Материалдар / "Аяз би" ертегісі 6-сынып

"Аяз би" ертегісі 6-сынып

Материал туралы қысқаша түсінік
Халық ауыз әдебиетінің үлгісінің бірі - ертегілер."Аяз би" ертегісі 6-сыныптың жаңартылған білім мазмұны бойынша қысқа мерзімді жоспармен беріліп отыр.Бұл қысқа мерзімді жоспар 6-сыныпқа қазақ әдебиетінен сабақ беретін пән мұғалімдеріне көмекші құрал ретінде пайдалануға жарамды деп есептеймін.Ертегінің тарихи көркемдік құндылығын танып,баға беруді және кейіпкерлерді өзара салыстыруды оқу мақсаты етіп алған.
Авторы:
Автор материалды ақылы түрде жариялады. Сатылымнан түскен қаражат авторға автоматты түрде аударылады. Толығырақ
18 Қараша 2018
34848
437 рет жүктелген
770 ₸
Бүгін алсаңыз
+39 бонус
беріледі
Бұл не?
Бүгін алсаңыз +39 бонус беріледі Бұл не?
Тегін турнир Мұғалімдер мен Тәрбиешілерге
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады
logo

Материалдың толық нұсқасын
жүктеп алып көруге болады

Мектеп:

Мұғалім:
М.Атымов атындағы №6 орта мектеп

Шилдебаева Гулжазира Ерболовна
Күні:

Сынып:
29.06.2018

6
Қатысқаны: 17





Қатыспағаны: 0
Ұзақ мерзімді жоспардың бөлімі

Тақырып
5-бөлім.Тәуелсіздік –қасиет тұнған ұлы ұғым



«Аяз би» ертегісі
Осы сабақта қол жеткізетін оқу мақсаттары6. 3.1.1.6-сынып3.Бағалау және салыстыру1.Тарихи және көркемдік құндылығы 1. Шығармадағы кейіпкерлерді өзара салыстыра отырып,тарихи және көркемдік құндылығына баға беру

Сабақтың мақсаттарыБарлық оқушылар орындай алады:«Аяз би» ертегісінің мазмұнын біледі.Кейіпкерлерді табады.Кейіпкерлерді өзара салыстырады. Шығарманың тарихи және көркемдік құндылығына баға береді.Оқушылардың көпшілігі орындай алады:Проблемалық сұрақтарға жауап бере алады.Кейіпкерлерді іс-әрекетіне қарай өзара салыстыра отырып, бағалайды. Түсіндірме сөздікпен жұмыс жасайды.Шығарманың тарихи және көркемдік құндылығына баға бередіКейбір оқушылар орындай алады:Ертегі мазмұны бойынша тұжырым жасайды. «Аяз би» ертегінің желісі бойынша мәнмәтін шығарады. Шығармаға заманауи тұрғыдан баға береді.Сыни шолу жасайды.
Бағалау критерийі-шығармадағы кейіпкерлерді өзара салыстырады-тарихи және көркемдік құндылығына баға береді-шығармаға заманауи тұрғыдан баға береді.-сыни шолу жасайды.
Ойлау дағдыларының деңгейіБілу,түсіну,қолдану
Құндылықтарға баулу«Тарихтың, мәдениет пен тілдің біртұтастығы» «Мәңгілік ел» жалпы ұлттық идеялар құндылығынан тапсырма беру арқылы азаматтық жауапкершілік пен құрметті оқушы бойына дарытуға болады.
Тілдік мақсатОқушылар орындай аладыСабақ соңында оқушылар «Аяз би» ертегісінің тарихи құндылығы мен көркемдік құндылығын түсінедіПәнге қатысты сөздік қорҚанын жүктемеу-біреудің өліміне себеп болмау.Күлдіреуіш-шаңырақ ортасындағы айқыш-ұйқыш болып бекітілген жіңішке ағаштар.Оқушылар мұғалім көмегімен түсіндірме сөздікпен жұмыс жасайды.Диалог құруға/шығарма жазуға арналған пайдалы тіркестерҚазіргі заманғы басшы адам мен Аяз бидің арасында қандай айырмашалық бар?Менің ойымша.....Менің түсінгенім....Менің байқағаным.....
Пәнаралық байланысСабағымда тарих пәнімен байланыстырдым.«Аяз би» ертегісін оқи отырып, оқушылар Аяз би Жаманұлының тарихта болған кейіпкер екенін біледі.Сол арқылы оқушы шығарманың тарихи құндылығына терең бойлайды.
Алдыңғы оқуТөменгі сыныптағы «Ақылды етікші» шыншыл ертегісін еске түсіреді.
Жоспар
Жоспарланған уақыт

