Материалдар / Мектеп жасына дейінгі балалардың дене мәдениеті және дамуы
МИНИСТРЛІКПЕН КЕЛІСІЛГЕН КУРСҚА ҚАТЫСЫП, АТТЕСТАЦИЯҒА ЖАРАМДЫ СЕРТИФИКАТ АЛЫҢЫЗ!
Сертификат Аттестацияға 100% жарамды
ТОЛЫҚ АҚПАРАТ АЛУ

Мектеп жасына дейінгі балалардың дене мәдениеті және дамуы

Материал туралы қысқаша түсінік
«Баланың дене тәрбиесінің мақсаты оның дене күші мен мүмкіндіктерін дамыту және нығайту болып табылады.Балалардың физикалық дамуының негізі - баланың табиғи қозғалысқа деген құштарлығы, ол оны ойнауға, мазасыздануға, барлық нәрсеге қол жеткізуге, әрқашан әрекет етуге, »,
Авторы:
Автор материалды ақылы түрде жариялады. Сатылымнан түскен қаражат авторға автоматты түрде аударылады. Толығырақ
08 Желтоқсан 2021
400
0 рет жүктелген
770 ₸
Бүгін алсаңыз
+39 бонус
беріледі
Бұл не?
Бүгін алсаңыз +39 бонус беріледі Бұл не?
Тегін турнир Мұғалімдер мен Тәрбиешілерге
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады
logo

Материалдың толық нұсқасын
жүктеп алып көруге болады

Мектеп жасына дейінгі балалардың дене мәдениеті және дамуы


ХХІ ғасырда адам қызметінің дене шынықтыру мен спортқа қатысы жоқ саласы жоқтың қасы. Дене шынықтыру мен спорттың экономикаға, мәдениетке, денсаулық сақтау саласына, өскелең ұрпақты оқыту мен тәрбиелеуге белсенді түрде енуі қазіргі қоғам олардың тек әлеуметтік құндылығын ғана емес, сонымен бірге жеке құндылығын да түсінетінін және дене тәрбиесін ең маңызды құрамдас бөлігі ретінде қабылдайтынын дәлелдейді. адамның жалпы дамуы, әлеуметтік бейімделу және денсаулықты нығайту.

Дене тәрбиесінің мақсаттары

«Баланың дене тәрбиесінің мақсаты оның дене күші мен мүмкіндіктерін дамыту және нығайту болып табылады.Балалардың физикалық дамуының негізі - баланың табиғи қозғалысқа деген құштарлығы, ол оны ойнауға, мазасыздануға, барлық нәрсеге қол жеткізуге, әрқашан әрекет етуге, », - деді Песталоцци, 18 19 ғасырдағы көрнекті швейцариялық мұғалім.

Кеңес қоғамы өмірдің барлық деңгейіне тараған халықтың дене тәрбиесінің дамыған жүйесін мақтан тұтты. Дене шынықтырудың бұқаралық сипатының шыңы «Еңбекке және қорғанысқа дайын» ​​(ТРП) спорт кешені болды.

Жаппай дене шынықтыру-сауықтыру жұмыстарын ұйымдастыру үшін КСРО-да кәсіпорындарда, мекемелерде, колхоздарда, оқу орындарында дене шынықтыру ұжымдары құрылды.

1976 жылы Кеңес Одағында 50 миллионнан астам спортшыларды, оның ішінде 18 миллионнан астам адамды біріктіретін 120 мыңға жуық ауылдық топтарды біріктіретін 250 мыңға жуық осындай топтар болды.

Дене шынықтыру және спорт секцияларына 20 миллионнан астам мектеп оқушылары, 2 миллионға жуық кәсіптік оқу орындарының студенттері, 2 миллионнан астам орта арнаулы оқу орындарының студенттері, 2 миллионға жуық студенттер тартылды. Өндірістік гимнастиканың көмегімен кәсіпорындарда 22 миллионнан астам, жалпы дене шынықтыру топтарында 7 миллионға жуық адам дене шынықтырумен танысты.

