Материалдар / ӘЛЕУМЕТТІК ПЕДАГОГТІҢ БІРІНШІ СЫНЫП ОҚУШЫЛАРЫН МЕКТЕП ӨМІРІНЕ БЕЙІМДЕУ ЖҰМЫСЫ. диплом

ӘЛЕУМЕТТІК ПЕДАГОГТІҢ БІРІНШІ СЫНЫП ОҚУШЫЛАРЫН МЕКТЕП ӨМІРІНЕ БЕЙІМДЕУ ЖҰМЫСЫ. диплом

Материал туралы қысқаша түсінік
Кіріспе......…………….……………………………………..……….. І БІРІНШІ СЫНЫП ОҚУШЫЛАРЫНЫҢ МЕКТЕП ӨМІРІНЕ БЕЙІМДЕЛУІНІҢ ТЕОРИЯЛЫҚ-ӘДІСНАМАЛЫҚ НЕГІЗДЕРІ.................... 1.1. Бірінші сынып оқушыларының мектеп өміріне бейімделуі мәселесінің ғылыми еңбектерде қарастырылу жайы..............................…................. 1.2. Оқушылардың әлеуметтік бейімделуі ұғымының мәні, сипаттамасы, түрлері мен деңгейі...................................................................................... 1.3. Әлеуметтік педагогтің бірінші сынып оқушыларын мектеп өміріне бейімдеу жұмысының формасы мен әдістері........................................... ІІ ӘЛЕУМЕТТІК ПЕДАГОГТІҢ БІРІНШІ СЫНЫП ОҚУШЫЛАРЫН МЕКТЕП ӨМІРІНЕ БЕЙІМДЕУ ЖҰМЫСЫ БОЙЫНША ТӘЖІРИБЕЛІК-ЭКСПЕРИМЕНТТІК ЖҰМЫС …. 2.1. Бірінші сынып оқушыларын әлеуметтік бейімдеу бойынша мектеп қызметін талдау.………............................................................................... 2.2. 2.3 Әлеуметтік педагогтің бірінші сынып оқушыларын мектеп өміріне бей
Авторы:
Автор материалды ақылы түрде жариялады. Сатылымнан түскен қаражат авторға автоматты түрде аударылады. Толығырақ
25 Желтоқсан 2023
98
0 рет жүктелген
2250 ₸ 2500 ₸
Бүгін алсаңыз 10% жеңілдік
беріледі
Тегін турнир Мұғалімдер мен Тәрбиешілерге
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады
logo

Материалдың толық нұсқасын
жүктеп алып көруге болады

Мазмұны


Кіріспе......…………….……………………………………..………..


І

БІРІНШІ СЫНЫП ОҚУШЫЛАРЫНЫҢ МЕКТЕП ӨМІРІНЕ БЕЙІМДЕЛУІНІҢ ТЕОРИЯЛЫҚ-ӘДІСНАМАЛЫҚ НЕГІЗДЕРІ....................


1.1.

Бірінші сынып оқушыларының мектеп өміріне бейімделуі мәселесінің ғылыми еңбектерде қарастырылу жайы..............................….................


1.2.

Оқушылардың әлеуметтік бейімделуі ұғымының мәні, сипаттамасы, түрлері мен деңгейі......................................................................................


1.3.

Әлеуметтік педагогтің бірінші сынып оқушыларын мектеп өміріне бейімдеу жұмысының формасы мен әдістері...........................................


ІІ

ӘЛЕУМЕТТІК ПЕДАГОГТІҢ БІРІНШІ СЫНЫП ОҚУШЫЛАРЫН МЕКТЕП ӨМІРІНЕ БЕЙІМДЕУ ЖҰМЫСЫ БОЙЫНША ТӘЖІРИБЕЛІК-ЭКСПЕРИМЕНТТІК ЖҰМЫС ….


2.1.

Бірінші сынып оқушыларын әлеуметтік бейімдеу бойынша мектеп қызметін талдау.………...............................................................................