Басы 7 мин2 мин



3 мин

























2 мин
Күнделікті шаралар:Амандасу 1.Кезекші арқылы оқушыларды түгендеймін. Алдыңғы оқумен байланыстыра отырып, жаңа сабақтың тақырыбын,оқу мақсатын таныстырамын. -«Ертегі» сөзіне ассоцасия жаса-Ертегінің түрлеріне тоқталыңыз(қиял-ғажайып,шыншыл,хайуанаттар туралы ертегілерді еске түсіреді)-Төменгі сыныпта қандай шыншыл ертегілермен таныссыздар?(Демек бүгінгі сабағымыз «Аяз би» шыншыл ертегісі)

Дескриптор-ертегі туралы мәлімет береді-ертегінің түрлеріне тоқталады-ойын жүйелі жеткізеді

Кері байланыс

Топқа бөлу. «Төрт бұрыш» әдісі бойынша оқушылар топқа бөлінеді. Оқушылар өздеріне ұнаған түстеріне(қызыл,көк,сары,жасыл) қарай топтасады.



Ортасы 25 мин3 мин





















1 мин
1-тапсырма.«Джигсо» әдісі арқылы мәтінді оқыңыз.Топтарға мәтін бөлігі таратылады.Мәтін бөлігін оқып, өз топтарында талқылайды.Талқылауға аз ғана уақыт беріледі.Бастапқы топқа қайта келіп, қолдарындағы мәтін бөліктерін құрастырады.Топтарға мәтіннің толық нұсқасы таратылады.Толық мәтін мазмұнымен танысып,мәтін желісін топ мүшелері бірлесіп орындайды.Дескриптор -шығарма үзіндісін мұқият оқиды-өзара топта талқылай алады-бір-біріне түсіндіреді-шығарманың мазмұнымен танысадыКері байланыс

2-тапсырма. «Кейіпкерді таны» әдісі арқылы шығармадан кейіпкерлерді табыңыз. Өзара салыстырыңыз.

















3 мин

























































2 мин































2 мин











3 мин





















2 мин























3 мин


Дескриптор -шығарманың мазмұнын меңгереді-мәтіннен кейіпкерлерді табады-кейіпкерлерді өзара салыстырадыКері байланыс

3-тапсырма. «Кубизм» әдісі. Әр топ кубик бойынша өздеріне берілген тапсырмалармен жұмыс жасайды,тақырыпқа сәйкес әр оқушының жеке жауабы тыңдалады.Жазған мәліметтерін топта талқылайды.Топтың атынан ортақ жауап дайындайды. Тапсырма 1.Талқылаңыз Жаман не себепті өлім алдында шынын айтпады?2.Салыстырыңыз Венн диаграмасын қолдана отырып, хан мен Жаманды,Аяз би мен қырық уәзірді салыстырыңыз.3. ЗерттеңізАяз би Жаманұлының тарихта алар орны қандай?4.СуреттеңізШығармадан алған әсеріңізбен бөлісіңіз,ауызша баяндап беріңіз.5.ҰсынысНеліктен хан Жаманды Ақша ханның еліне көш деп ұсыныс жасады? Сіз қандай ұсыныс жасар едің?6.ДәлелдеңізШығармадан алған әсеріңіз бойынша, сіздер басшы болсаңыздар,елің үшін не істер едіңіз? Ойыңызды дәлелдеңізДескриптор -оқушы өз ойын сын тұрғысынан дәлелдейді .-кейіпкерлерді өзара салыстырады.-кейіпкердің тарихта алар орнын біледі.-шығармадан алған әсерімен бөліседі,баяндайды.-шығармаға өз көзқарасын білдіреді.-ойын жүйелі жеткізеді, дәлелдейді. Кері байланыс

4-тапсырма. «Крест-нөл» әдісіТоптық жұмыс. Саралау тапсырмасыА) «Кестені толтыр» әдісі. Ертегіден үзінді ала отырып,кейіпкерлердің мінезін анықтаңыз.

