Қазақстан Республикасы Ғылым
және Білім Министірлігі
«Тұран»
университеті
СОӨЖ
Тақырыбы:
ҚР-ның бүгінгі таңдағы
нарықтық инфрақұрылымы
Тексерген: Омарбакиев
Л.А.хжһһ
Орындаған: Тәуекелова
Ақниет
Экономика
факультеті
«Экономика»
мамандығы
181(4)
тобының
3 курс
студенті
Алматы 2020
жыл
ҚР-ның бүгінгі таңдағы
нарықтық инфрақұрылымы
Нарықтық экономиканың қажетті
элементтерінің бірі - инфрақұрылым. Инфрақұрылым – нарықтың дамуы
мен қызмет жасауы үшін қалыпты жағдай қалыптастырып, қызмет
көрсетеді.
Нарықтың
инфрақұрылымы - нарықтың қалыпты жұмыс
істеуін қамтамасыз ететін ұйымдардың, мекемелердің, кәсіпорындар
мен қызметтердің жиынтығы.
Биржа, жабдықтау -өткізу,
делдалдық
ұйымдар, коммерциялық
фирмалар,
т.б
Ұйымдық
база
Нарықтық инфрақұрылым
құрамы:
Көлік
құралдары, қойма, ыдыс
шаруашылығы, ақпараттық
жүйелер,
т.б.;
Материалдық
база
Банктер, басқа
да несие-қаржы
мекемелері.
Несие-есеп
айырысу базасы
Тәуелсіздік алғанымыздан
кейін, соңғы ғасырларда алғаш рет біздің өңіріміз әлемдік
экономика үшін қайтадан экономикалық маңызға ие болды. Біз
өзіміздің транзиттік мүмкіндіктерімізді нығайтып келеміз,
әлемдік нарыққа бағалы тауарлар – мұнай, газ, кен, ауыл
шаруашылығы шикізатын шығаратын өңірге айнала бастадық. Қазірдің
өзінде шамамен ежелгі Жібек жолының бойымен өтетін ХХІ ғасырдың
жаңа мұнай-газ құбырларының, авто және теміржолдарының сұлбалары
айқындала бастады.
Жалпы, елімізде
инфрақұрылымдық дамудың 2015-2019 жылдарға арналған «Нұрлы жол»
бағдарламасының қабылданып, оны жүзеге асыруға ерекше екпін
берілуін Қазақстан экономикасының жаңа көкжиектерін айқындау
мақсатында алыстан ойластырылған саясаттың жемісі деп
түсінеміз. Енді осы
бойынша атқарылып жатқан жұмыстарға
келейік.
Бағдарламаның
атауы
|
"Нұрлы жол"
инфрақұрылымды дамытудың 2015 - 2019 жылдарға арналған мемлекеттік
бағдарламасы
|
Әзірлеу үшін
негіздеме
|
Қазақстан
Республикасы Президентінің 2014 жылғы 11 қарашадағы "Нұрлы жол -
болашаққа бастар жол" атты Қазақстан халқына Жолдауын іске асыру
жөніндегі жалпыұлттық жоспардың
4-тармағы
|
Бағдарламаны
әзірлеуге жауапты мемлекеттік
орган
|
Қазақстан
Республикасы Ұлттық экономика
министрлігі
|
Бағдарламаны
іске асыруға жауапты мемлекеттік
органдар
|
Орталық және
жергілікті мемлекеттік
органдар
|
Бағдарламаның
мақсаты
|
Қазақстанның
ұзақ мерзімді экономикалық өсуін қамтамасыз ету үшін хаб
қағидатымен тиімді инфрақұрылым құру негізінде елдің макроөңірлерін
интеграциялау арқылы бірыңғай экономикалық нарықты қалыптастыру,
көлік инфрақұрылымын халықаралық көлік жүйесіне интеграциялау,
транзит әлеуетін іске
асыру
|
Міндеттер
|
1)
Қазақстанның заманауи көлік инфрақұрылымын қалыптастыру, сондай-ақ
оның халықаралық көлік жүйесіне интеграциялануын қамтамасыз ету
2) индустриялық инфрақұрылымды және туристік инфрақұрылымды
дамыту;
3) Бірыңғай электр энергетикалық жүйе шеңберінде
энергетикалық инфрақұрылымды нығайту;
4) тұрғын үй-коммуналдық шаруашылық инфрақұрылымын және
жылумен, сумен жабдықтау және су бұру жүйелерін жаңғырту
(реконструкциялау және салу);
5) алып тасталды - ҚР Президентінің
29.12.2016 №
398 Жарлығымен;
6) білім беру саласының инфрақұрылымын дамыту;
7) кәсіпкерлік субъектілерінің бәсекеге қабілеттілігін
арттыру;
8) отандық машина жасауды қолдау;
9) экспортты қолдау;
10) АӨК субъектілерінің бәсекеге қабілеттілігін арттыру;
11) "Бизнестің жол картасы-2020" кәсіпкерлікті
қолдаудың бірыңғай бағдарламасының жобаларын инфрақұрлыммен
қамтамасыз ету;
12) зертхана базаларын дамыту арқылы өнім сапасының қауіпсіздігін
қамтамасыз ету;
13) болжамды ресурстарды бағалай отырып, Қазақстан аумағының
зерттелуін қамтамасыз
ету
|
Іске асыру
мерзімі
|
2015 - 2019
жылдар
|
Нысаналы
индикаторлар
|
мынадай
нысаналы индикаторларға қол жеткізу:
1) 2019 жылы 2014 жылға қатысты ЖІӨ-нің 8,7 %-ға дейін өсуін
қамтамасыз ету;
2) 2015 - 2019 жылдары 392,9 мың адамға арналған жұмыс орындарын
құру, оның ішінде:
тұрақты - 96,5 мың адам;
уақытша - 296,4 мың адам;
3) 2019 жылы базалық инфрақұрылым сапасы бойынша ДЭФ рейтингін
57-орынға дейін жоғарылату;
4) 2019 жылы Қазақстан Республикасының аумағы арқылы, оның ішінде
теміржол және автомобиль көлігі түрлерімен транзиттік жүктердің
көлемін 18,1 млн. тоннаға дейін
ұлғайту.
|
Тәуекелова Ақниет ,
экономика 3 курс