Алпысбаева Ляйла Мухаметкалымовна
Биология және химия пәнінің мұғалімі
Ватсапта бөлісу
Телеграммда бөлісу
Фейсбукта бөлісу
Сілтемені көшіру
Барлығы: 63 материал
Тест №2 Химия пәнінен ҰБТ-ға дайындық
Алпысбаева Ляйла Мухаметкалымовна
04 Ақпан 2025
99
2
Химия пәнінен ҰБТ-ға дайындық Тест №2 1.Кейбір реакциялар үшін бастапқы реагенттер немесе реакция өнімдері катализатор болады. Автокатализ реакциясы: A) N2+3H2=2NH3 B) CaCO3 -> CaO + CO2 C) H2N-CO-NH-CH2-COOH+H2O D) C + O2= CO2 E) Cu + 4HNO3 =Cu(NO3)2 +2NO2 +2H2O 2.IVA топшада жоғарыдан томен қарай күшейеді: A) негіздік қасиет B) қышқылдық қасиет C) екідайылық қасиет D) электртерістілік E) бейметалдық қасиет 3.Хлор суда ерігенде шамамен 1/3 бөлігі сумен әрекеттесіп түзетін қышқылдар жұбы: A)HC102,HC1O3 B) HC1,HC1O C) HCIO4,HC102 D) HCIO,HCIO2 E) HC1O3,HC1O4 4.Акрил қышқылына сапалық реакция: A) Pb(CH3COO)2 ерітіндісі B) [Ag(NH3)2]OH ерітіндісі C) NaOH ерітіндісі D) бром суы E) Cu(OH)2 ерітіндісі 5.Марганецтің IV валентті қосылысы: A) Mn2O7 B) KMnO4 C) MnC12 D) MnO2 E) H2MnO4 6.ДНҚ құрамына кірмейтін азотты негіз: A) тимин B) аденин
Химия
Тест
11 сынып
Тест №1 Химия пәнінен ҰБТ-ға дайындық
Алпысбаева Ляйла Мухаметкалымовна
04 Ақпан 2025
136
1
Химия пәнінен ҰБТ-ға дайындық Тест №1 1.Марганецтің IV валентті қосылысы: A) Mn2O7 B) MnC12 C) KMnO4 D) MnO2 E) H2MnO4 2.Атомдық кристалдық тор бар заг: A) жез B) ас тұзы C) йод D) алмаз E) қола 3.IVA топшада жоғарыдан төмен қарай күшейеді : A) бейметалдық қасиет C) электртерістілік B) қышқылдық қасиет D) негіздік касиет E) екідайылық қасиет 4.Табиғатта таралуы бойынша 2-ші орындағы бейметалл: A) Si C) O B) N D) C E) S 5.Күрделі эфир формуласы: A) СH3 - СОН B) CH3 -СОOН C) CH3-O-CH3 D) CH3-О-C3H7 E) CH3 -COO-CH3 6.Альдегидтердің функционапдық тобы: A) гидроксил B) формил C) карбонил
Химия
Тест
11 сынып
Сабақ жоспары. Тақырыбы Жасуша – тірі ағзалардың құрылымдық негізгі өлшем бірлігі. Биология 8 сынып
Алпысбаева Ляйла Мухаметкалымовна
26 Қаңтар 2025
91
0
Сабақ жоспары Тақырыбы: Жасуша – тірі ағзалардың құрылымдық негізгі өлшем бірлігі. Сыныбы: 8 Пәні: Биология Сабақтың ұзақтығы: 45 минут Оқу мақсаты: 8.4.2.2 эукариот және прокариот жасушалардың құрылысын салыстыру Сабақтың мақсаты 1. Білімділік: o Жасушаның негізгі бөліктері: мембрана, цитоплазма, ядро және органоидтердің құрылысы мен қызметі туралы түсінік қалыптастыру. o Прокариоттар мен эукариоттардың құрылымдық ерекшеліктерін салыстыру. 2. Дамытушылық: o Жасуша органоидтерінің өзара байланысын талдау дағдыларын дамыту. o Логикалық ойлау мен танымдық белсенділікті арттыру. 3. Тәрбиелік: o Табиғатқа ғылыми көзқарас қалыптастыру. o Оқушылардың жауапкершілік, ұқыптылық және зерттеушілік қасиеттерін тәрбиелеу. Күтілетін нәтижелер • Оқушылар жасушаның негізгі бөліктерін және олардың қызметтерін атай алады. • Прокариоттар мен эукариоттардың айырмашылықтарын салыстырады. • Жасушаның органоидтерінің өзара байланысын түсінеді. • Биологиядан қарапайым зерттеу тапсырмаларын орындай алады
