Назар аударыңыз. Бұл материалды сайт қолданушысы жариялаған. Егер материал сіздің авторлық құқығыңызды бұзса, осында жазыңыз. Біз ең жылдам уақытта материалды сайттан өшіреміз
Жақын арада сайт әкімшілігі сізбен хабарласады
Бонусты жинап картаңызға (kaspi Gold, Halyk bank) шығарып аласыз
Ашық сабақ "Бұлақ көрсең көзін аш"
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Материалдың толық нұсқасын
жүктеп алып көруге болады
«Бұлақ көрсең, көзін аш»
Үйірме апталығыныңаясындаөткізілгеншеберліксағаты.
Шеберліксағатыныңмақсаты: Дарындыоқушылардыңбойындасәндікқолданбалышығармабұйымдарынадегенсезімталдықты, қызығушылықтыояту. Әртүрліматериалдарды, маталардыұқыптыпайдалануға, қолөнерәдетдағдыларынүйрету. Оқушыларғаою-өрнектердіңэлементтерінен, оригамибүктеужолдарынан, қағаздыбүктеуарқылыбұйымжасаудыжәнеқылқаламменсуретсалутуралықысқашамәліменберуүстіндеоқушылардыңшеберлігіндамыту.
Шеберліксағатыныңтәрбиелікмәні: Жұмысжасаубарысындақыздардыәсемділікке, ұқыптылыққа,
жинақылыққа, үнемшілдікке,
тазалыққа,
сұлулыққабаулу.
Шеберліксағатыныңбілімділігі: Қызбалалардыңойлауқабілетіндамыту, оқушыныңқоликемін, қимылын,
қиюшеберлігін,
қажеттіқұралжабдықтарындұрыспайдалануы, қауіпсіздікережелерінсақтаужолдарынайтаотырыпсабақтыжалғастыру.
Шеберліксағатыныңәдісі: Суретпенмысалкелтіреотырып
(әңгімелеу,
көрсетіпайту),
индуктивтік
(жайнәрседенкүрделігеауысу), репродуктивтік (өзбетіншежұмысістеу), зерттеулік (
неғұрлымүйлесімділіктіішінараіздестіретаңдау) әдістеріментүсіндіру.
Шеберліксағатыныңбарысы:
Оқушылартөрттопқабөлінеді.
«Ою-өрнекшеберлері»
«Оригамишеберлері»
«Қылқаламшеберлері»
«Қағазпластикасышеберлері»
(Оқушыларалдыналадайындалғанорындарындаөзжұмыстарынкөрсетеді)
1.«Ою-өрнекшеберлері»
(Ою-өрнекшеберлеріоюдыңшығутарихынатоқталыпкетеді).
Ою-өрнектіңмағынасынақарайбөлінужіктеу, әртоптыэпидиасоп,
лейтиденкөрсетіпотыру.
Ою-өрнекбастыбелгілерінебайланыстыою-өрнектілента,
гүлдіөрнек
(шеңбертүбіндегіөрнектер) жәнеторлыою-өрнектер (заттыңүстінгібетінетұтассалынады) болыпүштүргебөлінеді.Бейнелеубелгілерінеқарайою-өрнеккөгерісою-өрнек,
геометриялықөрнек, ұласымдыөрнек,
қиял-ғажайыпөрнекдептеаталады. Ою-өрнектіңүйтүрмысымызда, тоқуөнеріндепайдаланылатынтүрлерінетоқталу.
Қазақтыңүй-жиһаздарындакөбінеашықтүстіжамылмалы
(текеметтерде),
қызылменқаратүскеқурылғанкөгеріс
(түскигізде),
алқызылқұлпырмалы
(түктікілемдерде),
геометриялықұласымды
(алаша,
басқұр,
тықыржәнеарабыкілемдерде), ойманақышты,
аралас (кебеже,
сангдық,
жүкаяқтарда) ою-өрнектерқолданылады.Кестелеу,
зерлеу,
шабу,
тоқымаәдістеріарқылыжасалатынтұтынузаттарыменкиім-кешекөрнектерібасқаою-өрнектергеқарағанданәзік, ұтымды,
әрікөркемжасалынуыменерекшеленеді.
