Материалдар / Мақала "Дефектолог қандай маман?"
МИНИСТРЛІКПЕН КЕЛІСІЛГЕН КУРСҚА ҚАТЫСЫП, АТТЕСТАЦИЯҒА ЖАРАМДЫ СЕРТИФИКАТ АЛЫҢЫЗ!
Сертификат Аттестацияға 100% жарамды
ТОЛЫҚ АҚПАРАТ АЛУ

Мақала "Дефектолог қандай маман?"

Материал туралы қысқаша түсінік
"Дефектолог қандай маман?" дефектологтың қандай маман екендігі, қандай қызмет атқарады, бала өміріндегі маңызы қандай деген сұрақтарға жауап болады.
Авторы:
Автор материалды ақылы түрде жариялады. Сатылымнан түскен қаражат авторға автоматты түрде аударылады. Толығырақ
20 Желтоқсан 2021
686
1 рет жүктелген
770 ₸
Бүгін алсаңыз
+39 бонус
беріледі
Бұл не?
Бүгін алсаңыз +39 бонус беріледі Бұл не?
Тегін турнир Мұғалімдер мен Тәрбиешілерге
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады
logo

Материалдың толық нұсқасын
жүктеп алып көруге болады

Маңғыстау облысы, Түпқараған ауданы

«Ақшұқыр мектеп-гимназиясы» КММ

Педагог-дефектолог: Туракова Перизат Бекболатовна


« Дефектолог қандай маман?»

Балалар - өмірдің гүлдері! Әрбір ата-ананың ең сүйікті армандары балаларымен байланысты. Ата-аналардың балаға беруі керек бірінші нәрсе - дұрыс өсу және даму, сондықтан егер ең аз ауытқулар анықталса, сіз дереу мамандардан көмек сұраңыз.

Дефектолог дегеніміз не?

Медицина мен педагогиканы біріктіретін мамандық бар. Бұл дефектология. Дефектология саласындағы маман ерекше балалар мен олардың ата-аналары үшін ең жақсы дос және кеңесшіге айналуы керек.

Дефектолог - бұл физикалық немесе ақыл-ой дамуында артта қалған балаларды оқытуға мамандандырылған мұғалім.

Дефектолог қандай қасиеттерге ие болуы керек?

Дефектолог мұғалім балалардағы бар ауытқуларды диагностикалап, олардың орнын толтыру жолдарын іздестіруге, сонымен қатар проблемалы баланың дамуына бағытталған белгілі бір сабақ курсын өткізуге қабілетті болуы керек. Бала мен маман арасында жас ерекшеліктері болмауы керек. Соңғысы жас ұрпаққа деген сенімділікке ие болып, балаға дос бола білуі керек.

Педагог-дефектологқа тән жеке қасиеттердің қатарына мыналар жатады:

  • Интеллекттің жоғары деңгейі. Бұл дефектолог мамандығын игерудің қажеттілігі. Мұғалім сауатты және нақты сөйлеу керек, оның есте сақтау қабілеті жоғары, сыныптарды дұрыс құра және құра білуі керек.

  • Интуитивті қабілеттер. Түйсік белгілі бір жағдайға сәйкес келетін техниканы анықтау үшін қажет.

  • Байқау және зейінділік. Бұл екі қасиет баламен байланыс орнатуға, оның мінез-құлқының ерекшеліктерін анықтауға және логикалық түсініктеме беруге көмектеседі.

  • Байланыс. Маман балалармен ортақ тіл таба білуі және олармен тіл табыса білуі керек, әрдайым баланың сөйлесуіне және екі жақты диалог тудыруына мүмкіндік туғызуы керек.

  • Эмоционалды тұрақтылық пен шыдамдылық. Күшті жүйке жүйесі - дефектологтың физикалық немесе ақыл-есі кем балалармен өткізген сабақтарының тиімділігі мен өнімділігінің кепілі. Сіз дефектолог ретінде жұмыс істеу қиын жұмыс екенін түсінуіңіз керек.

  • Жауап беру.Дефектолог - мұқтаж жандарға көмекке жүгінетін бірінші адам, ол басқа адамдардың проблемаларына бей-жай қарамауы керек.

  • Әдептілік. Маман ерекше балалармен және олардың ата-аналарымен қарым-қатынас кезінде барынша сыпайылық пен сақтықты көрсетуі керек.