Биология
Сабақ жоспары
8 сынып
Тест № 11. Биология пәні бойынша 45 тест (ҰБТ - ға дайындық тест)
Алпысбаева Ляйла Мухаметкалымовна
26 Қаңтар 2025
197
1
Тест № 11 Биология пәні бойынша 45 тест 1. Жасушаның ең кіші құрылымдық және функционалдық бірлігі: A) Ядро B) Жасуша C) Орган D) Тін Жауап: B 2. Хлоропластар қандай қызмет атқарады? A) Энергия өндіреді B) Фотосинтез жүзеге асады C) Ақуыз синтездейді D) Зиянды заттарды шығарады Жауап: B 3. Гидра қандай типке жатады? A) Буылтық құрттар B) Ішекқуыстылар C) Буынаяқтылар D) Омыртқалылар Жауап: B 4. Құстардың ерекшелігі неде? A) Сүтпен қоректендіреді B) Екі жақты симметриялы C) Денесі қауырсынмен жабылған D) Шеміршекті қаңқасы бар Жауап: C
Биология
Тест
11 сынып
Сабақ жоспары. Тақырыбы Дезоксирибонуклеин қышқылы молекуласының құрылысының принципі. Биология 9 сынып
Алпысбаева Ляйла Мухаметкалымовна
26 Қаңтар 2025
180
0
Биология 9 сынып Сабақ жоспары: ДНҚ молекулалық құрылысының принцптері: нуклеотидтердің комплементарлылығы. Оқу мақсаты: 9.4.1.2 ДНҚ молекуласының қос шиыршықты құрылымын сипаттау; Сабақтың мақсаты: 1. Білімділік: o Нуклеин қышқылдарының құрылымдық ерекшеліктерін, нуклеотидтердің құрамдас бөліктерін және комплементарлық принципін түсіндіру. o ДНҚ мен РНҚ-ның химиялық құрамы мен құрылымын ажырату. 2. Дамытушылық: o Логикалық ойлау және ақпаратты талдау дағдыларын дамыту. o Генетикалық материалдың құрылымы мен қызметі арасындағы байланысты түсіндіру. 3. Тәрбиелік: o Ғылыми дүниетанымды қалыптастыру, биология ғылымының генетика саласындағы жетістіктеріне қызығушылықты арттыру. Күтілетін нәтижелер: • Білу: Оқушылар нуклеотидтердің құрамдас бөліктерін, олардың өзара байланысу тәсілдерін
Биология
Сабақ жоспары
9 сынып
Жұмыс парағы. Тақырыбы Тақырыбы Адам қаңқасының құрылысы. Биология 8 сынып
Алпысбаева Ляйла Мухаметкалымовна
25 Қаңтар 2025
151
0
Жұмыс парағы Күні __________ Сыныбы ________ Тегі, аты _________________________________________ Тақырыбы: Тақырыбы: Адам қаңқасының құрылысы. Тірек – қимыл жүйесінің маңызы мен қызметі 1. Сәйкестендіру тапсырмасы Тапсырма: Сүйек түрлерін олардың мысалдарымен сәйкестендіріңіз. Сүйек түрі Мысал 1. Түтік тәрізді сүйек A. Жауырын 2. Жалпақ сүйек B. Ортан жілік 3. Қысқа сүйек С. Омыртқа 4. Аралас сүйек D. Білезік сүйектері Жауабы: 2. Толықтыру тапсырмасы
Биология
Оқушылар жұмысы
8 сынып
Тапсырмалардың жауаптары. §32. Сүйектің макро және микроскопиялық құрылысы. Биология 8 сынып
Алпысбаева Ляйла Мухаметкалымовна
25 Қаңтар 2025
367
0
Биология 8 сынып Тапсырмалардың жауаптары §32. Сүйектің макро және микроскопиялық құрылысы. Сүйектің химиялық құрамы Білу және түсіну: 1. Адам ағзасына оссеин нәруызы не үшін керек екенін түсіндіріңдер. Жас өскен сайын оның мөлшері қалай өзгереді? o Оссеин нәруызы сүйекке серпімділік береді, ол жас ұлғайған сайын азаяды, бұл сүйектердің морттығының артуына себеп болады. 2. Сүйектің қандай жасушалары шеміршек ұлпасын жоятынын және ол не үшін керек екенін сипаттаңдар.