Дескриптор -мәтін мазмұнын біледі-кейіпкер мінезін іс-әрекеті арқылы табады-ойын жүйелі жеткізеді-сыни тұрғыдан баға бере аладыКері байланыс

Ә) Графикалық органайзер арқылы Аяз бидің жетістікке жету жолдарын тізбектеп жазыңыз.Дескриптор-мәтіннен Аяз бидің іс-әрекетін таба алады-іс-әркеттерді графикалық органайзер арқылы бере алады-эстетикалық талғамға сай жазадыКері байланыс

Б) «Даналық ағашы» әдісі.Тапсырма «Аяз би» ертегісіне топтық таныстырылым жасаңыз.Дескриптор-мазмұнын айта алады-сюжет желісін сақтайды-ойларын топта талқылай алады-сауатты жаза алады-топтық таныстырылым жасай аладыКері байланыс

В) «Пазл» әдісін қолданып, мәтіндегі оқиғаларды рет-ретімен орналастырыңыз

Дескриптор-ертегінің мазмұнын біледі-сюжеттік желісін сақтай отырып, оқиғаларды рет-ретімен орналастырады-топта талқылайдыКері байланыс

5-тапсырма. ( Жұптық)«Салыстыру» әдісіАяз би ертегісіндегі «Аяз,әліңді біл,құмырсқа,жолыңды біл» нақыл сөзі мен Ә.Кекілбаевтың афоризмдеріне сәйкес келетінін табыңыз.(oilar.kz) Нақыл сөздердің тарихи құндылығын салыстырыңыз. Көркемдік құндылығына баға беріп жазыңыз.Дескриптор-АКТ-ны орынды қолданады-cәйкес афоризмдерді табады-нақыл сөздердің тарихи құндылығын салыстырады-көркемдік құндылығына баға береді-ойын жүйелі жеткізеді.Кері байланысДескриптор





Соңы 5 минРефлексия «Миыңның суретін сал» әдісі.Оқушылар мидың суретін дәптерге салады да, оны сабақ кезінде меңгерген білімдерін білдіретін сөздермен толтырады.





