Сабақтың басы
10
минут
|
Ұйымдастыру кезеңі
Оқушыларды сәлемдесу, сабаққа
көңілдерін аудару және сабаққа қажетті құралдарды
дайындау. Мұғалімнің оқушыларға жылы шыраймен қарауы
сабақтың атмосферасын жақсартады.
Психологиялық ахуал
қалыптастыру
Мақалдарды
құрастыру
-
Қағаз қиындыларын алыңыз.
-
Қағаз қиындылары бойынша мақалды құрастырып,
топқа бөлініңіздер.
-
Берілген үзінділерден көркемдеуіш құрал түрін
анықтаңыз, астарлы мағынасын ашыңыз.
- Сабақ мақсатын оқыңыздар.
- Сабақ мақсаты бойынша бағалау критерийлерін
жасап көріңіздер.
- Менің ұсынып отырған бағалау критерийлерімен
салыстырыңыздар.
|
Оқушылар қағаз
қиындыларын алып. мақалды құрастырып, топқа
бөлінеді
Берілген үзінділерден
көркемдеуіш құрал түрін анықтап, астарлы мағынасын
ашады.
-
«Ара жасаған
қоғамдық өмірдіңдеңгейіне жету үшін, адам баласыныңалдында әлі
талай ұзақ жол жатыр». (Матерлинк).
-
Көптен кеткен
көмусіз қалар. (Xалық нақылынан).
-
Сен адамдарға емес, адамдар саған керек. (Оралхан
Бөкей)
|
Дескриптор:
Троп пен фигура түрін табады;
Символдардың мағынасын
түсіндіреді.
|
Суреттер
|
Сабақтың ортасы
30 минут
|
Жұптық жұмыс
1-тапсырма
О.Бөкей «Атау кере» романының көркемдегіш
құралдардың қызметін анықтаңыз. Көркемдегіш құралдардың шығарма
идеясымен байланысын ажыратыңыз.
Шығармадан үзінді
|
Көркемдегіш құралдар түрі
|
Астарлы мағынасы
|
Мүдде мен
авторлық ұстаным
|
Ортақ идея
|
|
|
|
|
|
Топтық жұмыс
2-тапсырма.
О.Бөкей «Атау кере»
романының идеялық
құндылығын ашыңыз. Маслоу прирамидасында
кейіпкерлердің орналасқан деңгейін
көрсетіңіз.
Сыныппен жұмыс
(ауызша)
3-тапсырма: «Шығарға билет»
әдісі
Оралхан Бөкейдің «Атау кере»
романыныдағы автордың тілдік ерекшелігіне баға беру мақсатында
берілген сұрақтарға жауап беріңіз:
-
Автор өзінің астарлы ойын жеткізуде қандай
көркемдеуіш құралдарды қолданды?
-
Көркемдеуіш құралдардың астарлы ойлары қандай
негізгі ойға тоғысады?
-
Шығармадағы негізгі ойды не себептен автор
соншалықты жасырды деп ойлайсыз?
4-тапсырма. «Синквейн»
әдісі
Шығарманың идеясына синквейн
әдісімен «адам» сөзіне өлең шығарыңыз.
1.Зат есім. /1сөз/
2.Сын есім /2 сөз/
3.Етістік /3
сөз/
4.Сөйлем
5.Синоним
|
Оқушылар О.Бөкей «Атау кере»
романының көркемдегіш құралдардың
қызметін анықтап, көркемдегіш құралдардың шығарма идеясымен
байланысын айқындайды.
Оқушылар О.Бөкей «Атау кере»
романының идеялық
құндылығын ашады. Маслоу прирамидасында
кейіпкерлердің орналасқан деңгейін
көрсетеді.
Жауап
кілті:
Жауап кілті
Автор өзінің астарлы ойын жеткізуде метафораны
кең қолданды.
Көркемдеуіш құралдардың астарлы ойлары ұлттық,
адами құндылықтардың тоқырауы, қоғамнан жатсыну мәселесіне
көтереді.
Шығармадағы негізгі ойды не себептен автор
соншалықты жасыру себебі – шығарма кеңес үкіметінің қылышынан қан
тамып тұрған заманда жазылған.
Мақсаты: Шығарманың идеялық құндылығына
гуманистік тұрғыдан баға беру.
|
Дескриптор
-көркемдегіш құралдардың
қызметін анықтайды
-Көркемдегіш құралдардың
шығарма идеясымен байланысын ажыратады
Дескриптор:
-кейіпкерлерді қажеттіліктері
бойынша орналастырады;
-Пікірлеріне аргумент
келтіреді.
Дескриптор
-автордың тілдік ерекшелігіне
баға береді
- сұрақтарға жауап
береді
Дескриптор:
|
|
Сабақтың соңы
5 минут
|
Рефлексия
«+;-;
қызықты» әдісі.
Мақсаты: Тақырып бойынша алған білімдерін
жинақтау.
Үйге тапсырма.
|
Оқушылар «+» белгісі бар, қандай сұрақтарға жауап
алғанын жазады;
«-» Белгісі, қандай сұрақтарға жауап алмағанын;
«қызықты» қызықты болған мәліметтерді жазады.
|
Дескриптор негізінде оқушылардың жауабына қарай
ФБ бағалайды.
|
|
Қажет болған жағдайда тапсырма ретінде ұсынуға
болады
Шығармадан үзінді
|
Көркемдегіш құралдар түрі
|
Астарлы мағынасы
|
Мүдде мен
авторлық ұстаным
|
Ортақ идея
|
Ал
дүниеде балдан тәтті әрі ауыр нәсте
жоқ.
|
Метафора
|
Бал
– дүние қызығ
|
ның, дүниенің символы.
Жеке мүдденің маңыздылығы
|
Адам өмірінде жеке, ұлттық, адами мүдденің
үйлесімді өрбуі маңыздылығы
|
Шындық та ішіп кетті. Маскүнем болды. Шындық
жылады! Қор болды! Түрмеге қамалды!
|
Метафора
|
Маскүнемдік – әлсіздік,
өмірдің, тағдырдың қиындықтарынан жеңілу символы.
Таған -
қазақ ұлтының,
салт-дәстүрінің, тарихының жеңілуін
білдіретін символ.
|
Ұлттық мүдде үшін налу
|
НЕГЕ БІЗ
ОСЫ ҚАТЫГЕЗ ДЕ, ҚАСИЕТСІЗ БОЛЫП КЕТТІК... НЕГЕ БІЗ
ОСЫ..
|
Қайталау
|
Қайталаулар арқылы осы сұраққа оқырман назарын
ауда
|
у
Адами мүдденің негізін іздеу
|
|