2.2.




2.3

Әлеуметтік педагогтің бірінші сынып оқушыларын мектеп өміріне бейімдеу жұмысын зерттеу бойынша айқындаушы эксперимент жұмысы ......................................................................................................

Қалыптастырушы эксперименттік жұмыс жүргізу және нәтижелерін салыстырмалы талдау......................................



Қорытынды………………………………………………………...........



Пайдаланылған әдебиеттер тізімі..…………....………………...........

Қосымша.....................................................................................................































КІРІСПЕ

Зерттеудің өзектілігі: Бірінші сыныптағы әлеуметтік бейімделу-бұл баланың өміріндегі қиын кезеңдердің бірі. Бірінші сыныпқа келгеннен кейін бала оқушының жаңа әлеуметтік рөлін және жаңа қызмет түрі — оқуды игеруі керек. Бірінші сыныптағы баланың әлеуметтік ортасы өзгереді: сыныптастарының арасынан жаңа достар мен мұғалімдер пайда болады. Бала

үшін мектеп үлкен әлеуметтік топқа айналады.

Бірінші сынып оқушыларын мектеп өміріне бейімдеу педагогика ғылымы мен практикасының алдында тұрған өзекті мәселелердің бірі болып табылады. Бұл мәселеге үндеу оқушының жеке басына бағдарлануға және әлеуметтік бейімделген оқушылардың қажеттілігін белгілеуге байланысты. Бастауыш мектепте бірінші сынып оқушысының жеке басын оқыту және тәрбиелеу бүкіл білім беру жүйесінің ажырамас бөлігі болып табылады. Оқытудың ерте басталуы, оқу бағдарламасын күшейту, ақпарат көлемін ұлғайту, білімге қойылатын талаптарды ілу, балалардың ақыл-ой қабілеттерін дамыту, олардың жалпы білім беру тәжірибесіндегі шығармашылық белсенділігі әрқашан денсаулықты сақтау және нығайту, құрдастарымен және мұғаліммен қарым-қатынас орнату мүмкіндіктерімен үйлеспейді. Бұл жан-жақты дамыған жеке тұлғаны қалыптастыру қажеттілігі, тәуелсіз және шығармашылық дамыған, өзін және басқаларды бағалайтын және балалардың денсаулығын сақтау қажеттілігі арасындағы қайшылықты тудырады.

Бірінші сынып оқушысының мектеп өміріне бейімделуінің психологиялық-педагогикалық шарттары туралы мәселе бір уақытта жетілген тұлғаның әлеуметтік-педагогикалық сипаттамасы бола отырып, орталық мәселелердің біріне айналады және баланың әлеуметтік шындыққа деген мазмұнды көзқарасын білдіреді және осы сапада оның іс-әрекетінің барлық аспектілеріне айтарлықтай әсер ететін мінез-құлқының мотивациясын анықтайды.

Біздің зерттеу жұмысымыз үшін шетелдік ғалымдардан М.Р. Битянова, Д.Ю.Соловьева, Н.В. Цыба, А. Л. Венгер, Л. И. Божович, М. М. Безруких, Г. М. Андреева, Н. Н. Михайлованың, ал отандық ғалымдардан Б.Альмуханбетова, Т.Ю. Бильгильдеева, М.К. Ибраимова, Д.А.Арын, Қ.Д. Мокешова, М.А.Бакетова сынды зерттеушілердің жұмыстары маңызды.

Зерттелетін тақырып бойынша әлеуметтік педагогикалық, психологиялық-педагогикалық әдебиеттерді талдау және әлеуметтік педагогтардың педагогикалық тәжірибесін зерттеу, жалпылау оларды шешуді қажет ететін мәселелердің бар екендігі туралы қорытынды жасауға мүмкіндік береді. Жоғарыда айтылғандардың бәрі қарама-қайшылықтарға байланысты зерттеудің өзектілігін анықтады:

- қоғамның шығармашылық, дербес, белсенді тұлғаға әлеуметтік тапсырысы мен бастауыш жалпы білім берудің заманауи тәжірибесі арасында, бірінші сынып оқушысын мектеп өміріне бейімдеуге жеткіліксіз бағдарланған;

- бірінші сынып оқушысының мектеп өміріне бейімделуіне және бастауыш мектептегі білім мен тәрбие мазмұнына қойылатын талаптардың орындалуы арасындағы қарама-қайшылықтар.