Биология
Басқа
8 сынып
Тест № 10. Биология пәні бойынша 45 тест
Алпысбаева Ляйла Мухаметкалымовна
23 Қаңтар 2025
91
0
Тест № 10 Биология пәні бойынша 45 тест 1. Жасушаның ең маңызды органоиды: A) Рибосома B) Хлоропласт C) Митохондрия D) Ядро Жауабы: D 2. АТФ молекуласының негізгі қызметі: A) Ақпарат тасымалдау B) Энергия сақтау және тасымалдау C) Белок синтезі D) Заттарды ыдырату Жауабы: B 3. Протонеманы қандай өсімдік түзеді? A) Мүк B) Плаун C) Қырықбуын D) Қылқанжапырақ Жауабы: A 4. ДНҚ молекуласындағы генетикалық ақпарат қай арқылы тасымалданады? A) РНҚ B) Белок C) Липид D) Глюкоза Жауабы: A 5. Фотосинтез қандай заттарды түзеді? A) Белок пен липидтер B) Глюкоза мен оттегі C) Оттегі мен көмірқышқыл газы D) Липид пен көмірсу Жауабы: B 6. Қанның құрамындағы негізгі тасымалдаушы белок: A) Глобулин B) Альбумин C) Гемоглобин D) Фибриноген Жауабы: C 7. Ас қорыту ферменттері қай органда бөлінеді? A) Асқазан B) Бауыр C) Ұйқыбез D) Аш ішек Жауабы: C
Биология
Тест
11 сынып
Тест № 9. Биология пәні бойынша 45 тест
Алпысбаева Ляйла Мухаметкалымовна
23 Қаңтар 2025
106
0
Тест №9 Биология пәні бойынша 45 тест 1. Жасушаның негізгі құрылымдары қандай? A) Цитоплазма, ядро, мембрана B) Ядро, вакуоль, рибосома C) Хлоропласт, митохондрия, эндоплазмалық тор D) Лизосома, Гольджи аппараты, рибосома Жауабы: A 2. Жасуша мембранасының негізгі қызметі қандай? A) Энергия өндіру B) Заттардың тасымалдануын реттеу C) Генетикалық ақпаратты сақтау D) Органикалық заттарды синтездеу Жауабы: B 3. Митоздың нәтижесінде қанша жасуша түзіледі? A) Бір B) Екі C) Төрт D) Сегіз Жауабы: B 4. Қандай ұлпа фотосинтез процесін жүзеге асырады? A) Жабын B) Өткізгіш C) Негізгі D) Тірек Жауабы: C 5. Грегор Мендель зерттеген белгілерді тұқым қуалау қалай аталады? A) Мутация B) Полимерия C) Моногибридті және дигибридті будандастыру D) Плейотропия Жауабы: C 6. Хлоропластың негізгі қызметі қандай? A) Энергия өндіру B) Фотосинтез C) Ақуыз синтезі D) ДНҚ синтезі Жауабы: B 7. ДНҚ-ның екі тізбегін қандай байланыстар біріктіреді? A) Пептидтік B) Иондық C) Сутектік D) Коваленттік Жауабы: C 8. Қандай
Биология
Тест
11 сынып
Сабақ жоспары. Тақырыбы Күкірттің оксидтері және олардың қасиеттері. Химия 9 сынып