2. «Қылқаламшеберлері»
(Қылқаламшеберлеріөздерініңсаласындақысқашаөнергетоқталады.)
«Өнерпазқаражергесаларқайық,
Жаһаннанолартағлым, қанатжайып.
Әржердіңтамашасынсөзбенкөріп
Жастықтасайранетерболыпғайып»
- депақынМәшһүрЖүсіпКөпеевайтқандайқандайөнерболмасын, әрөнердіңөзіндікерекшеліктерінжоғарыданбайқаймыз.
Бейнелеуөнеріөмірдіқолменұстап, көзбенкөргендейетіп, көркембейнелерарқылыбаяндайды. Көркемшығармаларайналамыздағыдүниеніжақсырақ, толығырақтүсінугеүйретіпқанақоймай, олбіздіңой-санамызбентүйсік-сезімімізгетікелейәсеретеді. Солсебептібізбейнелеуөнерітуындыларынәрдеңгейдеқабылдаймыз. Олардыңмазмұнынамәнберіпқараймыз. Бейнелеуөнерініңадамүшінберерімол. Көркемшығармаларарқылыөткенөміртарихынаназараударып, оныкөзалдымызғаелестетеаламыз. Бейнелеуөнерініңерекшелігі
– суретшініңөзкөзіменкөріп, түсінгеншындығынсолсәтіменайқынкөрсетуінде. Суретшіобраздардың, өміршындығыныңтиптікжағынтаңдапалаотырып, заманныңтыныс-тіршілігінжинақтап, жан-жақтыбейнелейді.
Адамзатөміріндебейнелеуөнерініңмаңызыөтеүлкен, оныңқоғамөміріндегірөлідеасазор. Суретшініңсұлулықтыдұрыстүсінебілуініңмаңызызор. Біреулеркемелдіккесуреттіңкомпозициялыққұрылысыарқылы, ендібіреулеріживописьтікқұрылысыарқылыиеболады. Бәрінбірдейүйлестіріпкелтірубарлықадамныңқолынанкелебермейді. Әрсуретшініңшығармасыоныңөзіндікерекшебелгілерімен, қолтаңбасыменайқындалады.
«Қылқаламшеберлері» өздерініңшеберліктерінкөрсетеотырынқолмақол, берілгентақырыптасуреттерінсалыпбереді.
3. «Оригамишеберлері»
Оригамижұмыстарыноқушыларқағаздыбүктеуарқылыбұйымдаржасаутехнологиясытуралымәліметбереді.
Қағаздыбүктеуарқылытүрліпішіндерқұрастыруөнері
«оригами»
депаталады.
Мәліметтербойынша, оригамиөнеріалғашретқағаздыойлаптапқанаспанастыеліндепайдаболғанкөрінеді. Алғашқыуақыттадінирәсімдердепайдаланылғанбұлөнер, текекіншідүниежүзіліксоғыстанкейінғанаЕуропажәнеАзияелдерінетарапты. ҚағазданбелгілібұйымжасаудыңшарттытаңбаларынХХғасырдыңортасындаАкираЕсидзаваесімдіжапонғалымытәжірибегеенгізген. Бастапқыкезеңдердекезкелгенпішіндіжасауүшінтекқағаздыңөзіпайдаланылғанболса, қазіркартон,
үлбір,
қайшыменжелімдеқолданылады. Қазіроригамитуындыларынтүрлімейрам, тойлардасыйғатартусәнгеайналған. Біздіңеліміздедеоригамиөнерінебаулитынүйірмелербар.
«Оригамишеберлері»
шеберліксағатынажиналғанқонақтарменоқушыларғаөздерініңөнерінкөрсетеді.
«Қағазпластикасышеберлері»
Бұлтоптыңшеберлерідеөзөнерлерінқағаздыкию, желімдеуарқылыжасалынатыншыршамерекесінәшекейлеугеарналғанқаршанықұрастырады.
«Өнерліелденөнерліұлменқызшығады»
- демекшібіздіңдеоқушыларымызөнерліекен.
Бойларыңдаотбарекенбайқадық, жүректеріңдешоқбарекенбайқадық, әрқашандаосыөнердіөшірмей, шырқатаберіңдер.
Квиллинг өнері.