Саралау-оқушыға мейлінше қолдау көрсетуді қалай жоспарлайсыз?Қабілетті оқушыға тапсырманы қалай түрлендіресіз?Бағалау-оқушы білімін тексеруді қалай жоспарлайсызПәнаралық байланыс-Денсаулық және қауіпсіздік,АКТ-мен байланыс.Құндылықтармен байланыс(тәрбие элементі
Қысқа мерзімді жоспарды дайындау барысында әрбір оқушының жеке қажеттіліктерін және ерекшеліктерін ескере отырып, саралау тапсырмаларын алдым. 6-сыныптағы «Аяз би» ертегісінің тапсырмасын саралауға «Крест-нөл» әдісін алып, оқу мақсатына жетуді көздедім.«Кестені толтыр» әдісі арқылы оқушы ертегіден үзінді ала отырып,кейіпкерлердің мінезін анықтайды.Алграфикалық органайзер арқылы білім алушы Аяз бидің жетістікке жету жолдарын тізбектеп жазады. Бұл әдістер арқылы оқушының оқуға деген ынтасы артады.«Даналық ағашы» әдісі негізінде білім алушылар «Аяз би» ертегісіне топтық таныстырылым жасайды,постер қорғайды.«Пазл» әдісін қолданып, мәтіндегі оқиғаларды рет-ретімен орналастырады. Аяз би ертегісіндегі «Аяз,әліңді біл,құмырсқа,жолыңды біл» нақыл сөзі мен Ә.Кекілбаевтың афоризмдеріне сәйкес келетінін тауып, нақыл сөздердің тарихи құндылығын салыстырады.Нәтижесінде көркемдік құндылығына баға беріп жазады. Сондай-ақ осы әдістер арқылы оқушыларды шығармашылық және сын тұрғысынан ойлау дағдыларын дамытуға және танымдық қабілетін ашылуына септігін тигізеді деп ойлаймын.Бағалау критерийі дегеніміз-ұсынылған талаптарға сәйкес бір нәрсені бағалау бойынша шешім қабылдау ережесі,негіздемесі. Сабақты жоспарлау барысында оқушылардың оқуға деген ынтасын арттырып,дағдыларын дамытуға уәжін қолдап отыру керек деп ойлаймын. Қалыптастырушы бағалау оқу үшін бағалауды мақсат ете отырып, белсенді әдістерді тиімді пайдалануға негізделген.Оқушыларға кері байланыс ұсыну үшін және сабақ барысында ынталануы үшін қалыптастырушы бағалауды қол шапалақтау арқылы, «Екі жұлдыз,бір тілек» тәсілі мен түрлі смайликтер арқылы бағалауға болады. Оқушылар екі жақсы жағымен,бір ұсынысын айтады. Нәтижесінде білім алушылардың білімге деген қызығушылығы артқанын байқауға болады.Сонымен қатар қалыптастырушы бағалау басқа мұғалімдермен ақпарат алмасып, өзара озық тәжірибе жинақтауға,тәжірибе алмасуға жол ашады деп ойлаймынОқу мақсатына жету кезінде сабағымды тарих пәнімен байланыстырдым.«Аяз би» ертегісін оқи отырып, оқушылар Аяз би Жаманұлының тарихта болған кейіпкер екенін біледі.Сол арқылы оқушы шығарманың тарихи құндылығына терең бойлайды. Сабақ барысында денсаулық және қауіпсіздік ережелері басшылыққа алынып,ресурс көздері талапқа сай болуы қадағаланды.Білім алушы сабақ барысында «Мәңгілік ел» жалпыұлттық идеясынан «Тарихтың,мәдениет пен тілдің біртұтастығы» құндылығынан азаматтық жауапкершілік, құрмет сезімін бойына сіңіру
РефлексияҚазақ әдебиеті пәні бойынша 6-сыныпта «Аяз би» ертегісі тақырыбына ықшамсабақты жоспарлағанда жаңартылған білім мазмұны курсынан алған біліміме негіздеп құрдым. Ұзақ мерзімді жоспарда белгіленген оқу мақсатынан оқушылардың оқу-танымдық деңгейін ескере отырып, сабақ мақсатын шығардым.Сабақ мақсатым бойынша тапсырмаларым оқушылардың жеке қажеттіліктерін ескере отырып,саралау тапсырмаларын ұсынуда әдіс-тәсілдерді тиімді пайдаландым деп ойлаймын. Оқу және танымдық деңгейлеріне қарай саралау тапсырмаларын орындауға оқушылар белсене жұмыстанады.Сабақ барысында білім алушылар ертегінің мазмұнымен танысып, кейіпкерлерді өзара салыстыра алады. Тарихи және көркемдік құндылығына баға бере алады.Нәтижесінде білім алушылар өзіндік жеке көзқарасын білдіріп, түйінді ой айта алады.Сабақ жоспарын смарт өлшеміне сай жоспарлау тиімді болатынын есепке алдым.





Қорытынды бағалауЕң жақсы өткен екі нәрсе(оқыту мен оқуға қатысты)1: бағалау критерийі2: дескрипторҚандай екі нәрсе немесе тапсырма сабақтың бұдан да жақсы өтуіне ықпалын тигізер еді.(оқыту мен оқуға қатысты)1: АКТ тиімді пайдалану2: Ширату жаттығуларын түрлендіруОсы сабақтың барысында барлық сынып немесе жекелеген оқушылар жөнінде келесі сабағыма қажет болуы мүмкін қандай ақпарат білдім?1: уақытты тиімді пайдалану2: шығармашылықпен жұмыс жасау



Ресми байқаулар тізімі
Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!
Осы аптаның ең үздік материалдары
Педагогтардың біліктілігін арттыру курстары
Аттестацияда (ПББ) 100% келетін
тақырыптармен дайындаймыз
Аттестацияда (ПББ) келетін тақырыптар бойынша жасалған тесттермен дайындалып, бізбен бірге тестілеуден оңай өтесіз
Өткен жылы бізбен дайындалған ұстаздар 50/50 жинап рекорд жасады
Толығырақ