Ашық сабақ, ҚМЖ, көрнекілік, презентация жариялап
2 млн. ₸ табыс табыңыз!
Алпысбаева Ляйла Мухаметкалымовна
Биология және химия пәнінің мұғалімі
Ватсапта бөлісу
Телеграммда бөлісу
Фейсбукта бөлісу
Сілтемені көшіру
Барлығы: 48 материал
Сабақ жоспары. Тақырыбы: Сперматогенез бен оогенезді салыстыру. Биология 11 сынып
250 ₸
250 ₸
27 Қараша 2024
221
1
Биология 11 сынып
Сабақ тақырыбы: Сперматогенез бен оогенезді салыстыру
Оқу мақсаты: 11.2.1.2 - сперматогенез бен оогенездің айырмашылығын түсіндіру
Сабақ мақсаттары:
1. Білу: Сперматогенез және оогенез процестерінің кезеңдерін сипаттау.
2. Түсіну: Сперматогенез бен оогенездің ұқсастықтары мен айырмашылықтарын салыстыру.
3. Қолдану: Сперматогенез және оогенездің нәтижелерін биологиялық маңыздылығы тұрғысынан талдау.
Бағалау критерийлері:
• Сперматогенез бен оогенездің негізгі кезеңдерін дұрыс сипаттайды.
• Әр процеске тән ерекшеліктерді ажыратып, салыстыру кестесін құрастырады.
• Сперматогенез және оогенездің нәтижелерін адам репродукциясы тұрғысынан түсіндіреді.
Тілдік мақсаттар:
Пәнге қатысты лексика мен терминология:
• Сперматогенез, оогенез, сперматозоид, жұмыртқа жасушасы, мейоз, митоз, полярлық денешік, талшық, гаметалар.
Диалог пен жазу үшін қажетті тіркестер:
Биология
Сабақ жоспары
11 сынып
Сабақ жоспары. Тақырыбы: Жануарлардағы қанайналым мүшелері: буылтық құрттар, ұлулар, буынаяқтылар және омыртқалылар. Биология 7 сынып
250 ₸
250 ₸
27 Қараша 2024
148
0
Биология 7 сынып
Сабақ тақырыбы: Жануарлардағы қанайналым мүшелері: буылтық құрттар, ұлулар, буынаяқтылар және омыртқалылар
Оқу мақсаты:
7.1.3.6 - жануарларда заттар тасымалына қатысатын мүшелерді танып білу
Сабақ мақсаты:
• Оқушыларға жануарлардағы қанайналым жүйесінің түрлері мен қызметін түсіндіру.
• Ашық және жабық қанайналым жүйесін салыстыру.
• Омыртқалы және омыртқасыз жануарлардың қанайналым ерекшеліктерін талдау.
Тәрбиелік мақсаты:
• Оқушыларды табиғатқа ұқыптылықпен қарауға тәрбиелеу.
• Топпен жұмыс жасау арқылы ұжымдық жауапкершілікке баулу.
Құндылық мақсаты:
• Табиғаттың әртүрлілігі мен оның біртұтастығын құрметтеу.
• Жануарлар әлеміндегі әртүрліліктің маңыздылығын түсіну және қорғауға қызығушылық
Биология
Сабақ жоспары
7 сынып
Биология 8 сынып Тақырыбы: Иммунитет. Иммунитеттің түрлері және оның маңызы (Бұл тақырыпта түсіндірме, дидактикалық, логикалық, 20 тест тапсырмалары жауаптарымен жинақталып берілген)
250 ₸
250 ₸
26 Қараша 2024
120
1
Биология 8 сынып
Тақырыбы: Иммунитет. Иммунитеттің түрлері және оның маңызы
Иммунитет – ағзаның зиянды агенттерге (вирус, бактерия, паразит, бөгде заттар) қарсы тұру және оларды жою қабілеті. Бұл жүйе ағзаны инфекциядан қорғап, тұрақтылықты қамтамасыз етеді.
