«Мақсатым - тiл ұстартып, өнер
шашпақ...»
Қазақтың әдебиетіне жан берген:
сөздің сыртын сырлап, ішін түрлеген, өлеңнен өрнек шығарған Абай
еді. Ақыл, білім, сезім, терең ойлылығына қарағанда Абай қазақтың
шыққан философ. Өмір жолында Абайдың айтпағаны аз», – деген екен
Абайды ең алғаш білгірлікпен танып, бағасын беруге талап қылған
Жүсіпбек Аймауытов.
Бұл
сөзімде жалған жоқ
Айтылмай сөзім қалған жоқ,
–
дейді Абайдың өзі. Оның кешегі
айтқаны біздің ХХІ ғасырдағы бүгінгі өмірімізбен соншалықты
үйлесім табуда.
Жамандар қыла алмай жүр адал
еңбек,
Ұрлық, қулық қылдым деп қағар
көлбек.
Арамдықтан жамандық көрмей
қалмас,
Мың күн сынбас, бір күні сынар
шөлмек.
Берекеңді қашырма,
Ел тыныш болса, жақсы сол,
–
деп түйіндейді Абай.
Немесе:
Көп шуылдақ не табар
Билемесе бір кемел, –
дейді тағы.
Өмірдегі қандай құбылыс, адамға,
қоғамға, ғаламға қатысты нендей мәселе болса да, Абайдан бір ой
ұшығын таппай қалмаймыз. Өйткені, Абай – Физули, Фирдоуси, Гете,
Байрон, Пушкиндермен қатар тұрар ұлы ақын, Платон, Сократ,
Конфуций, Дрепэрлермен ой жарыстырар ғұлама ойшыл.
Иә, Абайдай алып тудырған
халықтың бағы кемел, мерейі үстем болуға лайық. Өкінішке орай,
планетарлық ауқымдағы осындай данышпанды өзге жұртқа танытпас
бұрын, көп жағдайда өзіміз де оның қаншалықты биіктігін
болжауға өреміз жетпей, тереңіне бойлауға білім-білігіміз олқы
соғып, таңғажайып жұмбақ әлемін еркін аралай алмадық. Оған кейде
тарихи, саяси жағдайлар, кейде қанымызға сіңген «шын сөз қайсы
біле алмай, әр нәрседен құр қалып» жүретін марғаулығымыз да себеп
болған сияқты. Әлі де болса, кемеңгердің «жүрегіне терең бойлай
алмай», «ет жүрексіз еріннің сөзін» айтып, бетінен қалқып
жүргендей күйдеміз-ау. Тәуелсіздік бұл кезеңде жастар білім
алып, тәжірибе жинақтап, тіпті кейбірі ақыл тоқтатып та үлгереді.
Қазір елімізде 14 пен 29 жас арасындағы 4 миллионға тарта жас
бар.
Қай кездің жастары қашан қандай
"идеялармен ауырды", олардың трендіндегі мәдени-әлеуметтік немесе
субмәдени құбылыстар, ең басты приоритеттері, жалпы мағыналық
идеалдары, кеңінен қолдау тапқан жаңаша жөн-жоралғылар, неге
алаңдады, нені қажетсінді т.б. тәрізді шоғыр-шоғыр сауалдар қазіргі
жастардың образын ашудың параметрі бола алады. Мұндағы негізгі
өлшем – құндылықтар жүйесі. Әр ұрпақтың өз түсінік-көзқарасы барын
ешкім жоққа шығара алмайды. Біздің білуімізше, құндылықтардың
әлеуметтік-тұрмыстық, моральдық, абсолютті-мәңгілік,
жалпыадамзаттық, ұлттық, материалдық, саяси, рухани-діни, мәдени,
тарихи түрлері Ендігі жастар сол олқылықтардың орнын толтыруға күш
салып, Елбасы Н.Назарбаевтың: «Абай әрқашан біздің ұлттық
ұранымыз болуы керек. Абайды тану арқылы біз Қазақстанды әлемге
танытамыз», – деген сөздерін айқын бағдар етіп ұстануы
қажет.
Көк тұман – алдыңдағы келер заман
деп бекер айтылмаған. Менiм ше Абайдай дана,ғұлама болғын келсе
ақының карасөзiнен, өсиетiнен баста. Абай әлемі бізді жеті
түнде адастырмас темірқазық іспетті. Соған қарап, тірлігіміздің
дұрыс-бұрысын сараптай аламыз. Өз халқын «өссін, өркендесін»
дейтін әрбір азамат әуелі Абайды оқысын, Абайға құлақ ассын», –
деген Елбасы Н.Ә.Назарбаевтың сөзін жан-жүрегімен түйсінетін
азаматтар қатары жыл сайын Абай оқуларына қатысқан саналы ұрпақпен
толығып отырды деген сенімдеміз.
Шешімiм
бiреу - ақ, қайрат пен бiлiмдi қатар ұстап қалу үшін алдымен бала
Абайдан, содан соң дана Абайдан, кейін хакiм Абай қалдырған мұрасын
тырысып бағып ұғыну керек.!
НАЗЫМ МЕРЕКЕҚЫЗЫ