Сабақтыңмақсаты:Квиллинг техникасын үйрету.оқушылардыжан-жақтыинтеллектуалдыдамыту.Оқушылардытөзімділікке, шыдамдылыққаүйрету.
Сабақтыңәдісі: әңгімелеу, практикалық.
Жұмыстыұйымдастыруформалары: - топтықжұмыс
-жасағанжұмыстарданкөрмеұйымдастыру
Қажетқұралдар: түрлітүстіқағаз,желім, қайшы, сызғыш ,қаттытүрлітүстіқағаз.
Ұйымдастырукезеңі: Амандасу.
Қатысушылардытопқабөлу.
1.Слайд көрсетуарқылыквиллингтіңтарихымен, жасаутехникасымен таныстыру.
2.Практикалықжұмыс: «Құттықтауқағазынжасау»
1.Квиллинг тарихы: Квиллинг-қағазорауөнері.Квиллинг–ағылшынтіліненаударғандақұсқанатыдепаталады. Еуропада XIV-XV ғасырдапайдаболған,соңынаноныменайналысушыларкөбейіп, дүниежүзінетараған. Шығыселдерінедебұлөнертүрітарап , дамыған. ОңтүстікКореядаквиллингөнеріменайналысатынАссоциацияқұрылған.
2.Практикалықжұмыс.
Квиллинг әдісібойыншагүлжасау.
а) 7мм қағазжолақтарынқиыпаламыз;
б)қағаздыорапалып,Оралғанораманыақырындап босатамыз;
б)жолақсоңынжелімдеймізде, әртүрліформағакелтіреміз.
Жасағангүлдің,жапырақтыңформаларынқұттықтауқағазынажабыстырамыз.
Қорытындысұрақтар:
1.Квиллинг қандайөнер?
2.Квилинг сөзіқандаймағынаныбілдіреді?
3.Квиллинг әдісібойыншане жасауғаболады?
Жасағанжұмыстарданкөрмеұйымдастырылады.
Сайыс «Білгенгемаржан»
Сайыстыңмақсаты:
-
Үйірме бойыншаоқушылардың білімінтексеру.
-
Оқушыныізденуге, өздігіненжұмысістеугедағдыландыру, ойдыжүйелейбілугеүйрету.
-
Оқушыбойындағыжауапкершілікті, ізденісті,алғамақсатқоюдытәрбиелеу.
Сайыс барысы :
Қазақеліежелдендарахалық,
Өнеріментанылғанданахалық.
Бүгінгі « Білгенгемаржан » аттысайысқақатысатынтоптарымыздышақырамыз :
7 А сынып – «Өнерлі қыздар»
7 Ә сынып –«Қыздар-ай»
Әділқазылар алқасымен танысайық :
1-тур « Таныстыру » – топтар кезекпен шығып өздерін таныстырады.
Әділ қазылар алқасы топтардың ұпайларын көрсетіңіздер.
« Мақал – сөздің мәйегі» демекші
2 түр «Мақал- мателдің жалғасын табу » сайысы.
Еңбек түбі мереке,
……. (көптің түбі береке)
2 Жаңбырменен жер көгерер,
……. (еңбекпен ер көгерер)
3 Әке көрген оқ жонар,
……… (шеше көрген тон пішер)
4 Кестенің сыры турінде,
…….. (кілемның сыры түгінде)
5 Қол өнері кілемде,
……… (сөз өнер өлеңде)
6 Еңбексіз өмір жоқ,
………. (ауырсыз жеңіл жоқ)
7 Дастарқанда наны жоқтың,
…….. (тамағының сәні жоқ)
8 Асың барда ел таны,
……… (атаң барда жер таны)
9 Шақырған жерден қалма,
… ….. (шақырмаған жерге барма)
10 Адамның көркі шүберек,
…….. (ағаштың көркі жапырақ)
Әділ қазылар 2 –турдің үпайларын көрсетіңіздер.
«Өнер, білім, еңбекке
Жақын болар ұрпақпыз.
Он саусағы майысқан
Шебер болар ұрпақпыз.
Тұла бойы тұнған бір
Өнер құған ұрпақпыз»
дегендей, келесі 3 турда киім сәндеу; қағаздан гүл дайындау; үй жұмысы
Әділқазылар «киім сәндеу» турдың ұпайларын көрсетіңіздер.