Иммунитеттің түрлері
1. Туа пайда болған иммунитет
o Сипаттамасы: Тұқым қуалау арқылы берілетін, ағзада туғаннан бар қорғаныс жүйесі. Ол арнайы емес иммунитет түріне жатады, яғни әртүрлі зиянды факторларға қарсы әрекет етеді.
o Қорғаныс механизмдері:
Терінің, шырышты қабаттардың механикалық тосқауылы.
Асқазан сөлінің қышқыл ортасы.
Лизоцим ферменті (сілекейде, жас сұйықтығында болады).
Фагоцитоз (микроағзаларды жұтып жою қабілеті).
2. Жүре пайда болған иммунитет
o Сипаттамасы: Өмір барысында ағзаға зиянды агенттер енгеннен кейін немесе вакцинация нәтижесінде пайда болатын иммунитет. Ол арнайы иммунитетке жатады, яғни нақты микроағзаларға қарсы бағытталған.
o Түрлері:
Биология
Барлық материалдар
8 сынып
Химия 11 сынып П.16 Тақырыбы: Глюкозаның қасиеттері Есеп.1-3. Шығарылған есептер
250 ₸
250 ₸
24 Қараша 2024
114
0
Химия 11 сынып
П.16
Тақырыбы: Глюкозаның қасиеттері
Есеп.1.
Глюкозаның ашуы нәтижесінде массасы 115 г спирт алынды. Осы реакция нәтижесінде түзілген көмірқышқыл газы қандай көлем (қ.ж.) алады? Жауабы: 56 л.
Есеп.2.
Глюкоза ашығанда көлемі 112 л (қ.ж.) СО, газы түзіледі. Ашыған глюкозаның массасын есептеңдер. Жауабы: 450 г.
Есеп.3.
Глюкозаның спирттік ашуы кезінде түзілген көмірқышқыл газын бейтараптау үшін 20%-дық 65,57 мл натрий гидроксиді жұмсалды (р = 1,22 г/мл). Егер өнімнің шығымы 80% болса, онда ашыған глюкозаның массасы қанша? Жауабы: 45 г.
Химия
Басқа
11 сынып
Биология 10 сынып Тақырыбы: АТФ-тың құрылысы мен қызметі (Бұл тақырыпта түсіндірме, сұрақ-жауап, дидактикалық, логикалық, тест тапсырмалары жауаптарымен жинақталып берілген)
250 ₸
250 ₸
20 Қараша 2024
205
0
Биология 10 сынып
Тақырыбы: АТФ-тың құрылысы мен қызметі
Аденозинтрифосфат (АТФ) – тірі организмдердегі негізгі энергия көзі болып табылатын биологиялық макромолекула. Ол жасушада жүретін көптеген химиялық, физикалық және механикалық процестерді энергиямен қамтамасыз етеді.
АТФ молекуласының құрылысы
АТФ үш негізгі компоненттен тұрады:
1. Азотты негіз (аденин):
Пуриндік құрылым, ДНҚ және РНҚ құрамындағы нуклеотидтермен ортақ негіз.
2. Қант молекуласы (рибоза):
Бес көміртекті қант, аденин негізімен және фосфат тобымен байланысады.
3. Үш фосфат тобы:
o Бір-бірімен жоғары энергиялы фосфоангидридтік байланыстар арқылы қосылған.
o Осы байланыстардың үзілуі энергия бөлуді қамтамасыз етеді.
АТФ-тың қызметі
1. Энергия көзі:
o АТФ-тың ең басты қызметі — энергия тасымалдау және сақтау.
o АТФ молекуласынан бір фосфат тобының үзілуі (АТФ → АДФ + Pi) нәтижесінде 30.5 кДж/моль энергия бөлінеді.
2. Метаболикалық процестерді энергиямен қамтамасыз ету:
o Биосинтез: Белоктар, нуклеин қышқылдары, липидте
Биология
Барлық материалдар
10 сынып
Биология 9 сынып Тақырыбы: Нефронның құрылысы және қызметі. Ультрафильтрация.