Анықталған қарама-қайшылықтар зерттеу мәселесін анықтауға мүмкіндік берді: бірінші сынып оқушыларының мектеп өміріне бейімделуінің әлеуметтік-педагогикалық шарттары қандай және бұл мәселе бойынша әлеуметтік педагогтің жұмысы неге негізделеді ?

Мәселенің өзектілігі және оның жалпы бастауыш білім беру теориясы мен тәжірибесінде жеткіліксіз дамуы дипломдық жұмыстың тақырыбын "Әлеуметтік педагогтің бірінші сынып оқушыларын мектеп өміріне бейімдеу жұмысы" деп анықтауға негіз болды.

Зерттеудің мақсаты: бірінші сынып оқушыларының мектеп өміріне бейімделуінің әлеуметтік-педагогикалық шарттары мен әлеуметтік педагогтің бірінші сынып оқушыларын мектеп өміріне бейімдеу жұмысын теориялық негіздеу және эксперименттік тұрғыда зерттеу.

Зерттеу нысаны: бірінші сынып оқушыларының мектеп өміріне бейімделу процесі.

Зерттеу пәні: әлеуметтік педагогтің бірінші сынып оқушыларын мектеп өміріне бейімдеу жұмысы.

Зерттеу гипотезасы: бірінші сынып оқушыларының мектеп өміріне әлеуметтік-педагогикалық бейімделуі сәтті болады, егер:

- бірінші сынып оқушыларын мектеп өміріне бейімдеудің заманауи тәсілдері ескерілетін болады;

- олардың мектеп өміріне бейімделу ерекшеліктерін зерделеуге бағытталған диагностика ұйымдастырылса;

- бірінші сынып оқушыларын мектеп өміріне сәтті бейімдеу үшін әдістемелік ұсынымдар пайдаланылатын болса.

Зерттеу міндеттері:

  1. Бірінші сынып оқушыларының мектеп өміріне бейімделуі мәселесінің ғылыми еңбектерде қарастырылу жайын зерттеу.

  2. Оқушылардың әлеуметтік бейімделуі ұғымының мәні, сипаттамасы, түрлері мен деңгейін анықтау.

  3. Әлеуметтік педагогтің бірінші сынып оқушыларын мектеп өміріне бейімдеу жұмысының формасы мен әдістерін зерттеу.

  4. Әлеуметтік педагогтің бірінші сынып оқушыларын мектеп өміріне бейімдеу жұмысы бойынша тәжірибелік-эксперименттік жұмыс жүргізу.

  5. Бірінші сынып оқушыларының мектеп өміріне бейімделуін тұрақтандыру үшін әлеуметтік-педагогикалық ықпал ету бағдарламасын жасау.

  6. Бірінші сынып оқушыларын мектепке сәтті бейімдеу үшін сабақтар кешенін әзірлеу.

Зерттеу базасы: «Алматы облысы білім басқарма-сының Қаратал ауданы бойынша білім бөлімі» мемлекеттік мекемесінің «М.Горький атындағы орта мектеп» коммуналдық мемлекеттік мекемесі.

Зерттеу әдістері:

-теориялық: психологиялық-педагогикалық әдебиеттерді, нормативтік құжаттарды талдау

- педагогикалық эксперимент, бірінші сынып оқушыларының мектеп өміріне бейімделу мәселелерімен айналысатын бірінші сынып оқушыларының, педагог қызметкерлердің қызмет нәтижелерін талдау;

- деректерді математикалық және статистикалық өңдеу әдістері.

