Назар аударыңыз. Бұл материалды сайт қолданушысы жариялаған. Егер материал сіздің авторлық құқығыңызды бұзса, осында жазыңыз. Біз ең жылдам уақытта материалды сайттан өшіреміз
Жақын арада сайт әкімшілігі сізбен хабарласады
Бонусты жинап картаңызға (kaspi Gold, Halyk bank) шығарып аласыз
Дуальды оқыту - кадр дайындаудың тиімді формасы.
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Материалдың толық нұсқасын
жүктеп алып көруге болады
Дуальды оқыту - кадр дайындаудың тиімді формасы.
ҚазақстандаЕлбасының тапсырмасыменмемлекетіміздебəсекеге
қабілеттімамандардаярлаумақсатындатехникалықжəнекəсіптікбілім
берудіжаңғыртуүдерісібасталды.Бүгінəлемдедуальдікжүйемен
мамандардаярлауеңтиімдітəсілболыпесептеледі.Дуальдікжүйенің
ерекшелігістуденттердіңтеорияданбасқа,жұмысберушіболып
табылатынкəсіпорындарменмекемелергебарыптəжірибеденөтуін
көздейтіндігінде.БұлжүйеГермания,Австрия,Дания,Нидерланды,
Швейцариясияқтыдамығанелдердетабыстықолданылуда.2012
жылдан бастапкөптегеноқуорындарындадуальдікжүйенің
Қазақстандық үлгісі жасалуда.
Оқытудыңдуальдікжүйесідегеніміз–дуальдіоқытужүйесінде
кəсіптікбілімберу–кəсібимамандыққадайындықжүргізуүшінбілім
алушыныңтеориялықжəнепрактикалықдағдысынқалыптастыру
мақсатында жүргізілетін негізгі оқыту жүйесі болып табылады.
Дуальдіоқытужүйесініңбастымақсаты–оқубазалық
мекемелеріменсеріктестікретіндебірлесеотырып,бəсекегетүсеалатын,
мамандығыбар,кəсібіннақтытаңдаған,жұмысқаорналасаалатынжəне
өзінің кəсіби білімін жоғарылатуға ұмтылған мамандар даярлау.
Дуальдіоқытужүйесініңміндеті–колледждібітіргенжасмаман
кəсібижүйедегіжұмысыныңнəтижеліболуы,болашақмаманныңкəсіби
əрекетінің толық даярлығын қалыптастырады.
Дуальдікжүйеэлементтеріненгізубойыншаатқарылатын
іс-шаралардың бағыттары:
-əлеуметтіксеріктестіктерүшінжұмысжасайтынқұқықтық–
нормативтік базаны жетілдіру;
-дуальдікжүйеніенгізудіңшетелдікжəнеотандықтəжірибелерін
зерделеу;
- колледждің материалдық-техникалық, оқу-əдістемелік базасын нығайту;
-оқытушыларқұрамыүшінүйретушітренингтер,біліктіліктерінкөтеру
курстарын ұйымдастыру;
- педагогтарды əлеуметтік қорғау жəне бастамаларына қолдау көрсету;
-колледжтүлектерініңжұмыспенқамтамасызетілуінежағдайтуғызудың
жолдарын жетілдіру болып отыр.
Дуальдік жүйе элементтерін енгізу нəтижесінде:
- ең бастысы сапалы мамандар даярланады;
- колледждің бəсекеге қабілеттілігі артады;
- оқытушылар құрамының əлеуеті мен біліктілігі көтеріледі;
- колледж түлектері жұмыспен қамтамасыз етіледі.
Дуальдіоқыту–қазіргіқалыптасқанжағдайдамамандардаярлаудың
еңтиімдітəсілі.Тиімділігіалынғантеориялықбілімоқубазалық
мекемелеріндеөтетінтəжірибелікжұмыстарменжəнепедагогикалық
практикакезіндебекітілетіндігіненкөрінеді.Бүгінгіоқуаудиториясында
берілгенбілімертеңгікүніоқубазалықмекемелеріндеқолданылады.Білім
берудіңдуальдікжүйесібелгілібіркəсіпбойыншажастарғабілімберу,
колледжжəнеоқубазалықмекемелерарқылыболашақмаман
құзыреттілігінқалыптастыру,яғниекімекемедемамандайындауға
қатысады.Бұлүшінбілімалушыныңоқуорныменмамандығынасайоқу
базалықмекемеарасындабайланысорнату.Екімекемедебір-біріне
қатысты тəуелсіз əріптестер болуы тиіс.