250 ₸
250 ₸
19 Қараша 2024
202
0
Нефрон – бұл бүйректің негізгі құрылымдық және функционалдық бірлігі. Әр бүйректе шамамен 1–1.5 миллион нефрон бар. Олар зәр түзілуінің негізгі процесін жүзеге асырады. Нефрон екі негізгі бөлімнен тұрады:
1. Мальпиги шумағы (бүйрек шумағы) – қанның сүзгіленуін қамтамасыз ететін бүйрек корпускуласы.
o Оның құрамында:
Боумен капсуласы (екі қабатты капсула).
Капиллярлық шумақ (қанды сүзуге арналған капиллярлар жиынтығы).
2. Бүйрек өзекшелері (түтікшелер) – сұйықтықтың химиялық құрамын реттейтін және зәр түзілетін жол.
o Ол бөлімдерге бөлінеді:
Проксимальды түтікше – реабсорбция және секреция процесі жүреді.
Генле ілмегі – суды және электролиттерді қайта сіңіреді.
Дистальды түтікше – иондар алмасуы және зәрдің концентрациясы реттеледі.
Жинақтаушы түтікше – түпкілікті зәр жинақталып, несепағарға жіберіледі.
Биология
Барлық материалдар
9 сынып
Тақырыбы: Металдар құймалары. Химия 9 сынып
250 ₸
250 ₸
19 Қараша 2024
235
0
Химия 9 сынып
Тақырыбы:Металдар құймалары
Металдар құймалары – екі немесе одан да көп металдардың немесе металл мен бейметаллдың балқытылған күйде араласып, салқындау арқылы алынған біртекті жүйесі. Құймалардың физикалық, химиялық және механикалық қасиеттері олардың құрамындағы элементтердің түрі мен мөлшеріне байланысты өзгереді.
Құймалардың маңызы
Металдар құймалары таза металдарға қарағанда мынадай артықшылықтарға ие:
1. Жоғары беріктік: Құймалар қаттылық пен механикалық беріктігімен ерекшеленеді (мысалы, болат).
2. Коррозияға төзімділік: Құймалардың кейбір түрлері ылғал мен ауа әсеріне аз ұшырайды (мысалы, тот баспайтын болат).
3. Ерекше қасиеттер: Электрөткізгіштік, жылуөткізгіштік немесе жеңілдік қасиеттерін жақсарту.
Құймалардың жіктелуі
1. Металлдық құрамына қарай:
• Қара металл құймалары: Темір негізіндегі құймалар (болат, шойын).
• Түсті металл құймалары: Түсті металдар негізінде алынған құймалар (қола, латунь, дюралюминий).
2. Құрылымына қарай:
• Біртекті құймалар: Құймадағы
Химия
Барлық материалдар
9 сынып
Биология 11 сынып Тақырыбы: Инсулин мен эстроген мысалында гормондардың нысана-жасушаларға әсер ету механизмі (Бұл тақырыпта түсіндірме, сұрақ-жауап, дидактикалық, логикалық, тест тапсырмалары жауаптарымен жинақталып берілген)
450 ₸
450 ₸
16 Қараша 2024
227
3
Биология 11 сынып
Тақырыбы: Инсулин мен эстроген мысалында гормондардың нысана-жасушаларға әсер ету механизмі
Гормондардың әсер ету механизмі олардың химиялық табиғаты мен нысана-жасушалардағы рецепторлардың орналасуына байланысты өзгереді. Бұл процесте гормондар нысана-жасушаларға ақпарат жеткізіп, физиологиялық әсерлер тудырады. Инсулин мен эстрогенді мысал ретінде қарастырайық:
1. Инсулиннің әсер ету механизмі (гидрофильді гормон):
Инсулин - полипептидті гормон, ол гидрофильді қасиетке ие болғандықтан, жасуша мембранасы арқылы өте алмайды. Оның әсер ету механизмі мынадай:
• Рецепторлардың орналасуы:
Инсулиннің рецепторлары нысана-жасушаның плазмалық мембранасында орналасқан.
