Lesson
Study әдісінің
артықшылықтары
Lesson
study әдісі-
әрбір сабақты зерттеу эксперименті кәсіби
тәжірибелер мен құралдарды пайдаланатын және білім беру
зерттеушілерінің сыныптағы эксперименттерді орындау кезінде басынан
өткерген шынайы өмірдегі қиындықтар мен оқиғаларды көрсететін
шынайы жағдайға ұқсайды. Конструктивизм оқу орталары шындықтың
көптеген перспективаларын немесе интерпретациясын, білім құрылысы
мен контекстке бай, тәжірибеге негізделген әрекеттерді қолдауы
керек деп ұсынады. Бүкіл және нақты әлем контексттеріне негізделген
осы орналасқан эксперименттер арқылы мұғалімдер сабақты зерттеуде
алған білімдерін басқа нұсқау жағдайларында қолдана алады, осылайша
олардың түсінігі тереңдей түседі. Осы шынайы тәжірибелер арқылы
мұғалімдер проблеманы меңгеруді дамытады және одан да көп. оқуының
өзектілігі мен мәнділігіне байланысты өз білімін тәжірибеде қолдана
білуге ынталы және жақсырақ.
Брунер ойларды ұйымдастырудың ең табиғи түрі
баяндау түрінде, оның бөліктерін ажырата алмайтын әңгіме, бірақ
көпшілігі оны оқиғалар мен бағалаудың тұтас сипаттамасы ретінде
қарастыратынын айтады. Lesson study – зерттеу сабағының
контекстіндегі оқыту тәжірибесі мен нәтижелі оқуды зерттеу туралы
әңгіме. Lesson
study саласындағы сарапшылар бұл конструктивистік
принциппен келісе отырып, қадамдарды бөліп, оларға жеке қарау
тұтастықтан мағынаны алып тастайды, осылайша мұғалімнің оқыту мен
оқу үдерісі туралы жалпы түсінігін тежейді.
Оқыту ойлау процесінің бұзылуы арқылы жүзеге
асады.Фон
Гласерсфельд конструктивистік теорияларды біріктіреді, бұл оқыту
әрекетке, алдыңғы білімге, мақсаттарға және оқушының әлеуметтік
өзара әрекеттесуіне негізделген білімнің бұзылуы және кейіннен
өміршең қайта ұйымдастырылуы арқылы жүзеге асады. Фон Глазерсфельд
біздің әлем немесе басқалар туралы біліміміз шынайы бейнелеу емес,
керісінше ойлаудың негізі, басқалардың растауымен нығайтылатын
тәжірибелік әлем элементтерінің өміршең үлгісі деп санайды. Егер
білімді тексеру немесе қолдану өміршең немесе күтілетін қорытындыға
әкелмесе, оқушы оны өзгертеді немесе қабылдамайды және қайтадан
бастайды. Тәжірибелік әлемнің немесе адамдардың моделі ретінде
өміршеңдігіне негізделген білімді сынаудың, қателесудің, өзгертудің
немесе сақтаудың бұл әдісі гипотеза, жүзеге асыру, бақылау, талдау,
рефлексия және қайта қараудың сабақты зерттеу процесіне сәйкес
келеді. оқыту процесі. Сонымен қатар, сабақты зерттеудегі
қорытындылау және рефлексия процесіндегідей модельді басқалар
талқылап, дәлелдегенде, үлгі қабылданады. Мұғалімдердің
ой-пікірлерінің мазасыздығы - бұл біз студенттердің қазіргі уақытта
қабілеті, дағдысы, білімі және оқушының сапасы бойынша қандай
өлеңге айналуын қалайтынымыз арасындағы проблемалық алшақтық. Бізде
бар оқушылар мен біз қалаған студенттер арасындағы сәйкессіздікті
шешуді қамтамасыз ететін оқыту мен оқудың үлгісін жасауда табысқа
жету арқылы мұғалімдер сабақты зерттеу процесін жалғастыруға ынталы
болады.