Алпысбаева Ляйла Мухаметкалымовна
23 Қаңтар 2025
153
0
Химия 9 сынып Сабақ жоспары Тақырыбы: Күкірттің оксидтері және олардың қасиеттері Оқу мақсаты: 9.2.1.13 күкірттің (IV) және (VI) оксидтерінің физикалық және химиялық қасиеттерін салыстыру және күкірт диоксидінің физиологиялық әсерін түсіндіру 9.4.2.1 қышқылдық жаңбырдың пайда болу себебі мен экологияға тигізетін әсерін түсіндіру; Сабақ мақсаты: 1. Білімділік: Күкірттің (IV) және (VI) оксидтерінің физикалық және химиялық қасиеттерін, алыну жолдарын, қолданылу салаларын түсіндіру. 2. Дамытушылық: Оқушылардың логикалық ойлау, талдау, салыстыру және тұжырым жасау дағдыларын дамыту. 3. Тәрбиелік: Қоршаған ортаны қорғау маңыздылығын түсіндіру арқылы экологиялық тәрбие беру. Күтілетін нәтижелер: • Оқушылар күкірттің (IV) және (VI) оксидтерінің негізгі қасиеттерін сипаттай алады. • Оқушылар оксидтердің алыну реакцияларын жазады және олардың өндірістік маңызын түсіндіреді. • Оқушылар күкірт оксидтерінің қоршаған ортаға тигізетін әсерін талдап, экологиялық шешімдер ұсынады. Сабақ барысы:
Химия
Сабақ жоспары
9 сынып
ҰБТ-ға дайындалуға арналған тест жинағы. Тест №8
Алпысбаева Ляйла Мухаметкалымовна
22 Қаңтар 2025
149
0
ҰБТ-ға дайындалуға арналған тест жинағы. Тест №8 Тест тапсырмалары 1. Жасушаның энергия өндіретін органоиды: A) Ядро B) Лизосома C) Митохондрия D) Эндоплазмалық тор Жауабы: C) Митохондрия 2. Қай жасушалық құрылым ақуыз синтезіне жауап береді? A) Рибосома B) Гольджи аппараты C) Центриоль D) Хлоропласт Жауабы: A) Рибосома 3. ДНҚ-ның құрылымын ашқан ғалымдар: A) Чарльз Дарвин және Карл Линней B) Джеймс Уотсон және Френсис Крик C) Грегор Мендель және Томас Морган D) Левенгук және Шлейден Жауабы: B) Джеймс Уотсон және Френсис Крик 4. Генетикалық ақпараттың сақталуын қамтамасыз ететін молекула: A) РНҚ B) ДНҚ C) Белок D) Липид Жауабы: B) ДНҚ 5. Өсімдіктердің суды буландыру процесі қалай аталады? A) Фотосинтез B) Транспирация C) Гликолиз D) Респирация Жауабы: B) Транспирация 6. Хлоропластта фотосинтездің жарық реакциясы қай мембранада өтеді? A) Ядро мембранасы B) Грана мембранасы C) Строма мембранасы D) Вакуоль Жауабы: B) Грана мембранасы
Биология
Тест
11 сынып
ҰБТ-ға дайындалуға арналған тест жинағы. Тест №7.