• Механизмі:
1. Инсулин рецепторларымен байланысады (тирозин-киназа типті рецептор).
2. Бұл байланыс рецептордың ішкі бөлігінде фосфорлану реакциясын тудырады, нәтижесінде сигнал беру жолдары (мысалы, PI3K/Akt) іске қосылады.
3. Сигнал беру нәтижесінде:
Глюкозаны тасымалдайтын GLUT4 тасымалдаушылары жасуша м
Биология
Барлық материалдар
11 сынып
Тақырыбы: Көру мүшелерінің құрылысы, қызметі және гигиенасы (Бұл тақырыпта түсіндірме, сұрақ-жауап, дидактикалық, логикалық, тест тапсырмалары жауаптарымен жинақталып берілген)
250 ₸
250 ₸
15 Қараша 2024
61
0
Биология 8 сынып
Тақырыбы: Көру мүшелерінің құрылысы, қызметі және гигиенасы
Адамның көру мүшесі – көз – күрделі құрылымды орган болып табылады. Көздің негізгі құрылымдық бөліктері мыналар:
1. Қасаң қабық (роговица): Көздің сыртқы қабаты, мөлдір және дөңгелек. Бұл қабат жарық сәулелерін сындырып, көздің ішіне бағыттайды.
2. Қарашық (зрачок): Қасаң қабықтың астында орналасқан қара дақ, ол жарық мөлшерін реттейді. Қарашықтың диаметрі жарықтың күшіне байланысты кеңейіп немесе тарылып отырады.
3. Тор қабық (сетчатка): Көздің ішкі жағын жауып тұратын қабат, онда жарық сезгіш жасушалар (фоторецепторлар) орналасқан. Тор қабықтағы фоторецепторлар екіге бөлінеді: таяқша тәрізді (жарыққа сезімтал) және колбаша тәрізді (түстерді ажыратады).
4. Линза (хрусталик): Жарықты сындырып, оны тор қабыққа бағыттайды. Линза пішінін өзгертіп, алыстан және жақыннан көруге мүмкіндік береді.
5. Шыны тәрізді дене (стекловидное тело): Көздің ішін толтыратын мөлдір зат, ол көздің пішінін сақтауға көмектеседі.
Көр
Биология
Барлық материалдар
8 сынып
Биология 7 сынып Тақырыбы: Заттар тасымалдануының тірі ағзалардың тіршілік әрекеті үшін маңызы (Бұл тақырыпта түсіндірме, сұрақ-жауап, дидактикалық, логикалық, тест тапсырмалары жауаптарымен жинақталып берілген)
250 ₸
250 ₸
14 Қараша 2024
98
0
Биология 7 сынып
Тақырыбы: Заттар тасымалдануының тірі ағзалардың тіршілік әрекеті үшін маңызы
Өсімдіктер мен жануарларда заттарды тасымалдау — олардың тіршілігін сақтауға қажетті қоректік заттар мен басқа элементтерді жеткізетін маңызды биологиялық процесс. Бұл тасымалдау әдістері әр ағзаның ерекшелігіне байланысты әртүрлі, бірақ бәрінің мақсаты — жасушалар мен мүшелердің қалыпты жұмысын қамтамасыз ету.
Өсімдіктердегі тасымалдау
Өсімдіктерде тасымалдау тамыр, сабақ, жапырақтар арқылы жүзеге асады.
• Судың тасымалдануы: Су мен минералдар тамыр арқылы сіңіріліп, сабақ арқылы жапырақтарға көтеріледі. Мұнда су өсімдіктің әр бөлігіне ксилема деп аталатын өткізгіш тіндер арқылы көтеріледі.
• Фотосинтез өнімдерін тасымалдау: Жапырақтарда түзілген қант және басқа органикалық заттар өсімдік бойымен флоэма тіні арқылы таралады. Бұл заттар өсімдіктің өсуі мен дамуына, жасушалардың энергия алмасуына пайдаланылады.