Кеңес өкіметінің ұзақ жылдарында денені дамыту бағдарламасы әрең өзгерді және қазірдің өзінде көптеген принциптерді сақтап қалды. Дене тәрбиесінің мақсаттары қатаң түрде мемлекеттік саясатпен анықталды: жоғары өнімді еңбекке дайындық және Отанды қорғау. Әрине, кеңестік білім беру жүйесінің жақсы жақтары болды.

Салауатты өмір салты мен күшті дене шынықтыру принциптері жастайынан қаланған. Спорт қоғамда өте танымал болды, жастардың кез келген спорт пәнінде өзін-өзі жүзеге асыруына шексіз мүмкіндіктер болды. Барлық жерде жұмыс істейтін үйірмелер мен секциялар балаларға сау дене және жаңа дағдыларды ғана емес, сонымен қатар отбасының қаржылық мүмкіндіктеріне қарамастан үлкен спортпен айналысуға мүмкіндік берді.

Дегенмен, кемшіліктер де болды: бұл, көбінесе, утилитарлық көзқарас, моральдық және эстетикалық құндылық бар дене тәрбиесінің маңыздылығын қатты төмендетті.

Қазір не болып жатыр?


Қоғам дене тәрбиесінің мақсаты қарапайым адамға түсінікті жалпы физикалық форманы нығайту, отырықшы өмір салтымен күресу және бекітілген "жоғарыдан" нормаларды орындау ғана емес екенін түсінді. Сонымен қатар физикалық өзін-өзі жетілдірудің үздіксіз процесі, тұлғаның үйлесімді дамуы сияқты жаһандық мәселелерді шешуде.

Зерттеулер қарқынды жүргізіліп, физикалық дамудың теориясы мен әдістемесін жаңартуға бағытталған әзірлемелер пайда болғаны қуанышты. Дене дамуы мен спорттық дайындықты ұйымдастырудың жаңа формалары пайда болады. Дене тәрбиесінің жаңа тұжырымдамалары, ең алдымен мектепке дейінгі және мектеп мекемелерінде әзірленіп, белсенді енгізілуде.

Дене тәрбиесінің мазмұнына стандартты емес көзқарастар қолданылады, оны ұйымдастырудың жаңа формалары сыналады. Егер біз физикалық дамудың мақсаттары туралы неғұрлым ғылыми тілде айтатын болсақ, онда бұл физикалық, үйлесімді және шығармашылық дамыған тұлғаны жан-жақты тәрбиелеу, физикалық қасиеттер мен қабілеттерді жан-жақты жетілдіру.

Құзыретті дене тәрбиесі ересек адамның немесе баланың жасына, анатомиялық, физиологиялық және психологиялық ерекшеліктеріне сәйкес сауығу, білім беру және тәрбиемен байланысты мәселелерді шешуге мүмкіндік береді.

Мектеп жасына дейінгі балалардың физикалық дамуы

"Дене әдемі болуы үшін, менің ойымша, оны ерте жастан бастап дұрыс жолмен өсіру керек",-деді ежелгі грек философы Платон.

Спортқа деген сүйіспеншілікті ерте балалық шақтан бастау өте маңызды. Шынында да, кішкентай организм өсіп келе жатқанда, ол ұзақ өмір сүруге негіз қалайды: бұл рухани дамуға, интеллектуалдық және, әрине, физикалық дамуға қатысты. Барлық осы салаларда үйлесімді дамып келе жатқан бала айналасындағы әлемді күлімсіреп біледі, аз ауырады және түнде жақсы ұйықтау үшін қажетті дозаны алады.

Бала кезінен спортпен шұғылдану тәуелсіздік, өзін-өзі ұйымдастыру, өзара көмек, бастамашылық сияқты маңызды дағдыларды қалыптастыруға көмектесетінін ұмытпаңыз. Ерте жастан бастап спорт мақсатты, шешуші, өз қабілеттеріне сенімді болуға үйретеді.