Алпысбаева Ляйла Мухаметкалымовна
22 Қаңтар 2025
178
0
Биология пәні бойынша ҰБТ-ға дайындалуға арналған 45 тест тапсырмалары 1. Клетканың құрамындағы ең көп таралған химиялық элемент: A) Оттегі B) Көміртегі C) Азот D) Фосфор Дұрыс жауап: A 2. Прокариот жасушаларының негізгі ерекшелігі: A) Ядроның болмауы B) Хромосомалардың көп болуы C) Хлоропластардың болуы D) Жасуша қабырғасының болмауы Дұрыс жауап: A 3. Митохондрия қызметі: A) Энергия өндіру B) Ақуыз синтезі C) Су тасымалдау D) Жасушаны қорғау Дұрыс жауап: A 4. Гликолиз нәтижесінде түзілетін өнім: A) Пируват B) Сахароза C) Крахмал
Биология
Тест
11 сынып
Химиялық элементтердің атомдық құрылысы
Алпысбаева Ляйла Мухаметкалымовна
21 Қаңтар 2025
76
0
Химиялық элементтердің атомдық құрылысы бойынша кесте Элемент Валенттілігі Протон саны Нейтрон саны Электртерістігі Тотығу дәрежелері Электрондық формуласы Салыстырмалы атомдық массасы (г/моль) H 1 1 0 2.20 +1 1s¹ 1.008 He 0 2 2 0 0 1s² 4.0026 Li 1 3 4 0.98 +1 1s² 2s¹ 6.94 Be 2 4 5 1.57 +2 1s² 2s² 9.0122 C 4 6 6 2.55 +4, +2, -4 1s² 2s² 2p² 12.011 N 3 7 7 3.04 +5, +3, -3 1s² 2s² 2p³ 14.007 O 2 8 8 3.44 -2 1s² 2s² 2p⁴ 15.999 F 1 9 10 3.98 -1 1s² 2s² 2p⁵ 18.998 Na 1 11 12 0.93 +1 1s² 2s² 2p⁶ 3s¹ 22.99 Mg 2 12 12 1.31 +2 1s² 2s² 2p⁶ 3s² 24.305
Химия
Барлық материалдар
11 сынып
Сабақ жоспары. Тақырыбы Өсімдіктердің қозғалысы. Қозғалыстың өсімдіктер тіршілігіндегі маңызы. Биология 7 сынып
Алпысбаева Ляйла Мухаметкалымовна
21 Қаңтар 2025
235
1
Сабақ жоспары Биология 7 сынып Сабақтың тақырыбы: Өсімдіктердің қозғалысы. Қозғалыстың өсімдіктер тіршілігіндегі маңызы. Өсімдіктердің қозғалу тәсілдері (тропизмдер, таксистер, өсу қозғалыстары). Оқу мақсаты: 7.1.6.1 - өсімдіктердің қозғалысы себептерін түсіндіріп, қозғалыстың маңызын сипаттау(тропизмдер, таксистер); Сабақтың мақсаты: 1. Білімділік: Оқушыларға тропизм және таксис түрлерін, олардың өсімдіктердегі ерекшеліктерін түсіндіру. 2. Дамытушылық: Логикалық ойлау қабілеттерін дамыту, тақырыпқа сәйкес тапсырмаларды шешу арқылы білімдерін бекіту. 3. Тәрбиелік: Табиғатқа деген сүйіспеншілік пен қызығушылықты ояту, өсімдіктердің өмір сүру ерекшеліктерін құрметтеуге тәрбиелеу. Күтілетін нәтижелер: 1. Оқушылар тропизм мен таксистің анықтамасын біледі, олардың түрлерін ажырата алады. 2. Тапсырмаларды орындау арқылы өсімдіктердің тітіркенуге реакциясы туралы білімдерін қолдана алады. 3. Логикалық тапсырмаларды шешу барысында өз бетімен ой түйіндеу қабілеттері дамиды. Сабақ барысы
Биология
Сабақ жоспары
7 сынып
Сабақ жоспары. Тақырыбы Сабақтың ішкі құрылысы қабық, камбий, сүрек, өзек. Биология 7 сынып
Алпысбаева Ляйла Мухаметкалымовна
21 Қаңтар 2025
131
0