Жануарлардағы тасымалдау
Жануарларда заттардың тасымалы қан айналымы жүйесі арқыл
Биология
Барлық материалдар
7 сынып
Биология 7 сынып. Зертханалық жұмыс №5. Тақырыбы: Тамыр аймақтарын зерттеу
250 ₸
250 ₸
12 Қараша 2024
1527
4
Биология 7 сынып
Зертханалық жұмыс №5
Тақырыбы: Тамыр аймақтарын зерттеу
Мақсаты:
Тамырдың аймақтарын зерттеп, олардың құрылысы мен атқаратын қызметтерін анықтау.
Құрал-жабдықтар:
• Микроскоп
• Тамыр үлгілері (пияз немесе басқа өсімдік)
• Препарат әзірлеуге арналған құралдар (пинцет, шыны пластинка, қақпақ)
• Мөлдір бояу ерітіндісі (мысалы, йод ерітіндісі)
Жұмысты орындау тәртібі:
1. Дайындық:
o Тамыр үлгісін алып, оның тазалығына көз жеткізу.
o Үлгіні микроскопқа арналған мөлдір ерітіндіге салып, қажетті аймақтарын көруге дайындық жасау.
2. Тамырдың негізгі аймақтарын қарастыру:
o Тамырдың өсу аймағын, созылу аймағын, сору аймағын және тамыр түкшелерін анықтау.
3. Микроскоппен бақылау:
o Тамырдың әрбір аймағын микроскоп арқылы қарап, олардың ерекшеліктерін сипаттау.
o Тамыр түкшелерін қарап, олардың сору қызметін түсіндіру.
4. Құрылысты зерттеу:
Биология
Басқа
7 сынып
Зертханалық жұмыс №4 Тақырыбы: Сабақтың ішкі құрылысын зерттеу (жылдық сақиналарды санау). Биология 7 сынып
250 ₸
250 ₸
12 Қараша 2024
532
3
Биология 7 сынып
Зертханалық жұмыс №4
Тақырыбы: Сабақтың ішкі құрылысын зерттеу (жылдық сақиналарды санау)
Мақсаты:
Ағаштың сабағын зерттей отырып, оның ішкі құрылысымен танысу және жылдық сақиналарды санап, өсімдіктің жасын анықтау.
Құрал-жабдықтар:
• Ағаш діңінің көлденең кесіндісі (немесе сабағының қалың бөлігі)
• Лупа немесе микроскоп
• Сызғыш немесе өлшеу құралы
• Қарындаш, дәптер
Теориялық мәліметтер:
Ағаштар жыл сайын қабығының астында жаңа қабат жасайды. Бұл қабаттар «жылдық сақиналар» деп аталады. Әрбір жылдық сақина ағаштың бір жылда өсуін білдіреді, олар көктемде және жазда тез өседі де, күз бен қыста өсу баяулайды. Сақиналардың саны арқылы ағаштың жасын, ал олардың енін талдау арқылы өсу жылдамдығы мен сол кездегі ауа райын бағалауға болады.
Жұмысты орындау тәртібі:
Биология
Басқа
7 сынып
Биология 8 сынып. Зертханалық жұмыс №6 Тақырыбы: Әр түрлі ағзалардың қан жасушаларын зерттеу
250 ₸
250 ₸
09 Қараша 2024
345
3
Биология 8 сынып
Зертханалық жұмыс №6
Тақырыбы: Әр түрлі ағзалардың қан жасушаларын зерттеу
Мақсаты: Әр түрлі ағзалардың қан жасушаларының құрылысы мен қызметтерін зерттеу, олардың ұқсастықтары мен айырмашылықтарын анықтау.
