Қазақ тілі
8-сынып
Пән мұғалімі: Куаншалиева
М.С.
Тақырыбы
|
Шартты бағыныңқылы сабақтастың
жасалу жолдары,
2-сабақ
Қысқа мерзімді сабақ
жоспар
|
|
|
Сыныбы
|
8
|
|
|
|
|
Сілтеме
|
Электрондық оқулық.
Интернеттен қосымша мәлімет.
Оқулық.
|
Мақсаты
|
Оқушыларды өз бетімен
жұмыс істете отырып, ой қозғау, ой
қорыту, шартты бағыныңқылы сабақтастың
жасалу жолдарын игере отырып,
елін, Отанын сүюге
тәрбиелеу.
|
Оқыту нәтижесі
|
Шартты бағыныңқылы сабақтас
құрмалас сөйлемнің жасалу жолдарын біледі. Шартты бағыныңқылы
сабақтас құрмалас сөйлемнің жасалу жолдарын қолдана отырып, ойын
жеткізе біледі, ой
қорытады.
|
Түйінді
идея
|
Шартты сөйлем құрылысы – шарт
қоя отырып, ойды білдірудің
жолы
|
Блум
таксоном.
|
7
модуль
|
ресурстар
|
Сабақтың
мазмұны
|
|
|
|
Мұғалімнің
іс-әрекеті
|
Оқушының
іс-әрекеті
|
Бағалау
|
3
мин.
|
Қызығушылықты
ояту.
|
Психологиялық ахуал орнату.
Топтастыру.
|
Ұйымдастыру. «Асығың алшысынан түссін»
әдісі арқылы оқушылар асықты шиыру арқылы алшы түсіру
тапсырылады.
Асық ойыны туралы
айтылады.
«Табыс өлшемдерімен»
таныстырылады.
|
Оқушылар асықты шиыра отырып,
алшы түсіруге
тырысады.
Асықтың түсі бойынша 3 топқа
бөлінеді.
1.Терең
білім
2 Нұрлы
ақыл
3.Ыстық
қайрат
|
Қадағалу.
Қолдау
|
Білу
5мин
|
Сыни тұрғыдан
ойлау
Миға
шабуыл
|
«Қарапайымнан
күрделіге»
Ой
шақыру
|
Үй
жұмысы:
«Қарапайымнан
күрделіге»
кестесі арқылы салалас құрмалас сөйлем
түрлеріне берілген сұрақтарға жауап
береді.
292-жаттығу
|
Оқушылар сыни ойлай отырып, берілген
сұрақтарға жауап береді.
|
Марапаттау.
«Бағдаршам» әдісі арқылы
бағалау.
|
Түсіну
10
мин
|
Сыни ойлау Басқару және
көшбасшылық.
|
Миға шабуыл. Топтағы бірлескен және ұжымдық
жұмыс.
|
Слайд арқылы тақырыпты ашады.
Қазақ тіл біліміндегі синтаксис тарауын
А.Байтұрсынұлы, Қ.Жұбанов,
Х.Басымов, С.Аманжолов, Н.Т.Сауранбаев сияқты ғалымдардың
зерттегендігі айтылады. Шартты бағыныңқылы сабақтас
құрмалас сөйлем нің жасалу жолдарын қазақ, орыс, ағылшын
тілдеріндегі ережесі бойынша
түсіндіріледі.
Әр топ оқушылары оқулықтан
тақырыпты «Түртіп алу» әдісі бойынша оқиды да, бір-біріне
түсіндіреді.
|
Әр топ бүгінгі тақырыпты
оқиды, түсінеді.
|
Марапаттау.
|
Қолдану
5
мин
|
Талантты және дарынды баланы
оқыту.
|
Ой
қозғау.
|
Топтағы оқушыларға
«Ойлан-жұптас-бөліс» әдісімен М.Әуезовтың «Қараш-қараш оқиғасы»
әңгімесі бойынша сөйлемдер беріліп, оқушылар осы сөйлемдерді шартты
бағыныңқылы сабақтас құрмалас сөйлемге айналдырады. Талдау
жұмыстарын жүргізеді.
|
Топтарға
тапсырма:
Әр топтағы оқушылар «Ойлан»
деген уақытта әр оқушы өзі оқиды, «Жұптас» деген уақытта жұбымен
талдайды, «Бөліс» деген уақытта топта талқылайды, соңында топтан 1
оқушы түсіндіреді.
|
«Галереяға саяхат» әдісі
арқылы бағалау
|
Талдау
7
мин
|
Сыни тұрғыдан
ойлау.
|
Ой
шақыру.
|
291-жаттығу бойынша дайындаған
шығармашылық жұмыстарды талдайды,
талқылайды
Табыс критерийлері арқылы
бағаланады.
|
Оқушылар берліген тапсырма
бойынша дайындаған шығармашылық жұмыстарын талдайды,
талқылайды
|
Қол
шапалақтау бағалау.
|
Жинақтау
5мин
|
Сыни
ойлау.
Оқушылардың жас ерекшеліктеріне сәйкес оқыту және
оқу.
|
Ойын
жинақтау.
|
«Алты қалпақ» әдісі бойынша
тақырыпты
қорытындылайды.
Кері
байланыс:
Не
білдім?
Не
үйрендім?
Не білгім
келеді?
|
Ел басына күн
туса...
Ел тізгінін бай
ұстаса...
Ел тізгінін би
ұстаса...
Келешек ұрпақ білім
игерсе...
Ерлер елдің қамын
ойласа...
Халқымыз туған тілдің
тазалығын сақтаса...
|
Бас
бармақ
|
Бағалау
2
мин
|
|
Жеке, топпен
бағалау.
|
Жұлдызша, смайлик
және түсті қағаздар арқылы
бағалау.
|
Сабақ барысында жинақтаған бағаларын
жинап, топбасшысы қорытынды бағаларын
шығарады.
|
Жиынтық
бағалау.
|
І топ – са, -се шартты рай
жұрнақтары арқылы шартты бағыныңқылы сабақтас құрмалас сөйлем
құрау.
Ұзаққа созылған сарыауру
бүгінгідей әбден меңдетіп келсе,
.....................................................................................................................................
Науқас бар салмағынан
айырылса,
.....................................................................................................................................
Қу жоқшылық кескен теректей
құлатса,
.....................................................................................................................................
ІІ топ – болымсыз
етістік+көсемше (-ма+й(- ме+й) жұрнақтары арқылы шартты бағыныңқылы
сабақтас құрмалас сөйлем құрау.
Қалың сүзектен әке-шеше қатар
жығылғанда нағашы деген ел болмысты паналамай,
.....................................................................................................................................
Бақтығұл мен Тектіғұлдар
қысы-жазы Сәлменнің малының соңында жүрмей,
.....................................................................................................................................
Сәлменнің боқтығы басылмай,
.....................................................................................................................................
ІІІ топ – есімше+жатыс септік
(-ған+да) жалғауы арқылы шартты бағыныңқылы сабақтас құрмалас
сөйлем құрау.
Бақтығұл малын тастап інісін
іздемегенде,
...................................................................................................................................
Бақтығұл інісін алып үші
күннің ішінде көшіп кетпегенде,
.....................................................................................................................................
Сәлмен Бақтығұл мен
Тектіғұлдың еңбегін жемегенде,
.....................................................................................................................................