Дефектологиялық мамандықтар

Дефектология ғылымы бірнеше негізгі бағыттарды қамтиды:

сурдопедагогика - есту аппараты жұмысында айқын және аз ауытқулары бар балаларды оқыту;

  • олигофренопедагогика - ақыл-ой кемістігі бар жас ұрпақты оқыту;

  • тифлопедагогика - көру аппараты бұзылған нәрестелерді оқыту;

  • логопедия - даму көрсеткіштері қалыпты шектерде болған, бірақ айтылуында анықталған сөйлеу бұзылыстары бар балаларды оқыту.

Дефектологтың кәсібі: мақсаттары мен міндеттері


Педагог-дефектологтың алға қойған мақсаттары:

  1. Мотивация арқылы оқуға деген ұмтылысты қалыптастыру.

  2. Қоршаған ортаға бейімдеу, сөйлеу аппаратының дамуын толықтыру, сауаттылыққа, оқуға, модельдеуге, ойнауға үйрету.

Мақсатқа назар аудара отырып, ерекше балалармен жұмыс жөніндегі маман келесі міндеттерді шешеді:

  • дамуындағы ауытқуларға қатысты түзету жұмыстарын жүргізеді.

  • Балаларға тән ақаулардың құрылымын және ауырлығын анықтау мақсатында оларға тексеру жүргізеді.

  • Дәл осындай психофизикалық жағдайы бар балаларды топтарға біріктіреді.

  • Дамудың ауытқуларын түзетуге және функционалдық ерекшеліктерін қалпына келтіруге бағытталған сабақтарды (топта немесе жеке түрде) өткізеді. Проблемалы балалармен сабақтар белгілі бір әдістемелер мен тәсілдерді қолдануға негізделген. Осы немесе басқа әдістемелік бағдарламаны таңдау студенттер арасындағы ауытқулардың ерекшеліктеріне байланысты.

  • Оңалту кезінде жатқан балалардың ата-аналарымен консультациялар мен әңгімелер жүргізеді.

Сонымен қатар, балалар дефектологы өзінің кәсіби біліктілігін жүйелі түрде жетілдіріп отыруы керек.


Педагог-дефектологтың функциялары

  1. Баланы егжей-тегжейлі тексеруден өткізеді, оның негізінде оның оқу қабілеттілігін диагностикалайды. Егер дамудағы ауытқулар анықталса, даму кемшіліктерін барынша толықтыруға және қалпына келтіруге бағытталған жұмыс ұйымдастырылады.

  2. Негізгі психикалық процестерді дамытуға бағытталған сабақтарды өткізеді (қабылдау, зейін, есте сақтау, ойлау процестері және т.б.).

  3. Балалардың коммуникативті дағдыларын дамытады.

  4. Белгілі бір жас санатындағы балаларға арналған кульминациялық әрекетті дамытады. Сонымен, мектеп жасына дейінгі балалардың дамуын өтеу үшін балабақшадағы дефектолог ойынға, мектеп оқушылары үшін - оқуға, жазуға және т.б.


Дефектолог жұмысы: ұйымдастыру принциптері

  • Даму бұзылыстарын диагностикалау үшін, оларды түзету және қалпына келтіру үшін диагноз бен коррекцияның бірлігі принципіне негізделген интегралды тәсіл қолданылады. Диагностикалық жұмыс - бұл маманның нәрестені кешенді зерттеуінің ажырамас бөлігі. Сауалнама жүргізу кезінде қоршаған орта қолдау көрсететін, достық қарым-қатынаста, бөгде шуылсыз және үшінші тұлғалармен болуы керек, диалог тыныш жағдайда болуы керек.

  • Даму бұзылыстарын талдау этиопатогенетикалық әдісті қолдану арқылы жүзеге асырылады. Әрбір ерекше баланың орталық жүйке жүйесі зардап шегеді, мұндай зақымданулардың сипаты әртүрлі, бұл психикалық және физикалық дамуда гетерогенді бұзылыстардың пайда болуына әкеледі. Сондықтан дефектологпен сабақтар сараланады. Әрбір жеке оқушы немесе мектеп жасына дейінгі балаға түзету жұмыстарындағы басым бағыттардың тізімі жасалады, жас ерекшеліктері мен балалардың жеке сипатының ерекшеліктерін ескеруіңіз керек. Маманның балаға қоятын міндеті оған өте айқын болуы керек

Егер балаға бір уақытта екі немесе одан да көп маманның көмегі қажет болса, дәрігерлер мен мұғалімдер арасында пәнаралық өзара әрекеттестік бар.

