Сабақтың басы
10
минут
|
Ұйымдастыру кезеңі.
Оқушыларды сәлемдесу, сабаққа көңілдерін аудару
және сабаққа қажетті құралдарды дайындау.
Қызығушылықты арттыру
«Медаль стикер» әдісі
Оқушылардың кеуделеріне шығармадағы
кейіпкерлердің есімдері жазылған стикерлер
жабыстырылады.
Кейіпкерлер: Айна, Ерік, Таған, Бекзат, Нүрке
кемпір, Шолақ қол, аңшы шал, Көкен, Аналық
Оқушыларға оқу мақсаты,
бағалау критерийлері таныстырылады.
-Оқу мақсаты түсініктікті ме?
-Оқу мақсаты қолжетімді ме?
-Оқу мақсатына қалай жетеміз деп
ойлайсыздар?
|
Оқушылардың кейіпкерлердің есімдері жазылған
стикерлермен мұқият танысады.
Жұптағы оқушылар жұбының кеудесіндегі
кейіпкерлерге қатысты әрекеттерді сипаттайды, жұбы оның қандай
кейіпкер екенін табады.
|
.
Дескриптор
-
кейіпкерлерге қатысты
әрекеттерді сипаттайды
-
қандай кейіпкер екенін анықтайды
|
Суреттер
|
Сабақтың ортасы
30 минут
|
Тапсырма 1.
Топтық жұмыс
«Атау кере» шығармасындағы
кейіпкерлер жүйесін анықтаңыздар. Кейіркерлер жүйесін жинақтау мен
даралау арқылы өмір шындығын
көрсетіңіздер. Шығарма үзіндісінен мысалдар
келтіріңіздер.
«Кейіпкерлер кестесі»
Үзінді
|
Кейіпкерлер жүйесі
|
Қайсысы жиынтық бейне
|
өмір шындығын көрсету
|
Ара
шаққаннан өлген кісінің бейітін көргем жоқ.
|
Ерік
|
|
|
Жұптық жұмыс
Тапсырма 2.
Повестегі заман көрінісі мен
қазіргі заман көрінісін салыстырып
бағалаңыз. Мысалдар келтіріңіз.
«Ғасырлар тоғысы»
Тақырып
|
«Атау кере»
шығармасын-дағы заман көрінісі
|
Қазіргі заман көрінісі
|
Салыстырмалы бағалау
|
|
|
|
|
|
Оқушылар
үзіндіден кейіпкер жүйесін
ажыратып, кейіпкерлер жүйесін даралау мен жинақтау арқылы өмір
шындығын көрсетеді. Мысалдар
келтіреді.
Оқушылар повесттегі заман көрінісін
анықтап, повестегі заман мен қазіргі заман көрінісін
салыстырып,өзіндік баға береді. Ойын жүйелі
баяндайды
|
Дескриптор
-Үзіндіден кейіпкер жүйесін
ажыратады;
- кейіпкерлер жүйесін даралау мен жинақтау арқылы
өмір шындығын көрсетеді;
- мысалдар келтіреді.
ҚБ Топтардың өзара бірін бірі
«Бағалау парағы» арқылы бағалауы.
Мұғалімнің ауызша кері
байланысы:
Дескриптор:
-повесттегі заман көрінісін
анықтайды;
- повестегі заман мен қазіргі заман көрінісін
салыстырып, баға береді.
ҚБ. Оқушылардың өзара бірін-бірі
«Комментарий беру» арқылы бағалауы.
Мұғалімнің кері
байланыс
|
|
Сабақтың соңы
5 минут
|
Рефлексия «Сұраққа жауап бер»
-
Тапсырманы орындауда қандай қиындық
туындады?
-
Оның себебін немен
байланыстырасыз?
-
Біліміңізді қай жағынан толықтыру қажеттігін
түсіндіңіз?
Үй жұмысын беру. Шығармадағы
кейіпкерлердің тұщымды ойларын тауып
жазыңыздар. Өз пікірлеріңізді
білдіріңіздер.
|
Оқушылар қажетті сұраққа ғана жауап береді.
Бүгінгі сабаққа кері байланыс айтады.
|
Тапсырмалардың дескрипторларын ескере отырып, ФБ
қойылады
|
|
Роман туралы түсінік.
Роман (ХІ — ХІІ ғасырларда роман тілдерінде
жазылған әр түрлі шығармалар) — күрделі сюжетті, көбіне қара
сөзбен, кейде өлеңмен жазылған кең көлемді эпикалық түр. Романда
өмір құбылыстары, адамдар арасындағы қарым-қатынастар молынан
қамтылған, композициялық күрделі құрылымнан тұрады. Романда лирика
мен драма жанрларының сипаттары да кірігіп отырады, әңгіме мен
повеске қарағанда онда түрлі оқиғалар жүйесі, сюжеттік желі,
қаһармандар қатары кеңірек қамтылады. Роман адамдар тағдырын,
замана шындығын суреттеу арқылы дәуір мен қоғамды, салт пен сананы
бейнелейді.
Тақырып
|
«Атау кере» шығармасындағы заман
көрінісі
|
Қазіргі заман көрінісі
|
Салыстырмалы
бағалау
|
Ешкімге қылдай қиянаты жоқ, білімді, алғыр, адал
жас адам – Таған айықпас дерт – маскүнемдікке
салынуы
|
...
егер аттың құйрығына бір шөлмек ат байлап, артыңнан ертіп
отырсаң,Таған сияқты маскүнемдердің етпеттеп түсіп, жер тырмалап
қалғанша, салпақтары сөзсіз еді
|
Соңғы мәліметтерге қарасақ,елімізішімдікке
алынғандар санының артуымен әлем бойынша алдыңғы орындарға
жайғасты.
|
Шығармадағы Таған бейнесі қазіргі заманда да
актуалді мәселе болып тұр. маскүнемдіктің зауалы қаншама қазақ
отбасыларының шаңырағын шайқалтып, ортасына
түсірді.
|
Нюра кемпірдің жалғыздық күйі
|
|
|
|
Ерік –еңбектің адамы. Бірақ ой-өрісі сараңдау
көптің бірі.
|
|
|
|
«Кейіпкерлер кестесі»
үзінді
|
Кейіпкерлер жүйесі
|
Қайсысы жиынтық бейне
|
Өмір шындығын көрсету
|
Ара
шаққаннан өлген кісінің бейітін көргем жоқ.
|
Ерік
|
|
|
Сен
өйтіп арыстай азаматтың обалына қалма, білдің бе... Сенің қылығың
жөн емес.
|
|
|
|
-Айырмасы көп, апа, — деді ыдыс-аяқты самаурында
қалған ыстық сумен жуып отырған Айна.— Араның байлығы адамдар үшін,
ал біздікі... біздікі өзіміз үшін ғана.
|
|
|
|
-
Құдай берді!—деп, орнынан қуана тұрды.— Іздегенім сен едің!
«Өлмегенге өлі балық» деген осы, Ерік. Аманбысың,
кластасым!
|
|
|
|
|