Сабақ жоспары Биология 7 сынып Тақырыбы: Сабақтың ішкі құрылысы: қабық, камбий, сүрек, өзек. Оқу мақсаты: 7.1.3.3 - сабақтың ішкі құрылысын зерттеу; Сабақтың мақсаты: 1. Білімділік: Оқушыларға сабақтың ішкі құрылымы: қабық, тоз, жасымықшалар, флоэма, ксилема, камбий, өзек туралы түсінік беру. Әр қабаттың құрылымы мен қызметін талдау. 2. Дамытушылық: Оқушылардың логикалық ойлау, талдау және салыстыру қабілеттерін дамыту. 3. Тәрбиелік: Табиғатты қорғау мен өсімдіктердің құрылымына құрметпен қарау дағдыларын қалыптастыру. Күтілетін нәтижелер: • Оқушылар сабақтың ішкі құрылымын атап, әр қабаттың атқаратын қызметін түсіндіре алады. • Сүрек, камбий, флоэма сияқты ұлпалардың биологиялық маңыздылығын сипаттай алады. • Логикалық тапсырмалар арқылы алған білімдерін қолдана алады. Сабақ барысы: I. Ұйымдастыру кезеңі (3-5 минут) • Мұғалімнің іс-әрекеті: o Сәлемдесу, оқушыларды түгендеу. o Сабақтың тақырыбын хабарлау, мақсаттарымен таныстыру. o Оқушыларды топтарға бөліп, ынтымақтастық атмосф
Биология
Сабақ жоспары
7 сынып
Сабақ жоспары. Тақырыбы: Сперматогенез бен оогенезді салыстыру. Биология 11 сынып
Алпысбаева Ляйла Мухаметкалымовна
27 Қараша 2024
303
1
Биология 11 сынып Сабақ тақырыбы: Сперматогенез бен оогенезді салыстыру Оқу мақсаты: 11.2.1.2 - сперматогенез бен оогенездің айырмашылығын түсіндіру Сабақ мақсаттары: 1. Білу: Сперматогенез және оогенез процестерінің кезеңдерін сипаттау. 2. Түсіну: Сперматогенез бен оогенездің ұқсастықтары мен айырмашылықтарын салыстыру. 3. Қолдану: Сперматогенез және оогенездің нәтижелерін биологиялық маңыздылығы тұрғысынан талдау. Бағалау критерийлері: • Сперматогенез бен оогенездің негізгі кезеңдерін дұрыс сипаттайды. • Әр процеске тән ерекшеліктерді ажыратып, салыстыру кестесін құрастырады. • Сперматогенез және оогенездің нәтижелерін адам репродукциясы тұрғысынан түсіндіреді. Тілдік мақсаттар: Пәнге қатысты лексика мен терминология: • Сперматогенез, оогенез, сперматозоид, жұмыртқа жасушасы, мейоз, митоз, полярлық денешік, талшық, гаметалар. Диалог пен жазу үшін қажетті тіркестер:
Биология
Сабақ жоспары
11 сынып
Сабақ жоспары. Тақырыбы: Жануарлардағы қанайналым мүшелері: буылтық құрттар, ұлулар, буынаяқтылар және омыртқалылар. Биология 7 сынып
Алпысбаева Ляйла Мухаметкалымовна
27 Қараша 2024
233
0
Биология 7 сынып Сабақ тақырыбы: Жануарлардағы қанайналым мүшелері: буылтық құрттар, ұлулар, буынаяқтылар және омыртқалылар Оқу мақсаты: 7.1.3.6 - жануарларда заттар тасымалына қатысатын мүшелерді танып білу Сабақ мақсаты: • Оқушыларға жануарлардағы қанайналым жүйесінің түрлері мен қызметін түсіндіру. • Ашық және жабық қанайналым жүйесін салыстыру. • Омыртқалы және омыртқасыз жануарлардың қанайналым ерекшеліктерін талдау. Тәрбиелік мақсаты: • Оқушыларды табиғатқа ұқыптылықпен қарауға тәрбиелеу. • Топпен жұмыс жасау арқылы ұжымдық жауапкершілікке баулу. Құндылық мақсаты: • Табиғаттың әртүрлілігі мен оның біртұтастығын құрметтеу. • Жануарлар әлеміндегі әртүрліліктің маңыздылығын түсіну және қорғауға қызығушылық
Биология
Сабақ жоспары
7 сынып
Биология 8 сынып Тақырыбы: Иммунитет. Иммунитеттің түрлері және оның маңызы (Бұл тақырыпта түсіндірме, дидактикалық, логикалық, 20 тест тапсырмалары жауаптарымен жинақталып берілген)
Алпысбаева Ляйла Мухаметкалымовна
26 Қараша 2024
195
1