4-тур «Жұмбақ шешу» сайысы. 1 топ
1. Екі басты жалмауыз, келіп аузын ашады,
Алдына түскен нәрселер, өзінен өзі қашады
(қайшы)
2. Қыстай жегіп қос атты
Көктем шыға босаттым
(шаңғы)
3. Басына үлпілдетіп таққан шашақ
Бұралып тал шыбықтай тұрған жасап.
(қамыс)
2 топ
-
Сандығым бар өзгеше,
Қолыма алып жүремін.
Ішін ашып ақтарып,
Өмір сырын білемін.
/Кітап/. -
Өзі ширақ , өзі қу,
Жүрген жері айқай-шу
(түлкі)
-
Бөлінгенді табыстырып,
Біріктірсе қабыстырып.
Жымдастырған жігін де,
Байқамайсың түгін де.
/Желім/
Қазір қыздарымыз аналарына сыйлық жасайды
« Қыздың шебер боларын бармағынан танырсың» сайыскерлердің жасаған бұйымдарын көріп тамашалайық.
Әділқазылар алқасы сөз кезегі сіздерде.
Осымен сайысымыз аяқталды.Көріп тыңдағандарыңызға рахмет.
|
1 Тур Таныстыру төс белгісі |
2 Тур мақал-мәтел жалғастыру |
3 Тур. Киім сәндеу |
3 Тур .Қағаздан гүл дайындау |
3 Тур .Үй жүмысы |
4 Тур . Жұмбақ шешу |
5 Тур Шығармашылық |
5 тур. Үй жұмыстары |
6 тур .Музыкалық нөмір |
Барлығы |
7 «а» |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
7 «ә» |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1 Тур Таныстыру төс белгісі |
2 Тур мақал-мәтел жалғастыру |
3 Тур. Киім сәндеу |
3 Тур .Қағаздан гүл дайындау |
3 Тур .Үй жүмысы |
4 Тур . Жұмбақ шешу |
5 Тур Шығармашылық |
5 тур. Үй жұмыстары |
6 тур .Музыкалық нөмір |
Барлығы |
7 «а» |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
7 «ә» |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1 Тур Таныстыру төс белгісі |
2 Тур мақал-мәтел жалғастыру |
3 Тур. Киім сәндеу |
3 Тур .Қағаздан гүл дайындау |
3 Тур .Үй жүмысы |
4 Тур . Жұмбақ шешу |
5 Тур Шығармашылық |
5 тур. Үй жұмыстары |
6 тур .Музыкалық нөмір |
Барлығы |
7 «а» |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
7 «ә» |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Бекітемін
Мектеп директоры: Г.Сапорова
«Шорнақ» жалпы орта мектеп коммуналдық мемлекеттік мекемесінде
21-26.04.2014 ж аралығында өтілетін «Қосымша білім беру – бала болашағының жарқын бейнесі» тақырыбындағы қосымша сабақтардың мектепішілік сабақтардың апталық бағдарламасы
І. Ұйымдастыру кезеңі
№ |
Уақыты |
Іс-шараның мазмұны |
Жауаптылар |
1 |
21.04 |
Көрме |
Пән жетекшілері |
2 |
21.04 |
Сабақ жоспарларын бекіту, апталықтың ашылуы |
Мектеп директоры , оқу ісінің меңгерушісі |
ІІ. Негізгі бөлім
№ |
Уақыты |
Факультатив, үйірменің аты |
Сабақтың тақырыбы |
сыныбы |
Мұғалімнің аты-жөні |
||
1 |
25.04 |
Жол қауіпсіздік ережелері |
«Сыртқы жарықтандыру приборларын және дыбыстық сигналдарды пайдалану» |
8 А |
Қосдәулетов Алиасқар |
||
2 |
26.04 |
Өлкетану |
«Бизнес ойыны» |
10 |
Қалиев Қанат |
||
3 |
25.04 |
«Қуыршақ театры» |
«Қызыл телпек» ертегсі |
8 А |
Жапарова Рафиха |
||
4 |
23.04 |
«Сиқырлы театр» |
«Қаңбақ» ертегісі |
8 Ә |
Жапарова Рафиха |
||
5 |
22.04 |
«Жас Қастеевшілер» |
«Білгенге маржан» |