Мектеп жасына дейінгі баланың дене тәрбиесі әдістемелерінің өзіндік ерекшеліктері бар, осы жасқа тән анатомиялық, физиологиялық және психологиялық дамуға байланысты бірқатар ерекшеліктерді ескереді.


Сауықтыру міндеттері мыналарға бағытталған:


  • дұрыс қалып қалыптастыру;

  • омыртқаның бүгілуін қалыптастыру;

  • аяқтың доғаларын дамыту;

  • буын-буын аппаратын нығайту;

  • үйлесімді физиканың дамуы;

  • сүйектердің өсуі мен массасын реттеу;

  • бұлшықеттердің, жүректің, қан тамырларының, тыныс алу бұлшықеттерінің дамуы.

Білім беру міндеттеріне моториканы қалыптастыру және шоғырландыру, дұрыс дене бітімі дағдыларын, гигиена дағдыларын, дене шынықтыру сабақтарымен және мәдени-гигиеналық нормаларды игерумен байланысты алғашқы білім кіреді.

Тәрбиелік міндеттерге балалардың қажеттіліктерін, күнделікті іс-әрекеттерді дамыту қажеттілігі кіреді. Үйде де, балабақшада да өз бетінше жұмыс істеу қабілетін қалыптастыру. Сондай-ақ жағымды мінез белгілерін, қозғалыс қасиеттерін, қабілеттерін дамыту; ақыл-ой, эстетикалық және адамгершілік тәрбиеге ықпал ету.


Мектеп жасына дейінгі балалардың дене тәрбиесінің негізгі принциптері:

  • физикалық дамудың баланың жалпы дамуымен байланысы;

  • дене тәрбиесінің жан-жақтылығы, дене тәрбиесі жүйесіндегі ойынның эмоционалды және жағымды әсері;

  • баланың физикалық дамуы бойынша жұмыстағы жүйелілік пен дәйектілік,

  • балалардың жеке ерекшеліктерін ескеру;

  • қозғалыс пен гигиеналық дағдыларды игерудегі балалардың санасы мен белсенділігі.

Мектеп жасына дейінгі балаларды дене шынықтырумен және оқытумен танысу процесінде көрнекілік пен қол жетімділік, сана мен белсенділік сияқты жалпы педагогикалық принциптер қолданылады.


Мектеп жасына дейінгі балалардың физикалық дамуының негізгі құралдары:


* гигиеналық факторлар (күн тәртібі, киім, аяқ киім гигиенасы, гигиеналық жағдай, мәдени-гигиеналық дағдылар). Бұл іс-шаралардың күнделікті орындалуы балаға пайдалы әсер етеді және барлық ішкі органдар мен жүйелердің қалыпты жұмысына ықпал етеді.

* табиғаттың табиғи күштері (күн, су, ауа) дене жаттығуларының ағзаға жағымды әсерін күшейтеді және баланың жұмысын жақсартады, оны қатайту үшін қолданылады.

* жаттығу - дене тәрбиесінің негізгі құралы. Олар сауықтыру, білім беру және білім беру мақсаттарында қолданылады, мектеп жасына дейінгі балалардың ақыл-ой, адамгершілік, эстетикалық тәрбиесін жүзеге асыруға ықпал етеді.


Балабақшада және басқа мектепке дейінгі мекемелерде балаларға өсіп келе жатқан денені нығайтуға бағытталған жалпы дене шынықтыру сабақтары ұсынылады. Олар аптасына бірнеше сағатты алады және дене тәрбиесінің барлық негізгі принциптерін қамтиды.

Мұндай сабақтар осы жастағы балалардың негізгі дағдыларын дамытуға ықпал етеді. Бұл дене шынықтыру және ырғақ сабақтары, гигиенамен байланысты іс-шаралар, дене шынықтыру минуттары, жарыстар, ұсақ моториканы дамытуға арналған сабақтар.