Дуальдібілімберуүдерісі,еңалдыменжекетұлғағабағытталып,білім
алушыныңшығармашылықіскерліксапаларын,коммуникативтілігін,
жұмысқабейімділігін,рухани-адамгершілікмəдениетінжəнеболашақ
мамандардыңсауаттылығынқалыптастырады.Білімалушылардың
қызығушылығыменмекемелердіңсұранысынақарайжұмысқадеген
ынтасын,ептілігіменұқыптылығынарттыру.Дуальдікжүйебойынша
оқытылатынмаманқажеттібіліктілікпенеңбекдағдыларына,кəсіби
білімге ие болса, еңбек нарығында сұранысы жоғарылайды.
Білімалушыжастарүшін–өмірдегіөзорнынертетабуға
мүмкіндіктуады,жұмысқаертеараласып,бейімделеді.Қазіргікезеңде
əлемдеоқытудыңдуальдыжүйесі–кəсіптік-техникалықкадрлар
даярлаудыңеңтиімдіжолдарыныңбірі.Оныңерекшелігісол–кəсіптік
оқытуүдерісініңбасымбөлігіоқуорнындаемес,оқубазалық
мекемелерінде диплом алдындағы тəжірибелерден өтеді.
Дуальді жүйемен оқытудың жетістіктері:
1-денбітірушітүлектердіңжұмысқаорналасукөрсеткішіжоғарыболады.,
себебіоқубарысындаөндіріспентығызбайланыстаболғанбілімалушы
жұмыс берушінің барлық талаптарын игеріп жұмысшы маман болады.
2-денжақсы,білімді,болашақжұмысшымаманпсихологиялықжағынан
жаңаортағабейімделгендайынмаманболыпщығадыжəнеоқуөндірісте
тəжірибедеөздігіненшешімқабылдайалады.Теорияментəжірибені
меңгеріп, бекітілген жұмысқа деген жауапкершілік сезімі жоғарылайды.
3-ден «Тəжірибеден теорияға» принципімен жұмыс жүреді.
4-денжұмысберушініңбілімалушығабергенбағасыдайындалған
маманныңбіліктілігіменбайқалады.Алғашқыкүнненбастапоқуөндірісте
тəжірибедежұмысшыболғанбілімалушы,өзініңбіліміменынтасын
көрсетеді.
5-деноқытушытекқанатеориянығанамеңгермей,оқуөндірістік
тəжірибеде заманауи талаптарды меңгереді.
6-данбюджеттікшығыназаяды,себебіоқуғакеткеншығынныңбіраз
бөлігіоқуөндірістіктəжірибеболғандықтанбілімалушыкүнделікті
көріп, игереді.
ДуальдіоқытудыенгізуүшінжаңаҚРЕңбеккодексіне«Дуальді
оқыту»,«Дуальдіоқытубойыншакелісім»ұғымдары,«Дуальдіоқыту»
аттыжаңабапенгізілді(119-бап).«Білімтуралы»ҚРЗаңынаұғымдық
аппаратына,Білімжəнеғылымминистрлігінің,жергіліктіатқарушы
органдардыңқұзыретіне,жалпыжалпығаміндеттібілімстандартының
білімберубағдарламасына60%практикаұлғайғанөзгерістермен
толықтырулар енгізілді.
№1Алматықазақмемлекеттікгуманитарлық-педагогтікколледж
кəсіптікпрактикаміндеттіоқытудыңжалпыоқууақытыкөлемінің
40%-ын қамтыған оқу жоспарымен жұмыс
жүргізілуде.Педагогикалықмамандарүшін60%теориянымеңгермей
,педагогикалықіс–тəжірибеденөтумүмкінемес. Тəжірибе
барысындабілімалушықұрал–жабдықтармен,техникалыққұжаттармен
жəнебасқадатəжірибебарысындақажетболатынқұралдарменжұмыс
берушітарапынанқамтамасызетілуіқажет.Білімалушығатəжірибеден
өтубарысындауақытылыжүргізгенжұмыстарыүшінтолықтөлемде
сыйақытөлеутуралыміндеттемекөрсетілген.Бұлміндеттемелерді
педагогикалықбілімберумекемелерініңжұмысберушілеріретіндеəрине,
орындай алмайды.
Себебі,оқубазалықмекемелердеөндірістікоқытуменпрактикаданөту
уақытындажұмысберушініңбілімалушыларғаҚРЕңбеккодексінің119
бабына сəйкес өтемақының жүргізілмеуінде.