7 А- 7 Ә |
Шералиева Мавлуда |
||
6 |
24.04 |
«Орыс тілі» |
По щучьему велению |
5 Ә |
Абдусаметова Махбуба |
||
7 |
25.04 |
Спорт үйірмелері |
«Көңілді старт» |
6 А |
Исмаилов Арман |
||
8 |
25.04 |
Абайтану |
«Ескендір» поэмасы |
9 А |
Жұмағулова Жанар |
||
9 |
26.04 |
Волейбол |
Волейбол |
10 |
Маменов Мурат |
||
10 |
26.04 |
Шахмат |
Шахмат |
5 Б |
Атанов Бахрам |
||
11 |
26.04 |
Өлкетану |
«Атажұрт» интеллектуалды ойын сабағы |
8 А |
Айтбенбетова Ақбота |
||
ІІІ. Қорытынды бөлім
|
|||||||
12 |
26.04 |
Көркемөнерпаздар |
Ән шашу |
|
Ибрагимов Уйғун |
||
13 |
26.04 |
Қорытынды |
Мектеп директоры Г.Сапорова Оқу ісінің меңгерушісі Г. Миршаева |
Қызғақырықүйден тыйым
BY РЕДАКЦИЯ ON 01.04.2014 • ( ПІКІР ҚАЛДЫРУ )
Rate This
|
|||||
|
Қазақ халқының қолданбалы өнері
Қазақтыңқолданбалыөнеріаяққап,
қоржынныңжасалутүрлері,
зергерлікбұйымдарменағашбұйымдарынатүсінікберу
Сабақтыңтақырыбы: Қазақхалқыныңқолданбалыөнерініңтүрлері
Сабақтыңмақсаты: Қазақтыңқолданбалыөнеріаяққап,
қоржынныңжасалутүрлері,
зергерлікбұйымдарменағашбұйымдарынатүсінікберу
Міндеттері: білімділігі: өзбетіменмеңгергенбілімінтереңдететүсу
Тәрбиелілігі: ұлттықөнергеқызығушылығынарттыру,
әсемдіккетәрбиелеу.
Дамытушылығы: өнер мен уақыт саясатын ұштастыруға машықтау.
Көрнекіліктер:Қазақтың ұлттық бұйымдары, қоржын, тұскиіз,
топтастыру қағазы, бағалау парағы, фишкалар.
Сабақтың типі: Жаңа материалды меңгерту
Сабақтың әдісі: сұрақ-жауап ,әңгіме.
Сабақтың барысы:
Ұйымдастыру кезеңі: 1-2 мин түгелдеу
Жаңа тақырыпты түсіндіру. Қазақтың ұлттық бұйымдарының
түрлері:киіз, тұскиіз, текемет, сырмақ, қоржын, алаша, аяққап,
тұтқыш. Ағаш бұйымдары: сандық, кебеже, адалбақан. Зергерлік
бұйымдар: сырға, білезік,сақина, бойтұмар. Қазақ халқы
«Өнер-өмірдің өзіңдей мәңгілік» демекші өнер өмірмен бірге ұштасып
келеді.
1. Төсеніш бұйымдары. Тұскиіз- сәндік үшін төсектің тұсына ұстайтын
үй жиһаздарының бірі. Оны жасау үшін нығыз басылған жұқа киіз
таңдалып алынады. Тұскиізді безендіріп, әшекейлеу үшін түсті
барқыттар, жібек, шұға т.б. маталардан бетіне ою-өрнектер тігіледі.
Текемет- бетіне түрлі түсті ою-өрнек басылған киіз. Оның бетіне
жүнді бояп, ою-өрнек жасап, киіз басқан әдіспен басады. Сырмақ-
киізден сырып оюлап жасалған төсеніш. Екі түсті киізден оймалаған
немесе үстіне матадан ою басқан тігістеріне жиек басып, сырып
жасайды. Қоржын- өрмек құрып тоқылатын бұйым. Ұзындығы 120 см, ені
50 см болады. Ердің артына бөктеріп жүру үшін екі басты етіп
жасалған қапшық. Аяққап – ыдыс-аяқ салуға арналған қапшық. Ол
көбінесе киізден жасалады. Алаша- әр түрлі жүннен немесе түрлі
түске боялған мақта мен жүннен тоқылған төсеніш. Алаша терме және
қақпа алаша деп екіге бөлінеді. Төсеніш ретінде қолданады. Тұтқыш-
ас пісіретін қазанды оттан көтеріп түсіргенде қолды күйдірмеу,
қазанның күйесін қолға жұқтырмау үшін киізден жасалған екі қолғап.