Әрбір проблемалы кішкентай адам үшін мұғалім-дефектолог динамикалық бақылау жүргізеді, оның нәтижелері бойынша сол немесе басқа әдістемелік техниканы қолдана отырып, түзету жұмыстарының тиімділігі көрінеді, сонымен қатар, қалыптасқан білімдік білімнің, психикалық және физикалық дамуының корреляциялық талдауы жүйелі түрде жүргізіледі.

Дефектологтың жұмысы туралы мифтер

  • Миф 1... Түсініксіз себептер бойынша адамдар дефектолог тек психикалық және физикалық функцияларында ауытқулары бар балалармен жұмыс істеуге мамандандырылған деген пікірде. Бұл дұрыс емес. Ол академиялық проблемалары бар кез-келген балаға көмектесе алады. Дефектолог - бұл белгілі бір балаға дұрыс оқыту әдісін таңдай білетін кең профильді мұғалім.

  • Миф 2... Дефектология маманы бар сабақтар мәңгі болады. Бұл жағдайдан алыс, дәлірек айтқанда, бұл толығымен дұрыс емес. Егер мұғалім оқу үлгерімі қиын және психикалық және физикалық ауытқулары жоқ оқушымен жұмыс жасаса, онда мұндай сабақтар нақты белгіленген кезеңмен сипатталады. Мұғалім балаға білімдегі олқылықтарды толтыруға көмектескен кезде пайда болады.

Логопед және дефектолог: негізгі айырмашылықтары қандай

Логопед пен дефектологтің негізгі айырмашылықтары:

  1. Мақсатты аудитория. Дефектолог психикалық және физикалық дамуында белгілі бір ауытқулары бар ерекше балалармен, ал логопед - сөйлеу және айтылуында қиындықтары бар мүлдем дамыған балалармен жұмыс істейді.

  2. Сабақтың мақсаты. Мектептегі немесе балабақшадағы дефектолог нәрестеге өз ойын жеткізе білуге ​​көмектесуге тырысады, білімдегі олқылықтарды қалпына келтіреді және ақыл-ой дамуын түзету шараларын қолданады. Логопед тек сөйлеу аппаратын дамыту және сөйлеуді түзету бойынша жұмыс істейді.

  3. Балалардың жас санатындағы шектеулер. Дефектология маманы өте кішкентай балалармен (1 жастан бастап) сабақ өткізе алады, бірақ бала үш жасқа дейін логопедпен сабаққа асықпау керек. Сонымен қатар, ересек адам логопедке жүгіне алады.

  4. Дефектолог - бұл логопед мақтана алмайтын, қызмет саласы әлдеқайда аз кең профильді маман.

Сабақтас мамандықтар

Дефектолог мамандығы мәні бойынша мұғалім, психолог, дәрігер, логопед, балабақша тәрбиешісі мамандықтарына жақын.

Атақты дефектологтар

Мектепке дейінгі және мектеп жасындағы балалардың едәуір бөлігі арнайы білімге мұқтаж. Ресей Федерациясының көрнекті ғалымдары өз еңбектерін осы мәселеге қатысты көптеген зерттеулерге арнады. Дефектолог ғалымдардың алтын қорына мыналар кіреді: В.М.Бехтерев (орыс невропатологы, психиатры және психологы, ғылыми мектептің негізін қалаушы), А.Н.Граборов (сенсорлық мәдениеттің білім беру жүйесінің негізін қалаушы), Л.В.Занков (отандық психолог, мұғалім, Л. С. Выговскийдің шәкірті), М. С. Певзнер (орыс ғалымы, психиатр, психолог, дефектолог және мұғалім), Ф. А. Рау, Дж. И. Шиф, Е. К. Грачева (бірінші орыс мұғалім-дефектолог), В.П.Кащенко (бірінші балаларға арналған санаторий-мектептің жетекшісі), И.В.Маляревский, Л.С.Выготский (дефектолог-экспериментатор, дефектология зерттеушісі), М.Ф.Гнездилов (отандық олигофренопедагог, Сухарева (психикалық аурудың эволюциялық биологиялық тұжырымдамасының авторы), Г.М.Дулнев.

Жоғарыда аталған ғалымдардың арқасында Ресейдегі арнайы білім мақұлданып қана қоймай, тиісті дамуға да ие болды.


Ресми байқаулар тізімі
Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!