Жабдықтар мен материалдар:
• Микроскоп
• Әртүрлі ағзалардың қан жағындыларының дайын микроскоптық препараттары (мысалы, адамның, бақаның, балықтың, құстың)
• Препараттық шыны, жабын шыны
• Қарындаш, дәптер
Теориялық бөлім:
Қан жасушалары әр ағзада әртүрлі функциялар атқарады, бірақ барлық түрлерде
Биология
Басқа
8 сынып
Биология 9 сынып Тақырыбы: Аэробты, анаэробты тынысалу үдерістерімен байланысты бұлшық еттердің қажуы. (Бұл тақырыпта түсіндірме, сұрақ-жауап, дидактикалық, логикалық, тест тапсырмалары жауаптарымен жинақталып берілген)
450 ₸
450 ₸
08 Қараша 2024
209
0
Биология 9 сынып
Тақырыбы: Аэробты, анаэробты тынысалу үдерістерімен байланысты бұлшық еттердің қажуы. Аэробты және анаэробты тынысалуға физикалық жүктемелердің әсері.
Аэробты және анаэробты тыныс алу процестері бұлшық еттердегі энергия өндірудің негізгі жолдары болып табылады және физикалық жүктемелер кезінде олардың әрқайсысы ерекше рөл атқарады.
Аэробты және анаэробты тыныс алу үдерістерінің сипаттамасы
1. Аэробты тыныс алу:
o Аэробты тыныс алу барысында энергия оттегінің көмегімен бөлініп, глюкоза мен майлар толығымен ыдырайды. Бұл үдеріс кезінде көп мөлшерде энергия (АТФ) бөлініп, көмірқышқыл газы мен су пайда болады.
o Ол ұзақ мерзімді, төмен және орташа қарқындылықтағы жүктемелерде (жүгіру, велосипед тебу) белсенді болады, өйткені ол бұлшық еттерге қажетті энергияны тиімді қамтамасыз етеді.
2. Анаэробты тыныс алу:
o Анаэробты тыныс алу – оттегісіз жүретін энергия өндіру үдерісі. Бұл үдерісте глюкоза толық ыдырамайды, нәтижесінде аз мөлшерде энергия бөлінеді, ал жанама өнім реті
Биология
Барлық материалдар
9 сынып
Биология 10 сынып Тақырыбы: Адам гемоглобині мен миоглобині үшін оттектің диссоциациялануының қисық сызығы (Бұл тақырыпта түсіндірме, сұрақ-жауап, дидактикалық, логикалық, тест тапсырмалары жауаптарымен жинақталып берілген)
450 ₸
450 ₸
08 Қараша 2024
188
1
Биология 10 сынып
Тақырыбы: Адам гемоглобині мен миоглобині үшін оттектің диссоциациялануының қисық сызығы
Адам гемоглобині мен миоглобині үшін оттегінің диссоциациялануының қисық сызығы – бұл олардың қан немесе бұлшықеттегі оттегіні байланыстыру және босату қабілетін сипаттайтын график. Бұл қисық сызықтар адам ағзасындағы екі негізгі ақуыздың (гемоглобин және миоглобин) оттегімен әрекеттесу ерекшеліктерін көрсетеді.
Гемоглобиннің оттегімен диссоциациялануы
• Гемоглобин – бұл эритроциттерде орналасқан, оттегіні өкпеден тіндерге тасымалдайтын ақуыз.
• Гемоглобиннің оттегімен диссоциациялануының қисық сызығы S-тәрізді (сигмоидты) пішінде болады.
• Бұл S-тәрізді қисық гемоглобиннің аллостериялық қасиетіне байланысты, яғни бір оттегі молекуласын қабылдаған сайын, гемоглобиннің басқа оттегі молекулаларын байланыстыру қабілеті артады.
• Қисық сызықтың сол жағы төменгі оттегі концентрациясын көрсетсе, ол жерде гемоглобин оттегіні байланыстыруға емес, босатуға бейім болады (тіндерде).