Оның ұзын етіп жасалған бауы болады.
2. Ағаштан жасалған бұйымдар. Сандық киім кешек тағы басқа заттарды
салуға арналған ағаштан жасалған бұйым. Кебеже ағаштан жасалған
әшекейлі сандық. Оған тамақ, ыдыс-аяқ салып сақтаған. Адалбақан-
төрде тұратын киім ілетін өрнектелген бұтақты, не бұтақтарын қолдан
жасаған сырық.
3. Зергерлік бұйымдар. Білезік- білекке салынатын сәнді зат. Сырға
– әйелдердің құлаққа салынатын сәнді зат, алтын, күмістен, асыл
тастардан жасалған.Алқа – алтын, күміс, маржанмен әшекейленген
омырауша, өңір, өңірше.
Демек қазақ халқының қолөнер бұйымдарының түрлері өте көп. Олардың
шығу тарихы алуан түрлі. Міне осындай өнеріміз «Өнер-өмірдің
өзіңдей мәңгілік» демекші ұрпақтан- ұрпаққа жалғасып, өмірмен бірге
ұштасып келеді. Енді біз «Бақытты сәт» ойыны (оқыта үйрету
ойындары)(модульдік технология бойынша)
Құрал жабдығы:
1. Шарлар салынған қапшық немесе кішкене бөшке.
2. Секундомер (сағат)
3. Ортақ бағалау парағы ( қосымша)
4. Фишкалар
5. Үй тапсырмасы ( әр команда екі сұрақтан)
6.Конкурс тапсырмалары
7.Жауап үлгілері
Ойынның жүру барысы.
Сынып 2 командаға бөлінеді, әр команданың өз капитаны және атауы
болады.
І –гейм «Бой сергіту» Командаларға 10 сұрақтан беріліп, оларды
талдауға 5 минут бөлінеді. Команданың бір өкілі жауап береді, ал
бәсекелес команда жауаптың дұрыстығын үлгі бойынша қадағалап
отырады.
Сұрақтарға ең көп жауап берген команда ұтады.
ІІ- гейм « Бөшкеден шыққан бас қатырғылар» Команда мүшелері
бөшкеден (қапшықтан) нөмірлері бар шарлар алып шығады. Жүргізуші әр
нөмірге жұмбақ немесе сұрақ оқиды.Өз ішінде талқылаған соң, команда
капитандары жауап береді.
1.Аяққап дегеніміз не?
2. Қоржын дегеніміз не?
3. Тұтқыш дегеніміз не?
4. Түйе баласына байланысты ою? (ботагөз)
5. Магиялық ою қалай аталады? ( тұмарша)
6. Аққу оюы нені бейнелейді?
7. Еңбек туралы мақал айтып бер?
8. Өнер туралы мақал айтып бер?
9. Оқу-білім туралы мақал айтып бер?
10.Жансызда бір жансыз бар жалғыз аяқ
Беліне қыстырғаны шидім таяқ
Келбетіне қарасаң ештеңе емес
Беліне буыныпты аямай-ақ
(ұршық)
11. Кіруге адам батпайды
Төрт бұрышты тақтайды
Затыңды аман сақтайды.
(сандық)
12. Басы да екеу, аяғы да екеу.
(қайшы)
ІІІ – гейм «Жұмбақтас» Мұнда жүргізушінің сұрағына жылдамырақ жауап
берген команда ұтады. Егер жауап дайын болса, команда көк жалаушаны
немесе қолын көтереді.
1.Өнерлінің он саусағы тең ....
(Өнерсіздің бір саусағы кем.)
2.Еңбексіз өмір жоқ ...
(Ауырсыз жеңіл жоқ)
3. Шын шеберде …
(мін жоқ)
4. Жаңбырменен жер көгерер ....
(еңбекпенен ел көгерер)
5. Еңбек өмірді ұзартады ...