Рефлексия және өз ойларын сөзбен жеткізу әрекеті,
егер шешілсе, түсіну мен білімге әкелуі мүмкін түсінудегі
сәйкессіздіктерді немесе олқылықтарды ашады. Сабақты зерттеу
барысында мұғалімдер өздерінің ойлауын, алдыңғы білімін,
негіздемесін, бақылауларын, қорытындыларын, білімдегі олқылықтарды,
күтілетін оқушылардың жауабын және т.б. ашық түрде талқылайды,
нәтижесінде алаңдаушылық туындайды, егер олар бар болса, оқыту
білімін тереңірек түсінуге әкелуі мүмкін. және оқу. Lesson study
барысында жасалған бақылаулар бойынша рефлексиясыз және
әңгімелесусіз оқыту тәжірибесі мен оқушының білім алуы арасында
байланыс, мағына және білім толық құрылуы мүмкін
емес.
Бұл зерттеудің мақсаты соңғы онжылдықта
(2008-2018 ж.) Грецияда да, әлемде де жүргізілген 28 эмпирикалық
зерттеулерге шолу жасау арқылы жоғары оқу орындарында
Lesson study бағдарламасын енгізудің тиімділігін
қарастыру болып табылады. Атап айтқанда,
Lesson study-ді тиімді жүзеге асырудың тиімді жақтары,
қиындықтары мен шарттары қарастырылады.
Lesson study – бұл студенттер мен мұғалімдер үшін оқыту
мен оқуды жақсарту әдісі. Жүргізілген зерттеулердің нәтижелері
көрсеткендей, педагогтардың ынтымақтастығын, рефлексиясын және
кәсіби дамуын дамыту Lesson study бағдарламасын жүзеге асырудың
маңызды артықшылықтары ретінде қарастырылады. Негізгі қиындықтар
ретінде дайындық уақыты, студенттердің сабақ беруін бақылаудан
туындайтын шиеленіс және күйзеліс аталса, оны табысты жүзеге
асырудың қажетті шарттары ретінде оқуға дейінгі мұғалімдердің
қатысуы мен ынтымақтастығы және тренерлердің қолдауы
қарастырылады.
Сабақты зерттеу тобы мектептегі жалпы
мақсаттарды, сондай-ақ студенттерге арналған академиялық мазмұн
мақсаттарын қамтитын зерттеу тақырыбын таңдайды. Топтағы мұғалімдер
бір сынып деңгейінен болса, олар өз жұмыстарын шоғырландыратын пән
саласын таңдайды.
Содан кейін топ назар аударылатын бөлімді немесе
сабақты анықтайды. Олар бөлімді жан-жақты талқылап, сабаққа қол
жеткізуге тырысатындары туралы келіседі. Маңызды сұрақ: осы сабақты
аяқтаған кезде біз оқушылардың нені білгенін және не істей алатынын
қалаймыз? Бұл сұраққа жауап беру үшін мұғалімдер де бұл сабақтың
осы сыныптағы және болашақ сыныптағы басқа пәндермен қалай
байланысатынын түсінуі керек.
Бұл зерттеу респонденттің оқытуына және
оқушылардың оқуына әсер ететін Lesson Study құрамдастарын зерттеді.
Бұл тарауда нәтижелер талқыланады және зерттеу нәтижелерінің
бастапқы зерттеу сұрақтарына қалай баса назар аударылатыны,
сондай-ақ зерттеудің әдебиеттік шолуымен байланысы туралы талдау
ұсынылады. Талқылау зерттеу сұрағы негізінде
ұйымдастырылады.
Жапонияда алғаш рет енгізілген
Lesson study – бұл мұғалімдер бірлескен және сындарлы
диалог жағдайында сыныпта сабақты жоспарлайтын, оқытатын,
бақылайтын және бағалайтын оқыту әдісі. Бұл конструктивизмге
негізделген оқыту тәжірибесі арқылы мұғалімдер арасындағы диалог
жақсарады, бірлескен оқыту мен білім беру рефлексиясына қолдау
көрсетіледі. Тыңдаушылар игілігі үшін оқытуды жетілдіру және
мұғалімдердің кәсіби дамуын арттыру .