Теориялық маңыздылығы бірінші сынып оқушыларының мектеп өміріне әлеуметтік-педагогикалық бейімделуі туралы теориялық ақпаратты жүйелеуден; бірінші сынып оқушыларының мектеп өміріне әлеуметтік-педагогикалық бейімделу жағдайларын сипаттаудан тұрады.

Практикалық маңыздылығы:

- бірінші сынып оқушыларының мектеп өміріне бейімделу процесінің мазмұны мазмұнды және процессуалдық түрде ашылды;

- бірінші сынып оқушыларын мектеп өміріне бейімдеу бағдарламасы әзірленді;

- зерттеу материалдары бастауыш білім беру мамандарының біліктілігін арттыру жүйесінде пайдаланылуы мүмкін, сондай-ақ орта және жоғары оқу педагогикалық мекемелерінің студенттері үшін "Бірінші сынып оқушыларының мектеп өміріне бейімделуі" тақырыбының мазмұнын байытуға мүмкіндік береді.

I БІРІНШІ СЫНЫП ОҚУШЫЛАРЫНЫҢ МЕКТЕП ӨМІРІНЕ БЕЙІМДЕЛУІНІҢ ТЕОРИЯЛЫҚ-ӘДІСНАМАЛЫҚ НЕГІЗДЕРІ


1.2 Бірінші сынып оқушыларының мектеп өміріне бейімделуі мәселесінің ғылыми еңбектерде қарастырылу жайы

Бірінші сынып оқушысының әлеуметтік бейімделуінің бір саласы-оның мектеп өміріне бейімделуі. Мектепке бейімделу-баланың бастапқы оқу ұжымына (сыныпқа), жаңа ұжымдағы мінез-құлық және қарым-қатынас нормаларына бейімделуі. Баланы сынып ережелерімен, өмір сүру нормаларымен, құндылық бағдарларымен қарым-қатынас жүйесіне қосу мектепке бейімделу процесінде жүреді[1].

"Бейімделу" ұғымы биологиялық немесе әлеуметтік аспектілердің белгілі бір зерттеуде қарастырылуына байланысты әртүрлі мағынаға ие болуы мүмкін.

"Бейімделу" ұғымының алғашқы қолданылуы биологтарға тиесілі. Оның ғылыми айналымға енуі неміс физиологы Ауберттің есімімен тығыз байланысты, ол бұл терминді тиісті ынталандырудың әрекетіне жауап ретінде сезімталдықтың жоғарылауында немесе төмендеуінде көрінетін адамның сезім мүшелерінің бейімделу құбылысын сипаттау үшін қолданған [2].

Әлеуметтік бейімделу - бұл адамның қоғамға кірігу процесі, нәтижесінде өзін-өзі тану және рөлдік мінез-құлық, өзін-өзі бақылау және өзін-өзі күту қабілеті, басқалармен барабар байланыс қалыптасады [2].

Әлеуметтік бейімделу процесінің басталуына тікелей серпін көбінесе адамның немесе әлеуметтік топтың алдыңғы әлеуметтік іс-әрекетте үйренген мінез-құлық стереотиптері жетістікке жетуді тоқтататындығын және жаңа әлеуметтік жағдайлардың немесе адам үшін жаңа әлеуметтік ортаның талаптарына сәйкес мінез-құлықты қайта құру өзекті болып табылатындығын білуі болып табылады.

Әлеуметтік бейімделу әртүрлі нысандарда болуы мүмкін:

Белсенді: адамның қоршаған ортамен өзара әрекеттесуі оның осы ортаны өзгертуге, оны өз ережелері мен нормалары мен құндылықтары туралы идеяларына бейімдеуге деген ұмтылысымен сипатталады.

Пассивті: адам өзі үшін жаңа әлеуметтік топтың мінез-құлқының нормалары мен ережелерін қабылдайды, өз көзқарастары мен нанымдарын, әлеуметтік мінез-құлықтың бұрыннан бар түрлерін қайта қарауға тырысады.