(ұят бетті қызартады)
6. Байлықтың атасы еңбек ...
(Анасы жер)
7. Еңбегіне қарай құрмет ...
(жасына қарай ізет)
8. Өмір үйретеді ....
(еңбек ширатады)
9. Өрнегі көптің ....
(ермегі көп)
ІV- гейм. «Сен-маған, мен-саған». Командалар бір-біріне 2 сұрақтан
қояды.
1.Жасырылған сөзді тап. Бірінші сан бағана нөмірі, ал екінші сан –
жол нөмірі
2. Жасырылған сөзге сәйкес мақал- мәтел жаз.
№1 кесте. Кестенің сыры түрінде кілемнің сыры түгінде
Кестені көңіл сызады, қол тігеді, көз сынайды.
Қыз еркем, кестесімен көркем, ұл еркем, өрнегімен көркем
№2 шебер. Шебердің қолы ортақ.
Шеберді өнері асырайды.
Шешеннің сөзі мерген, шебердің ісі мерген.
Шеберлік шексіз байлық
№3 ине. Жолды инемен өлшемес болар.
Көк инемен көктеу білмейді.
Білім инемен құдық қазғандай.
Ситуациялық сұрақтар қойылады.
V-гейм. «Көсемдікке ұмтылу» Сұрақтарға барлық ойыншылар жауап
береді. Ең көп дұрыс жауап берген команда ұтады:Ал ең көп дұрыс
жауап берген (4-7) балалар өз командасына қосымша ұпай, өздеріне
баға:4-5 жауап-4 бал-«4» бағасын, 6-7 жауап-5 балл-«5» бағасын
алады
2,3,4,5-ші геймдерге талқылауға бір минуттан беріледі. Егер бірден
жауап берілсе, онда осы үнемделген уақытын команда басқа сұрақты
талдағанда пайдаланады. Әрбір дұрыс жауапқа команда 1 балл немесе
фишка (барлық фишкалар бір түсті алады)
1.Тұскиіз дегеніміз не?
2. Қазақтың қолданбалы өнері неше топқа бөлінеді?
3. Тұтқышты неге пайдаланады?
4. Шашқапты не үшін киген?
5. Қазақтың ұлттық бұйымдары неден жасалады?
6. Алаша тоқитын құрал?
7. Білекке салынатын сәнді зат?
8. Киізден сырып оюлап жасалған төсеніш?
9.Текемет қалай жасалады?
10. Зергерлік бұйымдарды ата?
11.Сандық не үшін қажет?
12. Сырға, алқа деген не?
13.Адалбақан қандай бұйым?
14.Алашаның жасалу жолын түсіндір?
15. Киім –кешек тағы басқа заттарды салуға арналған ағаштан
жасалған бұйым?
16. Ыдыс –аяқ салуға арналған қапшық?
17. Ас пісіретін қазанды оттан түсіргенде қолды күйдірмеу үшін
киізден жасалған қолғап?
18. Сәндік үшін төсектің тұсына ұстайтын үй жиһаздарының бірі.
19. Түрлі өнімдер салуға араналған жүннен, матадан жасалған үлкен
қаптың аты.
20. Бетіне түрлі түсті ою-өрнек басылған киіз үй жиһазы?
21. Ердің басына бөктеріп жүру үшін екі басты етіп жасалған
қапшық.
22. Әр түрлі түске боялған мақта мен жүннен тоқылған төсеніш.
23. Әйелдердің әшекей бұйымы.
24.Төсеніш бұйымдарын ата?
25.Кебежені не үшін пайдаланған?
26. Наурыз қандай күн? (Ұлыстың ұлы күні)
27. Наурыз туралы тілек. (Ұлыс оң болсын, ақ мол болсын)
28.Наурыз көже қалай жасалады?
29. Наурыз айында табиғатта қандай өзгерістер болады.
30. Қазақ халқы наурызды қалай тойлайды?
31. Қандай ойын түрлері ойналады?
32. қандай ырымдар жасалады?
33. Қандай тойлар тойланады.?
34. Дастарқанға қандай тағам түрлері қойылады?
Қорытындылау:
Бағалау.
Үйге тапсырма: Қазақ халқының қолданбалы өнерінің
түрлері