• Қисы
Биология
Барлық материалдар
10 сынып
Биология 11 сынып Тақырып: Температураның/көмірқышқыл газының/оттегі газының деңгейлерінің реттелуі мысалында кері байланыс принципі (Бұл тақырыпта түсіндірме, сұрақ-жауап, дидактикалық, логикалық, тест тапсырмалары жауаптарымен жинақталып берілген)
450 ₸
450 ₸
08 Қараша 2024
140
1
Биология 11 сынып
Тақырып: Температураның/көмірқышқыл газының/оттегі газының деңгейлерінің реттелуі мысалында кері байланыс принципі тақырыбына түсініктеме
Кері байланыс принципі және температураның, көмірқышқыл газының, оттегінің деңгейін реттеу
Кері байланыс принципі – ағзадағы гомеостазды (тұрақтылықты) сақтаудағы негізгі механизмдердің бірі. Бұл принциптің көмегімен ағза әртүрлі ішкі және сыртқы өзгерістерге жауап береді. Оны жақсы түсіну үшін дене температурасы, көмірқышқыл газы және оттегі деңгейлерін реттеу мысалдарын қарастырайық.
1. Температураны реттеу
• Мысал: Адам дене температурасы көтерілген кезде (мысалы, 38°C-қа дейін), гипоталамус жүйке сигналдары арқылы ағзаға әрекет ету туралы белгі береді.
• Жауап: Терідегі қан тамырлары кеңейіп, теріге жақын орналасқан қан тамырларынан жылу сыртқа беріледі, тер бездері белсенді түрде тер бөледі. Температура қалыпты күйге түскенде гипоталамус реттеуді тоқтатады.
• Кері байланыс: Температураның төмендеуіне қарай дене қыздыру механи
Биология
Барлық материалдар
11 сынып
Биология 11 сынып Тақырыбы: Жасуша мембранасы арқылы заттар тасымалдануының типтері (Бұл тақырыпта түсіндірме, сұрақ-жауап, дидактикалық, логикалық, тест тапсырмалары жауаптарымен жинақталып берілген)
450 ₸
450 ₸
07 Қараша 2024
60
0
Биология 11 сынып
Тақырыбы: Жасуша мембранасы арқылы заттар тасымалдануының типтері
Жасуша мембранасы арқылы заттар тасымалы жасушаның тіршілік әрекетін қамтамасыз ету үшін маңызды процесс. Бұл тасымал бірнеше механизмдер арқылы жүзеге асады, олардың әрқайсысының өз ерекшеліктері бар.
1. Пассивті тасымал (диффузия)
Пассивті тасымал – заттардың жасуша мембранасы арқылы энергия жұмсамай, жоғары концентрация аймағынан төмен концентрация аймағына қарай қозғалуы. Пассивті тасымал бірнеше түрге бөлінеді:
• Қарапайым диффузия: Заттар жасуша мембранасы арқылы мембрананың липидті қабатынан тікелей өтеді. Мұнда заттар концентрация градиенті бойынша қозғалады (мысалы, оттегі, көмірқышқыл газы).
• Жеңілдетілген диффузия: Бұл кезде заттар арнайы тасымалдаушы белоктар немесе арналар арқылы өтеді (мысалы, глюкоза мен амин қышқылдарының тасымалы)
• Осмос – судың жартылай өткізгіш мембрана арқылы жоғары концентрация аймағынан төмен концентрация аймағына қарай өтуі. Бұл процесс жасушадағы су балансы ме
Биология
Барлық материалдар
11 сынып
Шахмат үйірмесінің жылдық жоспары (34 сағат) Сынып: 9-11 сынып оқушылары
900 ₸
900 ₸
07 Қараша 2024
95
0
Шахмат үйірмесінің жылдық жоспары (34 сағат)
Сынып: 9-11 сынып оқушылары
Курстың мақсаты:
• Оқушылардың логикалық ойлау қабілеттерін дамыту.
• Шахмат ойындарының стратегиялық және тактикалық негіздерін үйрету.
• Оқушылардың есте сақтау, зейін және шешім қабылдау дағдыларын жетілдіру.