№1Алматықазақмемлекеттікгуманитарлық-педагогтікколледж
2017-2018оқужылдарынаарналғантехникалықжəнекəсіптік
кəсіптікбілімберумамандарыноқытудың дуальдықоқыту
жүйесініңэлементтеріненгізугеəлеуметтіксеріктестерменОқу
базалықмекемелер,Колледж,Білімалушыүшжақтыкелісімшарттар
жасалды.Келісімшарттехникалықжəнекəсіптікбілімберудіңоқу
бағдарламаларыменоқужоспарларыныңнегізіндеқұрылды.Ондағы
бастынегіздер–оқупроцесініңғылымижəнеəдістемелікжұмыстарын
бірігіпорындау,оқупроцесінеөндірісмамандарынараластыру,оқу
базалықмекемелеріндеөндірістікпрактиканыұйымдастырубарысында,
педагогикалықмамандықүшіндуальдіоқытужүйесініңэлементтеріғана
енгізілуде.Яғнипедагогикалықмамандар60%теориянымеңгермей
педагогикалық іс – тəжірибеден өту мүмкін емес.
Дуальдыжүйеніңнегізі–болашақжасмамандыоқуорнымен
өндірістеқатароқыту.Қаламектептерінде«Орыстіліменəдебиеті
мұғалімі»мамандығыбойыншакадрлардыңқажеттілігінкөрсетіпотыр.
Осығанорайколледжде«Орыстіліменəдебиетімұғалімі»мамандығына
дегенсұраныстыңжоғарыболуынабайланыстыжұмыспенқамтылуда.
Дуальдыоқытужүйесіпедагогикалықколледждергеқарағанда
техникалықжəнеқызметкөрсетумамандардайындайтынколледждер
үшінтиімді.Соныменқатар,түлектердіңжұмысқаорналасукөрсеткішін
жақсарту.Дуальдыжүйебойыншабілімалғанколледжтүлегіжұмыссыз
қалмау.Өйткені,теорияментəжірибеніұштастырунəтижесінде,білім
алушыоқубағдарламасынжақсымеңгереді.Нағыздайынмаманретінде
жұмысберушілердіңсұранысыменталаптарынасайкəсіптік-техникалық
кадрлар даярлайтын болады.
Оқытудыңдуальдіжүйесіоғанқатысушымекеменің,қызметкерлер
мен мемлекеттің талап – тілектерін қанағаттандырады.
МЕКЕМЕүшін–бұлмамандардыіздеуге,таңдауға,олардықайта
даярлауғажəнебейімдеугешығыншығармай,уақытынүнемдейотырып,
өзіне қажетті кадрлар дайындауға мүмкіндік береді.
БІЛІМАЛУШЫүшін-жұмысорныменқамтылады,еңбек
құндылықтар қалыптасады, кəсіптік құзыреттіліктер артады.
МЕМЛЕКЕТөзкезегіндеэкономиканыкөтеріп,елдіңтабысынеселеуге
қатысатын білікті кадрлар даярлау міндетін шешуге қол жеткізеді.
Сондықтандаеліміздегіұлттыққоғамдыкемелдендіруелболашағы–
жасұрпақтыжаңаинновациялықəдістерухтытəлімжəнебілім
негіздеріменқаруландырып,қалыптастыруқажет.Кез-келгеноқу
орныныңтүпкімақсатыбіліктіеңбекнарығыныңсұранысынаиеболатын
мамандық дайындау.
Пайдаланылған əдебиеттер тізімі.
1.ҚазақстанРеспубликасындатехникалықжəнекəсіптікбілімберуді
дамытудың 2010-2015 жылдарға арналған мемлекеттік бағдарламасы.
2.Омарбекова Ж. Білім берудің жаңа жүйесі/ Орталық Қазақстан. – 2012.
№6 №7
3.МаханбектоваА.Дуалдыжүйе–кəсіптікмамантапшылығынжояды/
Егемен Қазақстан. – 2013. – 8 қараша.
4.ҚазақстанРеспубликасыныңбілімберудідамытудың2011-2020
жылдарға арналған бағдаламасы.
5.«Дуалды оқыту жүйесі: кəсіби біліктілікті арттырудың жаңа мүмкіндігі»
6.«ТжКБжүйесінехалықаралықтəжірибелергенегізделгеноқытудың
дуалды жүйесін енгізу перспективасы»
7.Өндірістік оқу сабақтарын дуалды оқыту жүйесінде қолдану.