Мектепке дейінгі жастағы ата-ана тәрбиесінің негізгі әдісі-бұл бала әлемді танып, Үйренетін ойын. Ойын барысында бала өзінің моторикасын біледі, қарапайым спорттық жаттығулар туралы біледі. Ол заттардың атауларын, сондай-ақ оларды пайдалану әдістері мен ережелерін зерттейді, денесін біледі, дене рефлексиясын қалыптастырады.

Ұсақ моториканың дамуымен сөздік қоры едәуір байытылады, есте сақтау, ойлау, қиял дамиды. Сабақтар арасындағы үзілістер, әдетте, дұрыс қалыптың дамуына бағытталған.

Баланың ерте даму кезеңінде отбасының рөлі өте маңызды. Егер сіз балаларыңыздың дене тәрбиесі туралы ойласаңыз-осы маңызды іске белсенді қатысуға дайындалыңыз! Тек балабақша немесе секцияларға сенбеңіз. Өйткені, сізден басқа ешкім сіздің балаңызды жақсы білмейді, яғни ол не қажет екенін білмейді. Мектеп жасына дейінгі баланың физикалық дамуының ең жақсы тәсілі-оған үлгі болу!

Бірлескен серуендеуге және ашық ауада серуендеуге уақыт бөліңіз. Қыста бұл коньки, шаңғы, шана. Жаз-жүзуді үйренудің немесе командалық ойындарды игерудің керемет мүмкіндігі. Тұрақты серуендерді қатаюмен біріктіруге тырысыңыз. Бұл қарапайым салқын сүрту немесе шөпте жалаң аяқ жүру болуы мүмкін. Бүкіл отбасымен спортпен шұғылдану-бұл баламен қарым-қатынастың жетіспеушілігін толтырудың керемет мүмкіндігі, өйткені көптеген ата-аналар қарқынды жұмыс істейді және үйде аз.

Мүмкін сіздің балаңыз қандай спорт секциясына барғысы келетінін шешкен шығар немесе сіз оны мамандардың қолына беруді шешкен шығарсыз. Таңдау кезінде, ең алдымен, үгінділердің жеке ерекшеліктерін басшылыққа алыңыз. Егер нәресте табиғатта флегматикалық болса, онда оған жеке спорт түрлері қолайлы. Белсенді, бірақ ұялшақ балаларға командалық ойындар пайдалы болады.

Жасы туралы ұмытпаңыз: 4 жастан бастап жүзуге, биге арналған жиынтық ашық, бірақ 6-8 жастан кейін әртүрлі күрес түрлері ұсынылады. Секцияға жазбас бұрын спорт жаттықтырушысымен және дәрігермен кеңесіңіз, олар кәсіби кеңеске көмектеседі және баланың дамуының жеке ерекшеліктеріне назар аударады.

Егер сіз баланы ерте жастан спортқа таныстыра бастасаңыз жақсы. Тұратынымды, әлемдік жарыстарда, рекордах спортшылар немесе жай ғана болея үшін сүйікті командасын, баланың ой-өрісін кеңейтеді және познает мир.

Сіздің денеңіз бен денсаулығыңызға арналған күнделікті рәсімдер баланың әдетіне тез еніп, өмір бойы қалады.

Мектепке дейінгі жастағы кәсіби тұрғыдан физикалық даму баланың дамуында да, болашақта спортқа деген көзқарасында да үлкен маңызға ие.

Бұл жастағы ең бастысы-пайдалы әдеттерді қалыптастыру, белсенді болуға деген ұмтылысты қолдау, спортты сүюге үйрету. Баланы теледидармен ұзақ уақыт қалдырмаңыз, оның даму ерекшеліктеріне назар аударыңыз. Ойындар, серуендеу, алғашқы жарыстар-бірлескен қызметтің кез-келген түрі баланы болашақта жаңа жетістіктерге жетелейді.




Ресми байқаулар тізімі
Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!