Биология 8 сынып Тақырыбы: Иммунитет. Иммунитеттің түрлері және оның маңызы Иммунитет – ағзаның зиянды агенттерге (вирус, бактерия, паразит, бөгде заттар) қарсы тұру және оларды жою қабілеті. Бұл жүйе ағзаны инфекциядан қорғап, тұрақтылықты қамтамасыз етеді. Иммунитеттің түрлері 1. Туа пайда болған иммунитет o Сипаттамасы: Тұқым қуалау арқылы берілетін, ағзада туғаннан бар қорғаныс жүйесі. Ол арнайы емес иммунитет түріне жатады, яғни әртүрлі зиянды факторларға қарсы әрекет етеді. o Қорғаныс механизмдері:  Терінің, шырышты қабаттардың механикалық тосқауылы.  Асқазан сөлінің қышқыл ортасы.  Лизоцим ферменті (сілекейде, жас сұйықтығында болады).  Фагоцитоз (микроағзаларды жұтып жою қабілеті). 2. Жүре пайда болған иммунитет o Сипаттамасы: Өмір барысында ағзаға зиянды агенттер енгеннен кейін немесе вакцинация нәтижесінде пайда болатын иммунитет. Ол арнайы иммунитетке жатады, яғни нақты микроағзаларға қарсы бағытталған. o Түрлері:
Биология
Барлық материалдар
8 сынып
Химия 11 сынып П.16 Тақырыбы: Глюкозаның қасиеттері Есеп.1-3. Шығарылған есептер
Алпысбаева Ляйла Мухаметкалымовна
24 Қараша 2024
296
0
Химия 11 сынып П.16 Тақырыбы: Глюкозаның қасиеттері Есеп.1. Глюкозаның ашуы нәтижесінде массасы 115 г спирт алынды. Осы реакция нәтижесінде түзілген көмірқышқыл газы қандай көлем (қ.ж.) алады? Жауабы: 56 л. Есеп.2. Глюкоза ашығанда көлемі 112 л (қ.ж.) СО, газы түзіледі. Ашыған глюкозаның массасын есептеңдер. Жауабы: 450 г. Есеп.3. Глюкозаның спирттік ашуы кезінде түзілген көмірқышқыл газын бейтараптау үшін 20%-дық 65,57 мл натрий гидроксиді жұмсалды (р = 1,22 г/мл). Егер өнімнің шығымы 80% болса, онда ашыған глюкозаның массасы қанша? Жауабы: 45 г.
Химия
Басқа
11 сынып
Биология 10 сынып Тақырыбы: АТФ-тың құрылысы мен қызметі (Бұл тақырыпта түсіндірме, сұрақ-жауап, дидактикалық, логикалық, тест тапсырмалары жауаптарымен жинақталып берілген)
Алпысбаева Ляйла Мухаметкалымовна
20 Қараша 2024
523
0
Биология 10 сынып Тақырыбы: АТФ-тың құрылысы мен қызметі Аденозинтрифосфат (АТФ) – тірі организмдердегі негізгі энергия көзі болып табылатын биологиялық макромолекула. Ол жасушада жүретін көптеген химиялық, физикалық және механикалық процестерді энергиямен қамтамасыз етеді. АТФ молекуласының құрылысы АТФ үш негізгі компоненттен тұрады: 1. Азотты негіз (аденин): Пуриндік құрылым, ДНҚ және РНҚ құрамындағы нуклеотидтермен ортақ негіз. 2. Қант молекуласы (рибоза): Бес көміртекті қант, аденин негізімен және фосфат тобымен байланысады. 3. Үш фосфат тобы: o Бір-бірімен жоғары энергиялы фосфоангидридтік байланыстар арқылы қосылған. o Осы байланыстардың үзілуі энергия бөлуді қамтамасыз етеді. АТФ-тың қызметі 1. Энергия көзі: o АТФ-тың ең басты қызметі — энергия тасымалдау және сақтау. o АТФ молекуласынан бір фосфат тобының үзілуі (АТФ → АДФ + Pi) нәтижесінде 30.5 кДж/моль энергия бөлінеді. 2. Метаболикалық процестерді энергиямен қамтамасыз ету: o Биосинтез: Белоктар, нуклеин қышқылдары, липидте
Биология
Барлық материалдар
10 сынып