• Шахмат арқылы оқушылардың шығармашылық және аналитикалық қабілеттерін арттыру.
Міндеттері:
• Шахматтың негізгі ережелері мен қозғалыс тәртіптерін үйрету.
• Әртүрлі дебюттік стратегияларды түсіндіру және оларды қолдануға үйрету.
• Ойын барысында тактикалық әдістерді (шах, мат, пин, вилка және т.б.) үйрету.
• Ортаңғы және соңғы ойындардың тактикаларын меңгерту.
• Турнирлік шахмат ережелерін түсіндіру және оларды тәжірибеде қолдану.
Курстың құрылымы:
1. Кіріспе және шахматтың негізгі ережелері (2 сағат)
• Шахмат тақтасы мен фигуралардың орналасуы.
• Фигуралардың қозғалыс тәртібі.
• Ойынның мақсаты және негізгі ережелері.
2. Дебюттік стратегиялар (6 сағат)
Басқа
Сыныптан тыс жұмыс
11 сынып
Шахмат үйірмесінің жылдық жоспары (34 сағат) Сынып: 7-8 сыныптар
900 ₸
900 ₸
07 Қараша 2024
137
1
Шахмат үйірмесінің жылдық жоспары (34 сағат)
Сынып: 7-8 сыныптар
Жалпы сағат саны: 34 сағат
Мақсаты:
• Оқушыларға шахмат ойынының негізгі және күрделі тактикалық, стратегиялық әдістерін үйрету.
• Логикалық және аналитикалық ойлау қабілеттерін тереңдету.
• Оқушылардың зейінін шоғырландыру, шыдамдылық, ерік-жігер, жауапкершілік қасиеттерін тәрбиелеу.
Күтілетін нәтижелер:
• Оқушылар шахмат ойынының негізгі ережелерін терең меңгереді.
• Тактикалық комбинацияларды құруды және ойын стратегияларын қолдануды үйренеді.
• Жоғары деңгейдегі шахмат есептерін шығару және күрделі ойын жағдайларын талдау қабілеттерін дамытады.
Жылдық тақырыптық жоспар:
1-тоқсан (9 сағат)
Сабақ 1-2: Шахмат ойынының негізгі принциптері (2 сағат)
• Шахматтың негізгі ережелерін қайталау.
• Фигуралардың жүрістері мен құндылығы.
Сабақ 3-4: Ашылу теориясының негіздері (2 сағат)
Басқа
Сыныптан тыс жұмыс
8 сынып
Шахмат үйірмесінің жылдық жоспары (34 сағат) Сынып: 5-6 сыныптар
900 ₸
900 ₸
07 Қараша 2024
131
1
Шахмат үйірмесінің жылдық жоспары (34 сағат)
Сынып: 5-6 сыныптар
Жалпы сағат саны: 34 сағат
Мақсаты:
• Оқушыларға шахмат ойынының ережелерін және негізгі тактикалық, стратегиялық әдістерін үйрету.
• Логикалық ойлау қабілеттерін, назар аудару қабілетін дамыту.
• Шыдамдылық, сабырлылық және жауапкершілік сияқты тұлғалық қасиеттерді тәрбиелеу.
Күтілетін нәтижелер:
• Оқушылар шахмат фигураларының жүрістерін және негізгі ережелерін біледі.
• Негізгі тактикалық әдістерді қолдана алады.
• Ойын барысында шахмат стратегиясын құру және өз іс-әрекетін жоспарлау қабілетін дамытады.
Жылдық тақырыптық жоспар:
1-тоқсан (9 сағат)
Сабақ 1-2: Шахмат ойынының тарихы мен ережелері (2 сағат)
• Шахматтың пайда болу тарихы.
• Шахмат тақтасы және фигуралар.
• Ойынның негізгі ережелері.
Сабақ 3-4: Фигуралардың жүрістері (2 сағат)
Басқа
Сыныптан тыс жұмыс
6 сынып
1
2
3