижесін білуге баулу. Сонымен қатар төмендегідей бірнеше міндеттерді шешуді көздейді: • өзіндік талдау жасай білудің алғашқы дағдыларын қалыптастыру; • дәл осы мерзімге сәйкес өзінің іс-әрекетін тексере білу; Тәрбиешілер дәптердегі шығармашылық тапсырмаларды орындау үшін ата-аналарға арнайы кеңес беруі керек: • ата-ананы сол күні өткізілген сабақ мазмұнымен таныстыру; • дәптердегі тапсырмаларды орындаудың ретін түсіндіру және орындалу барысына бағыт беру, оны балаға қарапайым түрде түсіндіру. .
15 слайд
Назарларыңызғ
а рақмет!
15 слайд
Назарларыңызғ а рақмет!