Lesson
study жүргізу үшін бір мамандықтағы оқытушылар
тобы үш-төрт апта ішінде 10-15 сағаттық зерттеу сабағын құрастыру
және оқыту үшін бірлесіп жұмыс істейді. Ол келесі кезеңдер бойынша
ажыратылады: а) мақсат қою, б) зерттеу сабағын жоспарлау, в)
зерттеу сабағын оқыту, бақылау және мәліметтер жинау, г) бағалау –
кері байланыс және қайта оқыту, д) рефлексия, тұжырымдау және соңғы
нәтижелермен бөлісу.
Атап айтқанда, мектеп бөлімшесінде бір пәннен
сабақ беретін мұғалімдер өз пікірлерін еркін жеткізе отырып,
нәтижелі және шығармашылық диалог арқылы топ мүшелерінің сыныпта
жүргізетін зерттеу сабағын оқыту туралы ортақ түсінікті
біріктіреді. Оны жоспарлау үшін мұғалімдер оқушылардың ойлау
тәсілін талдап, ең қолайлы оқыту әдістері мен тәсілдерін бірлесіп
шешеді. Сондай-ақ, бұл кезеңде оқушылардың орындайтын оқу
іс-әрекетін мұғалімдер анықтайды, олардың әрқайсысына ықтимал
реакциялары мен жауаптарын бағалап, түсініктеме береді. Қатысушы
мұғалімдердің жеке тәжірибесі мен идеялары тәжірибеде тексеріліп,
бақыланады. және қабылданған, қабылданбаған немесе өзгертілген. Бұл
процесс мұғалімдерді бай және жақсы құрылымдалған сабақ құруға
ынталандырады.
Lesson study контекстіндегі мұғалімнің оқуы топ
мұғалімінің зерттеу сабағын өткізу тәсілін бақылаудан, курс
барысында жиналған тыңдаушылардың оқуына қатысты деректерді
өңдеуден, сондай-ақ бағалаудан туындайды. - сабақтың өзін
жақсартуға, сондай-ақ мұғалімдердің кәсіби дамуына айтарлықтай
ықпал ететін кері байланыс пен рефлексия. Зерттеу сабағын жүзеге
асырудың нәтижелері одан кейін сабақты зерттеуге қызығушылық
танытатын басқа мұғалімдер деректерді алып, оларды жүзеге асыра
алатындай етіп хабарланады.
Lesson
study теориялық және практикалық оқытуды
біріктіреді және жоғары сапалы оқыту арқылы жоғары сапалы білім
алуға ықпал етеді. Мұғалімдердің кәсіби білімі мен біліктілігін
арттыру білім алушыларға жоғары сапалы білім беру арқылы олардың
мұғалім ретінде ерекшеленуіне мүмкіндік береді, соңғылардың білімді
мазмұнды меңгеруіне мүмкіндік береді. Сондай-ақ,
Lesson study топтық және бірлескен оқыту арқылы
оқушылардың сыни ойлауын арттырады, бұл олардың әртүрлі дағдылары
мен құзыреттіліктерін белсендіреді және олардың оқуын
жақсартады.
Lesson
study-дің барлық кезеңдерін аяқтауға қажетті
уақыт және мұғалімдермен ынтымақтастыққа дайын болмауы оны жүзеге
асырудағы ең маңызды қиындықтар болып табылады. Сондай-ақ,
Lesson study бағдарламасын жүзеге асыруда айтылған тағы
бір қиындық – мұғалімдердің сабаққа қатысатын басқа әріптестерімен
таныс болмауы, бұл қосымша стрессті тудырады.
Сабақты сәтті аяқтаудың алғы шарттары
мұғалімдердің ерікті және тең қатысуы және олардың арасындағы адал
және екі жақты қарым-қатынасқа негізделген ынтымақтастық мәдениетін
арттыру болып табылады.