Бейімделу: адам жаңа әлеуметтік орта жағдайларына бейімделе отырып, сол уақытта осы ортаға өзіндік бір нәрсе әкеледі [3].

Әлеуметтік бейімделудің маңызды аспектісі-рөлді қабылдау. Тиісті түрде құрылған әлеуметтік білім беру процесі нақты жағдайларға бейімделу үшін қажетті әлеуметтік рөлдердің кең спектрін игеруге мүмкіндік береді.

Жеке тұлғаның әлеуметтік бейімделуі-бұл адамның табиғи және әлеуметтік ортаға белсенді бейімделуіне, тұлғаны өзгерту және сапалы түрде өзгерту қабілетіне негізделген объективті-субъективті түрде жүзеге асырылатын жеке тұлғаны дамытудың жан-жақты процесі.

Сондықтан, әлеуметтік бейімделу тетіктерін, оның мәнін түсіну адамның белсенді іс - әрекетіне негізделген, оның негізі әлеуметтік шындықты өзгерту қажеттілігі болып табылады. Осыған байланысты әлеуметтік бейімделу процесінің өзі адамның әлеуметтік мәнін сипаттайтын белсенділік, қарым-қатынас, өзін-өзі тану, өзін-өзі анықтау, өзін-өзі растау арқылы жүреді. Сонымен қатар, сыртқы шындықтың өзгеруі ғана емес, сонымен қатар адамның ішкі әлемінің өзгеруі, оның жасырын потенциалдарын ашып, іске асыру, адамның әлеуметтенуіне толық араласуға көмектеседі.

Әлеуметтік бейімдеу өмірдің түрлі салаларын (әлеуметтік-тұрмыстық, еңбек және т.б.) қамтиды. Бірінші сынып оқушысының әлеуметтік бейімделуінің бір саласы-оның мектеп өміріне бейімделуі.

М. Р. Битянованың пікірінше, бейімделу-бұл белгілі бір ортада сәтті жұмыс істеуге бейімделу ғана емес, сонымен бірге одан әрі психологиялық, жеке, әлеуметтік даму мүмкіндігі [4].

Ол бейімделудің объективті-субъективті сипатын әлеуметтік бейімделудің арқасында "адам өмір сүру үшін қажетті стандарттарды, стереотиптерді үйренеді, олардың көмегімен ол өмірдің қайталанатын жағдайларына белсенді бейімделеді" деп атап өтеді [4].

Д. Ю. Соловьева мектепке бейімделудің келесі компоненттерін ұсынды [5].

1. Ұйымдастырушылық бейімделу- бұл баланың өмірді ұйымдастырудың жаңа жүйесіне бейімделуі: жаңа қажеттіліктерге, ережелерге, күн режиміне, міндеттерге, мәртебеге, яғни, бұл жағдайда мектепке бейімделу критерийі бірінші сынып оқушысының оқушының жаңа әлеуметтік позициясын қабылдауға дайындығы болып табылады.

Бейімделу көрсеткіштері ретінде:

1) оқушы ұстанымының білімділігі;

2) баланың мектеп ережелерін алуы.

Бірінші тармақ мектепке, оқуға, танысуға оң көзқарастың қалыптасуын, әлеуметтік нормаланған басқару формаларына ұмтылу, әлеуметтік маңызды білім мен дағдыларды игеру дегенді білдіреді. Бұл жаңа міндеттемелерге дайындық, мектеп, мұғалім, сынып алдында өз міндеттерін орындау жатады.

2. Оқу-мотивациялық бейімделу. Баланы мектепте оқытудың басталуы оны жаңа өмірлік ұстанымға шақырады және әлеуметтік маңызды оқу іс-әрекетін орындауға көшеді. Бірақ ең басында оқу первоклассниках тағы қажет теориялық білімдер, сондай-ақ номиналды қажеттілігі психологиялық негіздерін қалыптастыру, оқу қызметі.

3. Психологиялық бейімделу. Мектептегі бейімделу процесін зерттеуде эмоционалды көріністерді талдау маңызды. Бұл жаңа талаптардың эмоционалды сфераның күйін өзгертіп, дененің нақты емес, стресстік реакциясын, шекаралас нейропсихиатриялық бұзылулардың пайда болуына тікелей байланысты. Осыған байланысты біздің назарымыз баланың үлгерімі мен мінез-құлқына ғана емес, сонымен қатар бірінші сынып оқушыларының психологиялық денсаулығын зерттеуге де аударылуы керек. Бұл жағдайда мектептегі бейімделу критерийі баланың мектептегі эмоционалды жағдайы болуы мүмкін.

4. Әлеуметтік бейімделу. Мектептегі бейімделудің негізгі критерийлерінің бірі-баланы мектепте өткізудің ерекшеліктері: тиісті менеджментті қалыптастыру, қатысушымен және мұғаліммен байланыс орнату. Д. Ю. Соловьеваның айтуынша, бастауыш мектепте баланың жаңа әлеуметтік ортада сындарлы өзара тиімді болу қабілеті отбасылық қатынастардың сипаттамасына, сондай-ақ мектеп нормаларының аудармаларының мазмұны мен сипаттамаларына байланысты. Әлеуметтік басқарудың жаңа формаларымен таныса отырып, балалар олармен тәжірибе жасай бастайды, оларды білім беру мекемесінде және отбасында қолдануға тырысады. Ересектермен және суперстниктермен (ресми және бейресми) қарым-қатынас орната отырып, бала әлем туралы және өзі туралы қандай идеяға сәйкес келетін және белгілі бір жағдайға ыңғайлы ережелерді бейімдеуге тырысатын осы мінез-құлық үлгілерін таңдайды. Бұл мектепке бейімделудің белсенді сипатын көрсетеді, оның бір бекінісі баланың жеке басын ашуға мүмкіндік береді, ал екінші жағынан әлеуметтік шеңбердегі әртүрлі ауытқуларды анықтайды. Жеке өмір салты, негізгі белгілері мектептің басында қалыптасады, баланы асырап алынған нормаларды маңызды ересектердің идеялары мен үміттерімен үйлесімді қолдануға шақырады.

Бейімделудің тиімділігі баланың өзін және басқа адамдармен қарым-қатынасын дұрыс сіңіруіне байланысты. Осылайша, әлеуметтік бейімделу процесінің қиындықтарының негізгі көрсеткіші баланың мінез-құлқындағы жағымсыз өзгерістер болып табылады: бұл шамадан тыс қозу, тіпті агрессивтілік немесе, керісінше, тежелу, депрессия болуы мүмкін. Кейде қорқыныш сезімі пайда болады, мектепке барғысы келмейді және т.б. [5].

Баланың мектепке бейімделу кезеңінде ең маңызды өзгерістер оның мінез-құлқында болады. Әдетте, мінез-құлықтың өзгеруі бейімделу қиындықтарының көрсеткіші ретінде сипатталады. Мысалы, шамадан тыс қозу, тіпті агрессивтілік немесе, керісінше, летаргия, депрессия және қорқыныш сезімі, мектепке барғысы келмеуі. Баланың мінез-құлқындағы барлық өзгерістер мектепке психологиялық бейімделудің ерекшеліктерін көрсетеді [6].

"Бейімделу" терминімен қатар "дезадаптация" термині мектепке бейімделуде қиындықтарға тап болған балаларға қатысты кеңінен қолданылады. "Бейімделу" термині адамның қоршаған ортамен өзара әрекеттесу процестерінің бұзылуын білдіреді.

Материал жариялап тегін
сертификат алыңыз!
Бұл сертификат «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жарияланғанын растайды. Журнал Қазақстан Республикасы Ақпарат және Қоғамдық даму министрлігінің №KZ09VPY00029937 куәлігін алған. Сондықтан аттестацияға жарамды
Ресми байқаулар тізімі
Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!